|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
13-06-2012, 11:15 | #41 |
ford::professional
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
|
Odp: Wymiana świec żarowych 2.0 TDDi
Jestem ciekawy jak ta pasta ceramiczna wpływa na styk elektryczny między głowicą a świecą...
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. " |
23-09-2016, 19:23 | #42 |
ford::beginner
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 19-12-2015
Skąd: Piła
Model: MK III
Silnik: 2.0 TDCI 115KM
Rocznik: 2005
Postów: 27
|
Odp: Wymiana świec żarowych 2.0 TDDi
Dzisiaj gdy czyściłem egr i kolektor ssący w TDCI postanowiłem sprawdzić moje świece żarowe i okazało się wszystkie 4 są do wymiany, chwyciłem za grzechotkę z przedłużką w celu sprawdzenia czy pójdą czy nie, wszystkie 4 idą powoli w lewo, pomyślałem sobie psiknę WD-40 na każdą żeby nie było... odczekałem chwilę i znowu próba idą dalej, wszystkie 4 na oko odkręciłem tak w sumie łącznie o 1/4 obrotu (z godziny 3 do 12) przy około 4 próbach(wolałem to robić stopniowo powoli, ręce i nogi trzęsły się jak galareta), nie miałem zamiaru ich wykręcać do końca bo nie wiedziałem ze są spalone i nie miałem nowych, mam zamiar kupić nowe Beru i teraz pytanie kręcić z wyczuciem w lewo aż wykręcę skoro już się ruszyły i jakie jest prawdopodobieństwo że się ukręcą???, jak rozpoznać podczas wykręcania że świeca się skręca/urywa się???
Ostatnio edytowane przez piotr.krol ; 23-09-2016 o 19:28 |
23-09-2016, 21:43 | #43 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 16-12-2011
Skąd: London
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDDi 115KM
Rocznik: 2001
Postów: 36
|
Odp: Wymiana świec żarowych 2.0 TDDi
Ja podlewalem świece przez 2 tygodnie WD40 a i tak podczas odkręcania szło ciezko. Najlepszy sposób to kręcić raz w lewo raz w prawo. I bardzo powoli wykrecac. Jak czujesz że idzie ciezko to troszeczkę wkrec i znowu wykrecaj oczywiście cały czas podlewaj WD40. Ja kupiłem świece BERU i jestem bardzo zadowolony. Auto pali od ręki nawet jak były wielkie mrozy. Mam spokój już 3 lata.
|
29-09-2016, 10:05 | #44 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,994
|
Odp: Wymiana świec żarowych 2.0 TDDi
Dobra rada: wkręcajcie nowe świece, nanosząc na gwint pastę ceramiczną. Jest dużo producentów, np.:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
Zgredzik |
01-10-2016, 14:07 | #45 |
ford::beginner
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 19-12-2015
Skąd: Piła
Model: MK III
Silnik: 2.0 TDCI 115KM
Rocznik: 2005
Postów: 27
|
Odp: Wymiana świec żarowych 2.0 TDDi
Jednak nie ryzykuje ze świecami samemu, kupiłem oryginalne świece Fordowskie (Beru) za 38.90zł/szt. na [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ], zaoszczędziłem 100zł w porównaniu do cen u mnie w mieście i umówiłem się na 5go października na wymianę za 100zł u gościa który ma sprzęt do wykręcania urwanych świec.
|
06-10-2016, 19:13 | #46 |
ford::beginner
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 19-12-2015
Skąd: Piła
Model: MK III
Silnik: 2.0 TDCI 115KM
Rocznik: 2005
Postów: 27
|
Odp: Wymiana świec żarowych 2.0 TDDi
Już po wymianie świec... 1 gar poszło ok, 2 gar poszło ok, 3 gar się urwała, 4 gar poszło ciężko ale poszło na szczęście, robocizna 50zł i wyjęcie urwanej świecy 200zł, przy pierwszym odpaleniu akumulator (varta black 56ah 480a, był jak kupiłem auto) padł bo świece sprawne to i pobór prądu duży... od razu kupiłem centre future 72ah 720a i pali jak pszczółka. Jutro rano chwila prawdy czy puści bąka na niebiesko po nocy na wystudzonym silniku.
PS: Po wymianie akumulatora przestało pulsować oświetlenie deski rozdzielczej i oświetlenie. |
07-10-2016, 15:29 | #47 |
ford::beginner
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 19-12-2015
Skąd: Piła
Model: MK III
Silnik: 2.0 TDCI 115KM
Rocznik: 2005
Postów: 27
|
Odp: Wymiana świec żarowych 2.0 TDDi
Dziś rano chwila prawdy okazała się łaskawa :-), auto na wystudzonym silniku po dłuższym postoju nie dymi na niebiesko w ogóle, obroty od razu równiutkie... odpala od strzała na nowym akumulatorze ;-), i pomyśleć ze rok czasu jeździłem ze spalonymi świecami... mechanicy mówili że panie wtryski do roboty i pompa, panie wlej pan 1l mixolu na 50l ropy i się układ przesmaruje bo jakiś czujnik się przycina... itp. itd
|
07-10-2016, 15:48 | #48 |
ford::advanced
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 08-04-2014
Skąd: Białystok
Model: 3x C-Max
Silnik: 1.8 TDCi / 1.6 TDCi (109 KM) + FAP / 1.6 TDCi (109 KM)
Rocznik: 2006,2006,2004
Postów: 303
|
Odp: Wymiana świec żarowych 2.0 TDDi
No to ładnie, ja wymieniałem sam , wziąłem długi kluczyk bodajże bo treszczotką w ogóle nie miałem wyczucia nie czułem co się dzieje i ile mogę jeszcze pociągnąć także przestrzegam przed tym, ze stresem ale bardzo powoli wszystkie elegancko puściły, podłączyłem wszystkie klemami do akumulatora po kolei w celu sprawdzenia ich, jedna w ogóle nie paliła. Dałem pastę którą poleca kolega wojtek, wsadziłem oryginały i niech się sprawują.
__________________
Fordownik |
23-10-2016, 11:37 | #49 |
ford::beginner
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 19-12-2015
Skąd: Piła
Model: MK III
Silnik: 2.0 TDCI 115KM
Rocznik: 2005
Postów: 27
|
Odp: Wymiana świec żarowych 2.0 TDDi
Minęło ponad 2 tyg od wymiany świec i akumulatora... poranne rozruchy auta są super, nie to co przed wymianą świec i akumulatora ale zamiast porządnego błękitnego długiego bąka który zasłaniał połowę podwórza został taki sekundowy bączek błękitny i to raz jest a raz go nie ma..., wymieniony olej i wszystkie filtry, wyczyszczony egr i kolektor dolotowy. Normalny objaw czy coś jeszcze sprawdzić???
|
|
|
|