|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
25-07-2017, 22:56 | #1 |
ford::amateur
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 25-07-2017
Skąd: Katowice
Model: Mondeo MKIII
Silnik: FMBA
Rocznik: 2004
Postów: 1
|
Wymiana kompletnego silnika TDCI
Witam wszystkich forumowiczów. Potrzebuję paru wskazówek i każda informacja jest cenna. Z licznych powodów zniszczenia poprzedniego silnika 2.0TDCI postanowiłem zmienić cały kompletny silnik, posiadam Mondeo MK3 z 2004 roku w bardzo bogatej wersji wyposażenia. Dawca silnika to anglik ale po lifcie z 2006 roku (palący, jeżdżący do samego końca, miał problem jedynie napinacza łańcucha rozrządu który po wyciągnięciu silnika z samochodu został wymieniony. No ale wszystko by było zbyt proste. Po osadzeniu silnika w europejskim nadwoziu, po zmianie turbiny i EGR z wersji europejskiej ponieważ polift miał sterowanie elektroniczne a nie podciśnieniowe. Cała reszta pochodzi z anglika włącznie z pompą i wtryskiwaczami. Silnik nie chce pracować tak jak pracował w angliku. Zapala bardzo ciężko a zazwyczaj trzeba mu pomóc plakiem lecz nie trzyma a obroty skaczą jak szalone w zakresie 500-900 również lubi zgasnąć. Przez chwilkę po odpaleniu łapie check i nie działa pedał gazu. Przy dodaniu gazu pracuje znośnie i wkręca się na obroty, na biegu jałowym chodzi jakby na 3 cylindry.
Kodowałem już wtryskiwacze w sterowniku i poprawiła się praca ale nadal nie pracuje tak jak powinien. Poprzedni silnik skończył swój żywot zaczynając od pęknięcia głowicy, zatartej pompy i wtryskami z opiłkami przy przebiegu 300 tysięcy. Może macie jakieś pomysły, kończą się mi opcje, zastanawiam się czy nie podmienić sterownika silnika lecz przypuszczam że wiąże się to z zmianą immo. Podczas kulawej pracy nie świeca się żadne kontrolki. Nie posiadam niestety komputera typowo do forda co trochę utrudnia mi diagnostykę Ostatnio edytowane przez dgkm1990 ; 25-07-2017 o 23:18 |
25-07-2017, 23:05 | #2 |
Junior Moderator
Zarejestrowany: 09-09-2004
Skąd: lubuskie
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 3,003
|
Odp: Wymiana kompletnego silnika TDCI - problemy
|
26-07-2017, 01:48 | #3 |
ford::specialist
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 28-12-2015
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK3 kombi
Silnik: 2.0 TDCI--2.2 TDCI
Rocznik: 2004--2006
Postów: 924
|
Odp: Wymiana kompletnego silnika TDCI
Pierwszy i drugi lift trochę się różniły w pinowaniu.
Najprościej to wymienić całą instalke silnika wraz z kompem ale to wywoła konieczność pinowania instalki deski. Jeśli twój jest lepiej wyposażony niż anglik. Pytanie podstawowe to czy masz tego anglika całego czy tylko serce?
__________________
Jestem głupi ale każdego dnia staram się czegoś nauczyć. |
26-07-2017, 18:56 | #4 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Wymiana kompletnego silnika TDCI
Musisz zacząć od przetestowania układu wtryskowego, bo jest nowy dla ciebie, nic o nim nie wiesz. Zacząłbym od próby przelewowej wtryskiwaczy - jest prosta i tania, a mówi sporo o wtryskiwaczach.
Niezbędne jest podłączenie dobrego testera, sprawdzenie parametrów na szynie CR - ciśnienie podczas kręcenie (350 barów, +/-50 barów), na wolnych obrotach (250 barów, +/-50 barów) wartości dawek wtrysku, ewentualnie trzeba układ skalibrować. Najlepiej podjedź do kumatego diagnosty z IDS-em (lub go sprowadź do auta jeżeli nie jeździ). Bez tego to będzie wróżenie z fusów...
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 26-07-2017 o 18:58 |
26-07-2017, 21:10 | #5 |
ford::average
Imię: Radek
Zarejestrowany: 02-10-2013
Skąd: Legionowo
Model: Ford Mondeo MK3
Silnik: 2.0TDCi
Rocznik: 2006
Postów: 138
|
Odp: Wymiana kompletnego silnika TDCI
2004r miały 501z 502z, a 2006r 504z, jeżeli pcm nie został zamieniony to nie będzie chciał gadać jak należy.
|
27-07-2017, 10:04 | #6 | |||
ford::expert
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
|
Odp: Wymiana kompletnego silnika TDCI
Cytat:
Cytat:
Cytat:
czy wtryskiwacze w nowym silniku były demontowane? Ostatnio edytowane przez jendrekmak ; 27-07-2017 o 10:12 |
|||
27-07-2017, 12:04 | #7 |
ford::specialist
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 28-12-2015
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK3 kombi
Silnik: 2.0 TDCI--2.2 TDCI
Rocznik: 2004--2006
Postów: 924
|
Odp: Wymiana kompletnego silnika TDCI
Pisząc o pinowaniu miałem na myśli połączenia przy gem.
Być może miały taka samą instalacje jednak z autopsji wiem że serce angol właśnie 2006 na instalacji EU 2004 chodziło kulawo. Dopiero założenie instalacji serca od GB rozwiazalo problem. Powodując jednak następne. Brak klaksonu, wycieraczek itp. Dopiero wymiana obu instalacji rozwiązała wszystkie problemy. U mnie jednak dodatkowym problemem była duża różnica w wyposażeniu na plus dla anglika. Porównując w garsciach obie wtyczki przy gem było między nimi sporo różnic.
__________________
Jestem głupi ale każdego dnia staram się czegoś nauczyć. |
28-07-2017, 07:28 | #8 |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
|
Odp: Wymiana kompletnego silnika TDCI
ale piszemy o wymianie silnika a tu żadnej filozofii nie ma.
owszem angole mają "odwróconą" nie tylko fizycznie instalację elektryczną ale głównie we wnętrzu i wiedzą o tym dobrze ci, którzy np. dokładali elektryczne szyby z tyłu na angolskich wiązkach. |