Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford S-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 08-08-2021, 12:31   #1
Giwdel
ford::beginner
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 08-11-2017
Skąd: Krakow
Model: S-max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2017
Postów: 10
Domyślnie Tryb sportowy, normalny a komfort.

Witam.
W lutym zakupilem S-max z 2017roku. Wszystko jest ok, ale nurtuje mnie, i nie znalazlem satyfakconujacej mnie odpowiedzi, dotyczycych trybu jazdy Sport, Norlmalny a komfort.

Jaka jest roznica w oczuwaniu jazdy pomiedzy tymi trybam?
I jaka jest roznica mechaniczna pomiedzy tymi trybami jazdy?

Giwdel jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-08-2021, 13:04   #2
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,055
Domyślnie Odp: Tryb sportowy, normalny a komfort.

Cytat:
Napisał Giwdel Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
...
I jaka jest roznica mechaniczna pomiedzy tymi trybami jazdy?
Ale o co konkretnie Kolega pyta?
Podane tryby to są nastawy zawieszenia IVDC (z regulowaną charakterystyką pracy). Ustawiają po prostu "twardość" amortyzatorów - ot i cała "mechanika".
"Komfort" to zawieszenie miękkie ("na dziurawą drogę") a "Sport" to zawieszenie "twarde" (do odrobiny zabawy z pokonywaniem zakrętów). A "Normalne" to - o dziwo - normalne i już...
Oczywiście nastawy dostępne są tylko w aucie z IVDC.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM

Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 08-08-2021 o 13:06
tedi_k jest online   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-08-2021, 13:31   #3
Giwdel
ford::beginner
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 08-11-2017
Skąd: Krakow
Model: S-max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2017
Postów: 10
Domyślnie Odp: Tryb sportowy, normalny a komfort.

O to tez mi wlasnie chodzilo. Nie jestem mechanikiem abym to wiedzial. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Czyli poprostu na proste rozumowanie, twardosc zawieszenia.. Ok.
A czy jazda ciagla, w trybie sport lub komfort, powoduje szybsze zurzycie elementow zawieszenia? Czy ktorys z trybow wplywa na zmiane pracy silnika? Np w trybie sport jest wiekszy moment obrotowy i na innych obrotach skrzynia zmienia biegi?
Giwdel jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-08-2021, 15:52   #4
tomaszjan31
ford::professional
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 09-09-2012
Skąd: ŚLĄSK
Model: FORD
Silnik: 2.0 tdci 2.5td 2.2 tdci
Rocznik: 1999
Postów: 1,384
Domyślnie Odp: Tryb sportowy, normalny a komfort.

Kolega spróbuje a sie przekona na trybie sport przejechać przez martwego policjanta przy prędkości 50km, a nastepnie ta sama próba w trybie comfort.
Dodatkowo w zależności od trybu zmienia sie wspomaganie kierownicy jak i nastawy skrzyni biegów automatycznej
tomaszjan31 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-08-2021, 15:53   #5
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,055
Domyślnie Odp: Tryb sportowy, normalny a komfort.

Cytat:
Napisał Giwdel Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
... Nie jestem mechanikiem abym to wiedzial. ...
Wspomniane nastawy dotyczą GŁÓWNIE ZAWIESZENIA. Amortyzatory mają specjalną konstrukcję i im (najogólniej...) jest wszystko jedno w jakim trybie jadą. Jak się jeździ "po dziurach", to stosowne tuleje w zawieszeniu czy np. łączniki stabilizatorów "wybijają się" niezależnie od trybu...

Cytat:
Napisał tomaszjan31 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
...nastawy skrzyni biegów automatycznej
OK - masz rację, jest w instrukcji:
"Silnik reaguje
bardziej bezpośrednio na sygnały
pochodzące od kierowcy. Tryb
sportowy jest idealny do bardziej
dynamicznej jazdy.
"
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM

Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 08-08-2021 o 15:59
tedi_k jest online   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-08-2021, 16:13   #6
Giwdel
ford::beginner
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 08-11-2017
Skąd: Krakow
Model: S-max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2017
Postów: 10
Domyślnie Odp: Tryb sportowy, normalny a komfort.

Dziekuje. Teraz wiem juz co i jak.
Giwdel jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:14.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.