|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
02-12-2020, 18:51 | #1 |
ford::amateur
Imię: Krzyś
Zarejestrowany: 04-12-2017
Skąd: Warszawa
Model: Focus Mk3
Silnik: 1,6 benzyna 95 kW
Rocznik: 2015
Postów: 7
|
Brak zasilania kontrolek tablicy i rozrusznika
Witam,
mój samochód dopadła bardzo nietypowa usterka, po przekręceniu kluczyka nie świecą się żadne kontrolki na tablicy i co za tym idzie brak jest możliwości uruchomienia pojazdu, rozrusznik ani nie cyknie. Było podejrzenie, że akumulator padł, więc został wymieniony, nie pomogło. Dodam, że problem ten pojawia się na ciepłym i zimnym silniku ponieważ od czasu do czasu kontrolki się zapalają i pojazd daje się uruchomić po czym potrafi bez wyraźnej wyłączyć się nagle. Działają światła postojowe, awaryjne, klakson, nawet szyby dają się opuszczać po przekręceniu stacyjki w pierwsze położenie. Skan systemu przez OBD nie pokazuje żadnych błędów. Czy spotkał się ktoś z takimi objawami i czy ma ktoś jakiś pomysł co do możliwości rozwiązania czy wskazania czego szukać. Mój mechanik pracuje nad tematem, ale powoli traci kolejne pomysły. |
02-12-2020, 22:11 | #2 |
ford::expert
Zarejestrowany: 11-02-2004
Model: Focus
Silnik: PNDD + LPG
Rocznik: 2018
Postów: 3,510
|
Odp: Brak zasilania kontrolek tablicy i rozrusznika
Sprawdź białe wtyczki skrzynki bezpieczników za schowkiem.
|
03-12-2020, 09:12 | #3 |
ford::average
Imię: Adam
Zarejestrowany: 27-10-2008
Skąd: Nadarzyn
Model: Focus MK3 lift
Silnik: 1.5 TDCi
Rocznik: 2015
Postów: 80
|
Odp: Brak zasilania kontrolek tablicy i rozrusznika
Auto krajowe ? Import ? Historia auta - wypadkowość itp. Co było robione ostatnio w aucie . Za mało info żeby powiedzieć to albo to. Odpalanie z kabli ? Odpalanie awaryjne itp.
|
03-12-2020, 19:24 | #4 |
ford::amateur
Imię: Krzyś
Zarejestrowany: 04-12-2017
Skąd: Warszawa
Model: Focus Mk3
Silnik: 1,6 benzyna 95 kW
Rocznik: 2015
Postów: 7
|
Odp: Brak zasilania kontrolek tablicy i rozrusznika
Bezpieczniki i skrzynki były sprawdzane, wszystko było na wierzchu, przekaźniki wysokich amperaży zamieniane miejscami, wszystko bez efektu.
Auto krajowe z salonu, bezwypadkowe, od początku znam jego historię na 100%, prąd tak jak już wcześniej pisałem jest w aucie, są awaryjne, postojowe, opuszczają się szyby, klakson, nie ma kontrolek na tablicy i nie ma rozrusznika, po przekręceniu kluczyka brak jakichkolwiek oznak, założony nowy akumulator także dołączany był kablami zewnętrzny akumulator. Mechanik podejrzewa, że to fabryczny alarm odcina prąd na silnik, jest taka możliwość ? Czy alarm może się zakytwować z czasie jazdy kiedy już teoretycznie powinien być nieaktywny? Co mam rozumieć pod pojęciem odpalania "awaryjnego" Jaki jest na to patent? |
03-12-2020, 19:47 | #5 |
ford::expert
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 24-06-2015
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Model: KUGA
Silnik: 1.5 eb
Rocznik: 2020
Postów: 2,460
|
Odp: Brak zasilania kontrolek tablicy i rozrusznika
Fabryczny alarm czyli jaki? Auta krajowe mają przeważnie dokładamy alarm przez aso logic, poznać go można po diodzie/ przycisku gdzieś pod radiem lub tunelu środkowym. Alarm logic nie odcina zasilania całkiem nawet jak wyje, normalnie świeci się licznik po przekreceniu zaplonu. Sprawdź wtyczki w BCM czyli moduł nad nogami kierowcy, trzeba je wyjmować i patrzeć czy nie są zgnite.
|
04-12-2020, 22:32 | #6 |
ford::amateur
Imię: Krzyś
Zarejestrowany: 04-12-2017
Skąd: Warszawa
Model: Focus Mk3
Silnik: 1,6 benzyna 95 kW
Rocznik: 2015
Postów: 7
|
Odp: Brak zasilania kontrolek tablicy i rozrusznika
Dla zainteresowanych tematem, wygląda na to że jednak alarm był winnym problemów z odcinaniem prądu, alarm.
Wg. przekazu od mechanika, alarm był założony bardzo profesjonalnie, żadnych wcinek w przewody, żadnych izolacji, ciężko było znaleźć samą centralkę, po prostu fachowa robota. Po kilku godzinach "macania" i rozkręcania tapicerki dotarł do centralki i winnym okazał się moduł alarmu odpowiedzialny właśnie za odcięcie prądu na pompę paliwa i rozruch. W związku z brakiem możliwości pozyskania schematu samego alarmu, odcięcie zostało ominięte przez mostek i problem ustąpił. Dzięki wszystkim za próbę pomocy i rady, które pozwoliły szybciej naprowadzić na rozwiązanie zagadnienia. |
04-12-2020, 23:52 | #7 |
ford::expert
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 24-06-2015
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Model: KUGA
Silnik: 1.5 eb
Rocznik: 2020
Postów: 2,460
|
Odp: Brak zasilania kontrolek tablicy i rozrusznika
Miejsce może i jest ciężko znaleźć dla człowieka który nie robił nigdy focusa. Wyciąga się schowek i nad BCM robili dziurę w wygluszeniu tak aby moduł nie rzucał się w oczy a przede wszystkim żeby nie latał jak dzik po kukurydzy, nawet go nigdzie tego nie mocują.
Swojego czasu wyciagalem GPSy z flotowek które szły na licytacje, pewnie ze 100sztuk łącznie widziałem i zawsze zrobione tak samo mimo że auta z całej Polski. |
06-12-2020, 17:38 | #8 |
ford::amateur
Imię: Krzyś
Zarejestrowany: 04-12-2017
Skąd: Warszawa
Model: Focus Mk3
Silnik: 1,6 benzyna 95 kW
Rocznik: 2015
Postów: 7
|
Odp: Brak zasilania kontrolek tablicy i rozrusznika
no cóż gość robi wszystko co mu się podstawi bez różnicy, wiek , marka , model, może nie jest zbyt zorientowany w konkretnym modelu, ale za to robi wszystko, mechanika, elektryka, elektronika, nie jest szybki, ale skuteczny, rozsądny cenowo, a to dziś rzadkie zalety, dlatego go cenię i zlecam mu naprawy
|