Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 13-12-2018, 09:55   #51
ministerq
ford::professional
 
Avatar ministerq
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
Domyślnie Odp: błędy po wycięciu dpf

Jak czytam te bzdury odnośnie trucia diesla w kontekście wycinania dpf, to mi się aż przykro robi z powodu niedoinformowania ludzi.
Prawda jest taka ze silniki benzynowe wytwarzają o jakieś 40-50% więcej CO2 i pyłów PM10 a pyłów PM2,5 tyle samo co diesle, a jedynie NOx jest ciut więcej w spalinach diesla. Ogółem większym trucicielem i obciążeniem dla środowiska jest więc benzyniak, szczególnie gdy uwzględni się wpływ rafinerii i produkcji paliw na środowisko (o czym niżej). I nie można zapominać o benzenie obecnym w spalinach benzyniaka, i w parach benzyn (nie oleju napędowego). Jego zwiększona emisja występuje na zimnym silniku i przy nierozgrzanym katalizatorze spalin - niestety w nowych jednostkach napędowych, które mają układ "start-stop", jak też w układach hybrydowych (elektryczno-benzynowych), gdzie silnik spalinowy stale jest uruchamiany i wyłączany często dochodzi do pracy na zimnym katalizatorze spalin. Benzen w większych stężeniach jest SILNIE TRUJĄCY, a w mniejszych prowadzi do schorzeń nowotworowych, a nowe silniki benzynowe emitują go bardzo dużo. Ale tego nikt nie bada, i o tym póki co zbyt dużo się nie mówi (oficjalnie). Branża motoryzacyjna już wie - cząsteczki stałe w dieslu to pestka - cząsteczki stałe z silników benzynowych są znacznie mniejsze - wnikają do organizmu nawet przez skórę, z pominięciem dróg oddechowych, stąd montowanie w nowych samochodach filtrów GPF (gasoline particulate filter). Na razie jest nagonka na diesle bo jest to po prostu łatwe - czarne spaliny diesla przecież widać gołym okiem, i od razu jak na dłoni widać takiego parszywego truciciela. Nic to że podmuch spalin z benzyniaka czuć niekiedy nawet bardziej, ale czego oko nie widzi... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Teraz jeszcze parę słów na temat rafinerii: w ropie naftowej poddawanej rafinacji jest około 46% benzyny, 26% oleju napędowego, resztę stanowią nafta, oleje opałowe, mazut, asfalt itd. Cały proces rafinowania, głównie benzyn, również produkuje pokaźne ilości NOx, SO2, i wszelakiego rodzaju pyłu, nawet na stronie Orlenu można sobie o tym poczytać i zobaczyć jakie to są wartości - a przecież rafinerie w Polsce wcale nie są największe. Pomimo tego że emisje ogólnie są zmniejszane, to cały czas są, i są to pokaźne ilości.
W tym ogólnym kontekście to, że diesel truje bardziej od benzyniaka to śmieszne bajki dla systemowych lemingów które łykają je jak naiwne pelikany.

Stawiam na to, że za dwa, trzy lata zacznie się pewnie podobna nagonka na benzyniaki, co obecnie na diesle, i ludzie będą musieli przesiąść się na komunikację miejską, ewentualnie na pojazdy elektryczne, a Polska do wyprodukowania prądu będzie musiała spalić sześciokrotnie więcej węgla, który sprowadzi zapewnie z Rosji albo z Chin, o ile będzie w stanie tą całą potrzebną energię w ogóle wytworzyć. I tak się skończy ta cała ekologia.

__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "

Ostatnio edytowane przez ministerq ; 13-12-2018 o 10:04
ministerq jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-12-2018, 10:38   #52
jerzu
ford::average
 
Avatar jerzu
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 18-08-2004
Skąd: Warszawa
Model: Ford Focus MK3 kombi
Silnik: 1.5 TDCi 95KM
Rocznik: 2017
Postów: 145
Domyślnie Odp: błędy po wycięciu dpf

Cytat:
Napisał edmun Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie rozumiesz.
A niestety mi głębiej nie chce się tłumaczyć,
dlaczego rozkładając takie zagadnienie na części pierwsze, to nie ma żadnej różnicy pomiędzy wyciętym DPF'em a chińskimi LEDami DRL.
Pal licho chińskie DRLe. Bardziej szkodliwe są przeróbki lamp halogenowych na xenony czy, ostatnio modne, ledy. Szkoda że Ci obrońcy przepisów tutaj nie widzą problemu. No tak, ale oni lepiej widzą. Szkoda że mają innych w 4d i ich oślepiają.

Cytat:
Napisał Andrzej_K Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mój się zapchał po około 140 tys km.
Akurat filtry DPF, do wypalania których stosuje się płyny obniżające temp. wypalania mają bardzo ograniczoną trwałość. 140 tys. to i tak dobry wynik. Mam instrukcję serwisową do silnika 1.6HDi gdzie jest podane, że filtr wytrzymuje 120 tys. km. Wynika to z tego, że ten płyn zawiera związki cezu które powodują bezpowrotne zatkanie filtra.

Cytat:
Napisał ministerq Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Prawda jest taka ze silniki benzynowe wytwarzają o jakieś 40-50% więcej CO2 i pyłów PM10 a pyłów PM2,5 tyle samo co diesle, a jedynie NOx jest ciut więcej w spalinach diesla.
Przypomnę tylko nieśmiało, ze jakieś 15 lat temu, jak do masowej produkcji weszły silniki diesla z wtryskiem CR to się nimi zachwycano, że są eko, lepsze niż benzyniaki itp. Dlatego też koncerny samochodowe włożyły kupę kasy w ich udoskonalanie, bo mówiono że taki silnik to przyszłość. A teraz się okazuje że te silniki są be, trujące, od samego patrzenia na nie można dostać raka. Sorki, ale jakoś tego nie kupuję.
__________________
Dariusz "jerzu" Niemczyński https://www.facebook.com/jerzu70
Ford Focus MK3 1.5 TDCi 95KM `17 był Ford Focus 1.6 TDCi 109KM `06 & Ford Transit 2.0 TDDi `03 & Ford Mondeo 2.0 TDDi `02 Ghia

Ostatnio edytowane przez jerzu ; 13-12-2018 o 11:29
jerzu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-12-2018, 11:52   #53
Sakura
ford::average
 
Zarejestrowany: 01-01-2017
Model: S-max
Silnik: 2.0 TDCI DW10 QXWA
Rocznik: 2007
Postów: 128
Domyślnie Odp: błędy po wycięciu dpf

Dochodzi jeszcze pytanie w jakich warunkach silniki spełniają normy. Niedawna afera z Audi dotyczyła sytuacji gdzie kierownica była skręcona mocniej niż o 15 stopni w stosunku do pozycji neutralnej i powodowało to dwukrotnie wyższą emisję szkodliwych substancji. Ciekawe czy z tymi normami nie jest tak jak z katalogowym spalaniem. Ciekawe też czy pomiary są robione podczas samego dopalania filtra i jak to wygląda wtedy.
Sakura jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-12-2018, 12:15   #54
gibaj
ford::professional
 
Avatar gibaj
 
Imię: Artur
Zarejestrowany: 01-10-2017
Skąd: LBL
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 1,502
Domyślnie Odp: błędy po wycięciu dpf

Dokładnie
A autor się wymeldował i na pewno już wyciął dpfGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
gibaj jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-12-2018, 13:46   #55
ministerq
ford::professional
 
Avatar ministerq
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
Domyślnie Odp: błędy po wycięciu dpf

Cytat:
Napisał jerzu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dlatego też koncerny samochodowe włożyły kupę kasy w ich udoskonalanie, bo mówiono że taki silnik to przyszłość.
I teraz sytuacja się powtarza - mamy wszelakie "eco" ulepszone benzyny, i tylko patrzeć jak nadejdzie jakaś kolejna eko-rewolucja...
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
ministerq jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-12-2018, 15:33   #56
Andrzej_K
ford::professional
 
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 16-10-2010
Skąd: Białystok
Model: Focus MK3 Kombi Titanium
Silnik: 1,5 TDCI Duratorq 120 KM
Rocznik: 2016
Postów: 1,211
Domyślnie Odp: błędy po wycięciu dpf

Cytat:
Napisał gibaj Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
(...) i na pewno już wyciął dpfGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
DPF był już wycięty.

Cytat:
Napisał mariolbn Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
(...) kupiłem auto i miało odcięty DPF włącznie z sondami (...)
__________________
Pozdrawiam, Andrzej_K
"Gdy choć co drugi z Twoich pomysłów wyda Ci się genialny... dopij wódkę i idź spać."
Andrzej_K jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-12-2018, 15:41   #57
edmun
ford::expert
 
Avatar edmun
 
Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,377
Domyślnie Odp: błędy po wycięciu dpf

Cytat:
Napisał Sakura Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Niedawna afera z Audi dotyczyła sytuacji gdzie kierownica była skręcona mocniej niż o 15 stopni w stosunku do pozycji neutralnej i powodowało to dwukrotnie wyższą emisję szkodliwych substancji.
Tam jest ciekawszy temat.
Dopiero co oglądałem niedawno o tym ładny dokument.
Tam nie tylko o skręt kół chodziło bo VAGowi inżynierowie tak klepali kod, żeby pomiar nigdy nie wyszedł "prawdziwie" jeśli auto stoi "w miejscu".
edmun jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-12-2018, 17:09   #58
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
Domyślnie Odp: błędy po wycięciu dpf

ministerq

nareszcie. dziękuję.

jeszcze napisz o żywności i poślę ci skrzynkę wódki. lemingi są karmione tylko mainstrimowym ****em i tylko tyle mają do powiedzenia
Fulara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-12-2018, 16:08   #59
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
Domyślnie Odp: błędy po wycięciu dpf

Cytat:
Napisał slawek-kali Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
skoncz i nie pograzaj sie.. obiezyswiat ktory poza Katowice chyba nie wyjechal..
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Polak musi pracować na nowy samochód ponad dwa razy dłużej niż Niemiec

a porównując normalną europę 8x dłużej
Fulara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-12-2018, 16:53   #60
slawek-kali
ford::expert
 
Avatar slawek-kali
 
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,944
Domyślnie Odp: błędy po wycięciu dpf

Pokaz mi gdzie jest ta normalna europa i sie pakuje Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 8x hahah...
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila!
Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK
slawek-kali jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:41.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.