Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Fiesta
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 29-12-2018, 19:07   #1
kaliope
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 24-07-2008
Model: Honda CR-V, Mazda CX-3
Silnik: 2.0 & 2.0
Rocznik: 2013 & 2019
Postów: 14
Domyślnie Jestem po jeździe próbnej 1.0EB, Czy mam się bać tego silnika?

Witajcie. Planuje zmienić auto małżonce. Sam jeżdżę Hondą CR-V i leje tylko paliwo jak to w Hondzie. Stąd mam ogromny dylemat, czy Honda Jazz 1.3, czy Polo 1.0 tsi (tylko 1.0 do wyboru) czy Petryn tak się podnieca fiestą.., że aż zacząłem ją brać pod uwagę.
Jestem po jeździe próbnej wszystkimi trzema autami. Honda mnie kusi bezawaryjnością i bardzo dobrą ceną przy odsprzedaży, ale to auto nie jedzie. Do 4 tys nic się nie dzieje. Polo chodziło całkiem ok, ale jak się dziś przejechałem Fiestą 1.0 125km ....to Polo blado przy niej wychodzi. Jestem pod ogromnym wrażaniem jak to auto jedzie, przyspiesza, prowadzi się, resoruje itd. Ale mam jeden problem, nie znoszą z natury 3 cylindrów. Teraz małżonka ma 1.0 aygo i głośne to jak pieron...choć bezawaryjne przez 11 lat. W Fordzie nawet ładny ten dzwięk. Ale powiedzcie mi szczerze...jakie niespodzianki kryją się za tym silnikiem? Bierze olej? Tłoki czy pierścienie lubią pęknąć? Uszczelka pod głowicą lubi przeciekać? Turbiny pękają? Panewki? Jakie przebiegi robią te silniki bez remontu? Może powiecie, że już nie ma bezawaryjnych silników....ale ja silnik w Hondzie biorę w ciemno i wiem, że nie będzie niespodzianki.

Cena Fiesty też ok. Gość mi wyliczył tytanium na kilmatroniku, full ledach, kamera cofania za 67tys. Takie Polo kosztuje ponad 80.

kaliope jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-12-2018, 20:18   #2
nasedoo
ford::beginner
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 29-03-2018
Skąd: Poznań
Model: Eccosport
Silnik: 1,0
Rocznik: 2018
Postów: 14
Domyślnie Odp: Jestem po jeździe próbnej 1.0EB, Czy mam się bać tego silnika?

Witaj,
Miałem ten sam dylemat kupując ecosporta. Przymierzałem się do tego samochodu ( raczej do silnika pół roku ). Nawet rozmawiałem z Pertynem odnośnie tych silników. On chwalił je. Zresztą w fordzie w salonie gdzie akurat tych ludzi znam mówili ze są samochody z przebiegami 300 tyś. Tez myślałem o hondzie jezz..... Ale żona wybrała forda.
Jest to mój pierwszy ford. hmmm ja nigdy bym nie przypuszczał że kupie forda. No ale cóz czas pokarze . Na razie jest super. Silnik przede wszsytkim cicho pracuje w stosunku do konkurencji.
nasedoo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-12-2018, 08:25   #3
Usefull
FCP member
 
Avatar Usefull
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 07-04-2013
Skąd: K-G , ZKL
Model: Mondeo mk5 , Fiesta mk6 - do spółki z córką, Focus mk2
Silnik: 2,0 EcoBlue 150 KM , 1,25 75 KM FX Gold, 1,6 100 KM Gold X
Rocznik: 2020, 2004, 2010
Postów: 526
Domyślnie Odp: Jestem po jeździe próbnej 1.0EB, Czy mam się bać tego silnika?

silnik jest ok , trzeba tylko pilnować poziomu płynu chłodniczego , poczytaj na forum o tym silnikach EB , czasem są z nimi problemy ale ogólnie są ok , jedni chwalą inni trochę ganią , osobiście uważam - bierz fiestę jest super , zanim odebrałem swojego fokusa to miałem taką w uzytkowaniu przez 2 tygodnie - byłem zadowolony
podobno tylko wymiana rozrządu jest droga - wysoka cena robocizny , sama cena części jest ok i podobno warto skrócić interwał wymiany - no ale to w przyszłości
__________________
Ford Mondeo Mk5 2,0 EcoBlue 150 KM 2020 w kombi

Ford Fiesta mk6 1,25 benzyna 75 KM 2004 FX Gold

Ford Focus Mk2 1,6 benzyna 100 KM 2010 Gold X
Usefull jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-12-2018, 11:05   #4
aprox99
ford::expert
 
Avatar aprox99
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 30-10-2007
Skąd: Bytom/Lünen
Model: Audi A4 TDI,Fiesta
Silnik: 2L 150 KM,1,25-82 KM
Rocznik: 2014,2014
Postów: 2,076
Domyślnie Odp: Jestem po jeździe próbnej 1.0EB, Czy mam się bać tego silnika?

Mam kumpli z focusami 1l i 125 KM, żadnych problemów do tej pory, poza tym jest mało artykułów o awaryjności tego silnika bo jest bezawaryjny. Fiesta to pierwszy adres w tej grupie aut
aprox99 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-12-2018, 14:40   #5
kaliope
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 24-07-2008
Model: Honda CR-V, Mazda CX-3
Silnik: 2.0 & 2.0
Rocznik: 2013 & 2019
Postów: 14
Domyślnie Odp: Jestem po jeździe próbnej 1.0EB, Czy mam się bać tego silnika?

A te zażarte od rdzy rurki od turbo to już przeszłość? Jak zobaczyłem te fotki to nogi mi się lekko ugięło. Ludzie na forum UK piszą, ze rurki rdzewieją, płyn się wylewa i turbo lub silnik zatarty. Brak słów.

Inny gość piszę, że strzeliły mu jakieś plastikowe rurki z płynem chłodniczym. To też już przeszłość?
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg eb.jpg (48.8 KB, 102 wyświetleń)

Ostatnio edytowane przez kaliope ; 30-12-2018 o 14:43
kaliope jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-12-2018, 14:44   #6
aprox99
ford::expert
 
Avatar aprox99
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 30-10-2007
Skąd: Bytom/Lünen
Model: Audi A4 TDI,Fiesta
Silnik: 2L 150 KM,1,25-82 KM
Rocznik: 2014,2014
Postów: 2,076
Domyślnie Odp: Jestem po jeździe próbnej 1.0EB, Czy mam się bać tego silnika?

IPierwszy raz to widzę, to chyba na rynek GB. To nie rurki od turbo tylko płynu chłodniczego do wymiennika

Bump:
aprox99 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-12-2018, 15:11   #7
Ela.S
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Jestem po jeździe próbnej 1.0EB, Czy mam się bać tego silnika?

Cytat:
Napisał aprox99 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
IPierwszy raz to widzę, to chyba na rynek GB.

Bump:
Na rynek GB idą lepsze egzemplarze niż na PL......u nas w porównaniu z ofertą na rynek w GB kupujemy GOLASY.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-12-2018, 16:38   #8
timbersher
ford::advanced
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 12-10-2017
Skąd: internet
Model: Fiesta MK7 FL
Silnik: 1.25
Rocznik: 2017
Postów: 211
Domyślnie Odp: Jestem po jeździe próbnej 1.0EB, Czy mam się bać tego silnika?

Miałem 1,5 roku temu ten sam dylemat. Przejechałem się mk8 i po odczuciach i przejrzeniu oferty wziałem mk7 /koncówka produkcji/ wolnossący stary silnik. Co prawda do dzisiaj mam dylemat bo w podobnej cenie był ecobust to jednak nie żałuję.
U mnie zdecydowały względy ekonomiczne i to, ze do miasta turbo jest mi zbyteczne. W razie awarii w mk8 zostaje praktycznie serwis, a ja ich wolę omijać z daleka.
Jak kupisz tą fiestę to pewnie będziesz chętniej jeżdził jak Hondą, a z samochodem to jest jak jest mam sąsiada handlowca, razem z kumplem z pracy dostali 2 firmowe opelki. Jego śmiga i bije kilometry a jego kumpla więcej w serwisie jak w trasie.

Ostatnio edytowane przez timbersher ; 30-12-2018 o 16:47
timbersher jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-12-2018, 19:42   #9
PrzemKo80
ford::advanced
 
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 12-05-2017
Skąd: Częstochowa
Model: Fiesta Trend Sync
Silnik: 1.4 96km
Rocznik: 2017
Postów: 200
Domyślnie Odp: Jestem po jeździe próbnej 1.0EB, Czy mam się bać tego silnika?

U mnie podobnie. Na początku 2017 roku wybrałem wolnossący 1.4.
I chociaż bardzo podoba mi się mk8 active to jeżeli nie wprowadzą w ciągu dwóch lat jakiegoś sensownego silnika to na kolejne 3 lata zostanę przy mk7. A później to już chyba hybryda. Kto wie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ostatnio edytowane przez PrzemKo80 ; 31-12-2018 o 11:01
PrzemKo80 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-12-2018, 09:50   #10
jacky-x
ford::amateur
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 13-03-2018
Skąd: Piekary Śl
Model: Fiesta Active2
Silnik: 1.0 EB
Rocznik: 2019
Postów: 6
Domyślnie Odp: Jestem po jeździe próbnej 1.0EB, Czy mam się bać tego silnika?

Cytat:
Napisał PrzemKo80 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
mk8 active ( wolnossący niestety tylko 85 koni ale za to bez start stop )
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Ten silnik 85KM w Activie to ecoboost (turbo) i też ma start-stop. Pozdr
jacky-x jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:03.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.