|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
24-02-2021, 20:22 | #1 |
ford::beginner
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 13-05-2017
Skąd: Lądek-Zdrój
Model: Transit Tourneo
Silnik: 2.0td
Rocznik: 2006
Postów: 38
|
Sposób na szczelne połaczenie przewodu paliwowego
Ze swojej własnej, nieprzymuszonej głupoty postanowiłem - mimo obaw, że się będzie to wszystko miało extra szansę zapowietrzać - w układ zasilania paliwa wmontować trójnik pod zasilanie ogrzewania postojowego.
No i oczywiście jest kłopot. Mimo porzucenia pomysłu z trójnikiem i próby połaczenia przecięcia - nie mogę skutecznie usunąć nieszczelności. Wąż zasilający jest wężem profilowanym, wykonanym z twardego tworzywa i sztywnym (szczególniej w warunkach niskich temperatur zimą) Zastosowane "patenty" w postaci wpuszczenia do przewodu aluminiowej rurki i prób zacisku przez obejmy nie skutkują - nadal w tym miejscu zasysa mi powietrze... Czy znacie Szanowni jakieś rozwiązanie, które mógłbym zastosować aby uniknąć wymiany całego przewodu i sklecić/naprawić/szczelnie połączyć ten który "zepsułem" wiedząc (i widząc), że nieszczelność jest wyłącznie w miejscu przecięcia? Zastanawiałem się nad: 1) szybkozłączką typu "TEKALAN" - boję się jednak, że nie będzie to połączenie szczelne przy współpracy z ON; 2) podgrzaniem końcówek przewodu i wtłoczeniem "na gorąco" grubszej rurki w miejsce łączenia. Dotychczas z lekkim oporem wchodziła do środka węża rurka o średnicy 10mm. Po podgrzaniu mógłbym próbować wcisnąć rurkę o przekroju 12 mm, boję się jednak że przewody wykonane ze sztywnego raczej tworzywa mogą pęknąć przy wciskaniu nieco większego niż przekrój elementu lub po ostudzeniu przybrać szerszą ale nadal sztywną formę i dalej sprawiać kłopot obejmom zaciskującym takie połączenie... Za dobre pomysły dziękuję, załączając foto miejsca połączenia (i jednego z zastosowanych "patentów"). Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Nie każda morda pasuje do Forda... |
24-02-2021, 20:48 | #2 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,996
|
Odp: Sposób na szczelne połaczenie przewodu paliwowego
Raczej odwrotnie musisz postąpić - dobrać gumowy paliwowy wężyk zbrojony tekstylnie o wewnętrznej średnicy takiej, by wszedł do niego twój plastikowy sztywny przewód. Długość ok. 8 cm myślę wystarczy.... I na to założyć po dwa cybanty na stronę. Taki jak na zdjęciu, jest tego towaru w sieci bardzo dużo w różnych rozmiarach.
__________________
Zgredzik |
24-02-2021, 21:56 | #3 |
ford::beginner
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 13-05-2017
Skąd: Lądek-Zdrój
Model: Transit Tourneo
Silnik: 2.0td
Rocznik: 2006
Postów: 38
|
Odp: Sposób na szczelne połaczenie przewodu paliwowego
Mam taki. Jutro spróbuję i zamelduję, jak poszło Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Dziękuję.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Nie każda morda pasuje do Forda... |
01-03-2021, 20:10 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 22-08-2012
Skąd: Kurpie
Model: 3xTransit/1xGalaxy
Silnik: 1x2.0adblue/2x2,0Tddi/2,3+LPG
Rocznik: 1x 2017/2x2004/1999
Postów: 144
|
Odp: Sposób na szczelne połaczenie przewodu paliwowego
Napisz jak poszło. Najlepiej jest połączyć oba "patenty" i twój, i to co radził wojtekjanus.
|
14-03-2021, 18:39 | #5 |
ford::beginner
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 13-05-2017
Skąd: Lądek-Zdrój
Model: Transit Tourneo
Silnik: 2.0td
Rocznik: 2006
Postów: 38
|
Odp: Sposób na szczelne połaczenie przewodu paliwowego
Przepraszam za zwłokę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Odpowiadam, co się wydarzyło:
Pomysł Pana Wojciecha okazał się skuteczny. Dziekuję po stokroć! Na końcówki nałożyłem wąż gumowy i zastosowałem "ukradzione" z przewodów od zbiorniczka wyrównawczego zaciski (musiałem, bo tylko takie obejmy dają większą szansę równomiernego zacisku na całym obwodzie węża, w odróznieniu od tych skręcanych - najbardziej popularnych). Do tej pory nic się nie dzieje, więc jest super Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Bardzo dziękuję za wsparcie i pozdrawiam.
__________________
Nie każda morda pasuje do Forda... |