Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 25-07-2017, 22:56   #1
dgkm1990
ford::amateur
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 25-07-2017
Skąd: Katowice
Model: Mondeo MKIII
Silnik: FMBA
Rocznik: 2004
Postów: 1
Domyślnie Wymiana kompletnego silnika TDCI

Witam wszystkich forumowiczów. Potrzebuję paru wskazówek i każda informacja jest cenna. Z licznych powodów zniszczenia poprzedniego silnika 2.0TDCI postanowiłem zmienić cały kompletny silnik, posiadam Mondeo MK3 z 2004 roku w bardzo bogatej wersji wyposażenia. Dawca silnika to anglik ale po lifcie z 2006 roku (palący, jeżdżący do samego końca, miał problem jedynie napinacza łańcucha rozrządu który po wyciągnięciu silnika z samochodu został wymieniony. No ale wszystko by było zbyt proste. Po osadzeniu silnika w europejskim nadwoziu, po zmianie turbiny i EGR z wersji europejskiej ponieważ polift miał sterowanie elektroniczne a nie podciśnieniowe. Cała reszta pochodzi z anglika włącznie z pompą i wtryskiwaczami. Silnik nie chce pracować tak jak pracował w angliku. Zapala bardzo ciężko a zazwyczaj trzeba mu pomóc plakiem lecz nie trzyma a obroty skaczą jak szalone w zakresie 500-900 również lubi zgasnąć. Przez chwilkę po odpaleniu łapie check i nie działa pedał gazu. Przy dodaniu gazu pracuje znośnie i wkręca się na obroty, na biegu jałowym chodzi jakby na 3 cylindry.
Kodowałem już wtryskiwacze w sterowniku i poprawiła się praca ale nadal nie pracuje tak jak powinien.
Poprzedni silnik skończył swój żywot zaczynając od pęknięcia głowicy, zatartej pompy i wtryskami z opiłkami przy przebiegu 300 tysięcy.
Może macie jakieś pomysły, kończą się mi opcje, zastanawiam się czy nie podmienić sterownika silnika lecz przypuszczam że wiąże się to z zmianą immo.
Podczas kulawej pracy nie świeca się żadne kontrolki.
Nie posiadam niestety komputera typowo do forda co trochę utrudnia mi diagnostykę


Ostatnio edytowane przez dgkm1990 ; 25-07-2017 o 23:18
dgkm1990 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-07-2017, 23:05   #2
Speedo
Junior Moderator
 
Avatar Speedo
 
Zarejestrowany: 09-09-2004
Skąd: lubuskie
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 3,003
Domyślnie Odp: Wymiana kompletnego silnika TDCI - problemy

Proszę poprawić tytuł swojego tematu na zgodny z zasadami Forum:

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]



Krótka instrukcja jak tego dokonać:

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]



Dziękuję
Speedo
Speedo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-07-2017, 01:48   #3
Psilocke
ford::specialist
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 28-12-2015
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK3 kombi
Silnik: 2.0 TDCI--2.2 TDCI
Rocznik: 2004--2006
Postów: 924
Domyślnie Odp: Wymiana kompletnego silnika TDCI

Pierwszy i drugi lift trochę się różniły w pinowaniu.
Najprościej to wymienić całą instalke silnika wraz z kompem ale to wywoła konieczność pinowania instalki deski.
Jeśli twój jest lepiej wyposażony niż anglik.

Pytanie podstawowe to czy masz tego anglika całego czy tylko serce?
__________________
Jestem głupi ale każdego dnia staram się czegoś nauczyć.
Psilocke jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-07-2017, 18:56   #4
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Wymiana kompletnego silnika TDCI

Musisz zacząć od przetestowania układu wtryskowego, bo jest nowy dla ciebie, nic o nim nie wiesz. Zacząłbym od próby przelewowej wtryskiwaczy - jest prosta i tania, a mówi sporo o wtryskiwaczach.
Niezbędne jest podłączenie dobrego testera, sprawdzenie parametrów na szynie CR - ciśnienie podczas kręcenie (350 barów, +/-50 barów), na wolnych obrotach (250 barów, +/-50 barów) wartości dawek wtrysku, ewentualnie trzeba układ skalibrować.
Najlepiej podjedź do kumatego diagnosty z IDS-em (lub go sprowadź do auta jeżeli nie jeździ). Bez tego to będzie wróżenie z fusów...
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 26-07-2017 o 18:58
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-07-2017, 21:10   #5
LudekRadek
ford::average
 
Imię: Radek
Zarejestrowany: 02-10-2013
Skąd: Legionowo
Model: Ford Mondeo MK3
Silnik: 2.0TDCi
Rocznik: 2006
Postów: 138
Domyślnie Odp: Wymiana kompletnego silnika TDCI

2004r miały 501z 502z, a 2006r 504z, jeżeli pcm nie został zamieniony to nie będzie chciał gadać jak należy.
LudekRadek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-07-2017, 10:04   #6
jendrekmak
ford::expert
 
Avatar jendrekmak
 
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
Domyślnie Odp: Wymiana kompletnego silnika TDCI

Cytat:
Napisał Psilocke Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pierwszy i drugi lift trochę się różniły w pinowaniu.
auto z 2004 i z 2006 roku ma ta samą instalację sterowania silnikiem. największa i chyba jedyna poważna różnica była w instalacji ESP (zmiana 15.08.2004). chyba pomyliło ci się z autami wyprodukowanymi do 06.2003 kiedy była zupełnie inna instalacja.

Cytat:
Napisał LudekRadek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
2004r miały 501z 502z, a 2006r 504z
różnice między tymi wtryskiwaczami są jedynie w wydajności dla spełnienia norm EURO a to zależało od rynku, na który było wyprodukowane auto - sterownik jest ten sam. w Polsce można było długo zamawiać 130KM bez DPF więc nie jest problemem trafienie Mondeo z 501Z z 2005 roku.

Cytat:
Napisał dgkm1990 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dawca silnika to anglik ale po lifcie z 2006 roku (palący, jeżdżący do samego końca
skoro działał do końca bezproblemowo to musisz od nowa posprawdzać wszystkie etapy przekładki - masy do nadwozia (są chyba 2), wiązki elektryczne (bo może były gdzieś przygniecione i wymagają naprawy), podłączenie wszystkich czujników, sprawdzenie układu paliwowego pod kątem szczelności.

czy wtryskiwacze w nowym silniku były demontowane?

Ostatnio edytowane przez jendrekmak ; 27-07-2017 o 10:12
jendrekmak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-07-2017, 12:04   #7
Psilocke
ford::specialist
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 28-12-2015
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK3 kombi
Silnik: 2.0 TDCI--2.2 TDCI
Rocznik: 2004--2006
Postów: 924
Domyślnie Odp: Wymiana kompletnego silnika TDCI

Pisząc o pinowaniu miałem na myśli połączenia przy gem.

Być może miały taka samą instalacje jednak z autopsji wiem że serce angol właśnie 2006 na instalacji EU 2004 chodziło kulawo.
Dopiero założenie instalacji serca od GB rozwiazalo problem.
Powodując jednak następne. Brak klaksonu, wycieraczek itp. Dopiero wymiana obu instalacji rozwiązała wszystkie problemy.
U mnie jednak dodatkowym problemem była duża różnica w wyposażeniu na plus dla anglika.
Porównując w garsciach obie wtyczki przy gem było między nimi sporo różnic.
__________________
Jestem głupi ale każdego dnia staram się czegoś nauczyć.
Psilocke jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-07-2017, 07:28   #8
jendrekmak
ford::expert
 
Avatar jendrekmak
 
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
Domyślnie Odp: Wymiana kompletnego silnika TDCI

ale piszemy o wymianie silnika a tu żadnej filozofii nie ma.

owszem angole mają "odwróconą" nie tylko fizycznie instalację elektryczną ale głównie we wnętrzu i wiedzą o tym dobrze ci, którzy np. dokładali elektryczne szyby z tyłu na angolskich wiązkach.
jendrekmak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:33.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.