|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
28-03-2017, 17:12 | #191 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 13-03-2017
Model: golf v variant
Silnik: 1.9tdi
Rocznik: 2007
Postów: 2
|
Odp: Powershift doznania i jej dziwne zachowania
No chodzi mi o szybkość zmiany biegów, reakcję na pedał gazu, żywotność takiej skrzyni 😊
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka |
29-03-2017, 08:24 | #192 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 27-07-2015
Skąd: okolice Krakowa
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5 TDCI + PowerShift
Rocznik: 2016
Postów: 432
|
Odp: Powershift doznania i jej dziwne zachowania
Zmina biegu jest w ułamku sekundy. (skrzynia jest dwusprzęgłowa - jak jedziesz powiedzmy na 2 biegu, 3 jest już wrzucony i czeka aż komputer zdecyduje o zmianie sprzęgła. po zmianie sprzęgła i jeździe na 3, w drugiej części zmieniane jest przełożenie z 2 na 4 i 4-ka czeka na swoją koelej itd. Skrzynie tego typu zmieniają biegi w ułamku sekundy, kilkanaście a nawet kilkadziesiąt razy szybciej niż zrobił by to kierowca z manualem)
Zmianą steruje komputer, więc reaguej na styl jazdy. (im mocniej wciśniesz gaz, tym biegi trzymane są dłużej, i zmieniane przy wyższych obrotach. Przy małych wychyleniach gazu, biegi trzymane są krócej i zmieniane przy niższych obrotach. Jak potrzebujesz coś wyprzedzić i wciskasz mocniej gaz, następuje natychmiastowa redukcja i autko rwie do przodu. Jednym słowem te skrzynie są świetni edopracowane i wymarzone do jazdy. Jeśli chodzi o wytrzymałość, tego chyba nikt CI nie powie: ale jak będziesz kupował autko poniżej 10 lat i 200000km przebiegu, powinno być na gwarancji Ford Protect do 5 lat i później Ford 12, chyba że właściciel był dyplomatycznie powiedziawszy słabszy intlelektualnie, albo z autem coś było kombinowane. Obie te gwarancje obejmują również skrzynię. Ostatnio edytowane przez Lza ; 29-03-2017 o 08:43 |
29-03-2017, 18:07 | #193 | |
ford::expert
Imię: Ł
Zarejestrowany: 05-09-2009
Skąd: Krk
Model: Kuga Mk3
Silnik: 2.5 FHEV AWD
Rocznik: 2023
Postów: 2,680
|
Odp: Powershift doznania i jej dziwne zachowania
Cytat:
Nie ma człowieka, który byłby to w stanie zrobić szybciej na klasycznym manualu. Redukcja równie szybka z 6-ki na 5-kę (bo przy zapiętym 6-tym biegu na drugim sprzęgle jest zawsze 5-ty). Redukcja o jeden i trzy biegi jest w miarę szybka (około pół sekundy), redukcja o parzystą liczbę biegów może trwać powyżej sekundy. To i tak jest szybciej niż zrobi to przeciętny kierowca, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że w PS masz auto rev-matching wbudowany, także nie ma nurkowania przy redukcji. Co do wytrzymałości. Zależy co kupisz i jak ktoś o to dbał. Jak chcesz agresywnie jeździć, to zdecydowanie trzeba skrócić interwał wymiany oleju (co 60kkm). Skrzynia jest policzona na 450Nm momentu, ale średnio radzi sobie z wysokimi obrotami, także do Diesela jak najbardziej, w ecoBoostach nie polecają tych skrzyń. Ford wycofał się z PS w benzynie, teraz jest dostępny tylko w Dieselu.
__________________
Jak mogę, to pomogę Kontakt: wrzoch(at)gmail.com |
|
19-04-2017, 23:13 | #194 |
ford::professional
Zarejestrowany: 05-06-2007
Skąd: Szczecin
Model: S-max FL, Ecopasqda st-line,Edge 2fl
Silnik: 2.0 tdci, 1.0 w 3 cyl at6, 2.0 w 4cyl at8
Rocznik: 2010,2018,2019
Postów: 1,756
|
Odp: Powershift doznania i jej dziwne zachowania
No to do dziwnych odgłosów... To mogę dodać dźwięk wrzucania biegu bez sprzęgła w manualu, czyli zazebianie się kręcych zębatek. Taki zgrzyt mam... Raz dziennie. Niestety nadal błędów brak.
Wydaje mi się, że dźwięk jest przy zmianie z 3 na 4 bieg. Oczywiście takie skrzypniecie nadal występuje, ale to raczej 2 i 3 bieg. Poogladalbym schemat ideowy ...jak to cholerstwo pracuje i dlaczego zgrzyt jest tylko na 3 i 4 biegu.
__________________
SZCZECIN, miasto nad morzem |
20-04-2017, 10:31 | #195 |
ford::advanced
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 03-07-2015
Skąd: Nadolice Wielkie
Model: Audi Q5 Quattro
Silnik: 2.0 TFSI 320KM
Rocznik: 2018
Postów: 274
|
Odp: Powershift doznania i jej dziwne zachowania
|
29-04-2017, 10:12 | #196 |
ford::amateur
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 29-04-2017
Model: Mk4
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 2
|
Odp: Powershift doznania i jej dziwne zachowania
Mój powershift zaczął mi szarpać co jakiś czas przede wszystkim na zimnym silniku lub przy mocnym dodaniu gazu. Po 3 dniach pojawił sie ten komunikat. Komputer pomazał błąd: P0766 (nieprawidłowe działanie elektrozaworu D sterującego zmiana biegów lub zablokowanie w położeniu wyłączenia ) i przechodzi w tryb serwisowy (jedynie wsteczny oraz 1 bieg działają) po wylaczeniaubzaplonu i ponownym włączeniu komunikat gaśnie i normalnie zmienia biegi, ale poszarpuje.
I teraz pytanie, czy upgrade softu może naprawić problem? Czy jednak trzeba oddawać od razu do rozebrania skrzyni? Ktoś sie orientuje jaki jest koszt naprawy (nie w ASO) takiej usterki? Czy trzeba wymieniać cały moduł sterujący? Dzięki za wszelkie wskazówki! Pozdrawiam (Mk4 2012, przebiek >200 tys) |
23-05-2017, 09:23 | #197 |
ford::average
Zarejestrowany: 22-08-2007
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCI 140KM
Rocznik: 2013
Postów: 65
|
Odp: Powershift doznania i jej dziwne zachowania
Ponieważ jest to mój pierwszy automat, mam pytanie. Czy to normalne, że przy zmianie położenia trybu z P na D i trzymaniu auta na hamulcu, jest odczuwalne lekkie drżenie? Odczucie to zanika wraz z rozgrzaniem silnika. Najbardziej to czuć na zimnym, zaraz po odpaleniu.
|
23-05-2017, 10:37 | #198 |
FCP member
Zarejestrowany: 23-04-2013
Model: Ford S-MAX
Silnik: 2.0TDCI 140->163KM
Rocznik: 2010
Postów: 906
|
Odp: Powershift doznania i jej dziwne zachowania
Drżenia to ja akurat u siebie nie czuję.
Natomiast normalną rzeczą jest to, że tarcie wiskotyczne oleju maleje z wzrostem temperatury (olej staje się rzadszy) więc efekt pełzania Powershift jest znacznie bardziej wyczuwalny na zimnym silniku. Jest z resztą o tym nawet napisane w instrukcji.
__________________
Moja przygoda z preFL Convers+ | FL Convers+ | Customowym LOGO | TPMS | sprzedam: Licznik Convers+ | chwilowo Grabarka | |
23-05-2017, 11:39 | #199 |
ford::average
Zarejestrowany: 22-08-2007
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCI 140KM
Rocznik: 2013
Postów: 65
|
Odp: Powershift doznania i jej dziwne zachowania
Może źle to nazwałem, pewnie chodzi o efekt pełzania, czyli chęć jazdy do przodu i wyczuwalne w związku z tym obciążenie. Dziękuję za odpowiedź.
|
19-09-2017, 10:13 | #200 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-08-2017
Model: s-max
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 43
|
Re: Powershift doznania i jej dziwne zachowania
Cześć,
czy macie podobne minimalne szarpanie, ale naprawdę minimalne przy redukcji 2 -> 1 przy zatrzymywaniu? jeśli mocno i szybko hamuję nie ma takiego odczucia, jeśli jest to w korku i zatrzymywanie następuje powoli mam minimalne szarpanie tak przez 1-2 sek. |
|
Tagi |
automat skrzynia , s-max |
|
|