Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 25-04-2020, 16:16   #21
Mooomin
ford::average
 
Zarejestrowany: 04-08-2011
Skąd: Biała Podlaska
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 2008
Postów: 178
Domyślnie Odp: Spalanie na biegu jałowym - wskazania komputera

Z tego co kiedyś czytałem to zależy od wersji oprogramowania zegarów.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Mooomin jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-04-2020, 17:22   #22
Losiek77
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 10-06-2013
Model: S-MAX
Silnik: 2,0 240KM
Rocznik: 2018
Postów: 5
Domyślnie Odp: Spalanie na biegu jałowym - wskazania komputera

A to nie jest tak, że jak samochód się porusza to l/100km a jak stoi to w l/ h ??
Losiek77 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-04-2020, 17:28   #23
Mooomin
ford::average
 
Zarejestrowany: 04-08-2011
Skąd: Biała Podlaska
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 2008
Postów: 178
Domyślnie Odp: Spalanie na biegu jałowym - wskazania komputera

No powinno, tyle, że w starszym oprogramowaniu tego nie robiło. Ale to dotyczyło Focusa II, nie zerknąłem, że tu chodzi o 3-kę.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Mooomin jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-04-2020, 18:26   #24
technik08
ford::specialist
 
Imię: Włodek
Zarejestrowany: 07-06-2014
Skąd: Wałbrzych
Model: focus mk2 kombi
Silnik: 1.6 TDCI 90 KM
Rocznik: 2007
Postów: 806
Domyślnie Odp: Spalanie na biegu jałowym - wskazania komputera

Cytat:
Napisał Mooomin Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
No powinno, tyle, że w starszym oprogramowaniu tego nie robiło. Ale to dotyczyło Focusa II
Mam mk2 i tak właśnie działa :
w czasie jazdy l/100km
Na postoju l/h .
technik08 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-04-2020, 18:30   #25
krakersik
ford::advanced
 
Imię: TOMASZ
Zarejestrowany: 02-09-2014
Skąd: MALBORK GMB
Model: FF3 FL
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Postów: 261
Domyślnie Odp: Spalanie na biegu jałowym - wskazania komputera

w MK3 tak samo.
krakersik jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-04-2020, 18:35   #26
Losiek77
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 10-06-2013
Model: S-MAX
Silnik: 2,0 240KM
Rocznik: 2018
Postów: 5
Domyślnie Odp: Spalanie na biegu jałowym - wskazania komputera

W moim mk3 takze, tak samo w smax mk2 i w kilku inny samochodach, ktore miałem
Losiek77 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-04-2020, 20:02   #27
Lukasz2525
ford::expert
 
Zarejestrowany: 29-12-2011
Model: Focus mk2 fl
Silnik: 2.0 Tdci 136 km
Rocznik: 2008
Postów: 2,611
Domyślnie Odp: Spalanie postojowe , chwilowe

Ja mam inne pytanie, jak wyglądają u Was wskazania po uruchomieniu silnika? U mnie w mk2 2.0 tdci po odpaleniu na sekundę pojawia się 0,6 l/h, po czym wskakuje na 1,5-1,8 l/h (z klimą) i stopniowo spada, w 5 minut schodzi do tych 0,6-0,8 l/h. To jest po prostu opór zimnego silnika albo podładowanie aku po odpaleniu, czy uruchamia się jakaś inna procedura. Zastanawiałem się czy to nie dopalanie dpf'u, ale jak miałem wyłączony w sofcie to było tak samo, teraz mam założony świeżutki zregenerowany i zastanawia mnie ten objaw i to czy inni też mają taki skok po odpaleniu.
Lukasz2525 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-04-2020, 20:26   #28
Losiek77
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 10-06-2013
Model: S-MAX
Silnik: 2,0 240KM
Rocznik: 2018
Postów: 5
Domyślnie Odp: Spalanie postojowe , chwilowe

To jest jak najbardziej normalne, jak silnik jest zimny to ma inna sprawnosc niź jak ma 90C.
Losiek77 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-04-2020, 16:10   #29
Lukasz2525
ford::expert
 
Zarejestrowany: 29-12-2011
Model: Focus mk2 fl
Silnik: 2.0 Tdci 136 km
Rocznik: 2008
Postów: 2,611
Domyślnie Odp: Spalanie postojowe , chwilowe

Ale to jest tylko teoria czy w praktyce inni też tak mają, konkretnie w mk2 2.0 tdci? Bo mi jak po 5 minutach już chodzi na 0,7-0,8 l/h z klimą, a wskazówka temperatury już się podniosła, czyli jest z 70 stopni, to jak go zgaszę i odpalę jest to samo, na sekundę 0,6 i od razu skok na 1,2-1,4, czyli trochę mniej niż na zupełnie zimnym. Zaraz sprawdzę na rozgrzanym.

A że miałem problemy z tym autem i byłem przekonany, że po zakupie chodził mi cały czas od razu na 0,6-0,8, to się pytam i doszukuję się odpalenia jakiejś procedury przez auto. Więc najbardziej zależy mi na odpowiedzi typu, że tak, też mamy skok chwilowego spalania po odpaleniu albo nie, nie mamy.

Teraz mam już 80 stopni i po odpaleniu też jest skok, już tylko na 1,2 l/h i dosyć szybko spada.

Więc chcę tylko sprecyzować, bo byłem święcie przekonany że pierwsze pół roku po zakupie nie miałem takiego skoku i zaczęło się po pierwszej zimie. Bez klimy to chodzi mi na 0,5 l/h i jest to najmniejsza wartość jaką widziałem, z klimą 0,7-0,8.

Zaraz sprawdzę jeszcze na zupełnie rozgrzanym silniku, to będę mieć potwierdzenie, że to zależy od temperatury.


Dobra, na rozgrzanym odpala bez takiego skoku po sekundzie. Czyli jest to tylko kwestia temperatury silnika i nie doszukiwać się niczego? Jakie jest chwilowe spalanien przy wypalaniu filtra?

Ostatnio edytowane przez Lukasz2525 ; 26-04-2020 o 16:14
Lukasz2525 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-04-2020, 21:38   #30
Dart8
ford::average
 
Avatar Dart8
 
Imię: Artur
Zarejestrowany: 27-11-2019
Skąd: Pszczyna
Model: Focus Mk3.5
Silnik: DW10F
Rocznik: 2016
Postów: 91
Domyślnie Odp: Spalanie postojowe , chwilowe

Mk3 2.0 TDCI po odpaleniu zimnego 0,6 do 0,7l/h i zaczyna rosnąć do około 0,8 do 0,9l/h (raz zobaczyłem do 1,0l/h), później zaczyna spadać. Zanim wskaźnik temp. zacznie reagować spalanie jest już 0,6-0,7l/h. Gdy się zagrzeje 0,5l/h. To wskazania rankiem w drodze do pracy , bez klimy jedynie ogrzewanie z we poranki kwietniowe. I to raczej normalne, że początkowo rośnie, zimny silnik+opory jak np. większe ładowanie aku po rozruchu. Przy wypalaniu DPF miałem 1,0l/h ale na rozgrzanym silniku oraz nieaktywny start-stop. Na zimnym wypalania brak, ma zbyt niską temp. by zainicjować ten proces.

Co do temperatur na wskaźniku to znacznie się różnią od wskazań forscana. W wielu tematach się to przewija. Ale co jest prawdą...nie wiem. np. w momencie gdy na wskaźniku dojdzie do wartości ~87-90st C program pokazuje 74 st C. A gdy kilkanaście km przejechane forscan pokazuje 94stC a wskaźnik ani drgnie i ma trochę do "kreski" 90st C.

Ostatnio edytowane przez Dart8 ; 26-04-2020 o 21:49
Dart8 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:51.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.