|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
13-07-2017, 09:01 | #1 |
ford::amateur
Imię: Szymon
Zarejestrowany: 13-07-2017
Model: Transit 300m
Silnik: 85kw
Rocznik: 2003
Postów: 3
|
Wymiana silnika po awarii - na jaki
Witam Wszystkich klubowiczów!
Jestem nowy na tym forum i jesli temat się powtarza to proszę o podpiecie go pod już istniejący. Jestem posiadaczem Forda transita z 2003 roku z silnika Tddi 85km. A raczej tego co z niego zostało. Otóż pisze w prostej sprawie. Obecny silnik mi się rozlecial. W trakcie jazdy "zdechł" i juz nie chciał odpalić. Moje grzebanie tylko pogorszyło sprawę. Stanąlem więc przed dycyzja kupna uzywanego silnika i zrobienia i przekładki. I tutaj kieruje do was moje pytanie. Czy do mojej wersji 85km mogę włożyć silnik 75km.Podobno różnią się intercoolerem. Czy mogę zastosować mocniejszą jednostkę? Drugie pytanie dotyczy tego jak,rozróżnić TDDI i TDCI. Przegladam aukcje i jestem w szoku. Nie mogę znaleźć tego co mnie interesuje. Kolejna sprawa to to czy potrzebuje elektryka jeżeli zmienie silnik i czy jest to wykonalne by zrobić samemu? Wiem część pytań może wydawać się glupia, ale wole wiedzieć na czym stoję. Z góry podkreślam, że chciałbym to,zrobić jak najmniejszymi kosztami( chodzi o czas) Wszelkie odpowiedzi będą mile widziane Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Z góry dziękuję za pomoc!! Ostatnio edytowane przez SRS ; 13-07-2017 o 10:30 Powód: wszyscy wiedzą że to Ford Transit 2000-2006 po to jest prefix |
13-07-2017, 10:56 | #2 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Wymiana silnika po awarii - na jaki
Zajrzyj do wątku [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] post #47
Czyli silnik 2,0 tddi we wszystkich wersjach jest zamienny. Silnik tdci bez osprzętu na zewnątrz (słupek) poznasz po tym, że w głowicy po stronie kolektora ssącego jest czujnik położenia wałka rozrządu, tddi nie ma tego czujnika. Silnik tdci z osprzętem to inna turbina (VGT, czyli z ruchomymi łopatkami, natomiast turbina w tddi ma zawór upustowy), inne wtryski (mają elektryczne podłączenie) i inna pompa (Delphi CR, a nie rotacyjny Bosch VP30). I jeszcze mnóstwo innych szczegółów, ale w każdej wersji inne. Generalnie przy szukaniu silnika 2,0 tddi masz komfortową sytuacje, bo na rynku jest ich mnóstwo, zwłaszcza, że były montowane w Mondeo tddi/90KM. Natomiast duże problemy - zwłaszcza cenowe - mają szukający silników 2,4 l tddi/tdci. Elektrycznych problemów w sensie osprzętu nie będzie. Jest problem z oprogramowaniem sterownika pompy wtryskowej. Jeżeli zostawisz swoją starą pompę (tzn. przełożysz ze starego do nowego silnika) to ok, nic nie musisz robić. Jeżeli jednak będziesz chciał założyć nowy silnik z jego oryginalną pompą, trzeba będzie przeprogramować sterownik, a do tego potrzebny jest oryginalny tester fordowski IDS - kłopot i koszty. Podobno ostatnio można to jakoś ominąć, ale nie znam szczegółów. Natomiast fabrycznie nowy sterownik, nie używany, dogada się automatycznie (samodzielnie się zaprogramuje) z PCM auta. Wtryskiwacze w wersjach tddi bywają różne, częściowo są zamienne, ale nie zawsze. Jeżeli twoje były ok, to warto je przełożyć. Samemu ciężko ci to będzie zrobić jeżeli nie masz doświadczenia z tymi silnikami. Oprócz silnika używki potrzebnych jest sporo niby dupereli, ale jednak rzeczy niezbędnych. Często okazuje się, że trzeba jeszcze wymienić a to oring, a to uszczelkę, a to simmerig, a to napinacz, a to specjalne śruby, nie wspominając o sprzęgle lub osprzęcie paliwowym. No i potrzebny jest kanał lub podnośnik. Kiedy ja zmieniałem silnik w 2,0 tdci to doszły - oprócz silnika używki - następujące rzeczy (bardzo pouczające, bo to duże koszty): - uszczelka kolektora wydech./głowica (czyli pod turbinę) - uszczelka metalowa kolektora wydech./rura wydechowa - uszczelki kolektora ssącego - uszczelka-płyta metalowa pompy wtryskowej - uszczelka pompy płynu chłodz. - uszczelka pompy wspomagania - uszczelka wałek rozrządu/pompa vacu - śruby kolektora wydech. dwustronne - uszczelka przewodu olejowego turbiny - nakrętki szpilek wydechu - simmering wału korbowego tył - pasek alternatora - śruby koła zamachowego - uszczelki wtryskiwacza Delphi - świece żarowe kpl - szpilki katalizatora - oring termostatu - olej silnikowy - filtr oleju - uszczelka korka miski olejowej - uszczelka (simmering) półosi - olej przekładniowy wg specyfikacji Forda - płyn hamulcowy do układu sprzęgła - płyn chłodniczy (dwie nagrzewnice: przód/tył) - czynnik układu klimatyzacji (dwa parowniki: przód/tył) Kupiłbym dobry zamiennik silnika, a robotę zlecił zakładowi który zna dobrze Transity i te silniki. W moim przypadku zakład miał na magazynie wszystkie potrzebne rzeczy, bo specjalizuje się w Transitach. Nie musiałem latać po sklepach lub kupować w sieci i czekać na przesyłkę. Kupiłem tylko silnik. To bardzo skraca czas naprawy, bo przecież sporo rzeczy okazuje się niezbędnych do zakupu dopiero w trakcie roboty.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 13-07-2017 o 11:30 |
14-07-2017, 07:00 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 23-12-2011
Skąd: Krosno Odrzańskie
Model: transit
Silnik: 2.0 tddi
Rocznik: 2003
Postów: 146
|
Odp: Wymiana silnika po awarii - na jaki
Też potrzebowałem słupek ( zamiast regeneracji głowicy) do swojego TDDI 100KM, ale znalazłem cały silnik za 1000zł. Zaryzykowałem, co prawda okazało się że pęknięty jest EGR a pompa wody cieknie, ale za to turbina pompa wtryskowa i cała reszta działa idealnie. Przy wymianie na dodatki o których wspomniał Wojtek wydałem 1500zł ( paski, napinacze, uszczelki, płyny itp ). Przy samym słupku byłoby jeszcze więcej. Nie musiałem też ingerować w rozrząd i wymieniać pompy lub sterownika, bo znajomy zresetował immo ( 10min za 50zł. :-) ). Teraz mam na zapasie pompę i wtryskiwacze po regeneracji , turbosprężarkę, kompletne sprzęgło no i całą masę klamotów. Trzeba się dobrze zastanowić przy drogich naprawach, czy nie taniej wyjdzie zmienić jednostkę.
Ps. Kupiłem w Bukowicach k. Wrocławia, firma nazywała się bodajże Grego. Jak chcesz to znajdę fakturę i nr telefonu. |
16-07-2017, 11:51 | #4 |
ford::amateur
Imię: Szymon
Zarejestrowany: 13-07-2017
Model: Transit 300m
Silnik: 85kw
Rocznik: 2003
Postów: 3
|
Odp: Wymiana silnika po awarii - na jaki
Z miłą chęcią przygarne ten numer. Ale preferuje zrobić zakupy bliżej centrum naszego kochanego kraju. Z racji tego iz mieszkam niedaleko Łodzi.
Otóż byłem oglądać jeden silnik. Akurat byłem przejazdem i podjechalem obejrzeć ten silnik. Oglądając go zglupialem. Nie mogłem odróżnić czy to tddi czy tdci. Gdzie jest ta słynna listwa( chodzi mi o common rail) Podobno te silniki różnią się tez pompą paliwa. Tddi ma pompę bosha. Drugie pytanie dotyczy tego czy można rozpoznać je po numerach silnika. Jak tak to gdzie one są i czym się sugerować. Podam teraz link do silnika, który ogladalem- [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Czy ktoś mógłby mi powiedzieć na przykładzie tego silnika na co spojrzeć by wiedzieć co to za silnik? Tutaj podaje silnik z Mondeo- pasował by?- [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Z góry dziękuję za pomoc i,życzę miłej niedzieli. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
16-07-2017, 16:34 | #5 | ||
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Wymiana silnika po awarii - na jaki
Cytat:
Ale ok., w wątku [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] masz zdjęcia silników, jest zdjęcie silnika 2,0 tdci z widoczną listwą CR. Ten pierwszy silnik - sprzedawca pisze, że to tdci, ale to jest tddi. Obydwa wyglądają mało zachęcająco - z wielu przyczyn. Kupuj silnik u sprawdzonych sprzedawców którzy zawodowo zajmują się rozbieraniem aut, specjalizując się w konkretnych markach. Cytat:
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 16-07-2017 o 16:37 |
||
16-07-2017, 19:08 | #6 |
ford::amateur
Imię: Szymon
Zarejestrowany: 13-07-2017
Model: Transit 300m
Silnik: 85kw
Rocznik: 2003
Postów: 3
|
Odp: Wymiana silnika po awarii - na jaki
Z mechaniki nogą aż taka nie jestem. Po prostu mało wiem,na temat tych silników i staram się poszerzyć swoją wiedzę z zakresu Fordow.
Wojtekujanus- dziękuję za pomoc. O to mi właśnie chodziło. Teraz juz wiem gdzie jest ta listwa CM. A teraz pytanie z innej beczki. Tak najbardziej na co zwracać uwagę przy szukaniu silnika juz wymontowanego? Jest jakieś sensowne rozwiązanie? Czy to raczej loteria? |
16-07-2017, 21:04 | #7 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Wymiana silnika po awarii - na jaki
Cytat:
Ciężko jest kupić sprawny silnik wymontowany z niewiadomego samochodu, który leży na ziemi i ogołacany jest stopniowo z osprzętu. Dlatego pisałem, żeby szukać u profesjonalnych rozbieraczy Fordów - bo rozbierają najczęściej rozbite auta, do końca raczej sprawne...
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 16-07-2017 o 21:11 |
|
18-07-2017, 19:47 | #8 |
ford::advanced
Imię: Michał
Zarejestrowany: 17-03-2009
Skąd: Białystok
Model: mk5, mk6, master,LT46,canter
Silnik: 2.5d;2.0;1.9 ;2,2; 2,8; 2,8
Rocznik: 1997, 2003, 2005, 2005, 1997,2003
Postów: 307
|
Odp: Wymiana silnika po awarii - na jaki
Bez reklamy mam silnik 2.0 TDdi u mnie padł sterownik pompy i mam go wyjętego w całości. Kupiłem całego Forda jeżdżącego za 3000zł tylko z tego powodu, że potrzebowałem jeszcze przodu do jednego auta. Jak chcesz to pisz na priv.
|