Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 10-07-2015, 18:49   #11
spychacz84
ford::average
 
Avatar spychacz84
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 27-07-2014
Skąd: Kraków
Model: Mondeo MK3 130KM oraz MK5 2016
Silnik: 2.0
Rocznik: 2006 oraz 2016
Postów: 53
Domyślnie Odp: TDCI klekot po regeneracji i sprężyna

Problem nadal aktualny.

Rzucenie paska nie pomogło. Z paskiem tez był problem ale pasek zmieniony wraz z całym osprzętem ( koło + napinacz).
Wczoraj byłem u Gładyska na diagnozie - bez wyciągania wtrysków i jednoznaczna diagnoza:
Zbyt duże korekty na wtryskach. i deja vu: "wtryski do roboty, pompa do sprawdzenia i najlepiej wyczyścić zbiornik.

Czytaj wszystko co robił 4000 km przebiegu temu DSC Ford!!

Podaję jako ciekawostkę wyniki testów - wtryski nie były wyciągane:

Dla zimnego silnika:

temp:

36'C
Korekta cylinder 1: 1,37mg
Korekta cylinder 2: 0,60mg
Korekta cylinder 3: 3,15mg
Korekta cylinder 4: 3,88mg

Oraz dla ciepłego silnika:
Temp. 76'C
Ciśnienie rail-wartość zmierzona: 30,50 Mpa
Wymagana dawka wtrysku: 6,81 mg
Korekta cylinder 1: 0,96mg
Korekta cylinder 2: 2,10mg
Korekta cylinder 3: 2,12mg
Korekta cylinder 4: 0,98mg

W luźnej rozmowie dowiedziałem się, że wartości korekt nie powinny przekraczać 1mg, a w nowych wtryskach są w granicach 0,5mg

Generalnie pierwsza decyzja: Biorę auto póki wtryski mam na gwarancji.

Auto przejechało w sumie ok 8 tankowań tylko na Orlenie i Shellu. W tym kilka razy Vpower i Verva.

Nie dam sobie wmówić, że lane było złe paliwo.
Drążąc temat zauważyłem, że pojawiają się coraz mniej ciekawe opinie na temat DSC Bibice.

W serwise DSC prawie pocałowałem klamkę. Tym razem tylko jeden Mondziak na podjeździe, zwykle było ich kilka/kilkanaście. Sezon urlopowy, telefonów nikt nie odbiera.
Klucze zostawiłem u sąsiada DSC.

Co radzicie? Co o tym myślicie?
Czy pompa po regeneracji ma prawo opiłkować tak szybko?

C.D.N.

spychacz84 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-07-2015, 18:15   #12
pablolinda
ford::advanced
 
Avatar pablolinda
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 28-03-2012
Skąd: Okolice Ryk
Model: MONDEO MK3
Silnik: TDCi 115KM
Rocznik: 2003
Postów: 290
Domyślnie Odp: TDCI klekot po regeneracji i sprężyna

Dla mnie dziwne i podejrzane jest że nie były zrobione od razu wszystkie 4 wtryski jeśli była robiona pompa.To była Twoja wola czy serwisu, że może nie trzeba ich jeszcze regenerować. A jeśli nie były myte po tej całej regeneracji to opiłki w nich pewnie poszły na te po regeneracji i ponownie je uszkodziły.
__________________

Ostatnio edytowane przez pablolinda ; 13-07-2015 o 18:17
pablolinda jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-07-2015, 16:37   #13
spychacz84
ford::average
 
Avatar spychacz84
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 27-07-2014
Skąd: Kraków
Model: Mondeo MK3 130KM oraz MK5 2016
Silnik: 2.0
Rocznik: 2006 oraz 2016
Postów: 53
Domyślnie Odp: TDCI klekot po regeneracji i sprężyna

Cytat:
Napisał pablolinda Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dla mnie dziwne i podejrzane jest że nie były zrobione od razu wszystkie 4 wtryski jeśli była robiona pompa.To była Twoja wola czy serwisu, że może nie trzeba ich jeszcze regenerować. A jeśli nie były myte po tej całej regeneracji to opiłki w nich pewnie poszły na te po regeneracji i ponownie je uszkodziły.
No i mam diagnozę z innego serwisu:

Pompa sieje opiłkami i zniszczyła wtryski, które faktycznie miały nowe końcówki ( miały).
Dlaczego im wieżę? Bo dzwonili do mnie kilka razy tak jak prosiłem, krok po kroku, nic nie demontowali bez mojej wyraźnej zgody.

Podsumowując: ODRADZAM SERWIS WTRYSKIWACZY DSC BIBICE MICHAŁ GARDIAS mieszcący się pod Adresem: Adres: Warszawska 63, 32-087 Bibice,Swoją drogą serwis jest nieczynny od miesiąca. Nie dodzwonicie się do nikogo tam- spróbujcie.

Wtryski regenerowałem rok temu w DSC
Moja diagnoza: Auto poszarpywało na zimnym silniku ale było ciche

DSC zalecili: Wymianę zaworków i "regenerację końcówek" + regeneracja pompy, mycie baku itp.
Najpierw zrobiłem u nich pakiet z 2 wtryskami a potem ( o zgrozo) i pozostałe 2 - bo auto klekotało
[Tak minęły pierwsze 2-3 miesiące gwarancji]
Następnie przyjechałem do nich bo wtryski... no jakoś nie chciały się "dostroić", poczyścili rzekomo coś, coś skasowali za "regulację regulatorów popychaczy".
Minęło już 10 miesięcy - auto klekotało i klekocze niezmiennie.
Jeżdżę regularnie kilkoma takimi mondziakami i widzę, że ten po regeneracji wtrysków jest wyraźnie niesprawny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Nie chce mi się już opisywać farmazonów jakie wymyślali i generalnie podejścia do klienta jak ktoś już tam odbierze telefon.
"popychacze/dwumas/turbina/a wogóle ma pan pewność ile on ma przebiegu?"

Generalnie auto trzymane jest każdorazowo 2-3 tygodnie.

Omijać szerokim łukiem! Nie dajcie się nabrać na ich podejście do klienta.

Jeżeli ktoś mi chce zarzucić, że jestem stronniczy, albo piszę z konkurencji, chętnie pokażę ich pożal się boże kartę gwarancyjną i raport z diagnozy w konkurencyjnej firmie.

Podjąłem decyzję, że nie chcę mieć z nimi nic wspólnego, pies trącał całą tą gwarancję i pieniądze, która jest warta tyle samo co ten serwis.

Polscy biznesmeni z lat 90
Albo nie znają się na tym co robią, albo zostałem oszukany.
Faktem jest, że wymienili zaworki, ale pompa, którą rzekomo zregenerowali zasiała je opiłkami i wracamy do punktu wyjścia.
Co ciekawe auto było u nich na reklamacji ze 3 razy i jakoś nie potrafili tego stwierdzić - to utwierdza mnie w przekonaniu, że to oszuści albo nie znają się na tym co robią.

Chętnie podejmę temat z innymi podobnie pokrzywdzonymi. W takim wypadku proszę o kontakt na priva.
spychacz84 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-07-2015, 18:45   #14
pablolinda
ford::advanced
 
Avatar pablolinda
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 28-03-2012
Skąd: Okolice Ryk
Model: MONDEO MK3
Silnik: TDCi 115KM
Rocznik: 2003
Postów: 290
Domyślnie Odp: TDCI klekot po regeneracji i sprężyna

Ja bym do sadu ich pozwał niech przynajmniej kasę oddają bo nerwów utraconych już nikt ci nie zwróci.Ale może chociaż kasę udał by się wyrwać w takiej sytuacji bo to wygląda jak by pompy nie zrobili a kasę za jej naprawę wzięli.
__________________
pablolinda jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-07-2015, 20:37   #15
spychacz84
ford::average
 
Avatar spychacz84
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 27-07-2014
Skąd: Kraków
Model: Mondeo MK3 130KM oraz MK5 2016
Silnik: 2.0
Rocznik: 2006 oraz 2016
Postów: 53
Domyślnie Odp: TDCI klekot po regeneracji i sprężyna

Dobra, to nie kącik zwierzeń tylko forum, które ma nam wszystkim służyć więc dodam, że generalnie sąd rozważam, najchętniej zbiorowo - przynajmniej 3 osoby. Konsultowałem się już ze znajomym prawnikiem. Dlatego zachęcam do kontaktu na priv osoby poszkodowane.

Ale na co zwracam wam uwagę jak robicie wtryski:
-Zainstalujcie sobie forscan (pc lub płatny dla android) albo torque (darmowy android wystarczy) - jeden i drugi pokazuje korekty na wtryskach. Zobaczcie jak ich wartości się zmieniają na zimnym i ciepłym silniku. Nie mają prawa, po regeneracji przekraczać 1mg!! dobrze zrobione są w granicach 0,5mg
- Auto ma chodzić naprawdę cicho! To nie jest stary pasat a ja mam porównanie jak chodzą dobre wtryski i niema tłumaczenia, że wtryski taką mają charakterystykę pracy.
- Przegońcie auto na autostradzie niemieckiej pod 200km/h i zobaczcie czy nie wyskakuje sprężynka.
-Każcie sobie pokazać maszynę do regeneracji wtrysków i stół do sprawdzania pompy.
-Przed regeneracją sprawdźcie kody wtryskiwaczy w ECU i po regeneracji, jeżeli nie daj boże będą one takie same albo same zera (00 ... 00) Nie płaćcie!!
-Sprawdzenie pompy nie jest już takie proste :/ ale obserwujcie korekty na wtryskach po czasie i przede wszystkim czy nie ma specyficznej, twardej pracy.

To są kwestie, które wyczytałem na tym i innych forach oraz rady 2 serwisów od wtryskiwaczy.

Dobra - muszę się napić Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
spychacz84 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-07-2015, 07:02   #16
Pogodny
ford::advanced
 
Avatar Pogodny
 
Imię: Krystian
Zarejestrowany: 15-06-2012
Skąd: Mierzęcice
Model: Focus MK2
Silnik: 2.0 PB 145 KM
Rocznik: 2005
Postów: 287
Domyślnie Odp: TDCI klekot po regeneracji i sprężyna

Ten ostatni Twój post dał mi do myślenia, poprzedni w właściciel w boschu regenerował pompę i coś z wtryskami było robione, podjadę na kompa zerknąć na wartości korekty wtrysków póki jeszcze jest gwarancja.
__________________

Zapraszam na mojego bloga:
https://www.facebook.com/PogodnyDetailing
Pogodny jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-07-2015, 08:43   #17
spychacz84
ford::average
 
Avatar spychacz84
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 27-07-2014
Skąd: Kraków
Model: Mondeo MK3 130KM oraz MK5 2016
Silnik: 2.0
Rocznik: 2006 oraz 2016
Postów: 53
Domyślnie Odp: TDCI klekot po regeneracji i sprężyna

Cytat:
Napisał Pogodny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ten ostatni Twój post dał mi do myślenia, poprzedni w właściciel w boschu regenerował pompę i coś z wtryskami było robione, podjadę na kompa zerknąć na wartości korekty wtrysków póki jeszcze jest gwarancja.
Generalnie w Boschu powiedzieli mi, że norma wynosi do 1mg.
Czyli nowy wtrysk powinien mieć 0,5mg
Z biegiem czasu wartości mogą sięgać do 1mg

Na jednym mondeo mam korekty na poziomie 0,8-1,3mg na 2ch z 4 wtrysków (czyli już poza granicą) a auto jeździ cicho, zrywnie i niema z nim problemów. Przejechało ok 60 000 km w rok od regeneracji w ASO.

Z kolei w problematycznym Mondku korekty dochodzą prawie do 4mg i tutaj słychać wyraźnie klekot i pojawia się dymienie powyżej 3000rpm.
spychacz84 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-07-2015, 17:43   #18
pablolinda
ford::advanced
 
Avatar pablolinda
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 28-03-2012
Skąd: Okolice Ryk
Model: MONDEO MK3
Silnik: TDCi 115KM
Rocznik: 2003
Postów: 290
Domyślnie Odp: TDCI klekot po regeneracji i sprężyna

Pamiętajmy że na wyniki korekt ma wpływ stan koła dwumasowego. I nie zawsze klekot jest spowodowany wysoką wartością korekt . Po regeneracji korekty miałem poniżej 1mg a mimo to klekot występował. Ponieważ jeszcze stan końcówek ma wpływ na kulturę pracy silnika.
__________________
pablolinda jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-07-2015, 18:30   #19
Boblo
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 03-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo mk3
Silnik: 130 tdci
Rocznik: 2003
Postów: 824
Domyślnie Odp: TDCI klekot po regeneracji i sprężyna

Kolego spychacz - na korekty nie tylko wtrysk ma wpływ. Możesz kupić komplet nowych wtrysków w ASO i mieć korekty +3/-3 jeśli silnik jest w złym stanie. Stare kody też o niczym nie świadczą. Ja robiłem wtryski w firmie, która nie nadaje kodów a silnik po robocie pracował idealnie. Podstawa to dobry sprawne wtryski - jeśli wtryski są ok. to całe te kodowanie można sobie odpuścić. najwięcej o kodach gadają ci mechanicy, którzy mało wiedzą o samych wtryskach i jak to wszystko działa,.. takie mam wrażenie. Słowo "kodowanie" ma mieć taki profesjonalny wydźwięk w ich ustach bo nic więcej profesjonalnego o wtryskach nie potrafią powiedzieć.
Boblo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-08-2015, 21:43   #20
spychacz84
ford::average
 
Avatar spychacz84
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 27-07-2014
Skąd: Kraków
Model: Mondeo MK3 130KM oraz MK5 2016
Silnik: 2.0
Rocznik: 2006 oraz 2016
Postów: 53
Domyślnie Odp: TDCI klekot po regeneracji i sprężyna

Bardzo możliwe, ale po serwisie wykonanym w Boschu w krakowie mam takie korekty jak na załączonym zrzucie z forscana mobile - moja uwagę przykuwa natomiast temperatura płynu chłodzącego - poz. przedostatnia. Wydaje mi się, że forscan ma tutaj przekłamanie jakieś bo wskazówka na desce jest w idealnym pionie.
Wracając jednak do tematu, auto dopiero teraz pracuje cicho i wszystko jest jak powinno być po pierwszym serwisie:

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
spychacz84 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:53.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.