|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
16-03-2016, 14:08 | #21 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,994
|
Odp: Jumper 2.2 120KM 2007r. silnik FORDA- brak charakterystycznego ciągu od ok. 150
Cytat:
Najlepiej jest odłączyć sztangę od dźwigni zaworu i ręką sprawdzić, czy dźwignia lekko się obraca.
__________________
Zgredzik |
|
16-03-2016, 14:15 | #22 |
ford::beginner
Imię: tomek
Zarejestrowany: 07-08-2015
Model: focus
Silnik: tdci
Rocznik: 2010
Postów: 22
|
Odp: Jumper 2.2 120KM 2007r. silnik FORDA- brak charakterystycznego ciągu od ok. 150
Odłączyłem. klapka w kolektorze lekko się obraca natomiast żeby poruszyć tym prętem w jakimkolwiek stopniu musiałem użyć dużo siły a i tak poszedł może z milimetr-dwa.
A czy węże idące z i do IC powinny twardnieć znacząco podczas gazowania? |
16-03-2016, 14:27 | #23 | ||
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,994
|
Odp: Jumper 2.2 120KM 2007r. silnik FORDA- brak charakterystycznego ciągu od ok. 150
Cytat:
Cytat:
Spróbuj zdjąć wąż wlotowy do sprężarki, włóż tam palec i zakręć wirnikiem - czy leciutko się obraca.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 16-03-2016 o 14:29 |
||
16-03-2016, 21:02 | #24 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 17-05-2007
Skąd: Lubuskie
Model: Jest ich kilka
Silnik: Od 1.3; 2.0TDCI 2.2TDCI;2.4TDCI, 4.0V6
Rocznik: Są różne
Postów: 642
|
Odp: Jumper 2.2 120KM 2007r. silnik FORDA- brak charakterystycznego ciągu od ok. 150
Koledzy ale kombinujecie jak koń pod górkę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Na czuja ręką nic nie jesteś w stanie sprawdzić. Zawór upustowy przy turbinie ten zardzewiały drążek co kolega pisze ma za zadanie upuscić nadmiar ciśnienia i nawet jak by nie działał to przez to silnik nie traci mocy. Bo on działa jak by było za duże ciśnienie. Druga sprawa musisz sprawdzić jakie ciśnie daje turbina bo po tym tylko jesteś w stanie stwierdzić czy to turbo działa. Więc najlepiej jak byś pojechał do jakiegoś warsztatu dorwał kumatego mechanika i aby Ci zbadali jakie jest ciśnienie doładowania. Można to sprawdzić na dwa sposoby albo elektronicznie podlaczając się jakimś urządzeniem diagnostyczny i zobaczyć jakie jest ciśnienie doładowania. Tylko nie wiem czy w Jumper można to sprawdzić elektronicznie i nie wiem czy IDS- Forda może odczytać dane w citroenie? A aby mieć 100% pewność że turbo działa i aby zbadać to bez żadnych testerów itp. urządzeń to trzeba mieć manometr wyskalowany do np. 2-3 BAR podłączyć się wężykiem gdzieś w kolektor ssący lub pod samą turbine wsadzić manometr do kabiny przez otwarte okno i rozpędzić się do 100-130 km/h i będziesz widział dokładnie jakie jest ciśnienie. Przy turbinach na jej obudowie dość często jest mała śrubka M6 na 10 kluczyk gdzie można się podłączyć i sprawdzić jakie jest ciśnienie doładowania. Wówczas wiesz w 100% ile to turbo daje. Nie wiem tylko jakie powinno być to ciśnienie przy tym silniku i jego mocy fabrycznej. Ale gdzieś pomiędzy 1-2 bary oczywiście pod obciążeniem jadąc z pedałem gazu do podłogi. A jeżeli na manometrze nie masz nic jest zero to znaczy że nie masz turbo.
__________________
Hm |
16-03-2016, 21:14 | #25 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 20-08-2008
Skąd: Iława
Model: Mk3
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2002
Postów: 411
|
Odp: Jumper 2.2 120KM 2007r. silnik FORDA- brak charakterystycznego ciągu od ok. 150
Serwis Boscha i kts podlaczysz i sprawdzisz bez problemu czy nawet delphi tez sa paramettry
|
16-03-2016, 21:15 | #26 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 17-05-2007
Skąd: Lubuskie
Model: Jest ich kilka
Silnik: Od 1.3; 2.0TDCI 2.2TDCI;2.4TDCI, 4.0V6
Rocznik: Są różne
Postów: 642
|
Odp: Jumper 2.2 120KM 2007r. silnik FORDA- brak charakterystycznego ciągu od ok. 150
Cytat:
Ale jak nie masz pojęcia o mechanice i boisz się dotykać to lepiej daj to do jakiegoś warsztatu. Jeszcze jedno kolega @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] napisał Ci że najlepiej było by podjechać na chamownie i wówczas można zobaczyć dokładnie ile mocy ma ten silnik i ile mu ewentualnie brakuje. Koszt takiego badania od 100-200 zł i wiesz wszystko o stanie Twojego silnika. Jest jeszcze jedna rzecz tak na marginesie sprawdź czy masz czyste chłodnice (interculer i od cieczy oraz od klimy jak jest) bo jak będzie brudny interculer to silnik bardzo szybko puchnie i brakuje mu mocy zwłaszcza na obrotach i tak samo jak chłodnice będą brudne to wówczas nie ma przepływu powietrza.
__________________
Hm Ostatnio edytowane przez lukas_ko ; 16-03-2016 o 21:17 |
|
17-03-2016, 08:00 | #27 | |||
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,994
|
Odp: Jumper 2.2 120KM 2007r. silnik FORDA- brak charakterystycznego ciągu od ok. 150
Cytat:
I tu dochodzimy do meritum: jeżeli zawór jest uszkodzony (np. zatarty), turbina zaczyna przeładowywać, PCM oczywiście to czyta poprzez czujnik MAP i następuje obcięcie dawki wtrysku. Silnik traci moc, turbina zwalnia, brak momentu. Nawet jeśli silnik jeszcze trochę wkręci się wyżej, np. na niskich biegach, to mocy nie ma, bo przy obciętej dawce nie ma momentu obrotowego. Moc = moment x obroty. Koniec, kropka. Cytat:
Zamiast działać na ślepo metodą prób i błędów, działaj systematycznie eliminując podejrzane przyczyny... Albo oddaj auto do warsztatu, w którym ludzie wiedzą co robią... Cytat:
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 17-03-2016 o 08:37 |
|||
17-03-2016, 10:16 | #28 |
ford::beginner
Imię: tomek
Zarejestrowany: 07-08-2015
Model: focus
Silnik: tdci
Rocznik: 2010
Postów: 22
|
Odp: Jumper 2.2 120KM 2007r. silnik FORDA- brak charakterystycznego ciągu od ok. 150
Byłem u elektromechanika który z czytał błędy. I po wykasowaniu ich zostały 2.
moduł świec żarowych Nierozpoznane wtryskiwacze. Program jaki posiada mechanik to CDIF 2. W której zakładce widzi nr wtryskiwaczy jakie są ale gdy próbuje je ponownie zakodować to nie daje rady. Mówi że to może być przyczyną problemów. Wykazał mi jeszcze że jest różnica w ciśnieniu zadanym a rzeczywistym na szynie. Rożnica nie jest jednostajna tylko skacząca o około max 70tych jednostek. Zaworu by na razie nie podejrzewał ponieważ trzeba by się uporać z poprawnym zakodowaniem tych wtryskiwaczy. Dał mi namiar do gościa co ma program serwisowy Citroena jutro do nie go jadę może uda mu się zakodować wtryskiwacze. |
17-03-2016, 18:26 | #29 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 17-05-2007
Skąd: Lubuskie
Model: Jest ich kilka
Silnik: Od 1.3; 2.0TDCI 2.2TDCI;2.4TDCI, 4.0V6
Rocznik: Są różne
Postów: 642
|
Odp: Jumper 2.2 120KM 2007r. silnik FORDA- brak charakterystycznego ciągu od ok. 150
Cytat:
Więc jeśli kolega tego nie ma tzn. że jego turbina nie przeładowywuje. Więc można by sprawdzić jakie jest faktycznie ciśnienie doładowania ponieważ to nam dużo mówi o silniku. Czy jest on sprawny lub czy nie i mi chodziło o to że grzebanie palcem po lopatkach turbiny mu nic nie da bo nic na tej podstawie on jako amator nie jest w stanie sprawdzić. Najlepiej będzie tak jak zrobił aby pojechał do kumatego warsztatu i oni sami to muszą zweryfikować. Tylko jak oglądam w TVN Turbo program "będzie Pan zadowolony" to strach oddawać auto do pierwszego lepszego warsztatu.
__________________
Hm Ostatnio edytowane przez lukas_ko ; 17-03-2016 o 18:30 |
|
17-03-2016, 18:37 | #30 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,994
|
Odp: Jumper 2.2 120KM 2007r. silnik FORDA- brak charakterystycznego ciągu od ok. 150
Cytat:
Natomiast przy turbinie VGT sterowanej podciśnieniowo (2,0 tdci TransitMk6/MondeoMk3) niedziałający układ powoduje tryb awaryjny i błąd, czego sam doświadczyłem eksperymentując ze zdjętym wężykiem z króćca gruchy. Nie wiem dlaczego tak jest...
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 17-03-2016 o 18:49 |
|