Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 12-03-2018, 18:13   #21
marcintag
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 24-06-2017
Model: FFMK2
Silnik: 1.6B/LPG
Rocznik: 2007
Postów: 19
Domyślnie Odp: Falujące obroty, brak reakcji na pedał gazu

No niestety, mwchanik po wstepnej diagnozie twoerdzi ze pompa. Teraz pytanie czy starczy wymienić samą pompke czy całość z obudową i plywakiem? Na aledrogo pomka jest za 80zł a całośc w sklepie 800zł

marcintag jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-03-2018, 19:49   #22
Hooch180
ford::professional
 
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 05-03-2017
Skąd: Gliwice
Model: Ford Mustang GT 2019 EU
Silnik: 5.0L TiVCT Coyote (450KM)
Rocznik: 2019
Postów: 1,165
Domyślnie Odp: Falujące obroty, brak reakcji na pedał gazu

Cytat:
Napisał marcintag Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
samą pompke czy całość z obudową i plywakiem?
Da się samą pompkę.
Hooch180 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-08-2018, 20:06   #23
Adiin400
ford::beginner
 
Imię: Adrian
Zarejestrowany: 30-04-2018
Model: Focus
Silnik: 1,6b
Rocznik: 2004
Postów: 17
Exclamation 1,6B dość długi rozruch na zimnym silniku trzeba pokręcić ok. 5 sek. zanim odpali

Witam,
Od jakiegoś czasu mam problem z moim Focusem mk2 2004/5 1,6 benzyna 74kW(100KM) kombi, problem nasilił się i to bardzo w upalne dni, kiedy silnik bardzo wolno stygnie.

W pierwszej kolejności dało zauważyć się lekko falujące obroty - w granicy 50-80 obr/min - delikatne drganie wskazówki obrotomierza nie generowało to większych problemów.
Kolejny problem to dość długi rozruch na zimnym silniku trzeba pokręcić ok. 5 sek. zanim odpali - w większości przypadków po odpaleniu od razu gaśnie chyba że doda mu się gazu. Przed chwilą zrobiłem próbę:
- za pierwszym razem nie odpalił,
- za drugim odpalił i zgasł,
- za trzecim odpalił i po dodaniu gazu nie zgasł
- następne próby odpalał bez problemu na "dotyk" 5-6 razy pod rząd.
W ostatnich upalnych dniach doszedł problem odpalania na rozgrzanym silniku. Gdy silnik jest rozgrzany po zgaszeniu i wyjściu do sklepu nie ma możliwości ponownego uruchomienia - kręci, silnik telepie jakby chciał zaskoczyć ale nic, ponowne próby nić nie dają, dodanie gazu również.
Odpali ponownie gdy silnik ostygnie,

Świece i przewody wymienione
Przeczyściłem też przepustnicę z nagaru
Komputer nie pokazuje żadnych błędów - sprawdzało dwóch mechaników.
Niestety mechanik jak nie widzi błędu nie tknie palcem.
Adiin400 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-08-2018, 20:25   #24
StukającaPanewka
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 22-07-2018
Model: VW Polo
Silnik: 1.4
Rocznik: 2003
Postów: 6
Domyślnie Odp: Problem z odpaleniem 1,6B

Podobny objaw miałem w VW Polo, przyczyną była cewka zapłonowa.
StukającaPanewka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-08-2018, 10:37   #25
Bnn358
ford::amateur
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 30-11-2016
Model: Focus mk2
Silnik: 1.6 100 KM benz.
Rocznik: 2007
Postów: 7
Domyślnie Odp: 1,6B dość długi rozruch na zimnym silniku trzeba pokręcić ok. 5 sek. zanim odpal

Witam,
Miałem podobny problem - nie chciał odpalać na ciepłym silniku. Okazało się że oszukiwał czujnik temperatury silnika [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ], który znajduje się pod cewką zapłonową. Gdy na dworze było około +30 st, czujnik podawał temperaturę -20 st i auto dostawało za dużą dawkę paliwa.

pozdro
Bnn358 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-08-2018, 11:59   #26
Adiin400
ford::beginner
 
Imię: Adrian
Zarejestrowany: 30-04-2018
Model: Focus
Silnik: 1,6b
Rocznik: 2004
Postów: 17
Domyślnie Odp: 1,6B dość długi rozruch na zimnym silniku trzeba pokręcić ok. 5 sek. zanim odpal

Witam, tez obstawiałem czujnik temperatury płynu, komputer nie pokazuje żadnych błędów więc trzeba coś działać na czuja.

Objawy pasują tez do czujnika położenia wału, do cewki jak i pompy paliwa.
Najpierw zacznę od tych niedrogich rozwiązań
Adiin400 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-08-2018, 12:02   #27
dudek_1989
ford::beginner
 
Imię: Adrian
Zarejestrowany: 14-06-2015
Model: S-Max
Silnik: 2.2 200KM
Rocznik: 2012
Postów: 16
Domyślnie Odp: 1,6B dość długi rozruch na zimnym silniku trzeba pokręcić ok. 5 sek. zanim odpal

Sprawdź czujnik temperatury silnik jakimś interfejsem lub multimetrem mierząc rezystancję.
Miałem taki przypadek z Clio gdzie za problemy z odpaleniem odpowiadał czujnik położenia wału korbowego. Główne problemy wszystkich cewek i czujników indukcyjnych występują na gorącym silniku kiedy te elementy są rozgrzane.

Z drugiej strony jeśli czujnik wału gubiłby impulsy to mamy jeszcze czujnik wałka rozrządu, przez co sterownik powinien wyłapać różnice w synchronizacji między tymi czujnikami i wygenerować błąd. Można je sprawdzić za pomocą oscyloskopu, najlepiej dwukanałowego - sprawny elektromechanik powinien to ogarnąć.

Proponowałbym sprawdzić regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej. Odepnij wężyki podciśnienia i sprawdź czy nie ma w nich benzyny - najlepiej po nocnym i chwilowym.

W następnej kolejności wypadało by sprawdzić pompę paliwa i cewki bo trzeba sprawdzić czego mu brakuje podczas rozruch - paliwa czy iskry...
Sprawdź czy pompa uruchamia się po przekręceniu zapłonu - przekaźnik pompy paliwa - z tego co pamiętam to są dwa różne dla pracującej i chwilowy podczas przekręcania zapłonu.

Aaa no i krokowy można by przeczyścić.

Ostatnio edytowane przez dudek_1989 ; 08-08-2018 o 12:17
dudek_1989 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-08-2018, 12:20   #28
Adiin400
ford::beginner
 
Imię: Adrian
Zarejestrowany: 30-04-2018
Model: Focus
Silnik: 1,6b
Rocznik: 2004
Postów: 17
Domyślnie Odp: 1,6B dość długi rozruch na zimnym silniku trzeba pokręcić ok. 5 sek. zanim odpal

Posiada ktoś schemat przekaźników, gdzie jaki się znajduje i za co odpowiada?
Adiin400 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-08-2018, 13:45   #29
dudek_1989
ford::beginner
 
Imię: Adrian
Zarejestrowany: 14-06-2015
Model: S-Max
Silnik: 2.2 200KM
Rocznik: 2012
Postów: 16
Domyślnie Odp: 1,6B dość długi rozruch na zimnym silniku trzeba pokręcić ok. 5 sek. zanim odpal

Myślę że tutaj powinieneś coś znaleźć
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
dudek_1989 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-08-2018, 16:12   #30
Adiin400
ford::beginner
 
Imię: Adrian
Zarejestrowany: 30-04-2018
Model: Focus
Silnik: 1,6b
Rocznik: 2004
Postów: 17
Domyślnie Odp: 1,6B dość długi rozruch na zimnym silniku trzeba pokręcić ok. 5 sek. zanim odpal

Odnośnie krokowego to w tym modelu go nie ma. Przepustnica sterowana jest elektrycznie.
Adiin400 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 03:14.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.