|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
16-04-2020, 23:32 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 16-04-2020
Model: Focus
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 1
|
Mondeo MK3 130KM TDCI 2003 Opinia silnika
Cześć, Wałkuję już któryś dzień i nie mogę znaleźć informacji. Planuję zakup Mondeo 2003 rocznik Polift (prawdopodbnie końcówka rocznika, 1. rejestracja 2004). Chodzi mi konkretnie o znany i średnio lubiany silnik 130KM TDCI, jak wiadomo na początku produkcji problem występował z opiłkami metalu dostającymi się do wtrysków. Problem znikł W którymś roczniku jednak nie mogę znaleźć informacji w którym. W 2003/2004 weszły wtryski Delphi które niby są lepsze. Zatem proszę o informację czy warto brać pod uwagę silnik 130KM TDCI z Polifta, Czy jednak jest to tykająca bomba. Właściciel za dużo nie wie na ten temat.
Sam samochód ma 230k km, zero regeneracji pompy,wtrysków. Właściciel(9lat) ocenia stan na BDB. Sam znam z autopsji silnik z 2004 115km TDCI i wtryski również nie widziały regeneracji. |
17-04-2020, 08:05 | #2 |
ford::professional
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
|
Odp: Mondeo MK3 130KM TDCI 2003 Opinia silnika
To że poprawiono układ wtryskowy po lifcie to mit. Ja mam z 2006 i nie narzekam. Teraz mam na szafie 340k. Ale przy 280k robiłem pompę i wtryski.
|
17-04-2020, 12:14 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 15-12-2014
Model: Mondeo
Silnik: TdCI
Rocznik: 2003
Postów: 15
|
Odp: Mondeo MK3 130KM TDCI 2003 Opinia silnika
Mam Mondeo 130KM TDCI (data produkcji luty 2003 r.), ze skrzynią 6-cio biegową, ale "buda" jest przedliftowa, czyli jest to taka wersja przejściowa. Teraz auto ma 200 tys. przebiegu (mam go formalnie od 2013 roku i przejechałem nim ponad 100 tys. km, a wcześniej został kupiony w salonie przez bliską osobę z rodziny).
Czy jest awaryjny? Pompa i wtryski nie były robione (nie wiem co to jest "święcąca sprężynka"). Wczoraj wymieniłem piastę tylnego koła (stara była od nowości). 1,5 roku temu wymieniono dwumas i elementy powiązane. Czasem na bieżąco wymienię jakiś drobny element. Generalnie ten egzemplarz jest na tyle szczęśliwy, że trzymam to auto (jako drugie w domu), mimo że rzadko korzystam z jego przeznaczenia (auto na autostradę do 120-140 km/h), bo dbając na bieżąco utrzymuje go w dobrej/ bardzo dobrej kondycji za male pieniądze. Mam informację z pierwszej ręki, że gdy auto było nowe (na gwarancji), to właściciel często jeździł do ASO i kilka razy wymieniali mu różne elementy w silniku. Ale to było bardzo dawno (chyba w pierwszych dwóch latach od zakupu). Wniosek: do każdego auta trzeba podejść indywidualnie. Dobre egzemplarze właściciele mogę rzadziej sprzedawać, więc na rynku jest mnóstwo trupów (za parę tysięcy złotych). Diagnoza wykonana przez mechanika pomoże zminimalizować ryzyko. Pewnie trzeba będzie po zakupie coś naprawić (do czego przyzwyczaił się poprzedni właściciel). A jaka jest alternatywa dla Mondeo TDCI? Pozdrawiam |
17-04-2020, 12:47 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 28-12-2009
Skąd: CiesYn
Model: Mondeo MK4 TITANIUM S hatch ,mondeo kombi,calibra
Silnik: 2.5T 220KM 2.0 TDCI 130KM,2.0 benzyna
Rocznik: 2010,2002,1992
Postów: 63
|
Odp: Mondeo MK3 130KM TDCI 2003 Opinia silnika
W 2009r kupiłem MK3 TDCi 2002r niby 160tys przebiegu przyprzebiegu 200tys padla pompa wtryski sprzęgło i dwumas no i maglownica więc 8 tys zł włożono ale do teraz jeździ praktycznie bezawaryjnie nadal w rodzinie przebieg około 320tys to naprawdę solidne auto pomimo tych mankamentów i blacharsko jest super ale i tak wybrałbym 2.0 benzynę
|
17-04-2020, 13:06 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 15-12-2014
Model: Mondeo
Silnik: TdCI
Rocznik: 2003
Postów: 15
|
Odp: Mondeo MK3 130KM TDCI 2003 Opinia silnika
U mnie dwumasa + sprzęgło zostało wymienione przy 184 tys. km. Zatem był to podobny przebieg do auta reeich'a. Maglownica jest wciąż oryginalna. Mam jeszcze oryginalny tłumik końcowy. W starej skodzie felicji tłumik wymieniałem po kilku latach od produkcji.
W każdym takim starym aucie przyjdzie czas na wymianę pewnych podzespołów. Dla potencjalnego nabywcy kilkunastoletniego auta ważna kwestią, wg mnie, jest wielkość nakładów finansowych, które musi ponieść, aby utrzymać go w ciągłym ruchu. Zdaje się, że w stosunku do średniego wynagrodzenia nie będzie to zbyt dużo, bo warunkiem, że będzie nim potem długo jeździł lub robił dużo kilometrów jak user reeich. |
17-04-2020, 14:59 | #6 |
ford::average
Zarejestrowany: 28-12-2009
Skąd: CiesYn
Model: Mondeo MK4 TITANIUM S hatch ,mondeo kombi,calibra
Silnik: 2.5T 220KM 2.0 TDCI 130KM,2.0 benzyna
Rocznik: 2010,2002,1992
Postów: 63
|
Odp: Mondeo MK3 130KM TDCI 2003 Opinia silnika
Maglownica padła prawdopodobnie przez duże i szerokie koła ale np.turbo oryginał a co do wydatkow to porównując do TSI w VW czy rozrządu w BMW to naprawde Tanie są te naprawy .
Ostatnio edytowane przez reeich ; 17-04-2020 o 15:02 |
17-04-2020, 17:25 | #7 |
ford::professional
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
|
Odp: Mondeo MK3 130KM TDCI 2003 Opinia silnika
U mnie dwumasa padła przy 280k a turbo od nowości 340k. Zawieszenie pancerne. Przednie amory oryginał. Tylko łączniki wymienione.
|
17-04-2020, 20:44 | #8 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 15-12-2014
Model: Mondeo
Silnik: TdCI
Rocznik: 2003
Postów: 15
|
Odp: Mondeo MK3 130KM TDCI 2003 Opinia silnika
Poprzednim właściciel szybko zmieniał biegi, piątkę wrzucał zanim osiągnął prędkość 80 km/h lub obroty około 2000/min. Więc zapewne to mogło przyczynić się do szybszego zużycia dwumasy.
A propos amortyzatorów. Rok temu z nudów (coby tu można naprawić/wymienić w tym aucie) dałem auto do diagnosty. Przy prawie 190 tys. km wyszła sprawność amortyzatorów rzędy 73-74%, a różnice amplitudy były rzędu 1 jednostki. Odpuściłem sobie. Potwierdzam, ze zamieszenie tym aucie jest mocne. Za to hamulec ręczny wymaga przeglądów co kilka lat, a przynajmniej trzeba go regularnie używać, aby nie zapiekła się linka w oplocie/rurce. |
17-04-2020, 21:49 | #9 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 16-04-2020
Model: Focus
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 1
|
Odp: Mondeo MK3 130KM TDCI 2003 Opinia silnika
Widzę, że silnik silnikowi nie równy. Trafiłem na oferty ostatnio: 2004 rok 170k km - regenerowane wtryski i jeden wymienione,2006 270k km - czysto,2003 200k km sprężynka się zapaliła, 230k km - regenerowane,2006 220 - czysto. Sam jeździłem 115KM i dalej przy 270k km ma się dobrze. Wszystkie po lifcie. Kupując teraz ten silnik to trochę otrzymujemy kota w worku bo widziałem zadbane egzemplarze po wymianie, a jeździłem niezadbanym i wtryski śmigały. Chociaż z tego co mi się wydaje to po 2 lifcie 2005+ mniej aut się zdarza po regeneracji/wymianie ale to tylko moje spostrzeżenie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ostatnio edytowane przez pi0sig ; 17-04-2020 o 21:51 |
18-04-2020, 06:54 | #10 |
ford::average
Zarejestrowany: 28-12-2009
Skąd: CiesYn
Model: Mondeo MK4 TITANIUM S hatch ,mondeo kombi,calibra
Silnik: 2.5T 220KM 2.0 TDCI 130KM,2.0 benzyna
Rocznik: 2010,2002,1992
Postów: 63
|
Odp: Mondeo MK3 130KM TDCI 2003 Opinia silnika
Daj Sobie spokój z TDCi kup benzynę dołóż ewentualnie LPG i masz święty spokój bo ta sprężynka to jest masakra a nigdy nie wiesz czy ktoś nie skasował błędu tydzień wcześniej
|