|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
23-12-2017, 21:21 | #761 | |
ford::professional
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 09-09-2012
Skąd: ŚLĄSK
Model: FORD
Silnik: 2.0 tdci 2.5td 2.2 tdci
Rocznik: 1999
Postów: 1,384
|
Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
Cytat:
Ostatnio edytowane przez tomaszjan31 ; 23-12-2017 o 22:16 |
|
23-12-2017, 21:42 | #762 |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 20-02-2012
Skąd: Białystok
Model: Transit
Silnik: 2,2 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 127
|
Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
Kupiłem go z przebiegiem 140 lub 160 tys km (nie pamiętam dokładnie). Resztę ja nastukałem.
Z powazniejszych rzeczy tylko wymieniłem wtryski (parę lat temu). Jeździł ok tylko denerwował mnie stukot (któryś wtrysk padał) więc wymieniłem wszystkie 4 na nowe. O dziwo sprzęgło nie ruszane, turbina nie ruszana. Olej co 12-15 tys km wymieniany (Motul) i od wymiany do wymiany bez dolewek. Oczywiście normalne rzeczy serwisowe jak filtry, klocki, płyny, tarcze itp. Wymieniałem egr, rozrusznik, alternator więc typowe części które się zużywają. O dziwo od zakupu dopiero teraz będę remontował zawieszenie (tj. końcówki drążków, tuleje itp). Do tej pory przy zawieszeniu wymieniałem tylko łączniki stabilizatora które wymieniałem nawet bez zdejmowania koła w parę minut. Czyli od tych 140 -160 do prawie 650 tys km bez ingerencji w zawiechę! Praktycznie od zakupu wszystko notuje co kiedy było wymieniane i zazwyczaj pojawiają się dwie pozycje na zmianę "Wymiana oleju", "Wymiana filtrów" ... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Chodzi mi po głowie inny bus - nowszy, ale czytając posty lub słuchając opinii ludzi którzy mają nowe busy dochodzę do wniosku, że produkcja dobrych, bezawaryjnych aut skończyła się kilka lat temu. Teraz auta są tak konstruowane, że bez serwisu nic praktycznie samemu się nie zrobi a jeśli już to trzeba rozebrać połowę auta... Ostatnio edytowane przez Cinekkk ; 23-12-2017 o 21:47 |
24-12-2017, 00:34 | #763 |
ford::expert
Zarejestrowany: 29-12-2011
Model: Focus mk2 fl
Silnik: 2.0 Tdci 136 km
Rocznik: 2008
Postów: 2,611
|
Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
Mi odwalił kolejny numer. Trzeci raz ten sam. Usterka AdBlue, przebieg 8400 km ( dwie poprzednie przy 2902 i 2998 ).
Wyskoczyła usterka AdBlue i komunikat "silnik unieruchomiony za 800km". Problem w tym że auto było akurat w trasie, prawie 1200km od domu. No nic, jechaliśmy. Obydwa komunikaty wyskakiwały co kilka kilometrów, już głowa bolała od tych gongów. Po przejechaniu nie wiem, może 400km i zgaszeniu auta, usterka zniknęła, ale zapaliła się ponownie, odliczając znowu od 800km. Sytuacja powtórzyła się jeszcze raz. Ostatecznie i tak zabrakło nam może 250 km do domu. Postój na parkingu, telefon do leasingu. Przekierowali do Ford Pomoc. Pan powiedział że dopóki auto jedzie to nic nie może zrobić i dzwonić jak będzie unieruchomione, a zresztą za granicą to i tak nie może specjalnie pomóc, najlepiej żebyśmy sobie sami poradzili w aso lub serwisie niezależnym, ale najlepiej jutro, bo było koło 22. Autem zastępczym i tak nie można byłoby wyjechać z kraju, a naszej wielkiej izotermy nie ma czym holować. Postanowiliśmy jechać do końca i zobaczyć co się stanie. Mieliśmy 221 km do przejechania według komunikatu, a do dużej miejscowości 200. Nie wiedzieliśmy co się stanie, jak komunikat dobiegnie do końca, czy silnik zgaśnie, przejdzie w tryb awaryjny, nie wiadomo. W miejscowości były 4 salony/serwisy Forda, zjechaliśmy i chcieliśmy kręcić się w koło aż do końca komunikatu, żeby sprawdzić co się stanie i najwyżej zostawić go pod serwisem. Ale zostało nam 25 km i jeżdżenie po mieście zajęłoby godzinę, więc wyjechałem z powrotem na autostradę. Zjechaliśmy na następnym zjeździe i 3 km dojeździliśmy długą prostą ulicą w te i z powrotem. Z przysłowiową duszą na ramieniu patrzyłem jak na komunikacie 1 km zmienia się na 0. Nie wydarzyło się nic. Wyświetlał się komunikat "Silnik unieruchomiony za 0 km" i nic więcej. Żadnego trybu awaryjnego, wyłączenia silnika, pełna moc. Wróciłem na autostradę i pojechaliśmy te 270 km do domu, uważając żeby nie zdusić silnika. Dojechaliśmy, zajechałem tylko pod rampę i zgasiłem silnik. Przekręciłem ponownie kluczyk i już nie odpalił. Rozrusznik kręci i nic poza tym. Pojawił się komunikat, że dla odpalenia silnika konieczny serwis. Więc po świętach będzie lawet i serwis na tą samą usterkę po raz trzeci w aucie które ma dokładnie rok i 10 tysięcy km przebiegu. Dla wszystkich zainteresowanych jeszcze raz, w razie takiego komunikatu można jechać do zgaszenia silnika. |
24-12-2017, 11:54 | #764 |
ford::average
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 30-01-2016
Model: 350EL
Silnik: 2.4 Duratorq
Rocznik: 2003
Postów: 79
|
Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
W sumie zgadza się ponieważ w informacji pisze że awaria adblue i serwis konieczny dla uruchomienia samochodu. Szkoda że nie powiedzieli wam tego bo byście mogli jechać dalej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
24-12-2017, 16:17 | #765 |
ford::expert
Zarejestrowany: 29-12-2011
Model: Focus mk2 fl
Silnik: 2.0 Tdci 136 km
Rocznik: 2008
Postów: 2,611
|
Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
To jest już komunikat po zgaszeniu silnika. Przed zgaszeniem cały czas było "unieruchomienie silnika za x km" i nie wiadomo co to oznacza. I jakby mi zgasł gdzieś na trasie przy ruszanii, to stalibyśmy na środku autostrady w środku nocy, bo więcej auta się już nie dało odpalić. Także dramat ogólnie, auto będzie jechało na serwis po roku, jeszcze ślizga się sprzęgło i wcześniej pękła izoterma pod dachem i lała się woda ciurkiem do środka. Mamy jakiś niefart z tym autem.
|
25-12-2017, 08:12 | #766 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-12-2014
Model: Ford Transit
Silnik: 2.2
Rocznik: 2009
Postów: 18
|
Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
Cytat:
|
|
25-12-2017, 09:41 | #767 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,996
|
Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
Cytat:
Spróbuj odwiedzić fora innych marek, nie tylko Renault, ale i VW, Mercedes itd. - tam użytkownicy opisują takie same problemy jak na naszym Forum. Generalnie kłopoty wynikają z tzw. polityki ekologicznej UE, silniki diesla nagle okazały się straszliwym złem - i wszyscy producenci dieslowskich pojazdów znaleźli się w podobnej sytuacji z podobnymi problemami. W przypadku Forda nakłada się na to wejście na rynek z zupełnie nowym silnikiem - jak wiemy zawsze wtedy wychodzą na jaw wady tzw.wieku niemowlęcego, doszła wpadka z montażem wadliwej partii wtryskiwaczy i drobne inne problemy. Takie jest życie... Warto mieć zdrowe spojrzenie na rzeczywistość i zachować umiar w ocenach.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 25-12-2017 o 09:53 |
|
25-12-2017, 18:10 | #768 |
ford::expert
Zarejestrowany: 29-12-2011
Model: Focus mk2 fl
Silnik: 2.0 Tdci 136 km
Rocznik: 2008
Postów: 2,611
|
Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
Jeździłem też ostatnio iveco oraz boxerem/jumperem/ducato. Jednym słowem DRAMAT. Mimo wszystko jakościowo Transit to limuzyna wśród dostawczaków, świetna kabina, wygodny, przemyślany, praktyczne schowki, dobre materiały, nowoczesne rozwiązania, czytelne zegary, intuicyjne przełączniki. W iveco nie wiadomo jak obsługiwać komputer, z zegarów nic nie da się rozczytać, kierownica jest bardzo wysoko i reguluje się w jednej płaszczyźnie - można wysunąć ją tylko jeszcze wyżej. A gruba jest taka, że nie można dłońmi objąć, auto chyba dla typowego robotnika. Nie zamieniłbym Forda na nic innego, do rozważenia ewentualnie tylko Mercedes i od biedy ten nowy Volkswagen, nic innego.
|
27-12-2017, 15:44 | #769 | |
ford::professional
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 20-02-2013
Skąd: Szczecin
Model: Galaxy '14
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2014
Postów: 1,849
|
Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
Cytat:
to jest standardowy komunikat niskiego poziomu płuny, zresztą świeci się kontrolka rezerwy. instrukcja pisze wyraźnie, że przy całkowitym braku adblue zapłon będzie niemożliwy. |
|
27-12-2017, 20:35 | #770 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 31-03-2006
Skąd: wielkopolska
Model: mk3 passeratii
Silnik: 2,2tdci 2.0tdi
Rocznik: 2005 2016
Postów: 191
|
Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
Iveco ma jeden plus
Silnik niewysilony 3 litry |