|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
09-04-2016, 21:49 | #11 |
ford::specialist
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 04-08-2013
Model: Galaxy MKIII
Silnik: 1.8TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 546
|
Odp: słychać pssss z turbo czy tak ma być?
Podłączyłem sprężarkę i przy 1,5-2 barach nasłuchiwałem czy gdzieś syczy. Okazało się że za słabo dociągnąłem opaskę na wylocie z intercoolera. Po dociągnięciu nastała zupełna cisza. Jutro przejadę się z kompem i zgram logi do porównania. Głównie MAF i MAP.
Wykryłem też nieszczelność na łączeniu łącznik elastyczny katalizatora-rura tłumika. Może stąd to syczenie. |
10-04-2016, 09:35 | #12 |
ford::expert
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 06-04-2004
Skąd: Gdańsk / Kristianstad
Model: S-Max Mk1 / Focus ST Mk2
Silnik: 2,0TDCI / 2,5T
Rocznik: 2011 / 2009
Postów: 3,005
|
Odp: Słychać pssss z turbo czy tak ma być?
Czlowieki - nie zapominajcie, ze 2,5T benzyna inaczej pracuje niz wszelakie turbo klekoty - delikatne pssssykanie jest normalne, szczegolnie przy ostrym deptaniu, bo wtedy zawor upustowy na turbinie ma co robic Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Moje Fordy: 2xTaunus, Sierra, Fiesta Mk5, 3xEscort Mk7, Escort RS2000 Sauber Edition, Mondeo Mk1 V6, MK2 ST200, Mk3 ST220, S-Max 2,0TDCI, S-Max 2,5T, Focus ST Mk2, Kuga 1,5EB, Fiesta Mk7 1,0EB, S-Max Mk2 Bi-Turbo, S-Max 2,5T, Focus ST 2,5T, S-Max Mk1 2,0TDCI |
10-04-2016, 09:41 | #13 |
ford::specialist
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 04-08-2013
Model: Galaxy MKIII
Silnik: 1.8TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 546
|
Odp: Słychać pssss z turbo czy tak ma być?
Słuszna uwaga. Doszło tu do poplątania z pomieszaniem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
10-04-2016, 09:52 | #14 |
ford::average
Zarejestrowany: 03-12-2007
Skąd: Warszawa
Model: S-MAX
Silnik: 2.5 T
Rocznik: 2008
Postów: 90
|
Odp: Słychać pssss z turbo czy tak ma być?
U mnie w 2.5T słychać syczenie podczas przyspieszania - tak jakby gdzieś bokiem powietrze uciekało. Wszyscy mechanicy mówią, że nic nie widać, aby gdzieś bokiem uciekało. U Heko też się chip zrobił w miarę w normie, tak więc już sam nie wiem. Prawdę powie chyba tylko próba taka jaką zrobił kolega Kasiarz.
|
10-04-2016, 10:43 | #15 |
ford::advanced
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 27-10-2015
Skąd: Z domu
Model: sharan
Silnik: auy
Rocznik: 2000
Postów: 247
|
Odp: Słychać pssss z turbo czy tak ma być?
Nie grzebalem nigdy w tym akurat silniku ale turbo beny zazwyczja poza zaworem WG na turbinie maja jeszcze zawro DV na ukldzie dolotowym. Poporstu puszczenie nogi z gazu powoduje przymkniecie przepustnicy a turbo nie jest w stanie tak szybko wyhamowac swoja predkosci wiec nabija duze cisnienie powietrza i wtedy zawor DV ma otworzyc i puscic nadmiar powietrza poniwnie z za turbin przed turbine czyli z miedzy turbem na kolektorem dolotowym ( w srodku jest jeszcze IC ale to nie ma znaczenia) do rury dolotowej do turbo ale za przeplywomierzem tak by nie bylo falszowania przeplywu powietrza przez przeplywke.
__________________
TDI by TUNE UP AUY 205 KM i 444Nm & ASZ 170 KM |
12-04-2016, 21:35 | #16 |
ford::amateur
Imię: Piotrek
Zarejestrowany: 30-01-2016
Skąd: Piaski
Model: Smax
Silnik: 2,5T
Rocznik: 2006
Postów: 6
|
Odp: Słychać pssss z turbo czy tak ma być?
Czyli w 2,5T tak musi być i bardzooo dobrze bo bardzo mi się to psss podoba ;-)
|