|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
16-09-2015, 21:28 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 25-02-2012
Skąd: Lubin
Model: Escort MK7
Silnik: 1.8 ZETEC RKC
Rocznik: 1997
Postów: 26
|
Wymiana śrub na nierdzewne
Siemanko,
właśnie jestem w trakcie remontu samochodu i chcę powymieniać parę śrub bo mi się pourywały. Urwały mi się trzy od mocowania wahacza do budy, jedna od mocowania piasty do tylnej belki i jedna od czujnika abs z tyłu. Od razu pomyślałem, żeby powymieniać to to na nierdzewne, żeby w przyszłości ja albo kolejny właściciel nie miał z tym problemu. Chcę wymienić wszystkie od tylnej belki. 2x Amortyzator: M12x1,75 z kołnierzem, długość 85, długość gwintu 35, twardość 10,9, klucz 15 8x Piasta: M10x1,5 bez kołnierza, długość 25, długość gwintu 25, twardość ?, klucz 17 8x Mocowanie wahacza: M10x1,5 z kołnierzem, długość 35, długość gwintu 20, twardość ?, klucz 13 2x Czujnik ABS: M6x1,0 z kołnierzem, długość 20, długość gwintu 20, twardość ?, klucz 8 2x Wahacz: M12x1,75 z kołnierzem, długość 110, długość gwintu 35, twardość 10,9, klucz 15 2x Nakrętka wahacza: M12x1,75 z kołnierzem, klucz 18 Teraz się rodzi pytanie właśnie o te twardości i w ogóle skąd takie coś wytrzasnąć, bo od amortyzatora lub wahacza nie jestem w stanie znaleźć, reszta bez problemu. |
16-09-2015, 21:32 | #2 |
Moderator
Imię: Robert
Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: Lubelskie
Model: Fiesta
Silnik: 1.4L Duratec 16V PFI
Rocznik: 3/2012 / 4/2011
Postów: 4,006
|
Odp: Wymiana śrub na nierdzewne
dając nowe oryginalne, prędzej auto zgnije niż te śruby
__________________
IDS |Forscan| UCDS - Doposażanie | Programownie sterowników | IMMO // WSZYSTKIE MODELE EUROPA-USA ZMIANA MOCY - MONTAŻ TEMPOMATU - SPOLSZCZENIA - NAWIGACJE - PRZERÓBKI LAMP |
16-09-2015, 21:35 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 25-02-2012
Skąd: Lubin
Model: Escort MK7
Silnik: 1.8 ZETEC RKC
Rocznik: 1997
Postów: 26
|
Odp: Wymiana śrub na nierdzewne
No spoko, ale jednak po x latach to dalej gnije, amortyzatory sam wymieniałem 3 lata temu, a teraz miałem mega problem, żeby to odkręcić, tylko pożyczony od kumpla z warsztatu pneumat pomógł. Gumy od wahacza były wymieniane co najmniej w 2009 roku, bo taka jest data na gumach, a problem też był nie mały. To chyba nie o to chodzi. Jeśli istnieje możliwość nierdzewnych, chcę nierdzewne, tylko gdzie to dostać?
|
16-09-2015, 21:42 | #4 |
Moderator
Imię: Robert
Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: Lubelskie
Model: Fiesta
Silnik: 1.4L Duratec 16V PFI
Rocznik: 3/2012 / 4/2011
Postów: 4,006
|
Odp: Wymiana śrub na nierdzewne
sam mam Esia od '99 i jedynie co nowe dawałem śruby do sworznia zwrotnicy i bez problemu wymieniam wahacze , ori są albo ocynkowane albo oksydowane i jest OK
__________________
IDS |Forscan| UCDS - Doposażanie | Programownie sterowników | IMMO // WSZYSTKIE MODELE EUROPA-USA ZMIANA MOCY - MONTAŻ TEMPOMATU - SPOLSZCZENIA - NAWIGACJE - PRZERÓBKI LAMP |
16-09-2015, 21:49 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 25-02-2012
Skąd: Lubin
Model: Escort MK7
Silnik: 1.8 ZETEC RKC
Rocznik: 1997
Postów: 26
|
Odp: Wymiana śrub na nierdzewne
No Ty wymieniasz bez problemu, ja połamałem dwie nasadki na tych śrubach :v
|