|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
05-10-2018, 11:31 | #21 |
ford::amateur
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 25-01-2018
Skąd: Poznań
Model: Transit euroline 100t300
Silnik: 2000
Rocznik: 2002
Postów: 6
|
Odp: Leci tylko zimne powietrze
Przeszedłem przez wszystkie etapy naprawy ogrzewania w tym temacie ,w moim wypadku padł ,elektrozawor podciśnienia sterujący gruszka , okazało ,się również ,że ogrzewanie z tył też nie chodzi, dokopałem się do nagrzewnicy(wersja euroline )okazało się ,że zmielily się zębatki . Zębatki wymienione , potencjometr wyczyszczony na panelu sterowania ciepło zimno, przęłącznik działa nagrzewnica chodzi ,jednak przy przełączeniu na ciepłe powietrze przestaje dmuchać ,co jeszcze mogło się popsuć ?
|
05-10-2018, 11:39 | #22 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,995
|
Odp: Leci tylko zimne powietrze
Cytat:
__________________
Zgredzik |
|
05-10-2018, 11:53 | #23 |
ford::amateur
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 25-01-2018
Skąd: Poznań
Model: Transit euroline 100t300
Silnik: 2000
Rocznik: 2002
Postów: 6
|
Odp: Leci tylko zimne powietrze
przelacznik ustawiony na maksymalny nadmuch zimno,dmucha z sufitu ,przełączam na ciepło (moduł przesuwa dźwignie do końca )wentylator nadal dmucha słychać go ,ale z sufitu przestaje lecieć jakiekolwiek powietrze
Ostatnio edytowane przez wojtrz1989 ; 05-10-2018 o 14:13 Powód: Edycja |
05-10-2018, 15:12 | #24 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,995
|
Odp: Leci tylko zimne powietrze
Cytat:
Tylna nagrzewnica działa tak: elektrosiłownik w którym zmieniłeś zębatkę, nie reguluje temperatury, tylko przestawia kierunek nawiewu - zimne powietrze ma lecieć z otworów w suficie, ciepłe ma lecieć z bocznych nawiewów nad podłogą (po lewej stronie). Takie rozwiązanie podyktowane jest prostą zasadą - zimne powietrze samoczynnie opada na dół, ciepłe wędruje do góry. Wystarczy lekkie przestawienie temperatury na ciepło, a elektrosiłownik z krańcowego położenia nawiewu z sufitu od razu przejdzie w drugie krańcowe położenie nawiewu dołem z boku. Choć elektrosiłownik powinien ustawić się też w położeniu środkowym, jeżeli tak jest ustawiona gałka regulacyjna - na to wskazuje konstrukcja potencjometru, to jednak najczęściej wędruje od razu w krańcowe przeciwne położenie (zupełnie inaczej działa elektrosiłownik w przedniej nagrzewnicy - ustawia się płynnie w położeniach pośrednich dokładnie tak jak ustawiona jest gałka temperatury, odpowiada za temperaturę nawiewu, ale nie odpowiada za kierunek nawiewu, bo klapy poruszane elektrosiłownikiem w przedniej nagrzewnicy służą do regulacji temperatury). W tylnej nagrzewnicy wysokość temperatury regulowana jest przez elektrozawór wodny, który sterowany jest impulsowym sygnałem (PWM) - zawór otwiera się i zamyka tak jak wymuszają to impulsy. Długość trwania jednego impulsu określana jest gałką regulacji temperatury. Czyli elektrozawór nie jest tylko albo otwarty albo zamknięty, ale otwiera się przy pośrednich ustawieniach gałki na dłużej i zamyka na krócej (lub odwrotnie). Czyli gałka regulacji temperatury porusza dwa potencjometry jednocześnie: jeden służy do ustawiania klap nawiewu góra-dół, drugi do sterowania zaworem wodnym przy pomocy sygnału PWM. Reasumując: sprawdź, czy masz te dolne otwory w boczkach po lewej stronie i czy leci z nich ciepły nawiew.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 05-01-2022 o 17:42 |
|
05-10-2018, 16:28 | #25 |
ford::amateur
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 25-01-2018
Skąd: Poznań
Model: Transit euroline 100t300
Silnik: 2000
Rocznik: 2002
Postów: 6
|
Odp: Leci tylko zimne powietrze
Bardzo dziękuję ,nie wiem jak to możliwe ,ale wydawało mi się ,że zeszłej zimy leciało ciepłe sufitem, rzeczywiście powietrze leci bokiem z tym ,ze siedziałem 10 minut od odpalenia i cały czas tylko zimne
|
07-10-2018, 18:00 | #26 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,995
|
Odp: Leci tylko zimne powietrze
Cytat:
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 07-10-2018 o 18:04 |
|
05-01-2022, 14:41 | #27 |
ford::amateur
Imię: Artur
Zarejestrowany: 19-12-2021
Skąd: Zielona Góra
Model: Transit mk7 Euroline
Silnik: 2,2 Tdci
Rocznik: 2007
Postów: 1
|
Odp: Leci tylko zimne powietrze
Może stary post ale dodam że trybiki dostępne są już od ręki.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Sprawdzenie sterowania elektrozaworem analogicznie jak w fordzie ka. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Zawór sterowany 12V. stale napięcie, sterowanie masą. Najlepiej zamiast zaworó/siłownika podłączyć żarówkę. Pozdrawiam. |
17-11-2022, 21:06 | #28 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 21-05-2013
Model: Transit
Silnik: Disel
Rocznik: 2005
Postów: 5
|
Odp: Leci tylko zimne powietrze
Tym razem trochę inny problem.
Ogrzewanie w moim Euroline działa tylko gdy pokrętło jest ustawione ma max. Sterownik elektro mechaniczny jest ok i działa. Poszedł na pierwsze sprawdzenie. Natomiast brakowało mu cięgła i sprężyny, które zamontowałem i problem jest ten sam. Zawór na wężach od układu widnego stoi i się nie rusza, mogę go płynnie otwierać i zamykać ręcznie. Czy oprócz sprawdzenia elektronicznego sterownika tego zaworu. ( tak jak na powyższym filmie). Muszę coś jeszcze sprawdzić zanim będę wymieniał zawór? |
18-11-2022, 08:05 | #29 | ||
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,995
|
Odp: Leci tylko zimne powietrze
Cytat:
Cytat:
Jeżeli chodzi ci o przednią nagrzewnicę, to zawór wodny sterowany jest podciśnieniem, które podaje na gruszkę zaworu wodnego elektrozawór podciśnienia. Z kolei elektrozawór podciśnienia włączany jest włącznikiem i krzywką na klapie w nagrzewnicy. Tą klapą (i nie tylko tą ) porusza elektrosiłownik, który sprawdzałeś i czegoś tam brakowało. Być może nieprawidłowo teraz elektrosiłownik porusza klapą z krzywką. Zawór na postoju, przy niepracującym silniku powinien być otwarty, zamyka się natychmiast po uruchomieniu silnika, ale tylko wtedy, gdy gałka regulacji ustawiona jest "na zimno". Jeżeli jest ustawiona "na ciepło", pozostaje nadal otwarty, nie porusza się jego dźwignia. Sprawdź więc, czy i jak pracuje ten układ...
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 18-11-2022 o 08:18 |
||
18-11-2022, 11:09 | #30 | |
ford::amateur
Zarejestrowany: 21-05-2013
Model: Transit
Silnik: Disel
Rocznik: 2005
Postów: 5
|
Odp: Leci tylko zimne powietrze
Chodzi o przód bo tył mam odcięty i to jest inny temat Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Cytat:
Natomiast nie jestem pewien czy przyczyną jego nie działania nie właśnie elektrozawór podciśnienia. Dodatkowo nad elektrosiłownikiem zamykającym klapy jest coś w rodzaju gruszki, przy niej zlokalizowałem cieki wężyk i się zastanawiam czy to on też nie jest przyczyną grzania tylko na max. W elektrosiłowniku brak było wodzika i sprężyny na ośce która zamyka klapę. Układ jest teraz tak zmontowany i dział tak jak na tym filmie [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
|