|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
13-06-2019, 15:24 | #971 | |
ford::beginner
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 30-05-2019
Skąd: Paczkowo
Model: Ford Focus MK4
Silnik: 1.5EB
Rocznik: 2019
Postów: 24
|
Odp: Oczekiwanie na odbiór, zmiany w specyfikacji zamówienia.
Cytat:
|
|
13-06-2019, 16:03 | #972 |
ford::advanced
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 22-02-2019
Skąd: Żory
Model: Focus MK4 HB
Silnik: 1.5 Ecoboost A8
Rocznik: 2019
Postów: 243
|
Odp: Oczekiwanie na odbiór, zmiany w specyfikacji zamówienia.
No to zaczynaja się jaja jak w VW gdzie 1.5 tsi 130 km też wypada z tego samego powodu.
Pytanie tylko ile silników 1.5 EB globalnie powstanie, bo jeśli garstka to źle wróży w kwestii części zamiennych itp. Kolejna sprawa to potencjalna wartość przy odsprzedaży. Ostatnio edytowane przez blablawla ; 13-06-2019 o 16:12 |
13-06-2019, 16:59 | #973 | |
ford::average
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 19-01-2017
Skąd: Kalety
Model: Ford Custom, Focus MK4,Transit MK8
Silnik: 2.0 Ecoblue 170 , 1.5 EB 182, 2.0 Ecoblue
Rocznik: 2017, 2019,2018
Postów: 87
|
Odp: Oczekiwanie na odbiór, zmiany w specyfikacji zamówienia.
Cytat:
|
|
13-06-2019, 18:13 | #974 | |
ford::professional
Imię: AdoKrycha007
Zarejestrowany: 07-04-2014
Skąd: Kraków
Model: Focus MK3 Kombi i Focus MK4 Kombi
Silnik: 1,6 Duratec 105 KM Euro 5 (MK3) i 1,5 EcoBoost 150 KM Euro 6 (MK4)
Rocznik: 05.2014 (MK3) i 09.2019 (MK4)
Postów: 1,526
|
Odp: Oczekiwanie na odbiór, zmiany w specyfikacji zamówienia.
Cytat:
Tu artykuł - [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
|
13-06-2019, 19:13 | #975 |
ford::average
Imię: Michał
Zarejestrowany: 18-01-2013
Skąd: Zabrze
Model: Focus
Silnik: 1,0 EcoBoost
Rocznik: 2012
Postów: 175
|
Odp: Oczekiwanie na odbiór, zmiany w specyfikacji zamówienia.
Ale co ma wyposażenie do silnika 1.5? Przecież tylko Focusa z silnikiem 1.5 nie można zamawiać, a przecież to dodatkowe wyposażenie miałoby się tyczyć każdej wersji silnikowej.
|
13-06-2019, 19:16 | #976 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 15-03-2019
Model: a
Silnik: a
Rocznik: a
Postów: 230
|
Odp: Oczekiwanie na odbiór, zmiany w specyfikacji zamówienia.
A co ma do tego złe oszacowanie popytu?
Ford wprowadził całkowicie nowy silnik, który już po ok. roku musi wycofać, bo przestaje spełniać nowe (ale podobno znane od dawna) normy spalin. Kabaret... Już chyba lepiej było zostać z rokrocznie nagradzanym 1.0, niż eksperymentować z większą pojemnością. Zgadzam się z blablablą - źle to wróży jeśli chodzi np. o kwestię dostępności ewentualnych części zamiennych czy osprzętu, a nawet serwis, wiedzę/doświadczenie mechaników, itp. itd. (dostępność części nawet teraz kuleje - jest na tym forum jedna osoba która na części w ASO czeka już kilka tygodni). Osobiście nie chciałbym jeździć autem z silnikiem, który był w sprzedaży przez tak krótki okres. Tym bardziej, że nie jest to wcale prosta konstrukcja i część użytkowników uskarża się na np. spore wibracje po odłączeniu jednego cylindra. Co jeśli po kilku latach (miesiącach?) eksploatacji problem jeszcze bardziej się nasili? Gdzie wtedy szukać pomocy? U mechanika Mirka, czy w ASO, gdzie być odpowiedzą "Paaaanie, ten silnik dawno odszedł w zapomnienie, zniknął z oferty szybciej niż na dobre się w niej pojawił. Nie zdążyliśmy go nawet dobrze poznać a już go nie było". Obym nie był złym prorokiem... Swoją drogą im dłużej czytam to forum, tym bardziej cieszę się że moje zamówienie nie zdążyło przed zmianami. |
13-06-2019, 20:16 | #977 | |
ford::advanced
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 22-02-2019
Skąd: Żory
Model: Focus MK4 HB
Silnik: 1.5 Ecoboost A8
Rocznik: 2019
Postów: 243
|
Odp: Oczekiwanie na odbiór, zmiany w specyfikacji zamówienia.
Cytat:
Wiem, że jesteś "obrażony" na forda ale proszę nie musisz w każdym wątku pisać jaki on beznadziejny, plastikowy i w ogóle kupa złomu. Wszystkie silniki w Focusie spełniają normę Euro 6.2 inaczej nazywaną Euro 6d-temp. Silnik sam w sobie nie jest niczego winien. Jak już to stawiam na limit emisji co2 dla całego forda. Może rezygnacja z poszczególnych silników w poszczególnych autach spowoduje obniżenie średniej i uniknięcie kar. To wcale nie jest takie proste i liniowe zagadnienie. Dla przykładu Fiat połączył flotę z Teslą aby obniżyć średnią. (Wymyślili że taniej jest zapłacić Tasli ileś milionów $ niż potencjalnie kilka miliardów € kary). Może Ford idzie inną drogą? Nie wiem, pożyjemy zobaczymy. Niestety ale współczesna motoryzacja przez unię bardzo cierpi. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez blablawla ; 13-06-2019 o 20:19 |
|
13-06-2019, 21:02 | #978 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 03-11-2009
Skąd: Łódź
Model: Audi Q3 Sportback/Mazda CX-3
Silnik: 1.4e 245KM/2.0 121KM
Rocznik: 2022/2019
Postów: 3,728
|
Odp: Oczekiwanie na odbiór, zmiany w specyfikacji zamówienia.
Cytat:
|
|
13-06-2019, 21:12 | #979 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 10-07-2015
Skąd: Kraków
Model: Mazda 3
Silnik: 2.0 Skyactiv-G 150 KM
Rocznik: 2022
Postów: 312
|
Odp: Oczekiwanie na odbiór, zmiany w specyfikacji zamówienia.
Ciekawe co z nowymi normami zrobi VAG i np. Hyundai/Kia. Tam mimo wszystko takiego kabaretu z cywilnymi wersjami samochodów nie ma, przynajmniej na razie.
|
13-06-2019, 22:01 | #980 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 15-03-2019
Model: a
Silnik: a
Rocznik: a
Postów: 230
|
Odp: Oczekiwanie na odbiór, zmiany w specyfikacji zamówienia.
Cytat:
Skomentowałem jedynie politykę Forda, który wprowadza na rynek zupełnie nową konstrukcję, żeby po zaledwie roku ją wycofać. Czy powodem jest niespełnianie norm konkretnie przez 1.5 EB (co napisałem w poprzednim wpisie, bo inni przede mną tak twierdzili), czy przez całą gamę - nie ma to dla mnie żadnego znaczenia. Z punktu widzenia klienta interesowałoby mnie raczej to, że kupuję produkt (=silnik), który oferowany był/jest (jak na warunki motoryzacyjne) przez bardzo krótki okres, co niesie za sobą spore ryzyko i niedogodności (które opisałem wcześniej, więc nie ma sensu się powtarzać). Co do reszty Twojego wpisu... Nie jestem "obrażony" na Forda i nigdy nie nazwałem Focusa beznadziejną kupą złomu (gdyby tak było, to nie rozważałbym zakupu wersji ST - inna sprawa, że "szanse" na to są raczej niewielkie). Dalej twierdzę, że jest to najładniejszy, jeden z lepiej wyciszonych, ale jednocześnie najgorzej wykończonych i mało atrakcyjnych cenowo kompaktów. |
|