|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
16-06-2016, 07:11 | #1 |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 02-01-2014
Skąd: Lubuskie
Model: mk4
Silnik: 1,8 TDCI; 125KM
Rocznik: 2007
Postów: 92
|
Czy to awaria turbiny
Witam
Mam pytanie w sprawie turbiny. Jakiś czas temu zauważyłem że turbina przestała mi "gwizdać" Wcześniej na 3 i wyższym biegu słychać było "gwizd" turbiny i czuć było to przyspieszenie w momencie włączania się turbiny. Teraz brak gwizdu i brak tego przyspieszenia. Auto jedzie rozpędza się - ale brak objawów związanych z turbiną. Pozdrawiam Marcin |
16-06-2016, 15:01 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 22-03-2016
Skąd: lubelskie
Model: mk4
Silnik: 1.8tdci 100km
Rocznik: 2007
Postów: 103
|
Odp: Czy to awaria turbiny
Obserwuj czy oleju nie pobiera
|
16-06-2016, 16:08 | #3 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 05-12-2010
Skąd: Lublin
Model: prawdziwy kooń
Silnik: 3300
Rocznik: 1968
Postów: 598
|
Odp: Czy to awaria turbiny
Cytat:
powiem tak, wszelkie zmiany odgłosów dotyczących turbo są niepokojące... |
|
16-06-2016, 18:03 | #4 |
ford::specialist
Imię: Edward
Zarejestrowany: 13-12-2008
Skąd: Trzebnica
Model: Mondeo MK4 Titanium X i Mondeo MK5 ST Line
Silnik: 2.0 Tdci 187 PS by Heko , 150-180 PS
Rocznik: 2011, 2018
Postów: 875
|
Odp: Czy to awaria turbiny
Sprawdź szczelność rur od turbo i całego układu może wąż pękł albo się zsunął.Jak auto nie ciągnie to mogą być przyczyny nieszczelności układu
|
15-08-2016, 20:40 | #5 |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 02-01-2014
Skąd: Lubuskie
Model: mk4
Silnik: 1,8 TDCI; 125KM
Rocznik: 2007
Postów: 92
|
Odp: Czy to awaria turbiny
Witam
Oleju nie bierze. Wymieniałem olej jakieś 2 miesiące temu (zrobiłem 3 tys./km) i nie zauważyłem braku oleju. Olej sprawdzałem po każdej dłuższej trasie min. 500-800 km. Czarnego dymu również nie zauważyłem z tyłu. Czarny dym pojawia mi się w momencie gdy gwałtownie dodam dużo gazu lub na 6 biegu również gwałtownie zacznę przyspieszać. Byłem u mechanika i powiedział "że jest to turbo elektroniczne i nic z tym nie zrobi" nie zainteresował się nawet żeby posprawdzać te wszystkie rurki itd. Objaw mojej przypadłości jest taki że wcześniej było czuć turbo dziurę na 2,3,4 biegu. Teraz nie czuć turbo dziury i zrobił lekko mułowaty (bardzo powoli zbiera się do wyprzedzania, wkręca na obroty). Nie słychać również charakterystycznego gwizdu turbiny jak się wkręca na obroty i zaczyna ciągnąć. Na 4 5 biegu czuć że ciągnie ale to nie jest to co było kilka miesięcy temu. Jeśli jest to możliwe to prosiłbym o jakieś zdjęcia poglądowe co muszę sprawdzić i gdzie aby we własnym zakresie móc ocenić co może być przyczyną mojej awarii. Pozdrawiam |
15-08-2016, 22:03 | #6 |
ford::specialist
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 28-12-2015
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK3 kombi
Silnik: 2.0 TDCI--2.2 TDCI
Rocznik: 2004--2006
Postów: 924
|
Odp: Czy to awaria turbiny
Kolegę za fajerę a sam pod maskę.
Po mocniejszym depnięciu rura od turbo MUSI zrobić się sztywna jak .... u młodego. Jak tak robi to mniej więcej fajnie. Znaczy, że ładuje, jako tako przynajmniej. Dalej jest zapomniany przez większość ludzi, kolektor dolotowy. Daje sobie łeb uciąć, że zawalony jest syfem jak 150. Rozebrać i wyczyścić. Możesz też zerknąć na IC czy szczelny. Najprościej tak, że rura za IC ma być tak samo sztywna jak przed IC. Albo zlać go wodą z mydłem. Ja bym zaczął od dolotu zanim w turbinę bym zajrzał.
__________________
Jestem głupi ale każdego dnia staram się czegoś nauczyć. |
15-08-2016, 22:14 | #7 | |
ford::advanced
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 08-04-2014
Skąd: Białystok
Model: 3x C-Max
Silnik: 1.8 TDCi / 1.6 TDCi (109 KM) + FAP / 1.6 TDCi (109 KM)
Rocznik: 2006,2006,2004
Postów: 303
|
Odp: Czy to awaria turbiny
Cytat:
|
|
15-08-2016, 22:29 | #8 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 14-02-2013
Model: Mondeo
Silnik: 2.5T
Rocznik: 2008
Postów: 298
|
Odp: Czy to awaria turbiny
Przy turbinie jest układ sterujący zaworem upustowym, taka gruszka z wystającą długą śrubą, niech ktoś wsiądzie do samochodu i gazuje (tylko najpierw rozgrzej trochę silnik) i zobacz czy ta śruba się rusza, często pada zawór podciśnieniowy sterujący tą gruszką lub membrana w środku a wtedy turbo nie działa tak jak powinno.
Tyle tylko, że mondeo jest dość wyczulone na układ dolotowy i od razu pokazuje, że coś go boli. Zapomniałem kiedyś dokręcić węża podłączonego do przepustnicy, który mi spadł i samochód dosłownie stanął w miejscu wraz z bardzo pożądanym komunikatem "usterka silnika" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
16-08-2016, 06:00 | #9 |
ford::advanced
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 10-06-2014
Skąd: Gdańsk
Model: Kuga MK3 Vignale/ Puma MK2 ST-Line
Silnik: 2.0 EcoBlue 190KM A8/ 1.0 EcoBoost 155KM DCT7
Rocznik: 2021/ 2022
Postów: 476
|
Odp: Czy to awaria turbiny
A nie da się w mondeo sprawdzić ciśnienia ładowania tak jak w S-Max? Tam użytkownicy odejmują dwie wartości czyli MAP - BARO i wychodzi im z jakim ciśnieniem dmucha turbina (BARO to ciśnienie barometryczne a MAP to ciśnienie wytworzone wraz z turbo, trzeba przybutować pod czerwone pole żeby zobaczyć ile maksymalnie auto jest w stanie wytworzyć MAP)?
|
16-08-2016, 08:53 | #10 |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 02-01-2014
Skąd: Lubuskie
Model: mk4
Silnik: 1,8 TDCI; 125KM
Rocznik: 2007
Postów: 92
|
Odp: Czy to awaria turbiny
Dzisiaj zauważałem (usłyszałem) lekki gwizd turbiny ale nadal brak turbo dziury i innych objawów jak wcześniej.
Pozdrawiam |