|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
23-10-2019, 16:49 | #1 |
ford::amateur
Imię: Dom
Zarejestrowany: 09-02-2019
Skąd: Szczecin
Model: transit 2007
Silnik: 2,2 tdci
Rocznik: 2007
Postów: 4
|
Po remoncie 2.2 Obroty falują, wentylator chłodnicy chodzi cały czas.
Witam
Po remoncie silnika 2.2 Transit na początku odpalał , później przestał na chwile. Teraz odpala, ale ma taki problem , ze wentylator chłodnicy chodzi cały czas po odpaleniu. Buja na wolnych obrotach, po włączeniu dmuchawy na maksa obroty sie wyrównują. Wentylator dalej chodzi ba zimnym silniku. Dodam ze auto nie ma klimy. Co to może być ? Czy to czujnik temperatury cieczy? |
23-10-2019, 19:33 | #2 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,995
|
Odp: Po remoncie 2.2 Obroty falują, wentylator chłodnicy chodzi cały czas.
Bardzo prawdopodobne, że uszkodzony jest czujnik temperatury lub jego wiązka.
Co do wiązki: PCM w przypadku rozwarcia obwodu czujnika przyjmuje, że temperatura silnika wynosi 120 stopni i wprowadza go w tryb ochrony przed przegrzaniem - wentylator na full i obniżona dawka wtrysku (obniżona moc). Z kolei w przypadku zwarcia PCM przyjmuje temperaturę 132 stopnie, silnik gaśnie i nie można go uruchomić. Generalnie uszkodzenie czujnika następuje w wyższym zakresie temperatury pracy (pracuje w dwóch przełączanych zakresach), czyli przy odpaleniu całkowicie zimnego silnika (po nocy) jest ok, a potem przy ok. 70 stopni zaczyna układ wariować. Ale to też nie zawsze - czujnik to struktura półprzewodnikowa, jest zasilany napięciem +5V i jego zachowanie może być całkowicie nieprzewidywalne. Ja bym spojrzał na wiązkę i sprawdził, czy jest +5V na wtyczce, ale chyba skończy się wymianą czujnika...
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 24-10-2019 o 08:11 |
24-10-2019, 02:30 | #3 |
FCP member
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 12-07-2009
Skąd: Northwich UK/ Racibórz
Model: S-MAX Titanium / Transit T350 LWB
Silnik: TDCI 2,0 140KM Powershift / 2,2 TDCI 100KM
Rocznik: 2012/ 2013
Postów: 115
|
Odp: Po remoncie 2.2 Obroty falują, wentylator chłodnicy chodzi cały czas.
Cześć, może być też czujnik położenia wału. Kilka dni temu nie mogłem odpalić. Forscan pokazał błąd P0335. Właśnie wymieniłem.
Mocowanie ma podłużny otwór, dający możliwość regulacji głębokość osadzenia. Na początku osadzilem go w górnym położeniu, odpalił ale obroty falowaly, po wsunięciu głębiej, silnik pracuje równo. Pozdrawiam Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka |
25-10-2019, 15:02 | #4 |
ford::amateur
Imię: Dom
Zarejestrowany: 09-02-2019
Skąd: Szczecin
Model: transit 2007
Silnik: 2,2 tdci
Rocznik: 2007
Postów: 4
|
Odp: Po remoncie 2.2 Obroty falują, wentylator chłodnicy chodzi cały czas.
Czujnik temperatury cieczy wymieniony i dalej to samo.
Sprawdzę jeszcze wiązkę. Czujnik położenia wału już przesuwałem. Forscan Wykazał błędy pcm i możliwa usterkę układu PCM Oraz przekaźnik 6G9T-14B192-AA odpowiadający za komputer Miał błąd i jest przypalony. Już wymieniony dalej są błędy . Ostatnio edytowane przez benSZN ; 28-10-2019 o 05:47 |