Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 13-05-2016, 11:02   #71
pablod
ford::average
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 14-05-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK2 kombi Ghia
Silnik: 1,6 TDCi 109 KM
Rocznik: 2007
Postów: 69
Domyślnie Odp: Zbyt duża turbodziura, długa reakcja na gaz-1.6 tdci

Wybaczcie za moje laickie pytania, ale
1. Wymieniony filtr paliwa, przepływomierz, przewody z prawej strony turbiny wyczyszczone, uszczelnione.
2. Przepustnice po lewej stronie turbiny sprawdzone (znaczy blaszki nie zablokowane, błędy nie zgłaszane).
3. Bałwanek (ten na końcu) lekko przecieka, ale uszczelniony taśmą i tragedii nie ma. Ceny tego kawałka gumy zaporowe, więc na razie tak pozostanie.
4. Zespół przepustnic i przewody sprawdzone, wyczyszczone. Była zagięta uszczelka od rury idącej pod silnik, ale rozmontowane, złożone i już olejem na alternator nie wali.
5. Miałem podejrzenia, że coś z Pierburgiem, pompą i przewodami, ale mówicie, że sztanga chodzi OK, więc chyba nie to.
6. Turbina więc? Przebieg jakieś 150 tys., do 160 się rozpędza, lekkiego kopa czuć od ~2,5-3k. To jest objaw padającej turbiny?

Powiem tak, czuję że jest jakiś myk z tym związany, bo było jeszcze gorzej, oddałem do mechanika i trochę się poprawiło - ale co zrobił - pary z ust nie puścił....

pablod jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-05-2016, 14:39   #72
kuchar84
ford::amateur
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 06-05-2012
Skąd: Bytom
Model: Focus MK2FL 2008 kombi
Silnik: 1,6 TDci
Rocznik: 2008
Postów: 3
Domyślnie Odp: Zbyt duża turbodziura, długa reakcja na gaz-1.6 tdci

Panowie miałem podobny problem. Auto zamulało, padło na DPF-a, do tego chciałem go trochę podkręcić, za namową forumowiczów całość ogarniał największy spec z tego Forum.
Niestety okazało się że przez ten DPF który mocno dawał się we znaki padło turbo. Gościu wyciął i przeprogramował DPF, zregenerował turbo, poskładał całość do kupy i oddał auto "niby sprawne" trochę to trwało - prawie 2 tygodnie stało u niego. Okazało się że po przyjeździe do mnie zaczęło wywalać błędy, czyli musiałem wrócić to Speca. Pod maską bałagan - nie poskręcane węże od turbo, i nieszczelne kopcące turbo pod maską, nie wspominając o chmurze dymu za samochodem gdy dało się w pedał.
Druga długa wizyta to zaślepiony EGR, intercooler z wężami ponoć wyczyszczony i ustawione na 136,7 KM i 316 Nm, niestety nie było tego czuć, gdyż tuner twierdził że wtryski są już na wykończeniu, turbo dziwnie się zachowywało - wciskało dopiero powyżej 2500 obrotów.
Pojeździłem tak 20 tys km i niestety wspomniane wtryski trzeba było dać zrobić. Szpec od wtrysków teraz już inny którego z całą pewnością mogę polecić przejechał się autem i stwierdził że jest coś nie tak. Chodzi jak seria a nie jak po Chipie i turbo powinno zbierać się od dołu.
Okazało się że gruszka przy turbinie jest nieszczelna, została wymieniona na nową, trochę pomogło, po kolejnych testach zostały wymienione przewody podciśnienia i czujnik Pierb.. które okazały się również niesprawne.
Auto odżyło, ciągnie od dołu, wkręca się bez problemów i co ciekawe nie kopci. Osiągi są na pewno zbliżone tych podanych przez tunera, trochę diesli już miałem, teraz dla porównania mam do użytku tak jak jeden kolega forumowicz fabie 1.6 TDI 90 KM i powiem wam że wstyd ale niedawno lepiej chodziła od mojego Forda, teraz na szczęście się to zmieniło, zobaczymy na jak długo, gdyż wspomniane wcześniej turbo które było już poprawiane niestety dalej lekko się przykopca pod maską.
Życzę dużo wytrwałości i samych rzetelnych fachowców na Waszej drodze.
kuchar84 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-05-2016, 14:40   #73
krzys1968
ford::expert
 
Avatar krzys1968
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 13-10-2010
Skąd: Gliwice-Berlin
Model: fokus Mk2 FL byl i milo wspominam ; focus Mk3
Silnik: 1.6tdci 109Ps ; 1.6 tdci 115Ps
Rocznik: 2008 ; 2014
Postów: 2,979
Domyślnie Odp: Zbyt duża turbodziura, długa reakcja na gaz-1.6 tdci

Panowie sprubujcie wyczyscic chlodnice intercol , opary oleju wychodzace z odmy zapycha ja przez osadzanie sie go w chlodnicy i zmniejsza przepustowosci . Benzyne ekstrakcyjna nalezy urzyc do jej czyszczenia

Bump:
Cytat:
Napisał kuchar84 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pojeździłem tak 20 tys km i niestety wspomniane wtryski trzeba było dać zrobić. Szpec od wtrysków teraz już inny którego z całą pewnością mogę polecić niestety dalej lekko się przykopca pod maską.
A gdzie oddales wtryski do zrobienia z ciekawosci i jak dlugo czekales na regeneracje ? . Jezeli okopca turbo to moze byc winna opaska katalizator-turbo

Ostatnio edytowane przez krzys1968 ; 14-05-2016 o 11:06
krzys1968 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-05-2016, 15:15   #74
pablod
ford::average
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 14-05-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK2 kombi Ghia
Silnik: 1,6 TDCi 109 KM
Rocznik: 2007
Postów: 69
Domyślnie Odp: Zbyt duża turbodziura, długa reakcja na gaz-1.6 tdci

To teraz gorąca prośba o podanie linka i jakiegoś opisu jak się z tą chłodnicą obejść.
Temat rozwojowy. Do listy podejrzanych dołączyły wtryskiwacze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Więc jak je sprawdzić i czy kalibracja ich Forscanem ma sens/.
pablod jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-05-2016, 16:02   #75
krzys1968
ford::expert
 
Avatar krzys1968
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 13-10-2010
Skąd: Gliwice-Berlin
Model: fokus Mk2 FL byl i milo wspominam ; focus Mk3
Silnik: 1.6tdci 109Ps ; 1.6 tdci 115Ps
Rocznik: 2008 ; 2014
Postów: 2,979
Domyślnie Odp: Zbyt duża turbodziura, długa reakcja na gaz-1.6 tdci

Należy odkręcić osłonę przykręcona do zderzaka od spodu. Chłodnica jest przykręcona dwoma śrubami od spodu, odpinamy gumowe węże z lewej i prawej strony. Podczas wyciągania chłodnicy uważać na dwa bolce plastikowe, w których ona siedzi. Musimy zdjąć lampy jeszcze i oslone ta kolo zamka klapy silnika . Do czyszczenia benzyna exkstrakcyjna 1.l nie reaguje na plastik , wlewamy do srodka i na krucice zakladamy rekawiczki jednorazowego uzytku , zeby niewyplynelo i zostawiamy na 1 godz . Czasem mozemy poruszac w lewo i prawo , po godzinie wylewamy benzyne lub raczej bryje ktora w chlodnicy byla i pluczemy woda i musimy zostawic zeby woda odparowala . Mam nadzieje ze sie przyda . Troche jest gimnastyki zeby weze gumowe odkrecic i chlodnice wyciagnac
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg 20150605_204207.jpg (92.5 KB, 87 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg 20150605_181529.jpg (99.8 KB, 87 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg 20150605_181523.jpg (98.9 KB, 84 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg 20150605_181505.jpg (95.4 KB, 83 wyświetleń)

Ostatnio edytowane przez krzys1968 ; 14-05-2016 o 11:07
krzys1968 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-05-2016, 16:30   #76
zielbum
ford::beginner
 
Imię: Franek
Zarejestrowany: 22-02-2016
Skąd: Rzeszów
Model: Ford Focus MK2 kombi
Silnik: 1.6 TDCi Duratorq
Rocznik: 2004
Postów: 27
Domyślnie Odp: Zbyt duża turbodziura, długa reakcja na gaz-1.6 tdci

Wracając do mojego egzemplarza - chwila wolnego czasu i mogłem się zająć tematem. elma bt podpiąłem i zainstalowałem (święcie przekonany że płatny) darmowego forscana. Ładnie czyta i pokazuje parametry i niestety błędy przez które zaczynam się obawiać sporo żmudnej pracy albo bulenia mechanikowi.
Dlatego Panowie możecie zinterpretować log z Forscana tak żebym mógł coś podziałać? Chciałem dzisiaj/jutro zdemontować i wyczyścić egr ale forscan pokazał info że jeśli nie występują podane błędy to nie wymieniaj EGR`a - owych błędów brak a odnoszę mocne wrażenie że w nim siedzi problem.
Załączone Pliki
Typ Pliku: txt fousmk22004.txt (8.1 KB, 31 wyświetleń)
zielbum jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-05-2016, 16:41   #77
axel83
ford::average
 
Zarejestrowany: 27-11-2011
Model: Focus mk3
Silnik: 1.6 TDCI 115
Rocznik: 2011
Postów: 139
Domyślnie Odp: Zbyt duża turbodziura, długa reakcja na gaz-1.6 tdci

Cytat:
Napisał zielbum Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wracając do mojego egzemplarza - chwila wolnego czasu i mogłem się zająć tematem. elma bt podpiąłem i zainstalowałem (święcie przekonany że płatny) darmowego forscana. Ładnie czyta i pokazuje parametry i niestety błędy przez które zaczynam się obawiać sporo żmudnej pracy albo bulenia mechanikowi.
Dlatego Panowie możecie zinterpretować log z Forscana tak żebym mógł coś podziałać? Chciałem dzisiaj/jutro zdemontować i wyczyścić egr ale forscan pokazał info że jeśli nie występują podane błędy to nie wymieniaj EGR`a - owych błędów brak a odnoszę mocne wrażenie że w nim siedzi problem.
Trzeba zrobić logi dynamiczne - VGTDC(%); TORQUE(Nm); RPM(obr/min)
MAP.OBDII(kPa);MAF.OBDII(g/s);APP(%)
Najlepiej 4 bieg od 1500obr do 3500obr z pełnym gazem. Powinno być coś widać. Mam logi ze sprawnego egzemplarza przed modyfikacjami.
axel83 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-05-2016, 18:14   #78
szafarek
ford::specialist
 
Avatar szafarek
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 18-01-2007
Skąd: okolice Poznania
Model: Ford Mondeo MK5
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2016
Postów: 900
Domyślnie Odp: Zbyt duża turbodziura, długa reakcja na gaz-1.6 tdci

Panowie, u mnie po wymianie pierburga wszystko ok.

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
Ford Mondeo 2.0 Tdci Titanium ->> 180KM / 400 Nm
Ford Kuga 2.0 Tdci Individual ->> 163KM / 340 Nm
szafarek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-05-2016, 18:24   #79
radek70
ford::expert
 
Imię: Radek
Zarejestrowany: 06-10-2013
Skąd: Zielona Góra
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.6tdci 90ps
Rocznik: 09.2009
Postów: 2,551
Domyślnie Odp: Zbyt duża turbodziura, długa reakcja na gaz-1.6 tdci

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
radek70 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-05-2016, 07:39   #80
Czaja95
ford::average
 
Imię: Mikołaj
Zarejestrowany: 06-07-2014
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK2
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2005
Postów: 70
Domyślnie Odp: Zbyt duża turbodziura, długa reakcja na gaz-1.6 tdci

Cytat:
Napisał szafarek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Panowie, u mnie po wymianie pierburga wszystko ok.

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
No u mnie sztanga pracuje identycznie jak u Ciebie po wymianie pierburga. Powyżej 2tys obrotow rowniez przyspiesza niemal identycznie, ale u mnie problem turbiodziury pozostaje i to juz chyba tylko wina turbinki. Powinien od 1500 a nawet ciut niżej juz sie w miare na 4 biegu zbierac, a u mnie nic sie nie dzieje do 2tys Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Zazdroszczę sprawnej foczki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

pablod - Możliwe, że przy 160tys turbinka już niedomaga... najlepiej podjedź na kompa i porób wykresy podciśnienia (doładowania) podczas jazdy. Sprawdź też czy jest luz na wirniku. Chociaż u mnie jak padała turbina, to było odwrotnie... od dołu szedł ładnie, ale obroty juz go męczyły i sie ciut dusił... teraz odwrotnie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Kolekcjoner Fordów
- Focus: MK1 hatchback 1999r. 1.8 TDDI 90KM & MK2 hatchback 2007r. 1.6 TDCi 109KM
- Mondeo: MK3 kombi 2005r. 2.0 TDCi 115KM (sprzedany :<)

Ostatnio edytowane przez Czaja95 ; 14-05-2016 o 07:45
Czaja95 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:48.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.