Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 01-07-2021, 21:11   #81
Sylo85
ford::amateur
 
Imię: Sylwester
Zarejestrowany: 16-02-2020
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 2014
Postów: 3
Domyślnie Odp: Przekładka z automau na manual

Witam wszystkich.
Podepnę się do tematu.
Jestem po przekładce Powershita na manuala.
Mechanicznie niby wszystko ogarnięte.
Na programowanie mechanik udał się do serwisu Forda.
Auto jeździ, wszystko niby działa ale jest pewien problem z
którym jak dotąd nikt nie może sobie poradzić.
Jadąc spokojnie po przerzuceniu na 2 bieg i mocnym wciśnięciu gazu auto zaczyna się dusić.
Jadąc delikatnie to nie występuje. Problem jest tylko na 2 biegu.
Pierwotnie podejrzenie padło na skrzynię (była podobno od wersji przed liftowej też 163KM,
nie wiem czy faktycznie jest różnica) i nieodpowiedni soft
(soft prawdopodobnie był zły bo nie działał też tempomat).
Po przekładce na skrzynię od wersji po lifcie i zmianie softu tempomat już działa,
niestety szarpie dalej, aczkolwiek jakby odrobinę mniej.
Dziś podpiąłem IDS, błędów brak, w konfiguracji auta jest widoczna skrzynia manualna, przy sprawdzaniu połączenia sieci TCM pokazał się w modułach opcjonalnych z opisem nieprawidłowy (z tego co zauważyłem to chyba wszystkie moduły których nie mam tak się pokazują, czyli raczej ok).
Po odpaleniu Forscan niestety program próbuje skomunikować się z TCM i zamiast wyświetlać BRAK wyświetla BŁĄD z czerwonym X.
Dodatkowo auto jakby było trochę zmulone (subiektywne odczucie,
nie mam porównania z innym manualem).
Czy ktoś ma jakiś pomysł w czym może tkwić problem?
Borykam się z tym już drugi miesiąc.


Ostatnio edytowane przez Sylo85 ; 01-07-2021 o 21:44
Sylo85 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-08-2021, 16:50   #82
Krisfrit
ford::beginner
 
Avatar Krisfrit
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 04-08-2019
Skąd: Gdynia
Model: Mk4 Titanium S
Silnik: 2.0 ecoboost 240hp, manual.
Rocznik: 2010
Postów: 30
Domyślnie Odp: Przekładka z automau na manual

Cytat:
Napisał klocolus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Koło zamachowe i wysprzęglik ma identyczne numery z mondeo 2.0eb i focusa 2.0eb.

Ze sprzęgłami widzę ciekawostkę w katalogach, że sprzęgło z focusa 2.0eb pasuje wstecznie do mondeo/smax 2.0eb natomiast sprzęgło z mondeo/smax 2.0eb już nie pasuje do focusa 2.0eb. Być może to od focusa jest po prostu wzmocnione też widzę wyższą cenę. Czyli powinno pasować p&p wszystko.



Ten 2.0 eb w focusie nierówny 2.0eb w mondeo, na pewno głowica, turbo i pokrywa rozrządu są inne, układ paliwowy, chłodzenia jak i mocowania osprzętu. Ale skoro jest kompatybilność zestawów sprzęgła i dwumasy to raczej powinno pasować ze skrzynią od focusa w mondeo.

Bump:

Jestem ciekawy jak to wszystko pójdzie w praktyce bo sam zastanawiałem się nad wrzuceniem 2.0eb u mnie. Jakby co mam półoś w częściach od 1.6eb z tego co mi wiadomo to powinna podejść do 2.0eb tylko jest minimalnie cieńsza. Trzeba by było zmierzyć długość od skrzyni do podpory łożyska półosi bo wszystkie diesle mają ok. 480mm a ecoboosty ok. 520mm, w katalogach zamienników niby pasuje od diesla ale to nie prawda, przerobiłem zamienniki i żaden nie pasuje do eb manual.
Witam.
Jestem aktualnie po przekładce.
Dwa dni pracy bez kanału i podnośnika.
Więc tak:
-Skrzynia, sprzęgło, dwumasa, wysprzęglik z focusa st mk3 pasują.
-uchwyt pompy vaccum pasuje.
-śruby od skrzyni pasują.
-rozrusznik pasuje.
-łapa i poduszka skrzyni PS (dolna) pasują do manuala.
-lewarek i linki zmiany biegów o diesla pasują.
-pedał sprzęgła z pompą pasują.
Teraz to co nie pasuje:
-półosie długość ok, lecz wielo-wpust na przegubie wewnętrznym nie ta średnica, dotyczy się to lewej jak i prawej półosi.
Ilosć zębów od strony koła- 40, ilość zębów od strony skrzyni- 26, średnica uszczelniacza- 40mm. taki zestaw potrzebuje .
to by było z mechaniki.
Elektronicznie:
Kodowanie wykonałem sam, nigdy tego nie robiłem.
Po włączeniu zapłonu nie mogę uruchomić silnika, nie kręci. na desce komunikat " by uruchomić silnik wciśnij sprzęgło". Myślę sobie, zrobię zworkę na kostce, komunikat znikł, nie odpala dalej, ale pojawił się błąd czujnika sprzęgła. Czyżby coś specjalnego było w czujniku?Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Proszę pomóżcie w doborze półosi i jak dokończyć kodowanie, może muszę zaznaczyć inna skrzynię?
Gdzie wpiąć czujnik wstecznego?
Skrzynia os focusa miała na sobie czujnik biegu jałowego z kostką, może da rade to wykorzystać?
Dziękuję za całą wcześniejszą pomoc i tą jaką uzyskam od Was.
Pozdrawiam.
Krisfrit jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-08-2021, 23:54   #83
klocolus
ford::professional
 
Avatar klocolus
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,553
Domyślnie Odp: Przekładka z automau na manual

Brawo! Dzięki za info moze kiedyś się przyda.

Cytat:
Napisał Krisfrit Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Skrzynia os focusa miała na sobie czujnik biegu jałowego z kostką, może da rade to wykorzystać?
To jest tylko do systemu start-stop czyli niepotrzebne.

Cytat:
Napisał Krisfrit Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
-półosie długość ok, lecz wielo-wpust na przegubie wewnętrznym nie ta średnica, dotyczy się to lewej jak i prawej półosi.
Ilosć zębów od strony koła- 40, ilość zębów od strony skrzyni- 26, średnica uszczelniacza- 40mm. taki zestaw potrzebuje .
Ja bym obstawiał lewa od jakiegokolwiek manuala 6b z mk4 spokojnie powinna być (chyba z 2.0 tdci najmocniejsze) a prawa zależy od ustawienia łożyska podpory półosi, od diesla ma ok. 48cm od skrzyni do łożyska, od 1.6eb 4cm więcej właśnie chyba tak jak ta od 2.0eb manual. Zmierz na starej półosi jaką masz odległość od skrzyni do łożyska. Te co podałem właśnie nie pamiętam czy z wpustem czy bez były mierzone ale jakby co wyciągnę mam zapasowy komplet półosi. Ewentualnie może być właśnie od diesla 2.0 tdci i zmienić pozycję łożyska podpory półosi jeżeli to możliwe i nic nie przeszkadza.

Cytat:
Napisał Krisfrit Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Gdzie wpiąć czujnik wstecznego?
Tak jak w 2.0 tdci zapewne
klocolus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-08-2021, 18:17   #84
Krisfrit
ford::beginner
 
Avatar Krisfrit
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 04-08-2019
Skąd: Gdynia
Model: Mk4 Titanium S
Silnik: 2.0 ecoboost 240hp, manual.
Rocznik: 2010
Postów: 30
Domyślnie Odp: Przekładka z automau na manual

Cytat:
Napisał klocolus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ja bym obstawiał lewa od jakiegokolwiek manuala 6b z mk4 spokojnie powinna być (chyba z 2.0 tdci najmocniejsze) ...... Ewentualnie może być właśnie od diesla 2.0 tdci i zmienić pozycję łożyska podpory półosi jeżeli to możliwe i nic nie przeszkadza.

Tak jak w 2.0 tdci zapewne
Jeżeli chodzi o półosie to jest ich mnóstwo. Problem polega na tym ze albo srednica uszczelniacza jest inna, albo ilosc zębów po stronie piasty jest mniejsza.
A jeżeli chodzi o łożysko podpory dlugiego przegubu wewnetrznego to, jeżeli łożysko jest bliżej to i przegob jest krótszy i tu jest pies pogrzebany.

Przegob od PS-a ma tyle samo wielowpustow co od manuala, roznica jest w srednicy i w pierscieniu uszczelniajacym.

Apropo wstecznego. Ma ktos jakis schemat? Zdjecia? Mozna wykozystac złącze od PS?
Krisfrit jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-08-2021, 15:17   #85
klocolus
ford::professional
 
Avatar klocolus
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,553
Domyślnie Odp: Przekładka z automau na manual

Cytat:
Napisał Krisfrit Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeżeli chodzi o półosie to jest ich mnóstwo. Problem polega na tym ze albo srednica uszczelniacza jest inna, albo ilosc zębów po stronie piasty jest mniejsza.
A jeżeli chodzi o łożysko podpory dlugiego przegubu wewnetrznego to, jeżeli łożysko jest bliżej to i przegob jest krótszy i tu jest pies pogrzebany.
Z tego co mi wiadomo półosie od skrzyni 6 biegów mają te same średnice i uszczelniacze, różnice są właśnie w pozycji łożyska podpory jak i wielkości samych przegubów (bez znaczenia jeżeli montujesz całą półoś ale brałbym te największe w końcu masz mocny silnik)
klocolus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-08-2021, 11:45   #86
Krisfrit
ford::beginner
 
Avatar Krisfrit
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 04-08-2019
Skąd: Gdynia
Model: Mk4 Titanium S
Silnik: 2.0 ecoboost 240hp, manual.
Rocznik: 2010
Postów: 30
Domyślnie Odp: Przekładka z automau na manual

Cytat:
Napisał klocolus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Z tego co mi wiadomo półosie od skrzyni 6 biegów mają te same średnice i uszczelniacze, różnice są właśnie w pozycji łożyska podpory jak i wielkości samych przegubów (bez znaczenia jeżeli montujesz całą półoś ale brałbym te największe w końcu masz mocny silnik)
Dziękuję za odpowiedz.
Półosie zamówione.
Krisfrit jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-08-2021, 14:19   #87
klocolus
ford::professional
 
Avatar klocolus
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,553
Domyślnie Odp: Przekładka z automau na manual

Cytat:
Napisał Krisfrit Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Półosie zamówione.
Tak jak pisałem z lewą nie powinno być problemów plug and play, gorzej z prawą i tą pozycją łożyska podpory od diesla mają 4cm różnicy jakby bliżej skrzyni przynajmniej u mnie w 1.6eb. Prawa z 2.0eb manuala ciężko dostępna tak samo jak 1.6eb, pozycja łożyska chyba ta sama ale 2.0eb ma większe przeguby (przynajmniej tak na zdjęciu wygląda).
klocolus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-08-2021, 16:08   #88
Krisfrit
ford::beginner
 
Avatar Krisfrit
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 04-08-2019
Skąd: Gdynia
Model: Mk4 Titanium S
Silnik: 2.0 ecoboost 240hp, manual.
Rocznik: 2010
Postów: 30
Domyślnie Odp: Przekładka z automau na manual

Cytat:
Napisał Krisfrit Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeżeli chodzi o półosie to jest ich mnóstwo. Problem polega na tym ze albo srednica uszczelniacza jest inna, albo ilosc zębów po stronie piasty jest mniejsza.
A jeżeli chodzi o łożysko podpory dlugiego przegubu wewnetrznego to, jeżeli łożysko jest bliżej to i przegob jest krótszy i tu jest pies pogrzebany.

Przegob od PS-a ma tyle samo wielowpustow co od manuala, roznica jest w srednicy i w pierscieniu uszczelniajacym.

Apropo wstecznego. Ma ktos jakis schemat? Zdjecia? Mozna wykozystac złącze od PS?
Więc tak.
Wszystko elektrycznie zrobione.
Wsteczny działa.
Wyciągnięty przekaźnik R12, zwarte styki 3 z 5, Dalej nie mam sygnału na przekaźnik rozrusznika. Auto z przycisku Start/Stop nie odpala.
Objaw jest taki- naciskam start, włącza się zapłon, dzienne/pozycje.
wyświetla się komunikat- Do uruchomienia silnika wciśnij sprzęgło.
Wciskam sprzęgło i hamulec komunikat gaśnie, naciskam ponownie start słychać jakiś przekaźnik,gasną dzienne i koniec.Tak jak by procedura rozruchu silnika była tylko że nie ma sygnału na przekaźnik.
Co pominąłem?
Krisfrit jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-08-2021, 17:30   #89
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,065
Domyślnie Odp: Przekładka z automau na manual

Cytat:
Napisał Krisfrit Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
...Co pominąłem?
Z pobieżnego przejrzenia opisu to "pominięte" jest programowanie PCM kalibracją właściwą dla manuala.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-08-2021, 20:28   #90
Speedo
Junior Moderator
 
Avatar Speedo
 
Zarejestrowany: 09-09-2004
Skąd: lubuskie
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 3,004
Domyślnie Odp: Przekładka z automau na manual

do mnie jak przyjeżdżają na ogrywanie właściwej kalibracji na kołach to żeby odpalić w skrzynce pod maską wkładają jakiś kabul pomiędzycośtam i po odpaleniu go wyrywają, szczegółów nie znam bo klienci co prawda mówili co i jak ale jednym uchem wpadło itd. pewnie do wyśledzenia w schematach w 30sek

przypuszczam, że podają + na sztywno na rozrusznik żeby ominąć blokadę odpalania "nie na P", po ograniu PCM właściwą kalibracją zapala już bez tego kabula Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Speedo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
manual , mondeo mk4 , przekładka skrzyni biegów



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:28.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.