Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 08-05-2019, 07:05   #761
stew66
ford::advanced
 
Avatar stew66
 
Imię: WR
Zarejestrowany: 09-04-2008
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Model: Ford Focus ST-Line
Silnik: 1.5 EcoBoost 150>195KM 340Nm
Rocznik: 2018/2019
Postów: 246
Domyślnie Odp: Wrażenia z jazdy nowym modelem

Wg instrukcji ori olej to Ford-Castrol Magnetec SAE 5W-20.

stew66 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-05-2019, 07:51   #762
AdoKrycha007
ford::professional
 
Avatar AdoKrycha007
 
Imię: AdoKrycha007
Zarejestrowany: 07-04-2014
Skąd: Kraków
Model: Focus MK3 Kombi i Focus MK4 Kombi
Silnik: 1,6 Duratec 105 KM Euro 5 (MK3) i 1,5 EcoBoost 150 KM Euro 6 (MK4)
Rocznik: 05.2014 (MK3) i 09.2019 (MK4)
Postów: 1,527
Domyślnie Odp: Wrażenia z jazdy nowym modelem

Wszystkie benzyniaki Focusów zalewane są od 2014 w fabryce olejem Castrol 5W20. Już mój przedlift MK3 z połowy 2014 miał taki wlany, ale szybko go zamieniłem na 5W30, bo nie kupiłem Ecoboosta tylko poczciwego Durateca. Natomiast 5W30 jest wymieniany do benzyniaków POZA EcoBoost 1,0, jako olej alternatywny dopuszczalny. Tak twierdzą i wszystkie instrukcje (strona 230) i ASO.

Ostatnio edytowane przez AdoKrycha007 ; 08-05-2019 o 08:03
AdoKrycha007 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-05-2019, 10:41   #763
mdmowski
ford::advanced
 
Avatar mdmowski
 
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 21-09-2014
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Model: Focus MK4 Vignale
Silnik: 2.0 EcoBlue 150KM
Rocznik: 2019
Postów: 240
Domyślnie Odp: Wrażenia z jazdy nowym modelem

Cytat:
Napisał Mackaktus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czy ja coś robię źle czy tak jak mi powiedział sprzedawca przy próbnej jeździe asystent musi się "nauczyć" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Jakie są wasze doświadczenia.
Raz, może dwa razy sobie to potestowałem w nowym aucie, czyli ta 'nauka' to jakiś kit. Nie było problemów z żadnym parkowaniem - równolegle spokojnie, a prostopadle mieścił się nawet na naszych polskich parkingach, gdzie ciężko drzwi otworzyć po zaparkowaniu. W takich wąskich (pseudonormalnych) miejscach parkował na 5-7 razy, ale zaparkował idealnie po środku.
Dla mnie, póki co, zbędny bajer, gdy potrafisz samemu operować autem. A gdy dodatkowo masz wspomaganie czujnikami i kamerami to już w ogóle bajka. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Jak dalej będą problemy to sprawdziłbym czujniki parkowania, może są jakieś zabrudzone.

Cytat:
Napisał bidżej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
tak, auto właśnie stoi w ASO gdzie próbują dojść co ta skrzynia wyczynia...
Powodzenia! Oby naprawili/wymienili na sprawną, bo szkoda zębów.

Z innej beczki trochę.
Gdy pojeździsz troszkę dynamicznie i wracasz do normalnej, spokojnej jazdy, takiej bardziej miejskiej ~60km/h, to odczuwasz u siebie zwiększone wibracje jakby dwumasa nie wyłapywała/wytłumiała drgań? Tryb jazdy bez znaczenia.
mdmowski jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-05-2019, 10:51   #764
bidżej
ford::professional
 
Avatar bidżej
 
Zarejestrowany: 01-08-2006
Skąd: Stuttgart
Model: Focus MK4
Silnik: 2.0 EcoBlue + A8
Rocznik: 2018
Postów: 1,419
Domyślnie Odp: Wrażenia z jazdy nowym modelem

Cytat:
Napisał mdmowski Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Gdy pojeździsz troszkę dynamicznie i wracasz do normalnej, spokojnej jazdy, takiej bardziej miejskiej ~60km/h, to odczuwasz u siebie zwiększone wibracje jakby dwumasa nie wyłapywała/wytłumiała drgań? Tryb jazdy bez znaczenia.
wibracji silnika nie przenosi jakoś bardziej, ale wtedy czuć coś jakby luz osiowy gdzieś w skrzyni - jak daję gazu, to najpierw jest stuknięcie i dopiero przyspieszanie, a jak odpuszczę gaz, to też najpierw stuknie i dopiero wtedy czuć że zwalnia.

No i dokładnie to samo przy przełączaniu D-R-D - stuknięcie i szarpnięcie. Mam gdzieś film który zostawiłem też w ASO, mogę gdzieś wrzucić jak trzeba.

Tryb jazdy bez znaczenia, ważna jest temperatura skrzyni - problemy pojawiają się głównie po długiej i/lub szybkiej trasie.
bidżej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-05-2019, 11:04   #765
tryhp3
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 16-01-2019
Skąd: Brzostek/Tarnów
Model: Focus Active M6 MK4 2019.75
Silnik: 1.5 EcoBlue 120KM
Rocznik: 2019
Postów: 876
Domyślnie Odp: Wrażenia z jazdy nowym modelem

Cytat:
Napisał mdmowski Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Z innej beczki trochę.
Gdy pojeździsz troszkę dynamicznie i wracasz do normalnej, spokojnej jazdy, takiej bardziej miejskiej ~60km/h, to odczuwasz u siebie zwiększone wibracje jakby dwumasa nie wyłapywała/wytłumiała drgań? Tryb jazdy bez znaczenia.
Może tryb dwóch cylindrów?
tryhp3 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-05-2019, 11:30   #766
mdmowski
ford::advanced
 
Avatar mdmowski
 
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 21-09-2014
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Model: Focus MK4 Vignale
Silnik: 2.0 EcoBlue 150KM
Rocznik: 2019
Postów: 240
Domyślnie Odp: Wrażenia z jazdy nowym modelem

Cytat:
Napisał bidżej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tryb jazdy bez znaczenia, ważna jest temperatura skrzyni - problemy pojawiają się głównie po długiej i/lub szybkiej trasie.
Bardziej chodziło mi o pracę silnika niż skrzyni, ale widocznie u Ciebie tego nie ma, bo byś wychwycił. Jazda spokojna np. na 6 biegu 60km/h i samochód trochę czasem za mocno wpada w drgania. Wcześniej musiał pojeździć dynamiczniej/szybciej, czyli mocniej rozgrzany.
Postaram się to może jakoś lepiej zdiagnozować, na szczęście rzadko się zdarza.

Cytat:
Napisał tryhp3 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Może tryb dwóch cylindrów?
Diesel chyba nie schodzi do 2 cylindrów. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
mdmowski jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-05-2019, 11:42   #767
bidżej
ford::professional
 
Avatar bidżej
 
Zarejestrowany: 01-08-2006
Skąd: Stuttgart
Model: Focus MK4
Silnik: 2.0 EcoBlue + A8
Rocznik: 2018
Postów: 1,419
Domyślnie Odp: Wrażenia z jazdy nowym modelem

@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] jeśli chodzi o pracę silnika, to generalnie trochę się zmieniło po wymianie węża od turbo na ten dłuższy, zamocowany jak należy. Wcześniej zdarzały mu się jakieś historie z drganiami, potrafił też po przegazówce dostać czkawki i o mało nie zgasnąć. Teraz spokój...
bidżej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-05-2019, 11:51   #768
mdmowski
ford::advanced
 
Avatar mdmowski
 
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 21-09-2014
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Model: Focus MK4 Vignale
Silnik: 2.0 EcoBlue 150KM
Rocznik: 2019
Postów: 240
Domyślnie Odp: Wrażenia z jazdy nowym modelem

Cytat:
Napisał bidżej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jeśli chodzi o pracę silnika, to generalnie trochę się zmieniło po wymianie węża od turbo na ten dłuższy, zamocowany jak należy. Wcześniej zdarzały mu się jakieś historie z drganiami, potrafił też po przegazówce dostać czkawki i o mało nie zgasnąć. Teraz spokój...
Racja, teraz znowu jeżdżę z uszkodzonym tym wężem i może to ma wpływ na pracę silnika. Dzięki, jutro będę działał w ASO.
mdmowski jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-05-2019, 18:32   #769
kanikuly
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 06-04-2019
Model: Focus
Silnik: 1.5 EcoBoost
Rocznik: 2019
Postów: 12
Domyślnie Odp: Wrażenia z jazdy nowym modelem

Cytat:
Napisał bidżej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
No i dokładnie to samo przy przełączaniu D-R-D - stuknięcie i szarpnięcie. Mam gdzieś film który zostawiłem też w ASO, mogę gdzieś wrzucić jak trzeba.
Mam to samo, ciężko zawrócić na drodze podczas ruchu, lag z R na D skutecznie opóźnia manewr. Za miesiąc planuje serwisowanie z wymianą oleju to może uda się zwrócić uwagę...

Pytanie - czy to skrzypienie skrzyni przy R na D to podstawa do wezwania serwisu? myśleliście nad tym? czy za bezzasadne wezwanie ford protect ktoś otrzymał fakturę?
kanikuly jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-05-2019, 20:52   #770
kacper69
ford::specialist
 
Avatar kacper69
 
Zarejestrowany: 12-02-2004
Skąd: Mazowsze, TenKraj.
Model: Mondek V5 sedan
Silnik: diesel 2.0 /150 koni
Rocznik: 2019
Postów: 996
Domyślnie Odp: Wrażenia z jazdy nowym modelem

z wrażeń jazdy nowym autem Forda mogę dołożyć satysfakcję ze spasowania tego auta.
Przykład jest na fotce w załączniku , listwy nie schodzą się na jakieś 3mm.
Jak w Polonezie.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg focus.jpg (37.7 KB, 165 wyświetleń)
kacper69 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
mk4



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:45.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.