|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
13-12-2018, 09:55 | #51 |
ford::professional
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
|
Odp: błędy po wycięciu dpf
Jak czytam te bzdury odnośnie trucia diesla w kontekście wycinania dpf, to mi się aż przykro robi z powodu niedoinformowania ludzi.
Prawda jest taka ze silniki benzynowe wytwarzają o jakieś 40-50% więcej CO2 i pyłów PM10 a pyłów PM2,5 tyle samo co diesle, a jedynie NOx jest ciut więcej w spalinach diesla. Ogółem większym trucicielem i obciążeniem dla środowiska jest więc benzyniak, szczególnie gdy uwzględni się wpływ rafinerii i produkcji paliw na środowisko (o czym niżej). I nie można zapominać o benzenie obecnym w spalinach benzyniaka, i w parach benzyn (nie oleju napędowego). Jego zwiększona emisja występuje na zimnym silniku i przy nierozgrzanym katalizatorze spalin - niestety w nowych jednostkach napędowych, które mają układ "start-stop", jak też w układach hybrydowych (elektryczno-benzynowych), gdzie silnik spalinowy stale jest uruchamiany i wyłączany często dochodzi do pracy na zimnym katalizatorze spalin. Benzen w większych stężeniach jest SILNIE TRUJĄCY, a w mniejszych prowadzi do schorzeń nowotworowych, a nowe silniki benzynowe emitują go bardzo dużo. Ale tego nikt nie bada, i o tym póki co zbyt dużo się nie mówi (oficjalnie). Branża motoryzacyjna już wie - cząsteczki stałe w dieslu to pestka - cząsteczki stałe z silników benzynowych są znacznie mniejsze - wnikają do organizmu nawet przez skórę, z pominięciem dróg oddechowych, stąd montowanie w nowych samochodach filtrów GPF (gasoline particulate filter). Na razie jest nagonka na diesle bo jest to po prostu łatwe - czarne spaliny diesla przecież widać gołym okiem, i od razu jak na dłoni widać takiego parszywego truciciela. Nic to że podmuch spalin z benzyniaka czuć niekiedy nawet bardziej, ale czego oko nie widzi... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Teraz jeszcze parę słów na temat rafinerii: w ropie naftowej poddawanej rafinacji jest około 46% benzyny, 26% oleju napędowego, resztę stanowią nafta, oleje opałowe, mazut, asfalt itd. Cały proces rafinowania, głównie benzyn, również produkuje pokaźne ilości NOx, SO2, i wszelakiego rodzaju pyłu, nawet na stronie Orlenu można sobie o tym poczytać i zobaczyć jakie to są wartości - a przecież rafinerie w Polsce wcale nie są największe. Pomimo tego że emisje ogólnie są zmniejszane, to cały czas są, i są to pokaźne ilości. W tym ogólnym kontekście to, że diesel truje bardziej od benzyniaka to śmieszne bajki dla systemowych lemingów które łykają je jak naiwne pelikany. Stawiam na to, że za dwa, trzy lata zacznie się pewnie podobna nagonka na benzyniaki, co obecnie na diesle, i ludzie będą musieli przesiąść się na komunikację miejską, ewentualnie na pojazdy elektryczne, a Polska do wyprodukowania prądu będzie musiała spalić sześciokrotnie więcej węgla, który sprowadzi zapewnie z Rosji albo z Chin, o ile będzie w stanie tą całą potrzebną energię w ogóle wytworzyć. I tak się skończy ta cała ekologia.
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. " Ostatnio edytowane przez ministerq ; 13-12-2018 o 10:04 |
13-12-2018, 10:38 | #52 | |||
ford::average
Imię: Darek
Zarejestrowany: 18-08-2004
Skąd: Warszawa
Model: Ford Focus MK3 kombi
Silnik: 1.5 TDCi 95KM
Rocznik: 2017
Postów: 145
|
Odp: błędy po wycięciu dpf
Cytat:
Cytat:
Cytat:
__________________
Dariusz "jerzu" Niemczyński https://www.facebook.com/jerzu70 Ford Focus MK3 1.5 TDCi 95KM `17 był Ford Focus 1.6 TDCi 109KM `06 & Ford Transit 2.0 TDDi `03 & Ford Mondeo 2.0 TDDi `02 Ghia Ostatnio edytowane przez jerzu ; 13-12-2018 o 11:29 |
|||
13-12-2018, 11:52 | #53 |
ford::average
Zarejestrowany: 01-01-2017
Model: S-max
Silnik: 2.0 TDCI DW10 QXWA
Rocznik: 2007
Postów: 128
|
Odp: błędy po wycięciu dpf
Dochodzi jeszcze pytanie w jakich warunkach silniki spełniają normy. Niedawna afera z Audi dotyczyła sytuacji gdzie kierownica była skręcona mocniej niż o 15 stopni w stosunku do pozycji neutralnej i powodowało to dwukrotnie wyższą emisję szkodliwych substancji. Ciekawe czy z tymi normami nie jest tak jak z katalogowym spalaniem. Ciekawe też czy pomiary są robione podczas samego dopalania filtra i jak to wygląda wtedy.
|
13-12-2018, 12:15 | #54 |
ford::professional
Imię: Artur
Zarejestrowany: 01-10-2017
Skąd: LBL
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 1,502
|
Odp: błędy po wycięciu dpf
Dokładnie
A autor się wymeldował i na pewno już wyciął dpfGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
13-12-2018, 13:46 | #55 | |
ford::professional
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
|
Odp: błędy po wycięciu dpf
Cytat:
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. " |
|
13-12-2018, 15:33 | #56 | ||
ford::professional
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 16-10-2010
Skąd: Białystok
Model: Focus MK3 Kombi Titanium
Silnik: 1,5 TDCI Duratorq 120 KM
Rocznik: 2016
Postów: 1,211
|
Odp: błędy po wycięciu dpf
Cytat:
Cytat:
__________________
Pozdrawiam, Andrzej_K "Gdy choć co drugi z Twoich pomysłów wyda Ci się genialny... dopij wódkę i idź spać." |
||
13-12-2018, 15:41 | #57 | |
ford::expert
Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,377
|
Odp: błędy po wycięciu dpf
Cytat:
Dopiero co oglądałem niedawno o tym ładny dokument. Tam nie tylko o skręt kół chodziło bo VAGowi inżynierowie tak klepali kod, żeby pomiar nigdy nie wyszedł "prawdziwie" jeśli auto stoi "w miejscu". |
|
13-12-2018, 17:09 | #58 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
|
Odp: błędy po wycięciu dpf
ministerq
nareszcie. dziękuję. jeszcze napisz o żywności i poślę ci skrzynkę wódki. lemingi są karmione tylko mainstrimowym ****em i tylko tyle mają do powiedzenia |
17-12-2018, 16:08 | #59 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
|
Odp: błędy po wycięciu dpf
Cytat:
Polak musi pracować na nowy samochód ponad dwa razy dłużej niż Niemiec a porównując normalną europę 8x dłużej |
|
17-12-2018, 16:53 | #60 |
ford::expert
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,944
|
Odp: błędy po wycięciu dpf
Pokaz mi gdzie jest ta normalna europa i sie pakuje Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 8x hahah...
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila! Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK |