Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 28-07-2017, 19:16   #71
Gregi86
ford::professional
 
Avatar Gregi86
 
Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 22-04-2017
Skąd: Holandia
Model: focus C-max/ mondeo mk4
Silnik: 1.8 PB/ 2.0 TDCI
Rocznik: 2005/2008
Postów: 1,564
Domyślnie Odp: ST220 - spadek obrotów, gaśnięcie na klimie

Silnik krokowy, zawor bocznikowy ma 2 otwory, wejscie i wyjscie.
Wiec jest albo zamkniety albo otwarty, nie ma nic pomiedzy. W zaleznosci od napiecia elektromagnes otwiera lub zamyka zawor.
Jezeli na odlaczonym zasilaniu mozesz swobodnie nim ruszac to mozesz go sobie juz wymienic poniewaz zasysane powietrze moze go swobodnie otwierac.
Tak wiec kolega Salom ma racje.
Elektromagnes dziala na takiej samej zasadzie jak w rozruszniku, pojawia sie prad i zebatka sie podnosi, zanika sprezyna odpycha ja w dol. Wyjatek ze w rozruszniku prad jest odcinany a w krokowcu regulowany..
Jezeli sadzisz ze otwor w przepustnicy jest za maly by silnik nadal pracowal to go zaslep a przekonasz sie do czego sluzy.
Sadzisz ze skad sie pojawia powietrze w kolektorze dolotowym przy zamknietej przepustnicy( nie ma zasilania tylko czujnik polozenia). Tylko przez ten otwor i silnik krokowy ktory dodatkowo reguluje poziom powietrza (sygnal z czujnika zasysanego powietrza)
Wiec prosze nie mieszaj jezeli nie jestes pewny swoich racji


Ostatnio edytowane przez Gregi86 ; 28-07-2017 o 19:21
Gregi86 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-07-2017, 19:40   #72
rafalpr1993
ford::average
 
Imię: RAFAŁ
Zarejestrowany: 14-03-2015
Model: ST220
Silnik: 3.0
Rocznik: 2003
Postów: 57
Domyślnie Odp: ST220 - spadek obrotów, gaśnięcie na klimie

Cytat:
Napisał Gregi86 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Silnik krokowy, zawor bocznikowy ma 2 otwory, wejscie i wyjscie.
Wiec jest albo zamkniety albo otwarty, nie ma nic pomiedzy. W zaleznosci od napiecia elektromagnes otwiera lub zamyka zawor.
Jezeli na odlaczonym zasilaniu mozesz swobodnie nim ruszac to mozesz go sobie juz wymienic poniewaz zasysane powietrze moze go swobodnie otwierac.
Tak wiec kolega Salom ma racje.
Elektromagnes dziala na takiej samej zasadzie jak w rozruszniku, pojawia sie prad i zebatka sie podnosi, zanika sprezyna odpycha ja w dol. Wyjatek ze w rozruszniku prad jest odcinany a w krokowcu regulowany..
Jezeli sadzisz ze otwor w przepustnicy jest za maly by silnik nadal pracowal to go zaslep a przekonasz sie do czego sluzy.
Sadzisz ze skad sie pojawia powietrze w kolektorze dolotowym przy zamknietej przepustnicy( nie ma zasilania tylko czujnik polozenia). Tylko przez ten otwor i silnik krokowy ktory dodatkowo reguluje poziom powietrza (sygnal z czujnika zasysanego powietrza)
Wiec prosze nie mieszaj jezeli nie jestes pewny swoich racji
Kolego, to jest zawór bocznikowy i kropka. Nie stosuj nazwy silnik krokowy bo to co innego.
Ma wejście i wyjście zgadzam się i nie budzi to wątpliwości ale co do tego że może być tylko albo zamknięty albo otwarty to brednie. Sterowany jest za pomocą PWM (Modulacja szerokości impulsu) i może być w każdej pozycji ustawiony - czy to 30% czy 52% czy 100%. Musi tak to działać bo na wolnych obrotach silnik bez względu na obciążenie (światła, fotele etc.) musi utrzymywać obroty nominalne.
A co do tego, że powietrze może sobie go dowolnie przesuwać to też się nie zgodzę. Sprawdzałem to na nowym zaworze bocznikowym. Ty widać nie.
Jeśli jest bez napięcia to mozna go przesuwać a on wróci za pomocą sprężyny na swoją pozycję. Jeśli chodzi o powietrze, to nie przesunie go bo jeśli jest zasilany to wytworzone pole magnetyczne jest na tyle silne, że nie będzie się przesuwał tak jak to sobie wyobrażasz.

Nie porównuj z rozrusznikiem bo to co innego. Rozrusznik to mógłbyś porównać co najwyżej z przekaźnikiem, gdzie płynący prąd powoduje wytworzenie pola magnetycznego i przyciągnięcie metalu.

Co do pojawiania się powietrza w kolektorze to chyba musisz to przemyśleć. Zaślep sobie rurę obejściową do zaworu bocznikowego i pozwól 3-litrowej jednostce pracować tylko na powietrzu otrzymywanym przez ten mały otwór w przepustnicy. Jak silnik nie zgaśnie to podaj adres na który wysłać Ci 0.5l %. Nie jest to możliwe. I kolego nie mieszam - tylko mam ten silnik i dokładnie wiem jak reaguje i o czym rozmawiamy.

Autor wątku mógłby mi odpowiedzieć na pytanie odnośnie gazu.

Pozdrawiam.
rafalpr1993 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-07-2017, 19:52   #73
Gregi86
ford::professional
 
Avatar Gregi86
 
Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 22-04-2017
Skąd: Holandia
Model: focus C-max/ mondeo mk4
Silnik: 1.8 PB/ 2.0 TDCI
Rocznik: 2005/2008
Postów: 1,564
Domyślnie Odp: ST220 - spadek obrotów, gaśnięcie na klimie

Stwierdzam ze nawet nie potrafisz czytac ze zrozumieniem wiec nie widze sensu wdawac sie w dyskusje na temat silnikow.
Napisalem wyraznie ze jest regulowany przez zasilanie w odroznieniu od rozrusznika i ma zmienna pozycje ale ty przeczytales tylko kilka slow i malo co nie polamales klawiatury wpierajac swoje racje.
Teraz tylko czekac az sie oberwie autorowi postu za to ze ma wazniejsze sprawy w zyciu niz opisanie na twoje pytanie.
Gregi86 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-07-2017, 20:20   #74
rafalpr1993
ford::average
 
Imię: RAFAŁ
Zarejestrowany: 14-03-2015
Model: ST220
Silnik: 3.0
Rocznik: 2003
Postów: 57
Domyślnie Odp: ST220 - spadek obrotów, gaśnięcie na klimie

Cytat:
Napisał Gregi86 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Stwierdzam ze nawet nie potrafisz czytac ze zrozumieniem wiec nie widze sensu wdawac sie w dyskusje na temat silnikow.
Zamiast się wymądrzać co za pewne autor ma w ... To pomógłbyś rozwiązać problem.
Przypomnę Ci tylko Twoje zdanie.


Cytat:
Napisał Gregi86 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Silnik krokowy, zawor bocznikowy ma 2 otwory, wejscie i wyjscie.
Wiec jest albo zamkniety albo otwarty, nie ma nic pomiedzy.
Ciężko się przyznać do błedu widzę.

Dreak91 czekam na informację.
A Tobie Gregi86 Dobrej nocy.
rafalpr1993 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-07-2017, 20:34   #75
Gregi86
ford::professional
 
Avatar Gregi86
 
Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 22-04-2017
Skąd: Holandia
Model: focus C-max/ mondeo mk4
Silnik: 1.8 PB/ 2.0 TDCI
Rocznik: 2005/2008
Postów: 1,564
Domyślnie Odp: ST220 - spadek obrotów, gaśnięcie na klimie

Kolega Salom staral sie wytlumaczyc Ci jak dziala silnik krokowy, nie pomoglo.
Staralem sie bardziej lopatologicznie ale widze ze jak z dzieckiem .
W przeciwienstwie do Ciebie potrafie sie przyznac do bledu a nie wykrecac sie fragmentami zdan.
Sadze ze sam autor postu Ci to napisal. Po odlaczeniu zasilania z zaworu obroty auta spadly do 400rpm.
Oznacza ze sie calkowicie zamknal.
I skad w silniku bylo powietrze przy zamknietej przepustnicy i zaworze? Nikt nie dmuchal w rurke.
Nie jest istotne czy to V czy silnik 4 cylindrowy, system zasilania powietrzem jest identyczny
Tak samo jak stopniowo wylacza sie ssanie w aucie, nastepuje spadek napiecia w elektromagnesie.
Gregi86 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-07-2017, 08:58   #76
Dreak91
ford::beginner
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 07-06-2017
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Mondeo ST220
Silnik: 3.0 V6
Rocznik: 2002
Postów: 47
Domyślnie Odp: ST220 - spadek obrotów, gaśnięcie na klimie

Panowie już jestem :-) wybaczcie że tyle czasu ale niestety impreza urodzinowa i te sprawy. Tak, mam gaz. Tak mam STAGa. Założony tuż przed tymi problemami tak naprawdę. Ciekawi mnie czy to ma jakiś związek a wydaje mi się że coś masz do powiedzenia na ten temat :-) swoją droga będę testował to co napisaliście. Liczę się z każdą rada i pomocą i będę starał się wykorzystać każdą użyteczna informacje. Nie ma sensu się kłócić, naprawdę :-)
Dreak91 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-07-2017, 13:45   #77
rafalpr1993
ford::average
 
Imię: RAFAŁ
Zarejestrowany: 14-03-2015
Model: ST220
Silnik: 3.0
Rocznik: 2003
Postów: 57
Domyślnie Odp: ST220 - spadek obrotów, gaśnięcie na klimie

Cytat:
Napisał Dreak91 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Panowie już jestem :-) wybaczcie że tyle czasu ale niestety impreza urodzinowa i te sprawy. Tak, mam gaz. Tak mam STAGa. Założony tuż przed tymi problemami tak naprawdę. Ciekawi mnie czy to ma jakiś związek a wydaje mi się że coś masz do powiedzenia na ten temat :-) swoją droga będę testował to co napisaliście. Liczę się z każdą rada i pomocą i będę starał się wykorzystać każdą użyteczna informacje. Nie ma sensu się kłócić, naprawdę :-)
Owszem mam coś do powiedzenia. Może będzie to dla Ciebie szok, ale jeśli nie masz nieszczelności w dolocie. Działa poprawnie odpowietrzenie par paliwa, skrzyni korbowej. Zawor paliwa nie puszcza paliwa. I nie zepsuł Ci się czujnik wspomagania to masz PROBLEM Z GAZEM. Tylko i wyłącznie.

Witaj w klubie posiadaczy ST i instalacji Stag gdzie obroty falują przy dojeżdżaniu do skrzyżowań, świateł etc.

Gdzie zakładałeś instalacje ?
rafalpr1993 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-07-2017, 19:43   #78
leszek
ford::professional
 
Zarejestrowany: 25-02-2004
Model: mk5 mk3 mkI
Silnik: 2,0, V6 1,8
Rocznik: 15,04 95
Postów: 1,328
Domyślnie Odp: ST220 - spadek obrotów, gaśnięcie na klimie

paranoja
teraz się chwali że ma gaz
Ty chyba ze sosnowca za granicy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. widać po postach amator 40 wpisów pij dalej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
podstawą do gazu jest sprawna instalacja zapłonowa
leszek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-07-2017, 20:02   #79
Gregi86
ford::professional
 
Avatar Gregi86
 
Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 22-04-2017
Skąd: Holandia
Model: focus C-max/ mondeo mk4
Silnik: 1.8 PB/ 2.0 TDCI
Rocznik: 2005/2008
Postów: 1,564
Domyślnie Odp: ST220 - spadek obrotów, gaśnięcie na klimie

Cytat:
Napisał leszek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
paranoja
teraz się chwali że ma gaz
Ty chyba ze sosnowca za granicy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. widać po postach amator 40 wpisów pij dalej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
podstawą do gazu jest sprawna instalacja zapłonowa
wyjeles mi to z ust
nawet nie zapytal czy problem wystepuje tylko na gazie czy rowniez na benzynie a juz zlokalizowal usteke
Gregi86 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-07-2017, 21:28   #80
Dreak91
ford::beginner
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 07-06-2017
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Mondeo ST220
Silnik: 3.0 V6
Rocznik: 2002
Postów: 47
Domyślnie Odp: ST220 - spadek obrotów, gaśnięcie na klimie

Gaz "niestety" mam założony u ludzi zajmujących się tym od lat, od których mam już 7 lat auto na gaz oraz każdy mechanik/znajomy/rodzina ma od nich i nikt ale to nikt nigdy nie miałem problemów a co lepsze: jak ktoś miał to do nich jeździł od kogoś... dzisiaj na szybko odłączyłem krokowiec a potem scisnalem przewód i nie zdechł. Jutro dopiero będę miał chwilę czasu żeby to konkretnie zatkać ale mocno go zdławił. To takie *pstryk* to elektromagnes od sprężarki klimy tak z ciekawości. Ale też zauważyłem że pasek łączący kompresor klimy, alternator się zdziera z boku. Coś mu nie gra. Ale to następny krok. Najpierw te nieszczęsne kable wymienię jak chociaż chwilę będę miał...
Dreak91 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 18:07.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.