Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford S-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 09-04-2016, 16:40   #381
el_guapo
ford::average
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 10-11-2013
Skąd: Warszawa
Model: S-max
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 64
Domyślnie Odp: Egr, zaślepiony. prymitywnie,ale jaki efekt!!!

Cytat:
Napisał Kasiarz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
dziwne szuranie nadal występuje, co gorsza tak jakby się nasilało
Szura w dolocie jak schodzi z obrotów? Jeżeli tak, to VNT jest nieskalibrowane.

el_guapo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-04-2016, 17:48   #382
Kasiarz
ford::specialist
 
Avatar Kasiarz
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 04-08-2013
Model: Galaxy MKIII
Silnik: 1.8TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 546
Domyślnie Odp: Egr, zaślepiony. prymitywnie,ale jaki efekt!!!

Tak, szura tak z 2200 w dół, strasznie wnerwiające.
Też mi to przeszło parę razy przez myśl, ale czy nie wywalałoby błędów z tego tytułu?
Kalibracja pewnie tylko po demontażu przy użyciu testera? Podejrzewam że w warm-mazurskim ani pomorskim nikt tego nie robi i w grę wchodzi tylko wysyłka gdzieś na południe.
Kasiarz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-04-2016, 18:23   #383
el_guapo
ford::average
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 10-11-2013
Skąd: Warszawa
Model: S-max
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 64
Domyślnie Odp: Egr, zaślepiony. prymitywnie,ale jaki efekt!!!

Cytat:
Napisał Kasiarz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tak, szura tak z 2200 w dół, strasznie wnerwiające.
Też mi to przeszło parę razy przez myśl, ale czy nie wywalałoby błędów z tego tytułu?
Ja robiłem 2x regenerację turbo - za pierwszym razem w scrollproducts, po którego regeneracji odebrałem auto ze szmerami w dolocie, ale nie wiedziałem że to coś złego. Po jakimś czasie, kiedy byłem z autem w innym warsztacie na standardowym przeglądzie, facet zwrócił mi uwagę że jest to objaw padniętej turbosprężarki, a konkretnie układu VNT. Zdziwiłem się, bo tubo było zregenerowane ze 3-4mce wcześniej. Oczywiście pojechałem z reklamacją, ale scroll udawał, że wszystko jest OK. Podjechałem do warsztatu szkoleniowego w mojej firmie, tam przetrzepali mi auto i okazało się, że turbo a) przeładowuje, ale w zakresie nie wywalającym błędów, b) VNT nie "otwiera" się, podczas schodzenia silnika z obrotów co powoduje że cały układ parska/kaszle i wibruje. Oczywiście z kwitem pojechałem do scroll - nie poczuwali się do winy.
Oddałem turbo na ponowną regenerację do innego zakładu, gdzie po rozpołowieniu okazało się, że w muszli stoi olej (scroll nie wymienił uszczelek), a VNT jest tylko wyczyszczone a nie wymienione. Po 2giej regeneracji, z wsadzeniem nowego VNT i prawidłową kalibracją nic nie parska/kaszle.
el_guapo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-04-2016, 18:56   #384
Kasiarz
ford::specialist
 
Avatar Kasiarz
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 04-08-2013
Model: Galaxy MKIII
Silnik: 1.8TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 546
Domyślnie Odp: Egr, zaślepiony. prymitywnie,ale jaki efekt!!!

Czy prócz tego dźwięku astmatyka połączonego z gruźlikiem, czułeś jakiś spadek mocy, turbodziurę, większy apetyt na paliwo...?
Kasiarz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-04-2016, 19:46   #385
el_guapo
ford::average
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 10-11-2013
Skąd: Warszawa
Model: S-max
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 64
Domyślnie Odp: Egr, zaślepiony. prymitywnie,ale jaki efekt!!!

Cytat:
Napisał Kasiarz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czy prócz tego dźwięku astmatyka połączonego z gruźlikiem, czułeś jakiś spadek mocy, turbodziurę, większy apetyt na paliwo...?
Nie. Czasami,ale b.rzadko przy przyspieszanie zasadzał kangura, tj. przyspieszał liniowo następował moment 'przycięcia' a potem ciągnął dalej. Najgorzej jednak było przy hamowaniu silnikiem lub podczas zmiany biegów na wyższy, kiedy wysprzęglasz a silnik ma jeszcze bezwładność, obr. przez sekundę jeszcze rosną a obciążenia już nie ma - wtedy chrobotało.
el_guapo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-04-2016, 20:33   #386
Kasiarz
ford::specialist
 
Avatar Kasiarz
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 04-08-2013
Model: Galaxy MKIII
Silnik: 1.8TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 546
Domyślnie Odp: Egr, zaślepiony. prymitywnie,ale jaki efekt!!!

A no właśnie u mnie najbardziej to słychać gdy np. podjeżdżam pod krawężnik i odpuszczę gaz, takie obciążenie podczas ruszania ale bez ruszenia. Albo jak wrzucę dwójkę i lekko depnę i odpuszczę gaz. Jak w ten sposób podjeżdżam pod dom to już z daleka wiedzą że jadę. Czasami zastanawiałem się czemu ludzie na chodnikach się oglądają gdy mijam skrzyżowanie. Teraz już chyba rozumiem.
Kasiarz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-04-2016, 18:08   #387
Mario_
ford::advanced
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-06-2015
Skąd: Częstochowa
Model: GALAXY MK3
Silnik: diesel
Rocznik: 2006
Postów: 269
Domyślnie Odp: Egr, zaślepiony. prymitywnie,ale jaki efekt!!!

Cytat:
Napisał Mario_ Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Panowie mechanik u mnie zdiagnozował że poza pęcherzykami powietrza (przez które myślałem że auto nierówno pracuje) znalazł jeszcze problem w zaworze EGR a dokładnie nie pracuje dobrze klapeczka i stwierdził że przyczyną nierównej pracy silnika i szarpania właśnie jest ten EGR.
Teraz pytanie do was czy kupić inny egr (np z innego auta) czy zaślepiać? pomysł ten pojawił się bo na allegro zauważyłem jakieś blaszki do zaślepiania. Jak to się ma z dpf? nie wiem co robić? może ktoś się wypowie?
Podpowie ktoś co robić?
Mario_ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-04-2016, 18:41   #388
kolopeter
ford::professional
 
Zarejestrowany: 05-06-2007
Skąd: Szczecin
Model: S-max FL, Ecopasqda st-line,Edge 2fl
Silnik: 2.0 tdci, 1.0 w 3 cyl at6, 2.0 w 4cyl at8
Rocznik: 2010,2018,2019
Postów: 1,756
Domyślnie Odp: Egr, zaślepiony. prymitywnie,ale jaki efekt!!!

Kup/zrób blaszke i zobacz czy pomoże. Jeśli tak, to juz od ciebie zależy czy zainwestujesz w egr czy nie.
kolopeter jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-04-2016, 18:56   #389
Mario_
ford::advanced
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-06-2015
Skąd: Częstochowa
Model: GALAXY MK3
Silnik: diesel
Rocznik: 2006
Postów: 269
Domyślnie Odp: Egr, zaślepiony. prymitywnie,ale jaki efekt!!!

Pomóc napewno pomoże bo mój sie nie zawsze domyka i auto przerywa traci moc. Chodziło mi bardziej jeśli zostane przy zaślepce takie podzespoły jak dpf będą funkcjonować normalnie :-)
Mario_ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-04-2016, 11:39   #390
johop
ford::average
 
Zarejestrowany: 22-05-2008
Model: S-MAX, Transit L3H2
Silnik: 2.0 TDCi 150(180)KM, 2.0 TDCI 130
Rocznik: 2015/16, 2016
Postów: 98
Domyślnie Odp: Egr, zaślepiony. prymitywnie,ale jaki efekt!!!

Cytat:
Napisał Mario_ Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Podpowie ktoś co robić?
*
Z całkowicie zaślepionym egr (2.0 tdci) przejeździłem 40 tys km, dwa lata później rozmawiałem z nowym właścicielem i na turbinę nie narzekał. Ja byłem z zabiegu zadowolony.
__________________
S-MAX 2007>2010>2015
johop jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:20.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.