|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
03-10-2016, 22:48 | #11 |
ford::amateur
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 27-08-2016
Skąd: Warszawa
Model: S-Max
Silnik: 2.0 Ecoboost
Rocznik: 2013
Postów: 2
|
Odp: Brak mocy, słabe przyśpieszenie
and?
Mam podobne objawy tylko w 2.0 Ecoboost. Auto po zlapaniu temperatury traci moc. Jak jest zimny silnik to jest ok, ale to tak z 6min jazdy i klops. Ale to wyglada, ze raczej nie turbina. Cos rozszerza sie od termiki i warjuje... Auto bylo juz u trzech specow. Jeden wymianil czujnik podcisnienia turbodoladowania i map sensor. Za usluge zaplacilem 500PLN i dalej mam problem. Kolejny skasowal bledy zwlajac wune na poprzednika, ze nie umial pozadnie skasowac bledow. Kiedy wyskoczylem na obwodnice i wkrecilem go na obroty to tak samo, nagle 4k rpm max. Kiedy wrocilem podkulil uszy ale 50pln wzial za diagnoze? Trzeci powiedzial, ze obstawia blow off'a, ze sie moze zawieszac i upuszcza z turbiny to czego nie powinien. Ale uciciwe powiedzial, ze on nie bedzie umial/mial odpowiedniego sprzetu aby po wymianie odpowiedni skalibrowac uklad. W czwartek jade do Solid Garage. Zobaczymy. Ostatnio edytowane przez SeroTheGreat ; 03-10-2016 o 22:53 |
04-10-2016, 08:03 | #12 | |
ford::average
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 15-07-2015
Skąd: Borne
Model: Focus MK2 FL, Mondeo MK5 FL
Silnik: 2.0 TDCI 136KM
Rocznik: 2008, 2020
Postów: 93
|
Odp: Brak mocy, słabe przyśpieszenie
Cytat:
|
|
04-11-2016, 17:48 | #13 |
ford::average
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 15-07-2015
Skąd: Borne
Model: Focus MK2 FL, Mondeo MK5 FL
Silnik: 2.0 TDCI 136KM
Rocznik: 2008, 2020
Postów: 93
|
Odp: Brak mocy, słabe przyśpieszenie
Witam ponownie. Auto było u mechanika, który przeglądał je dwa dni na wszystkie strony - układ dolotowy wg niego jest szczelny, przepływomierz, intercooler ok, turbina czysta, nic się nie zawiesza. Niestety rozłożył ręce i skierował mnie do elektromechanika, ale ten do którego ja chcę się wybrać ma wolne terminy dopiero po 17 listopada, więc trochę muszę poczekać jeszcze. Podpowiecie coś? Wg mnie coś złego zrobili przy tym zaworze sterującym turbiną (był wymieniony) - poszedłbym w tym kierunku, ale nie chcę póki co wyrzucać 300zł na kolejny zawór, by sprawdzić, czy tamten był w porządku - stąd moje pytanie - czy zawór trzeba jakoś programować, ewentualnie coś tam jest ze sterownikami? Mechanik, który mi montował zawór napisał mi że :
"Zawór wymieniliśmy na nowy i to oryginalny więc dlaczego ma żle działać. Jeśli zawór działa żle przy przyspieszaniu jest odcięcie mocy. Po zgaszeniu silnika i ponownym zapaleniu działa znowu poprawnie, aż do kolejnego zwiększenia mocy i znowu odcina - takie są objawy żle działającego zaworu sterującego podciśnieniem turbiny. Po wymianie zaworu należy wykasować wszystkie błędy i nie trzeba go programować, ani dokonywać adaptacji." Pomocy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
16-12-2016, 13:43 | #14 |
ford::average
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 15-07-2015
Skąd: Borne
Model: Focus MK2 FL, Mondeo MK5 FL
Silnik: 2.0 TDCI 136KM
Rocznik: 2008, 2020
Postów: 93
|
Odp: Brak mocy, słabe przyśpieszenie
Witam, po długiej batalii udało się w końcu dojść do przyczyny problemu - a była nim usterka czujnika położenia łopatek turbiny (kopiowania turbiny) - sporo się zeszło, ale trafiłem na fajnego mechanika, który uparcie szukał problemu. Dziękuję również innym użytkownikom za pomoc.
Pozdrawiam |
05-01-2021, 16:46 | #15 |
ford::average
Zarejestrowany: 06-04-2017
Skąd: Szczecin
Model: Ford Focus MK2 FL
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 129
|
Błąd P0299 po wymianie oleju 2.0 tdci
Witam
Focus 2009 2.0 tdci 136KM Wymieniłem olej, przejechałem ok 10km i pojawił się "check engine". Podłączyłem kompa i wyświetlił się błąd P0299. Skasowałem go i wyruszyłem na przejażdżkę. Na obwodnicy bez problemu poleciałem 150, wróciłem do domu i błędu nie było. Po kilku godzinach znowu wyjechałem i podczas miejskiej jazdy znowu pojawił się ten błąd. Mocy nie brakuje, jedzie tak samo jak wcześniej. Poziom oleju też się nie zmienił. Gdzie szukać przyczyny? edit: żeby dostać się do filtra odkręcałem 2 elementy zaznaczone na zielono. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez maroD ; 05-01-2021 o 17:01 |