|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
07-11-2016, 14:03 | #1621 |
ford::beginner
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 25-07-2016
Model: mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: 10-2009
Postów: 9
|
Odp: Opony zimowe - jakie...?
polecam Vredestein Snowtrac 3 205/55 R16 94 H XL
|
07-11-2016, 19:50 | #1622 | |
ford::average
Zarejestrowany: 07-11-2008
Skąd: Olsztyn
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2015
Postów: 154
|
Odp: Opony zimowe - jakie...?
Cytat:
Dlaczego tak ? A to dlatego, że opony premium będą wykonane z dużo dokładniejszą tolerancją. Wszystkie maszyny, a zwłaszcza prasy są bardzo dokładnie ustawiane. Ba wręcz geometria tych maszyn jest tajemnicą producentów i robią je tylko garstka osób we wszystkich fabrykach na świecie. Ponieważ to prasy mają główne znaczenie na to czy opona będzie miała wszędzie takie same grubości. Wystarczą przesunięcia rzędu kilku dziesiątek by opona w prasie źle się ułożyła i z jednej strony było więcej gumy. I stąd jak kupujecie nowe opony i felgi czasem widzimy pełno ciężarków, a teoretycznie każdy myśli, że przy nowych powinna być ich znikoma ilość. Na opony premium idą inne bieżniki (widać fajnie różnicę między letnimi a zimowymi, bo te zimowe cholernie się kleją). Sam karkas (więc podstawa opony) jest praktycznie ta sama we wszystkich oponach danego producenta. No mamy jeszcze czasem jakieś dodatkowe wzmocnienia w premium. Przy wyborze premium to wg. mnie których nie weźmiemy będzie ok. Ważne by był to znany producent a nie jakaś chińszczyzna (którą ostatnio testowałem i było tragicznie. Samochód Laguna 3, skręt i gaz i auto zaczynało wpadać od razu w poślizg). Ważne również by nie patrzeć tylko na głębokość bieżnika (tu chodzi głównie o już używane opony), a też wiek. Dla letnich 6 lat, natomiast zimówki tak już po 4 latach tracą sporo ze swoich właściwości. A dębice to polecam to starych wolnych aut oraz na głęboki śnieg Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. |
|
07-11-2016, 19:59 | #1623 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 27-07-2015
Skąd: okolice Krakowa
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5 TDCI + PowerShift
Rocznik: 2016
Postów: 432
|
Odp: Opony zimowe - jakie...?
Mnie tylko zastanawia, dlaczego jako konsument nie mogę się dowiedzieć jaka jest droga hamowania danej opony. Nie ważne czy chcę wydać 800zł na komplet, czy 2000zł - w obu przypadkach producenci ukrywają ten parametr. Dlaczego za oponę premium płacę 150, 200zł więcej choć jej etykietkowe parametry są identyczne z tańszą budżetową oponą z tego samego koncernu, opuszczającą tą samą fabrykę. Ten fakt budzi moje spore wątpliwości, czy rzeczywiście opony premium są lepsze. Tym bardziej, że w handlu i marketingu powszechne jest sprzedawanie tego samego produktu pod różnymi markami i w różnych cenach. (choćby fiat doblo/opel combo, albo Peugeot Traveller, Citroen Spacetourer i Toyota ProAce)
Ostatnio edytowane przez Lza ; 07-11-2016 o 20:02 |
07-11-2016, 21:36 | #1624 | |
Zablokowany
Zarejestrowany: 17-10-2014
Model: nie ford, rzecz jasna
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2023
Postów: 5,928
|
Odp: Opony zimowe - jakie...?
Cytat:
|
|
07-11-2016, 22:52 | #1625 | ||
ford::average
Zarejestrowany: 07-11-2008
Skąd: Olsztyn
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2015
Postów: 154
|
Odp: Opony zimowe - jakie...?
Cytat:
Może producenci opon nie ustalili między sobą jak miałby wyglądać test by był miarodajny i taki sam dla wszystkich? Ten test hamowania na mokrym dla zimówek to jest w ogóle oderwany od rzeczywistości. Nawet producenci opon protestowali, że on nic nie mówi klientowi. Opony są hamowane w temperaturze 2-20 stopni (fajna rozbieżność), potem jakiś współczynników używają i wyliczają A,B,C. Niestety nic się nie dowiesz jak te opony hamują w ujemnych temperaturach czy na śniegu. Parametrów można się domyślać (ale nie musi być to trafiona w 100% diagnoza). Często jeżeli opona jest nisko w klasie ze spalaniem to oznacza, że guma będzie miękka i lepiej zachowa się na mrozie. No ale za to będzie głośniejsza. Ponieważ im twardsza mieszanka tym niższe opory toczenia. Często też widać różnice w klasach nośności. Im mniejsza tym lepsze parametry hamowania na mokrym. Cytat:
No a tak w ogóle nie oszukujmy się, nie da się zrobić mieszanki gumy uniwersalnej. Opona wielosezonowa jest budowana na bazie opony zimowej i "katowanie" jej w lato spowoduje jej przyspieszone zużycie. Co do moich opinii to stąd, że pracuję w przemyśle oponiarskim. Także nawet jeżeli nie używam osobiście wszystkich produktów, to mam sporą styczność z produkcją, technologami i użytkownikami. Na wielosezonówkach osobiście nie jeżdżę w mondasie, ze względu na styl jazdy nie nadają się dla mnie. Jednak mam je założone w drugim aucie (quadraxery), które jeździ od święta i potrafi zrobić grubo mniej niż 5000km rocznie. I tam sprawdzają się świetnie. To auto nie ma super osiągów i do takiej jazdy starcza aż nadto Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Na śniegu ? zimówka zawsze będzie lepsza, ale w porównaniu do letniej to jest przepaść totalna (testowałem opony letnie premium w zimę na śniegu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ). |
||
07-11-2016, 23:05 | #1626 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 17-10-2014
Model: nie ford, rzecz jasna
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2023
Postów: 5,928
|
Odp: Opony zimowe - jakie...?
A jak mam quatrac 5, autobusem nie jeżdżę wcale, do pracy mam 20 km (w jedną stronę), mam drugi komplet "letni", a mieszkam za płotem fabryki opon, w której pracowało pół mojej rodziny i do niedawna ja sam, to pochwalasz mój wybór czy nie?
|
08-11-2016, 08:16 | #1627 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 27-07-2015
Skąd: okolice Krakowa
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5 TDCI + PowerShift
Rocznik: 2016
Postów: 432
|
Odp: Opony zimowe - jakie...?
Jeśli chodzi o letnie+zimówki vs wielosezonowe, to uważam, że zależy od lokalnego klimatu. Np znajomi, którzy mieszkają w Szczecinie mówili mi że śnieg jest tam taką rzadkością, że gdy już spadnie to wszyscy świętują. temperatura praktycznie cały czas na plusie. Z kolei południowa część woj, Podkarpackiego i Małopolskiego co roku jest zawalona przez co najmniej 2-3 miesiące śniegiem i bywa mroźno. Więc oczywista oczywistość, że w Szczecienie wielosezonówki są znakomitym rozwiązaniem ale w południowej Małopolsce już nie za bardzo.
Z kolei w miejscowości w której mieszkam (jura krak-częstochowska) są i śniegi i mrozy i temperatura na plusie.. Temperatura się często i gwałtownie zmienia, że gdyby słuchać zaleceń producentów to trzeba by kilkadziesiąt razy w roku zmieniać zimowe na letnie - temperatura ciągle przeskakuje magiczną barierę +10 stopni: w zasadzie od sierpnia do października i od marca do maja nad ranem jest minus kilka stopni albo w okolicach zera, a po południu plus kilkanaście a bywa że i powyżej 20. Męczę się na dwóch kompletach lato zima, ale w miesiącach przejściowych - których jest aż łącznie 6 miesięcy - praktycznie nie ma dnia, żebym nie jeździł przez jakąś część dnia w warunkach nieodpowiednich dla danej opony. Z kolei na wielosezonowych byłyby problemy w przypadku mocnych opadów śniegu, bo teren jest pagórkowaty i jadąc do pracy muszę pokonać kilka całkiem ostrych podjazdów i zjazdów, często nie posypanych. Wilosezonówki całkiem przyzwoicie sobie radzą na śniegu. Weźcie epod uwagę, że wszystkie autobusy i ciężarówki jeżdżą na wielosezonowych oponach i robią kilkanaście tysięcy km miesięcznie. Zimowe opony to tylko ułatwienie dla amatorskich kierowców aut osobowych Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Nikt tu nie będzie podważał wyższości zimowych na śniegu, ale już zasadność ich stosowania w pewnych rejonach Polski można podważyć i to bardzo zasadnie. Ostatnio edytowane przez Lza ; 08-11-2016 o 08:19 |
08-11-2016, 19:14 | #1628 |
ford::average
Zarejestrowany: 26-03-2016
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCi 140KM
Rocznik: 2007
Postów: 68
|
Re: Opony zimowe - jakie...?
Witam, ktos poleci sklep gdzie kupie w dobrej cenie Nokiany WR D3 (215/55r16 - komplet)?
Na allegro zauwazylem ze pojedyncze sztuki sa tansze od kompletow, tzn. Za 355zl+wysylka moge dostac sztuke a komplet za minimum 1479zl+wysylka. Gdzie tu logika? Czy szukaja jeleni? |
08-11-2016, 19:23 | #1629 | |||
ford::average
Zarejestrowany: 07-11-2008
Skąd: Olsztyn
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2015
Postów: 154
|
Odp: Opony zimowe - jakie...?
Cytat:
Z wielosezonówek zawsze byłem zwolennikiem good year'a. Są drogie ale dobra. W końcu w Ameryce sporo jeździ osób na wielosezonowych i mają spore doświadczenie w tym. Cytat:
Cytat:
Owszem nie będę używał zimówek w 100% ciągle, bo śnieg szybko zginie z drogi. Pewnie czasem je zakatuję trochę bo akurat trafi się wyższa temperatura + jazda po autostradzie i grzeją się opony. Jednak zawsze mówię, nie patrz na 100% sytuacji, a pomyśl o tej jednej krytycznej, gdy rozmiar kartki A4 bo tyle ma średnio kontakt z asfaltem zachowa przyczepność i nie zawiedzie. Według takiego rozumowania, to najlepiej wyjąć wszystkie systemy bezpieczeństwa w samochodzie. Po co są, skoro się ich nie używa, a stanowią potężną część ceny samochodu ? |
|||
09-11-2016, 08:06 | #1630 |
ford::average
Imię: Marek
Zarejestrowany: 14-02-2015
Skąd: Pomorskie
Model: Ford mondeo mk4 power shift . mondeo mk3 1,8 pb \gaz
Silnik: 2.0 tdci , 1.8
Rocznik: 2011, 2003
Postów: 93
|
Odp: Opony zimowe - jakie...?
|
Tagi |
mondeo mk3 , opony zimowe |
|
|