Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Life > Hyde-Park
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 07-02-2018, 16:46   #111
vtec
ford::advanced
 
Avatar vtec
 
Zarejestrowany: 16-11-2007
Skąd: Wawa
Model: było Mondeo ST220, Focus ST MK2, ST MK3, Focus RS MK2, STi Blob PPP, jest Konik GT i inne na F
Silnik: 2.0-5.0
Rocznik: 2015 wzwyż
Postów: 372
Domyślnie Odp: Głośna ostatnio "kolizja" na A1. Wasza ocena sytuacji.

Cytat:
Napisał mario13 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Błąd. Musisz zrobić przegląd(To jest podstawa do dalszych czynności).Rejestrujesz pojazd i w tym samym dniu musisz ubezpieczyć ten pojazd.
mówimy o blachach tymczasowych ...

__________________
Wracam do Forda
vtec jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-02-2018, 16:52   #112
mario13
ford::specialist
 
Avatar mario13
 
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Łęczna
Model: Fusion
Silnik: 2.0 EcoBoost AWD
Rocznik: 2013
Postów: 817
Domyślnie Odp: Głośna ostatnio "kolizja" na A1. Wasza ocena sytuacji.

Cytat:
Napisał vtec Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
mówimy o blachach tymczasowych ...
w tym przypadku się nie wypowiem bo nie mam zielonego pojęcia.
__________________
Było Monedo mk3 2,5V6 jest 2.0 240 KM AWD.
mario13 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-02-2018, 17:02   #113
Lewsey89
ford::average
 
Zarejestrowany: 18-12-2017
Skąd: Polska
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2018
Postów: 137
Domyślnie Odp: Głośna ostatnio "kolizja" na A1. Wasza ocena sytuacji.

Cytat:
Napisał vtec Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
a gdzie jest napisane że nie mogę jeździć bez przeglądu?
Będąc uszczypliwym: Ustawa "Prawo o ruchu drogowym" Art. 71,Art. 132. oraz rozporządzenie ministra infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów.

Ostatnio edytowane przez Lewsey89 ; 07-02-2018 o 17:44
Lewsey89 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-02-2018, 17:42   #114
Karwos00
ford::specialist
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 14-09-2014
Skąd: Podlasie
Model: C-max Energi '16
Silnik: 2.0 Benzyna + EV/190KM
Rocznik: 2016
Postów: 561
Domyślnie Odp: Głośna ostatnio "kolizja" na A1. Wasza ocena sytuacji.

Z tego co pamiętam aktualnie blachy tymczasowe są wydane w celu wykonania przeglądu (kilka lat temu też tab było przez chwilę) - podstawa rejestracji był jakiś artykuł - nie pamiętam numeru - upoważniał do zrobienia przeglądu a nie do pojechania na przegląd (zgodnie z prawem trzeba na lawecie).
Karwos00 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-02-2018, 18:17   #115
Pastoo
ford::specialist
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 07-06-2009
Skąd: Śląsk
Model: Kuga 2 FL/Octavia 3 RS
Silnik: 1.5EB/2.0TSI
Rocznik: 2019/2016
Postów: 519
Domyślnie Odp: Głośna ostatnio "kolizja" na A1. Wasza ocena sytuacji.

Zachowanie kierowcy BMW było dramatyczne. Nic nie powinno go usprawiedliwiać, choć nie znamy szczegółów zdarzenia. Prowadził wysokie auto, miał lepszy widok na jezdnię, akceptowalną przejrzystość powietrza, a mimo to źle wymierzył manewr wyprzedzania. W tym wypadku wolno mu było wyprzedzać z prawej, choć robienie tego bez pewności co do posiadanego marginesu błędu to na pewno przejaw ograniczonej wyobraźni.
Robiąc codziennie kilkadziesiąt kilometrów do pracy widzę, że syndrom handlowca w Skodzie jest wciąż silny. Gnają, chociaż nie mają czym albo gdzie, niestety. Dalej, motyw pod tytułem: kupiłem (wyleasingowałem...) auto premium, z drogi plebsie, jest równie aktualny. Mam czasem taki piękny obrazek wyjeżdżając z pracy. Sytuacja: wąska uliczka, torowisko w połowie jezdni, często długi ogonek do wylotu na drogę krajową, gdzie średnia prędkość to z reguły od 60-70km/h w górę. Właściciele sąsiedniej firmy w swoich rajdowych Porsche/BMW/innych, wyprzedzają na tej dziurawej ulicy, na wariackich papierach, na czołówkę, sznur aut stojących do skrętu i wciskają się na samym końcu, bezpardonowo. W końcu kasta panów, im wolno. Nigdy nie spotkałem się z takim zachowaniem ze strony innych "zwykłych" ludzi wyjeżdżających z firmy razem ze mną, a jest ona na tyle duża, że spokojnie generuje 80% ruchu na ulicy. Sytuacja z A1 to dla mnie przejaw podobnego podejścia - po co zdjąc nogę z gazu, skoro można przeskoczyć "zawalidrogę" blokującą drogę rydwanowi człowieka "sukcesu". Nie mówię, że to standard wśród właścicieli porządnych, drogich aut, ale sporej grupie (z naciskiem na wynajmująco-leasingującą), coś wyłącza klepkę w mózgu odpowiadającą za instynkt samozachowawczy. Domyślam się jaki tok rozumowania kieruje tymi ludźmi, jest to bardzo smutne.

Z drugiej strony,pani wyprzedzająca Skodę też nie dała wielkiego popisu. Snuć się przy wyprzedzaniu można przy 100% pewności, że jesteśmy sami na drodze i mamy dużo czasu zanim ktoś nas dogoni. Istnieje taka niepisana zasada (ja przynajmniej nie dopatrzyłem się jej w kodeksie), że manewr wyprzedzania wykonywać należy na tyle dynamicznie, na ile pozwalają szeroko rozumiane warunki. Nie widzę powodu, żeby zasady ze zwykłych dróg nie przenieść na wielopasmówki. Kierowca obok może zasłabnąć, przysnąć, zaliczyć wystrzał opony; coś może spaść z karoserii jego auta wymuszając gwałtowny manewr (lód, śnieg - to wcale nie takie rzadkie), i nieszczęście gotowe. Odczuwam duży dyskomfort jadąc z dużą prędkością równolegle do innego auta, w dodatku pozostając długi czas w jego potencjalnym martwym polu widzenia. Regularne patrzenie w lusterka odbieram jako przejaw dodatkowej odpowiedzialności, wynikającej z zasady ograniczonego zaufania. Wysoka prędkość niedostosowana do warunków zabija, ale rozkojarzenie i nieuwaga też dokładają swoje. O tym poniżej.

Cytat:
Napisał tomaszjan31 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Osobiście wolałbym, żeby norwescy specjaliści pozostali na swoim terenie i tam szerzyli "dobro". Jak zauważył Kolega wyżej, Norwegia cec***e się niskim średnim zaludnieniem, w Europie bodajże tylko Islandia posiada niższe. Dla mnie to główny czynnik wpływający na niewielką liczbę wypadków - ludzie mogą popełniać błędy, przysypiać, ale nie spotyka ich zbyt często za to jakakolwiek kara, bo szansa spotkania niewinnego kompana na drodze jest niska. Podejście do prędkości w Norwegii zdaje się być podobne do szwajcarskiego, i jest to dla mnie wystarczający powód aby podziękować za koncepcje tego typu. W zeszłym roku w trakcie urlopu objechałem kawał Szwajcarii (Winterthur, Zurych, Berno, Lozanna, Genewa), przy dużym natężeniu ruchu jazda tam była udręką. Być może z aktywnym tempomatem byłoby łatwiej, ale chyba nie tędy droga? Notoryczne katatoniczne ograniczenie 80km/h na autostradach skutkowało takim otępieniem kierowców, monotonią i powszechnym przysypianiem na włączonym tempomacie, że włos jeżył się na głowie. Bezsensowne gwałtowne dohamowania, uniki przed ludźmi zmieniającymi pasy bez kierunkowskazów lub jadącymi w poprzek dwóch pasów, wreszcie tendencje do trzymania bardzo małych, zbyt małych, odstępów - tak pamiętam jazdę po Szwajcarii. Za to na drogach lokalnych, pozbawionych oczu Wielkiego Brata, miejscowym regularnie odbijało - może nie w terenie zabudowanym, ale popisy niektórych na wiejskich drogach wcale nie odbiegały od nagrań z rosyjskich/polskich kamerek. Paradoksalnie, mniej przykrych wspomnień mam z weekendowych wyjazdów A4 do Wrocławia/Krakowa, niż z jednego 7-dniowego wyjazdu do Szwajcarii. Wszystko dzieje się u nas szybko, ale wbrew pozorom trzymamy rytm. W Szwajcarii i zapewne w Norwegii, gdyby mieli natężenie ruchu porównywalne z resztą Europy), nie czuć było skupienia innych kierowców na drodze, bez względu na porę w której się przemieszczało (jeździliśmy rano, nocą, również w dni robocze).
__________________
Pastoo pozdrawia

Ostatnio edytowane przez Pastoo ; 07-02-2018 o 18:22
Pastoo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-02-2018, 19:44   #116
vtec
ford::advanced
 
Avatar vtec
 
Zarejestrowany: 16-11-2007
Skąd: Wawa
Model: było Mondeo ST220, Focus ST MK2, ST MK3, Focus RS MK2, STi Blob PPP, jest Konik GT i inne na F
Silnik: 2.0-5.0
Rocznik: 2015 wzwyż
Postów: 372
Domyślnie Odp: Głośna ostatnio "kolizja" na A1. Wasza ocena sytuacji.

Cytat:
Napisał Lewsey89 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Będąc uszczypliwym: Ustawa "Prawo o ruchu drogowym" Art. 71,Art. 132. oraz rozporządzenie ministra infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów.
Dobrzy przykład, w takim wypadku jak zapatrujesz się na poniższy pkt? Nie jest powiązany z innym.

Art. 71
Pkt 6. Pojazd sprowadzony z terytorium państwa niebędącego państwem
członkowskim Unii Europejskiej, po dokonaniu zwolnienia pojazdu przez organ
Służby Celnej do procedury dopuszczenia do obrotu, dopuszcza się do ruchu na
okres 30 dni.

Art. 132 jeszcze lepszy, w szczególności pkt 2. Jest 30 dni, o czym również mowa w powyższym punkcie. Na jakiej podstawie może kontrolujący odebrać dowód, skąd ma wiedzę że nie jadę na przegląd? Nie może zmusić mnie do zrobienia przeglądu 1-go dnia, bo mogę to zrobić 29-o dnia.
__________________
Wracam do Forda
vtec jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-02-2018, 20:21   #117
edmun
ford::expert
 
Avatar edmun
 
Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,383
Domyślnie Odp: Głośna ostatnio "kolizja" na A1. Wasza ocena sytuacji.

@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] - bardzo dobrze wszystko napisane. Nic dodać, nic ująć
edmun jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-02-2018, 20:39   #118
latar
FCP member
 
Avatar latar
 
Zarejestrowany: 29-04-2009
Skąd: jeleniogórskie
Model: S-Max TitS
Silnik: 2.2 230KM by heko
Rocznik: 2011
Postów: 2,158
Domyślnie Odp: Głośna ostatnio "kolizja" na A1. Wasza ocena sytuacji.

A moim zdaniem pierwszy akapit jest kompletnie z d.

Najpierw kolega pisze, że
Cytat:
Napisał Pastoo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
choć nie znamy szczegółów zdarzenia.
to potem jedzie po gościu dokładając do tego wiadro pomyj na prowadzących działalność gospodarczą. Kolejny bul dupy. Kilka postów wcześniej też była jakaś gadka na temat kierowców z Warszawki lub tych których stać na kupno drogiego samochodu. Co to w ogóle ma do rzeczy i jak można to powiązać do stylu jazdy? Nie ogarniam. Osobiście najwięcej mózgowych inwalidów widuję w samochodach do dziesięciu patyków a nie w beemkach za 200 minimalnych krajowych.

A reszta słuszna. Zwłaszczach o norweskich ekspertach mających perspektywę we własnej infrastrukturze i licho odnoszących się do naszych warunków.
__________________
Było Mondeo MK3, był Focus MK2, jest pekaes - pierwszy po wizycie u Heko reszta się nie doczekała
latar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-02-2018, 21:21   #119
kumpel Fordzika
ford::specialist
 
Avatar kumpel Fordzika
 
Zarejestrowany: 30-11-2016
Model: KIA X-ceed
Silnik: 1.5 160KM
Rocznik: 2024
Postów: 958
Domyślnie Odp: Głośna ostatnio "kolizja" na A1. Wasza ocena sytuacji.

Cytat:
Napisał latar Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Osobiście najwięcej mózgowych inwalidów widuję w samochodach do dziesięciu patyków a nie w beemkach za 200 minimalnych krajowych.
To się zgadza tyle, że ci po 10 patyków nie generują takiego zagrożenia przedwypadkowego, bo nie wyprzedzają mnie np. na terenie zabudowanym, albo we mgle z prędkością 120k/h w myśl zasady "jeżdżę szybko, ale bezpiecznie" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. tak bezpiecznie jadą dla siebie, w swych bezpieczniejszych autach niż ci za dychę. Jak to się kończy dokładnie obrazuje filmik z tej kraksy.
__________________
nie każda morda pasuje do Forda
kumpel Fordzika jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-02-2018, 21:27   #120
latar
FCP member
 
Avatar latar
 
Zarejestrowany: 29-04-2009
Skąd: jeleniogórskie
Model: S-Max TitS
Silnik: 2.2 230KM by heko
Rocznik: 2011
Postów: 2,158
Domyślnie Odp: Głośna ostatnio "kolizja" na A1. Wasza ocena sytuacji.

Jestem nieustannie wyprzedzany w obszarze zabudowanym przez E36, Golfy III, Mondeo MK2 i całą stertę strasznie brzydkich starych japońców. Bujnij się przez wioskę zgodnie z ograniczeniem, najlepiej takim do 40km/h, to zobaczysz kto wyprzedza.
__________________
Było Mondeo MK3, był Focus MK2, jest pekaes - pierwszy po wizycie u Heko reszta się nie doczekała
latar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:43.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.