Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 16-09-2014, 18:27   #1
spychacz84
ford::average
 
Avatar spychacz84
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 27-07-2014
Skąd: Kraków
Model: Mondeo MK3 130KM oraz MK5 2016
Silnik: 2.0
Rocznik: 2006 oraz 2016
Postów: 53
Domyślnie Po odślepieniu i wymianie EGR kopci

Witam

Mam forda mondeo tdci 2.0 130km rocznik 2006

EGR z kablem.

EGR miałem zaślepiony (kulka od łożyska w przewodzie podciśnienia).
Oczywiście check engine cały czas.
Po resecie kompa i przejechaniu kilku kilometrów znowu wywalał 2 błędy.

Nie wsmak mi był ten błąd na desce więc zakupiłem blaszkę z dziurką, dedykowaną dla mojej wersji egr.

Zaślepiłem egr blaszką i odślepiłem kulkę. W tym momencie zaczeły się problemy:

1. Po zmianie biegu na wyższy, auto puszcza brzydkiego, czarnego bąka
2. Przy wchodzeniu a wyższe obroty problem jest taki sam - w pierwszym etapie.

Auto ma normalną moc, tylko te kłęby dymu ...

Doradźcie coś.
Nie chcę zaślepiać na stałę i mieć check engine na desce bo zignoruję prawdziwy błąd, jeżeli się pojawi.

Czytałem już o:
czyszczeniu kolektora dolotowego,
wymianie/czyszczeiu/ tego elementu:
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Sprawdzałem już 2 egry i każdy działa jak jest wymotowany, a po zamontowaiu jest tak jak jest :/

Ewentualie czy wywale chceck engine z komputera jak mam EGR z wiązką kabli?

spychacz84 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-09-2014, 19:57   #2
Mariusz
ford::professional
 
Avatar Mariusz
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 19-08-2008
Skąd: Blachownia
Model: Mondeo Mk3-DENSO
Silnik: 2.O TDCi 115/156KM, 299/377Nm 'by Heko.
Rocznik: VII/2OO5 Sedan
Postów: 1,942
Domyślnie Odp: Po odślepieniu i wymianie EGR kopci

Cytat:
Napisał spychacz84 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ewentualie czy wywale chceck engine z komputera jak mam EGR z wiązką kabli?
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________

668855686
Mariusz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-10-2014, 20:59   #3
spychacz84
ford::average
 
Avatar spychacz84
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 27-07-2014
Skąd: Kraków
Model: Mondeo MK3 130KM oraz MK5 2016
Silnik: 2.0
Rocznik: 2006 oraz 2016
Postów: 53
Domyślnie Odp: Po odślepieniu i wymianie EGR kopci

Dobra. Znam koszt wywaleia z komputera check engine - ok 400 PLN. A teraz pytanie:
Może doprowadzenie EGR do stanu używalności będzie zwyczajnie tańsze. Mam 2 zawory EGR, oba czyściłem nitro i wurthem. Na obu auto dymi - jak ich nie zaślepiam. Co ważne:

nie zaślepiam kanału recyrkulacyjnego tylko zasilanie zaworu ( podciśnienie). Więc zakładam, że zawór się domyka szczelnie bez ciśnienia. Gdzie ewentualnie mogę szukać problemów - przed EGRem?
spychacz84 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-10-2015, 19:13   #4
spychacz84
ford::average
 
Avatar spychacz84
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 27-07-2014
Skąd: Kraków
Model: Mondeo MK3 130KM oraz MK5 2016
Silnik: 2.0
Rocznik: 2006 oraz 2016
Postów: 53
Domyślnie Odp: Po odślepieniu i wymianie EGR kopci

Odświerzam.
Boksuję się z dymieniem w dalszym ciągu. Sprawdzałem już 3 EGRy i po zaślepieniu nie nie dymi.
Każdy z 3 EGRów dymił odślepiony. Jeden przełożyłem z nie dymiącego auta.

Mam więc gorącą prośbę. Poradźcie gdzie szukać przyczyny dymienia odślepionego EGR'a poza samym EGR ( wiem, ze na jednym dobrym, też dymił!)

Moja wersja: Sterowany podciśnieniem z kostką.

Słyszałem już teorię:
-VACUM- że pulsacyjna praca Vacum pompy może być nieodczuwalna dla hamulców, ale odczuwalna dla EGR. Od czego zacząć, aby rozwiązać problem, nie narazić się na spore koszty i zrobić to skutecznie. Pozdrawiam i z góry dziękuję za rady.
-ZAWÓR STERUJĄCY EGR ( ten przykręcany do bloku silnika i sterujący turbiną)

Każda z tych części jest dosyć kosztowna.

Pozdrawiam
spychacz84 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-01-2016, 20:45   #5
andrzej mkIII
ford::average
 
Zarejestrowany: 15-02-2009
Skąd: Bytom
Model: mondeo MK3
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2006
Postów: 60
Domyślnie Odp: Po odślepieniu i wymianie EGR kopci

Odświeżę temat u mnie to samo
andrzej mkIII jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-01-2016, 00:49   #6
Deryll
ford::professional
 
Avatar Deryll
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
Domyślnie Odp: Po odślepieniu i wymianie EGR kopci

Masz/miałeś DPF?
Deryll jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-01-2016, 09:22   #7
kubabike
ford::average
 
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 18-11-2010
Skąd: Łódź
Model: Ford Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCI 140->163KM
Rocznik: 2011
Postów: 154
Domyślnie Odp: Po odślepieniu i wymianie EGR kopci

Koledzy do sprawdzenia przepływomierz, następnie układ recyrkulacji min zawór n18 sterowania egr
kubabike jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:48.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.