|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
02-12-2018, 12:27 | #21 |
ford::average
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 04-01-2013
Skąd: Łódź
Model: Focus MK2 & MK3
Silnik: 1,6
Rocznik: 2007 & 2011
Postów: 96
|
Odp: Ranking bezawaryjności 49 !!!
Diesel był wyraznie tańszy od benzyny nie tylko za komuny ale jeszcze 10 lat temu.
Pózniej zaczął się zrównywać czasami przewyższać a teraz mamy to co mamy. Technicznie sama produkcja diesla jest trochę droższa (do destylacji oleju napędowego potrzeba wyższych temperatur niż benzyny) ale to ma małe znaczenie bo liczą się przede wszystkim podatki i prawa popytu i podaży. Za komuny i dużo pozniej starano się utrzymywać niższe podatki na ON bo to na nim głownie jedzie gospodarka (ciężki transport - wszystkie TIRy i autobusy, rolnicy z maszynami, lokomotywy itd). Pózniej przyszła Unia i powiedziała że trzeba zrównywać podatki na ON i benzynę do tego jeszcze doszły prawa popytu i podaży gdzie duże zapotrzebowanie (zwiększony transport towarów, więcej prywatnych diesli) spowodowały zwiększanie cen. Co do argumentów za dieslem to wcześniej nie tylko podawano ceny za paliwo i zużycie paliwa ale charakterystykę pracy. Era masowego uturbiania benzyny to jakieś niecałe 10 lat a era masowego uturbiania diesli to ćwierć wieku. Wcześniej turbo diesle stawały w szranki z wolnossącymi benzynami i sporo ludzi chwaliło sobie ich charakterystykę. Póżniej zaczęto uturbiać benzyny i ta przewaga zniknęła. Ostatnio edytowane przez swiety_76 ; 02-12-2018 o 12:32 |
02-12-2018, 12:57 | #22 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
|
Odp: Ranking bezawaryjności 49 !!!
swiety 76
zgadza sie |
02-12-2018, 13:09 | #23 | |
ford::advanced
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 09-09-2015
Skąd: małopolska, śląsk
Model: Focus Mk3, Skoda Karoq
Silnik: 1.6 EB 150>182KM, TSI 150KM
Rocznik: 2014,2022
Postów: 276
|
Odp: Ranking bezawaryjności 49 !!!
Cytat:
Koszty utrzymania diesla kiedyś faktycznie były większe od benzyny (ale tylko w przypadku gdy chodziło o prostego konstrukcyjnie benzyniaka). Niestety, ale w erze downsizingu, "uturbiania" benzyn i ogólnie ich skomplikowania to się już zmieniło. Drogie usterki w benzyniakach powoli stają się normą, więc twierdzenie, że diesel jest o 40% droższy w eksploatacji jest dziś już nietrafione. Dopóki jeździsz starym (bez urazy) prostym benzyniakiem 1.6 w Mk1, to możesz twierdzić inaczej, ale to się zmieni, gdy kiedyś przesiądziesz się do takiej nowszej proekologicznej benzyny. Ostatnio edytowane przez kopson ; 02-12-2018 o 13:33 |
|
02-12-2018, 15:24 | #24 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
|
Odp: Ranking bezawaryjności 49 !!!
uturbienie benzyny wcale nie oznacza wzrostów kosztów utrzymania benzyny
gdzie pompowtryski ? dpfy ? koła dwumasowe ? oczywiście, benzyniaki już również zaczynają niektóre tajle przejmować ale koło dwumasowe w benzynie wytrzyma żywot tłużej jak w dizlu po drugie, nie wiem czy SUV potrzebuje dizla. 4.0 benzyna w turbo takiego tuarega też pociągnie bez problemu. a moda na suv przeminie. co do ciężarówek się zgodzę - ale to pracuje dla firm, przemysłu, państwa, gospodarki. wymyślone suvy to moda i tylko moda. po trzecie, koszty utrzymania rosną nie przez dizla czy benzyne, ale przez plastikowe zabawki jakie teraz produkują. bo jeżeli czytam, że w 2 letnim aucie coś się przegrzewa, wężyk puszcza płyn, sprzęgło na jakiejś akcji serwisowej to mi wystarczy. downsizing = planowe postarzanie produktu. zachód to ma w nosie, totalnie. dlaczego ? bo tu, kupujesz auto gotówką z 3 pensji. ( słownie: trzech pensji ). więc wali to wszystkich czy to auto wytrzyma 5 lat czy 25 lat. niestety, MY, do zachodu mamy jakieś 50 lat. |
02-12-2018, 18:29 | #25 | ||||
ford::advanced
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 09-09-2015
Skąd: małopolska, śląsk
Model: Focus Mk3, Skoda Karoq
Silnik: 1.6 EB 150>182KM, TSI 150KM
Rocznik: 2014,2022
Postów: 276
|
Odp: Ranking bezawaryjności 49 !!!
Cytat:
Stopień skomplikowania konstrukcji w nowych silnikach turbobenzynowych już osiągnął poziom diesli, a ich osprzęt (filtry GPF, dwumasy, bezpośredni wtrysk, napęd rozrządu) jest nie mniej rozbudowany i narażony na różne usterki jak w jednostce wysokoprężnej. Nie ma się co pocieszać: jeśli jakaś część wytrzyma dłużej w benzynie, to z innym elementem jest na odwrót. Bump: Cytat:
Bump: Cytat:
Bump: Cytat:
Ostatnio edytowane przez kopson ; 03-12-2018 o 20:07 |
||||
02-12-2018, 23:13 | #26 | |
ford::beginner
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 11-11-2017
Skąd: Wrocław
Model: Ford focus mk 2
Silnik: 1.8tdci 115km
Rocznik: 2007
Postów: 13
|
Odp: Ranking bezawaryjności 49 !!!
Cytat:
|
|
03-12-2018, 01:28 | #27 |
ford::professional
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 09-09-2012
Skąd: ŚLĄSK
Model: FORD
Silnik: 2.0 tdci 2.5td 2.2 tdci
Rocznik: 1999
Postów: 1,384
|
Odp: Ranking bezawaryjności 49 !!!
Tym niby awaryjnym dieslem poprzednim fordem jeździłem bezawaryjnie 7 lat.
W nowym fordzie miał być silnik pb , jednak na tamten czas był dostępny największy 1,5 więc wybrałem sprawdzoną jednostkę 2,0tdci Wracając do straszenia szybkiego wymarcia silników wysokoprężnych to uważam że jeszcze dużo wody i ropy upłynie, zwłaszcza w polszy. Zwróćcie uwagę, że cały czas w nowych odświeżonych modelach sprzedawane są nowe jednostki wysokoprężne, producentów krajów co najbardziej są pro eco, citroen, opel, renault, ford i wiele innych. Ciekawostką zabawną jest fakt, że na diesle /kopciuchy/ najbardziej na forach nadają posiadacze starych aut o jednostka z zapłonem iskrowym, które duzo wiecej wypluwają pierwiastków chemicznych, niż sprawne "kopciuchy z norma euro 5,6 i już wyżej. Kolejne już państwa zapowiadają koniec produkcji nie tylko silników na ON, ale i na pb do końca 2030r Kolejna ciekawostka to szczyt ekologiczny w katowicach. Są wybudowane duze tymczasowe hale, które ogrzewa sie agregatami na olej opałowy. Ekolodzy przylecieli tu samolotami, które jak wiadomo najwięcej zanieczyszczają. Do hoteli rozwożą ich busy na on. Od centrum kongresowego 1,5km znajduje sie dzielnica Bogucice/ stare familoki które są opalane wszystkim co sie da spalić. I tak można długo dyskutować i gawędzić co kopci a co w oczy szczypie Ale najprościej zacząć od najłatwiejszego, a prawdziwy problem pozostawić na później, albo innym Ostatnio edytowane przez tomaszjan31 ; 03-12-2018 o 01:38 |
03-12-2018, 05:49 | #28 | |
ford::professional
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 16-10-2010
Skąd: Białystok
Model: Focus MK3 Kombi Titanium
Silnik: 1,5 TDCI Duratorq 120 KM
Rocznik: 2016
Postów: 1,211
|
Odp: Ranking bezawaryjności 49 !!!
Cytat:
Papierosy "sport" kosztowały 3 zł, potem zmienili nazwę na "popularne" i kosztowały 3,50 zł.
__________________
Pozdrawiam, Andrzej_K "Gdy choć co drugi z Twoich pomysłów wyda Ci się genialny... dopij wódkę i idź spać." Ostatnio edytowane przez Andrzej_K ; 03-12-2018 o 06:07 |
|
03-12-2018, 09:56 | #29 | |
Zablokowany
Zarejestrowany: 17-10-2014
Model: nie ford, rzecz jasna
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2023
Postów: 5,928
|
Odp: Ranking bezawaryjności 49 !!!
Cytat:
|
|
03-12-2018, 10:32 | #30 |
ford::average
Zarejestrowany: 01-06-2005
Model: Focus HB
Silnik: 1.5 Ecoboost
Rocznik: 2016
Postów: 170
|
Odp: Ranking bezawaryjności 49 !!!
Czyli odłożenie 50 tysięcy na samochód licząc po Twojemu "za pieniądze odłożone z trzech wypłat (gdybym nic nie wydawał)" to różni nas od innych krajów o 50 lat? Nie wiem co Ty robisz za granicą ale być może te inne wydawanie powoduje, że nie kupujesz co chwilę nowego samochodu. Siła nabywcza pieniądza oczywiście jest w Polsce niższa ale to jest ok 2,5-3 razy w stosunku do najsilniejszych krajów. Czyli kupisz sobie ten samochód po 9 miesiącach pracy. Czy to jest różnica 50 lat....śmiem wątpić.
|