|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
22-08-2016, 09:49 | #11 |
FORD|AUTHORIZED
Zarejestrowany: 07-10-2004
Skąd: ŁÓDŹ
Model: Mondeo 4_Focus_Focus 2_Galaxy 3
Silnik: 2.5 T_2.0 16V_1.8 16V_2.0 TDCI
Rocznik: '07_'99_'06_'07
Postów: 9,187
|
Odp: Pojedynczy stuk z tylnych zacisków przy hamowaniu tylko na rozgrzanych hamulcach
można spróbować do testów podgiąć blaszki trzymające klocek. Skłaniam się do opinii kol JENDREKMAK.
__________________
Mechanika - Elektryka! Klimatyzacja-Opony! Montaż LPG!! - Warsztat, Ul. św. Teresy 56/58 bud C Mail: rafantek@ford-service.eu tel: 791 054 854 www.ford-service.eu |
22-08-2016, 09:55 | #12 |
ford::average
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 04-07-2014
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MKIV Titanium
Silnik: 2.0 Duratec
Rocznik: 2010
Postów: 53
|
Odp: Pojedynczy stuk z tylnych zacisków przy hamowaniu tylko na rozgrzanych hamulcach
Dokładnie to też zrobiłem i pewnie to najbardziej pomogło.
Mam nadzieję, że już na stałe, tj. do następnej wymiany klocków Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
22-08-2016, 10:15 | #13 |
FORD|AUTHORIZED
Zarejestrowany: 07-10-2004
Skąd: ŁÓDŹ
Model: Mondeo 4_Focus_Focus 2_Galaxy 3
Silnik: 2.5 T_2.0 16V_1.8 16V_2.0 TDCI
Rocznik: '07_'99_'06_'07
Postów: 9,187
|
Odp: Pojedynczy stuk z tylnych zacisków przy hamowaniu tylko na rozgrzanych hamulcach
i blaszek,
__________________
Mechanika - Elektryka! Klimatyzacja-Opony! Montaż LPG!! - Warsztat, Ul. św. Teresy 56/58 bud C Mail: rafantek@ford-service.eu tel: 791 054 854 www.ford-service.eu |
22-08-2016, 21:09 | #14 |
ford::average
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 04-07-2014
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MKIV Titanium
Silnik: 2.0 Duratec
Rocznik: 2010
Postów: 53
|
Odp: Pojedynczy stuk z tylnych zacisków przy hamowaniu tylko na rozgrzanych hamulcach
A jakby ktoś szukał samych blaszek to okazuje się, że są takowe dostępne - znalazłem pod nazwą: "Zestaw akcesoriów klocków hamulcowych " tutaj:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Można też znaleźć gdzie indziej np. pod nazwami: "zestaw montażowy klocków hamulcowych" albo "zestaw naprawczy klocków hamulcowych". Sworznie z gumkami i śrubami mocującymi też są dostępne, np w takim zestawie: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
23-08-2016, 08:06 | #15 |
ford::average
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 04-07-2014
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MKIV Titanium
Silnik: 2.0 Duratec
Rocznik: 2010
Postów: 53
|
Odp: Pojedynczy stuk z tylnych zacisków przy hamowaniu tylko na rozgrzanych hamulcach
No i lipa.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Znowu lewy zacisk się odzywa - wystarczyło pojeździć trochę w ruchu miejskim, oczywiście musi się przynajmniej lekko zagrzać. Co zauważyłem, to że ten lewy zacisk ma lekki luz na prowadnicach po odpuszczeniu hamulców, a prawy, którego nie słychać takiego luzu nie ma ani grama (przynajmniej niewyczuwalny ręką). Ot zagadka - pewnie wymiana całego zacisku z jarzmem załatwiłaby sprawę, ale nie o to przecież chodzi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. I teraz loteria co wymieniać, bo możliwości trochę jest, od najtańszych elementów:
- blaszki do klocków - 38 zł na oba zaciski tylne - trzpienie prowadnic - 48 zł na jeden zacisk - jarzmo w komplecie z trzpieniami - 92zł sztuka - klocki z blaszkami/komplet - Motorcraft 139 zł , Bosch 155zł i w górę - zacisk (bez jarzma) - 525 zł nowy, albo regenerowany za połowę [EDIT] - zamieniłem jarzma (bez sworzni) lewe z prawym (są takie same) - bez zmian, tj. dalej stuka w lewym, więc to nie to - wymieniłem uszczelkę w cylinderku, poskładałem i odpowietrzyłem - stuka dalej, ale nie ma już tego luzu wzdłużnego, o którym pisałem powyżej I stuk jest nadal tylko po rozgrzaniu hamulców, jeżeli można tu mówić o rozgrzaniu po kilku mocniejszych depnięciach - temperatura obudowy zacisku nie więcej jak 60 stopni - mierzone termoparą. Pewnie w momencie hamowania same klocki i tarcze na styku są sporo cieplejsze. I o co chodzi??? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Klocki wymieniać, czy zacisk podstawiać na próbę? Ostatnio edytowane przez kalwin ; 28-08-2016 o 14:06 |
10-09-2016, 21:54 | #16 |
ford::average
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 04-07-2014
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MKIV Titanium
Silnik: 2.0 Duratec
Rocznik: 2010
Postów: 53
|
Odp: Pojedynczy stuk z tylnych zacisków przy hamowaniu tylko na rozgrzanych hamulcach
Wymiana klocków załatwiła sprawę definitywnie. Tym razem poszły TEXTAR, w komplecie z nowymi blaszkami i śrubami mocującymi zacisk do jarzma.
W końcu spokój, a było to już mocno irytujące. |
30-09-2016, 15:47 | #17 |
ford::average
Imię: Zbyszek
Zarejestrowany: 29-12-2015
Skąd: Rawicz
Model: Mondeo mk4 Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Rocznik: 2009
Postów: 169
|
Odp: Pojedynczy stuk z tylnych zacisków przy hamowaniu tylko na rozgrzanych hamulcach
Witam. Panowie walczę z tym samym tyle, że u mnie stuki są w przednim prawym kole. Występują tylko podczas hamowania poniżej 30 km/h. Profilaktycznie wymieniłem bo obstawiałem łożysko i mocowanie amortyzatora, ale nie pomogło. Luzy przekładni i przegubów wykluczone oraz sworznia. Widzę, że kolega miał bardzo podobnie tylko tył i z tego co widzę wspólna cechę to klocki Bosch-a. Poprzedni właściciel wymieniał na nowe i założył cały komplet.
Do kolegi "kalwin" czy wymiana klocków bosch na textar dała 100 % rezultat na dzień dzisiejszy ????????? |
01-10-2016, 07:21 | #18 |
ford::average
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 04-07-2014
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MKIV Titanium
Silnik: 2.0 Duratec
Rocznik: 2010
Postów: 53
|
Odp: Pojedynczy stuk z tylnych zacisków przy hamowaniu tylko na rozgrzanych hamulcach
Tak, wymiana na Textar pomogła definitywnie. Nie wystąpił od tego czasu żaden najmniejszy stuk. Czy to klocki Bosch tak mają to trudno ocenić.
Z przodu jest inna konstrukcja zacisków, ale generalna zasada działania taka sama, więc po moich doświadczeniach z tyłem, jeżeli bym słyszał takie same efekty z przodu, to w pierwszej kolejności wymieniłbym właśnie klocki. Robota z przodu nawet nieco prostsza 😊 |