|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
16-09-2014, 18:27 | #1 |
ford::average
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 27-07-2014
Skąd: Kraków
Model: Mondeo MK3 130KM oraz MK5 2016
Silnik: 2.0
Rocznik: 2006 oraz 2016
Postów: 53
|
Po odślepieniu i wymianie EGR kopci
Witam
Mam forda mondeo tdci 2.0 130km rocznik 2006 EGR z kablem. EGR miałem zaślepiony (kulka od łożyska w przewodzie podciśnienia). Oczywiście check engine cały czas. Po resecie kompa i przejechaniu kilku kilometrów znowu wywalał 2 błędy. Nie wsmak mi był ten błąd na desce więc zakupiłem blaszkę z dziurką, dedykowaną dla mojej wersji egr. Zaślepiłem egr blaszką i odślepiłem kulkę. W tym momencie zaczeły się problemy: 1. Po zmianie biegu na wyższy, auto puszcza brzydkiego, czarnego bąka 2. Przy wchodzeniu a wyższe obroty problem jest taki sam - w pierwszym etapie. Auto ma normalną moc, tylko te kłęby dymu ... Doradźcie coś. Nie chcę zaślepiać na stałę i mieć check engine na desce bo zignoruję prawdziwy błąd, jeżeli się pojawi. Czytałem już o: czyszczeniu kolektora dolotowego, wymianie/czyszczeiu/ tego elementu: Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Sprawdzałem już 2 egry i każdy działa jak jest wymotowany, a po zamontowaiu jest tak jak jest :/ Ewentualie czy wywale chceck engine z komputera jak mam EGR z wiązką kabli? |
16-09-2014, 19:57 | #2 | |
ford::professional
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 19-08-2008
Skąd: Blachownia
Model: Mondeo Mk3-DENSO
Silnik: 2.O TDCi 115/156KM, 299/377Nm 'by Heko.
Rocznik: VII/2OO5 Sedan
Postów: 1,942
|
Odp: Po odślepieniu i wymianie EGR kopci
Cytat:
__________________
668855686 |
|
04-10-2014, 20:59 | #3 |
ford::average
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 27-07-2014
Skąd: Kraków
Model: Mondeo MK3 130KM oraz MK5 2016
Silnik: 2.0
Rocznik: 2006 oraz 2016
Postów: 53
|
Odp: Po odślepieniu i wymianie EGR kopci
Dobra. Znam koszt wywaleia z komputera check engine - ok 400 PLN. A teraz pytanie:
Może doprowadzenie EGR do stanu używalności będzie zwyczajnie tańsze. Mam 2 zawory EGR, oba czyściłem nitro i wurthem. Na obu auto dymi - jak ich nie zaślepiam. Co ważne: nie zaślepiam kanału recyrkulacyjnego tylko zasilanie zaworu ( podciśnienie). Więc zakładam, że zawór się domyka szczelnie bez ciśnienia. Gdzie ewentualnie mogę szukać problemów - przed EGRem? |
03-10-2015, 19:13 | #4 |
ford::average
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 27-07-2014
Skąd: Kraków
Model: Mondeo MK3 130KM oraz MK5 2016
Silnik: 2.0
Rocznik: 2006 oraz 2016
Postów: 53
|
Odp: Po odślepieniu i wymianie EGR kopci
Odświerzam.
Boksuję się z dymieniem w dalszym ciągu. Sprawdzałem już 3 EGRy i po zaślepieniu nie nie dymi. Każdy z 3 EGRów dymił odślepiony. Jeden przełożyłem z nie dymiącego auta. Mam więc gorącą prośbę. Poradźcie gdzie szukać przyczyny dymienia odślepionego EGR'a poza samym EGR ( wiem, ze na jednym dobrym, też dymił!) Moja wersja: Sterowany podciśnieniem z kostką. Słyszałem już teorię: -VACUM- że pulsacyjna praca Vacum pompy może być nieodczuwalna dla hamulców, ale odczuwalna dla EGR. Od czego zacząć, aby rozwiązać problem, nie narazić się na spore koszty i zrobić to skutecznie. Pozdrawiam i z góry dziękuję za rady. -ZAWÓR STERUJĄCY EGR ( ten przykręcany do bloku silnika i sterujący turbiną) Każda z tych części jest dosyć kosztowna. Pozdrawiam |
15-01-2016, 20:45 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 15-02-2009
Skąd: Bytom
Model: mondeo MK3
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2006
Postów: 60
|
Odp: Po odślepieniu i wymianie EGR kopci
Odświeżę temat u mnie to samo
|
16-01-2016, 00:49 | #6 |
ford::professional
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
|
Odp: Po odślepieniu i wymianie EGR kopci
Masz/miałeś DPF?
|
16-01-2016, 09:22 | #7 |
ford::average
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 18-11-2010
Skąd: Łódź
Model: Ford Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCI 140->163KM
Rocznik: 2011
Postów: 154
|
Odp: Po odślepieniu i wymianie EGR kopci
Koledzy do sprawdzenia przepływomierz, następnie układ recyrkulacji min zawór n18 sterowania egr
|