|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
08-08-2021, 12:31 | #1 |
ford::beginner
Imię: Robert
Zarejestrowany: 08-11-2017
Skąd: Krakow
Model: S-max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2017
Postów: 10
|
Tryb sportowy, normalny a komfort.
Witam.
W lutym zakupilem S-max z 2017roku. Wszystko jest ok, ale nurtuje mnie, i nie znalazlem satyfakconujacej mnie odpowiedzi, dotyczycych trybu jazdy Sport, Norlmalny a komfort. Jaka jest roznica w oczuwaniu jazdy pomiedzy tymi trybam? I jaka jest roznica mechaniczna pomiedzy tymi trybami jazdy? |
08-08-2021, 13:04 | #2 | |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,055
|
Odp: Tryb sportowy, normalny a komfort.
Cytat:
Podane tryby to są nastawy zawieszenia IVDC (z regulowaną charakterystyką pracy). Ustawiają po prostu "twardość" amortyzatorów - ot i cała "mechanika". "Komfort" to zawieszenie miękkie ("na dziurawą drogę") a "Sport" to zawieszenie "twarde" (do odrobiny zabawy z pokonywaniem zakrętów). A "Normalne" to - o dziwo - normalne i już... Oczywiście nastawy dostępne są tylko w aucie z IVDC.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 08-08-2021 o 13:06 |
|
08-08-2021, 13:31 | #3 |
ford::beginner
Imię: Robert
Zarejestrowany: 08-11-2017
Skąd: Krakow
Model: S-max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2017
Postów: 10
|
Odp: Tryb sportowy, normalny a komfort.
O to tez mi wlasnie chodzilo. Nie jestem mechanikiem abym to wiedzial. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Czyli poprostu na proste rozumowanie, twardosc zawieszenia.. Ok.
A czy jazda ciagla, w trybie sport lub komfort, powoduje szybsze zurzycie elementow zawieszenia? Czy ktorys z trybow wplywa na zmiane pracy silnika? Np w trybie sport jest wiekszy moment obrotowy i na innych obrotach skrzynia zmienia biegi? |
08-08-2021, 15:52 | #4 |
ford::professional
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 09-09-2012
Skąd: ŚLĄSK
Model: FORD
Silnik: 2.0 tdci 2.5td 2.2 tdci
Rocznik: 1999
Postów: 1,384
|
Odp: Tryb sportowy, normalny a komfort.
Kolega spróbuje a sie przekona na trybie sport przejechać przez martwego policjanta przy prędkości 50km, a nastepnie ta sama próba w trybie comfort.
Dodatkowo w zależności od trybu zmienia sie wspomaganie kierownicy jak i nastawy skrzyni biegów automatycznej |
08-08-2021, 15:53 | #5 | ||
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,055
|
Odp: Tryb sportowy, normalny a komfort.
Cytat:
Cytat:
"Silnik reaguje bardziej bezpośrednio na sygnały pochodzące od kierowcy. Tryb sportowy jest idealny do bardziej dynamicznej jazdy."
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 08-08-2021 o 15:59 |
||
08-08-2021, 16:13 | #6 |
ford::beginner
Imię: Robert
Zarejestrowany: 08-11-2017
Skąd: Krakow
Model: S-max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2017
Postów: 10
|
Odp: Tryb sportowy, normalny a komfort.
Dziekuje. Teraz wiem juz co i jak.
|