Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 20-05-2015, 13:11   #11
Juzek
ford::expert
 
Avatar Juzek
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: Legnica
Model: Mondeo Mk4 Kombi Tit S, Fiesta Mk7
Silnik: 2.5T, 1.4
Rocznik: 2009, 2009
Postów: 3,729
Domyślnie

Przytaczasz przykład zmiany konstrukcyjnej auta w celu zarejestrowania go jako ciężarowy (ergo w celu uzyskania odliczenia podatkowego czyli wzbogacenia się). A my tu mówimy o zmianie, która nie ingeruje w jego konstrukcję. Zmiana jest plug&play.

Zmiana silnika jest legalna bo nie ma już obowiązku zgłaszania tego w Wydziale Komunikacji celem zmiany w dowodzie rejestracyjnym.

Xenony są ingerencją w układ elektryczny auta, ale jeśli jest oparta na komponentami oryginalnych, posiada samopoziomowanie i spryskiwacze lamp to nie ma problemu by to zalegalizować.

Czuję tutaj butny ton kolegi Henryka hak64..... znajomy? Dawny kolega z 'firmy'?

Tapnięte z Szajsunga MkIV

__________________
126p --> MkI 1.8TD --> ST220 STach --> ST220 STach II --> MkIV 2.5T Tit S

Ostatnio edytowane przez Juzek ; 20-05-2015 o 13:15
Juzek jest offline  
Stary 20-05-2015, 13:12   #12
Wojtek O.
ford::advanced
 
Avatar Wojtek O.
 
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 11-09-2014
Skąd: Przyczajony z Czajowic :)
Model: Foka mk.3 Dłuuuga
Silnik: 1,6TDCi 95KM
Rocznik: 2011
Postów: 341
Domyślnie Odp: Wymiana tarcz hamulcowych na większe

@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] mielismy w VW LT z tyłu wrzucone tarcze i zmienione zawieszenie z 3cim resorem by spokojnie dźwigał 5 ton. Auto miało okazje roznieść idiote na czerwonym nikt tego nie sprawdził przyp.. sie tylko do niesprawnego oświetleniaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Tranzit mial w standarcie ABS ASR... A mial zdemontowany cały układ bo "za drogo nowy" po awarii miał z 3 wypadki w tym jeden bardzo poważny i jedyni którzy na to zwrócili uwagę to ASO w Rzeszowie jak go składali do kupy.
W przypadku kolegi ma w homologacji tarcze przód i tył. Nie kojarzę by rozmiary były przypisane do konkretnych modeli bo producent często miesza z takim elementami i nikt nie robi problemu. Tak samo można zmieniać światła między wersjami z xsenonami i bez. Trzeba tylko spełnić dodatkowe kryteria jak spryskiwacze i poziomowanie jesli to zestaw z tego modelu.
Wojtek O. jest offline  
Stary 20-05-2015, 13:19   #13
Juzek
ford::expert
 
Avatar Juzek
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: Legnica
Model: Mondeo Mk4 Kombi Tit S, Fiesta Mk7
Silnik: 2.5T, 1.4
Rocznik: 2009, 2009
Postów: 3,729
Domyślnie

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] polecam

Tapnięte z Szajsunga MkIV
__________________
126p --> MkI 1.8TD --> ST220 STach --> ST220 STach II --> MkIV 2.5T Tit S
Juzek jest offline  
Stary 20-05-2015, 13:20   #14
Wojtek O.
ford::advanced
 
Avatar Wojtek O.
 
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 11-09-2014
Skąd: Przyczajony z Czajowic :)
Model: Foka mk.3 Dłuuuga
Silnik: 1,6TDCi 95KM
Rocznik: 2011
Postów: 341
Domyślnie Odp: Wymiana tarcz hamulcowych na większe

Akurat zmiana na ciężarowy niejednokrotnie pociąga ze sobą zmianę w zawieszeniu. Np.. wiele Kombiakow ma sztywniejszy zawias na tyle. Mniejsza ilośc osób to tylko wynik jakiegoś przepisu gdzie jest powiedziane że chyba szerokość wnętrza musi przekraczać ileś tam by mogły siedzieć 3 osoby, tak jak z stosunkiem długości ładunkowej do użytkowej. W takim wypadku mam też nielegalny układ hamulcowy bo mam inne klocki i tarcze niż zaleca producent. Jednak ona same w sobie maja homologacje swojego producenta dopuszczenie do ruchu na terenie EU i są przeznaczone konkretnie do tego modelu.
P.S. Uwielbiam geniusz naszych przepisów gdzie mogę wjechać na chodnik Tranzitem na 9 osób, ale kolega mający trójkołoweg Tuktuka ważącego 380kg juz nie bo tamto to ciężarówkaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wojtek O. jest offline  
Stary 20-05-2015, 13:28   #15
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
Domyślnie Odp: Wymiana tarcz hamulcowych na większe

to jest błędne myślenie. gdyż buda focusa mk1 nie ma zabronione wmontowanie silnika 2.0. Nie ma również zabronione 1.4. Tak czy nie ?

czy jeśli przekładasz silnik 1.4 na 2.0 który również jest DOPUSZCZONY do tego modelu, nie masz na to papieru ? to masz problem później, prędzej lub wcale.

a homologacja na ciężarowy oprócz springów ewentualnie - powtarzam ewentualnie korektorów sił hamowania - to nic. czyli zabieg księgowy\podatkowy. homologacja jest czy nie ? chcąc przejść z ciężarowego na osobowy, trzeba nowej homologacji czy nie ? trzeba.
Fulara jest offline  
Stary 20-05-2015, 13:50   #16
Juzek
ford::expert
 
Avatar Juzek
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: Legnica
Model: Mondeo Mk4 Kombi Tit S, Fiesta Mk7
Silnik: 2.5T, 1.4
Rocznik: 2009, 2009
Postów: 3,729
Domyślnie

Tak. Przy zmianie na ciężarowy musisz mieć ten Twój papiur bo chcesz się wzbogacić. Czytaj ze zrozumieniem co napisałem wyżej.

A z przełożeniem silnika nie ma wogóle problemu.... zapewniam Cię. No chyba, że zmieniasz konstrukcję auta by zmieścić motor nie przewidziany w tej budzie. Wtedy potrzeba przeglądu jak przy SAM

Tapnięte z Szajsunga MkIV
__________________
126p --> MkI 1.8TD --> ST220 STach --> ST220 STach II --> MkIV 2.5T Tit S
Juzek jest offline  
Stary 20-05-2015, 13:58   #17
jni
ford::average
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 17-12-2012
Model: Focus Mk3 Kombi
Silnik: 1.6 Ecoboost 150KM
Rocznik: 2012
Postów: 76
Domyślnie Odp: Wymiana tarcz hamulcowych na większe

@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] , myślę, że przesadzasz. Nigdzie w OWU OC nie widzę takich wyłączeń odpowiedzialności o których piszesz, mowa jest jedynie o pojeździe nieposiadającym ważnych badań technicznych.

Wg mnie demonizujesz też homologację samochodu jako całość. Tutaj bardziej gdybam, ale idąc dalej Twoim tokiem rozumowania to w sumie należałoby jeździć tylko na oryginalnych częściach Forda, bo na takich samochód był oryginalnie homologowany. Masz wszystkie części oryginalne w swoim samochodzie?
jni jest offline  
Stary 20-05-2015, 14:03   #18
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
Domyślnie Odp: Wymiana tarcz hamulcowych na większe

część zamienna ma również homologację więc nie wyklucza to jej użycia

część zamienna z innego modelu \ innych parametrach jak średnica, wielkość itp - wyklucza mimo, iż dana część również ma homologację

nie demonizuje, znam życie i kilku kolegów straciło dowód po modach ( tarcze z tyłu zamiast bębnów, podmiana silnika oraz świateł ).
Fulara jest offline  
Stary 20-05-2015, 14:22   #19
jni
ford::average
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 17-12-2012
Model: Focus Mk3 Kombi
Silnik: 1.6 Ecoboost 150KM
Rocznik: 2012
Postów: 76
Domyślnie Odp: Wymiana tarcz hamulcowych na większe

@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] , rozumiem, że jak ktoś założy tarcze do Fiata 126p to diagnosta w SKP to łatwo wychwyci bo to nawet będzie wyglądało druciarsko.

Ale np. takie słabsze mocowo FF3 wychodziły raz na tarczach z tyłu, a raz z bębnami i nie bardzo wiadomo od czego to zależało. Czy diagnosta ma dostęp do dokładnych danych homologacyjnych i jest w stanie po VINie sprawdzić czy powinny być bębny czy tarcze i jak duże?
jni jest offline  
Stary 20-05-2015, 14:40   #20
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
Domyślnie Odp: Wymiana tarcz hamulcowych na większe

wiesz jak wygląda sprawa SKP w Polsce. Tym bym się nie sugerował.

Ja tylko piszę o przypadku ekstremalnym, że jeśli będzie chodziło o sprawy toczące się o setki tysięcy złotych, to będziecie mieli problem na 99%. TU tylko na to czeka.

Jeśli przypadku ekstremalnego nie będzie, będzie OK. warto mieć to na uwadze i tyle. Natomiast nie piszcie pierdół, że tak nie jest bo wiecie, że nie. Podałem przykład z silnikiem. 1.4 i 1.6 w MK1 wygląda identycznie. Przegląd przejdzie. I co z tego, jak nie mamy legalnego auta ?

tyle ode mnie, panowie, bo widzę, że temat drażliwszy niż olejowy.
Fulara jest offline  
Zamknięty Temat



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:32.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.