|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
20-05-2015, 13:11 | #11 |
ford::expert
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: Legnica
Model: Mondeo Mk4 Kombi Tit S, Fiesta Mk7
Silnik: 2.5T, 1.4
Rocznik: 2009, 2009
Postów: 3,729
|
Przytaczasz przykład zmiany konstrukcyjnej auta w celu zarejestrowania go jako ciężarowy (ergo w celu uzyskania odliczenia podatkowego czyli wzbogacenia się). A my tu mówimy o zmianie, która nie ingeruje w jego konstrukcję. Zmiana jest plug&play.
Zmiana silnika jest legalna bo nie ma już obowiązku zgłaszania tego w Wydziale Komunikacji celem zmiany w dowodzie rejestracyjnym. Xenony są ingerencją w układ elektryczny auta, ale jeśli jest oparta na komponentami oryginalnych, posiada samopoziomowanie i spryskiwacze lamp to nie ma problemu by to zalegalizować. Czuję tutaj butny ton kolegi Henryka hak64..... znajomy? Dawny kolega z 'firmy'? Tapnięte z Szajsunga MkIV
__________________
126p --> MkI 1.8TD --> ST220 STach --> ST220 STach II --> MkIV 2.5T Tit S Ostatnio edytowane przez Juzek ; 20-05-2015 o 13:15 |
20-05-2015, 13:12 | #12 |
ford::advanced
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 11-09-2014
Skąd: Przyczajony z Czajowic :)
Model: Foka mk.3 Dłuuuga
Silnik: 1,6TDCi 95KM
Rocznik: 2011
Postów: 341
|
Odp: Wymiana tarcz hamulcowych na większe
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
mielismy w VW LT z tyłu wrzucone tarcze i zmienione zawieszenie z 3cim resorem by spokojnie dźwigał 5 ton. Auto miało okazje roznieść idiote na czerwonym nikt tego nie sprawdził przyp.. sie tylko do niesprawnego oświetleniaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Tranzit mial w standarcie ABS ASR... A mial zdemontowany cały układ bo "za drogo nowy" po awarii miał z 3 wypadki w tym jeden bardzo poważny i jedyni którzy na to zwrócili uwagę to ASO w Rzeszowie jak go składali do kupy.
W przypadku kolegi ma w homologacji tarcze przód i tył. Nie kojarzę by rozmiary były przypisane do konkretnych modeli bo producent często miesza z takim elementami i nikt nie robi problemu. Tak samo można zmieniać światła między wersjami z xsenonami i bez. Trzeba tylko spełnić dodatkowe kryteria jak spryskiwacze i poziomowanie jesli to zestaw z tego modelu. |
20-05-2015, 13:19 | #13 |
ford::expert
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: Legnica
Model: Mondeo Mk4 Kombi Tit S, Fiesta Mk7
Silnik: 2.5T, 1.4
Rocznik: 2009, 2009
Postów: 3,729
|
__________________
126p --> MkI 1.8TD --> ST220 STach --> ST220 STach II --> MkIV 2.5T Tit S |
20-05-2015, 13:20 | #14 |
ford::advanced
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 11-09-2014
Skąd: Przyczajony z Czajowic :)
Model: Foka mk.3 Dłuuuga
Silnik: 1,6TDCi 95KM
Rocznik: 2011
Postów: 341
|
Odp: Wymiana tarcz hamulcowych na większe
Akurat zmiana na ciężarowy niejednokrotnie pociąga ze sobą zmianę w zawieszeniu. Np.. wiele Kombiakow ma sztywniejszy zawias na tyle. Mniejsza ilośc osób to tylko wynik jakiegoś przepisu gdzie jest powiedziane że chyba szerokość wnętrza musi przekraczać ileś tam by mogły siedzieć 3 osoby, tak jak z stosunkiem długości ładunkowej do użytkowej. W takim wypadku mam też nielegalny układ hamulcowy bo mam inne klocki i tarcze niż zaleca producent. Jednak ona same w sobie maja homologacje swojego producenta dopuszczenie do ruchu na terenie EU i są przeznaczone konkretnie do tego modelu.
P.S. Uwielbiam geniusz naszych przepisów gdzie mogę wjechać na chodnik Tranzitem na 9 osób, ale kolega mający trójkołoweg Tuktuka ważącego 380kg juz nie bo tamto to ciężarówkaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
20-05-2015, 13:28 | #15 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
|
Odp: Wymiana tarcz hamulcowych na większe
to jest błędne myślenie. gdyż buda focusa mk1 nie ma zabronione wmontowanie silnika 2.0. Nie ma również zabronione 1.4. Tak czy nie ?
czy jeśli przekładasz silnik 1.4 na 2.0 który również jest DOPUSZCZONY do tego modelu, nie masz na to papieru ? to masz problem później, prędzej lub wcale. a homologacja na ciężarowy oprócz springów ewentualnie - powtarzam ewentualnie korektorów sił hamowania - to nic. czyli zabieg księgowy\podatkowy. homologacja jest czy nie ? chcąc przejść z ciężarowego na osobowy, trzeba nowej homologacji czy nie ? trzeba. |
20-05-2015, 13:50 | #16 |
ford::expert
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: Legnica
Model: Mondeo Mk4 Kombi Tit S, Fiesta Mk7
Silnik: 2.5T, 1.4
Rocznik: 2009, 2009
Postów: 3,729
|
Tak. Przy zmianie na ciężarowy musisz mieć ten Twój papiur bo chcesz się wzbogacić. Czytaj ze zrozumieniem co napisałem wyżej.
A z przełożeniem silnika nie ma wogóle problemu.... zapewniam Cię. No chyba, że zmieniasz konstrukcję auta by zmieścić motor nie przewidziany w tej budzie. Wtedy potrzeba przeglądu jak przy SAM Tapnięte z Szajsunga MkIV
__________________
126p --> MkI 1.8TD --> ST220 STach --> ST220 STach II --> MkIV 2.5T Tit S |
20-05-2015, 13:58 | #17 |
ford::average
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 17-12-2012
Model: Focus Mk3 Kombi
Silnik: 1.6 Ecoboost 150KM
Rocznik: 2012
Postów: 76
|
Odp: Wymiana tarcz hamulcowych na większe
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
, myślę, że przesadzasz. Nigdzie w OWU OC nie widzę takich wyłączeń odpowiedzialności o których piszesz, mowa jest jedynie o pojeździe nieposiadającym ważnych badań technicznych.
Wg mnie demonizujesz też homologację samochodu jako całość. Tutaj bardziej gdybam, ale idąc dalej Twoim tokiem rozumowania to w sumie należałoby jeździć tylko na oryginalnych częściach Forda, bo na takich samochód był oryginalnie homologowany. Masz wszystkie części oryginalne w swoim samochodzie? |
20-05-2015, 14:03 | #18 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
|
Odp: Wymiana tarcz hamulcowych na większe
część zamienna ma również homologację więc nie wyklucza to jej użycia
część zamienna z innego modelu \ innych parametrach jak średnica, wielkość itp - wyklucza mimo, iż dana część również ma homologację nie demonizuje, znam życie i kilku kolegów straciło dowód po modach ( tarcze z tyłu zamiast bębnów, podmiana silnika oraz świateł ). |
20-05-2015, 14:22 | #19 |
ford::average
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 17-12-2012
Model: Focus Mk3 Kombi
Silnik: 1.6 Ecoboost 150KM
Rocznik: 2012
Postów: 76
|
Odp: Wymiana tarcz hamulcowych na większe
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
, rozumiem, że jak ktoś założy tarcze do Fiata 126p to diagnosta w SKP to łatwo wychwyci bo to nawet będzie wyglądało druciarsko.
Ale np. takie słabsze mocowo FF3 wychodziły raz na tarczach z tyłu, a raz z bębnami i nie bardzo wiadomo od czego to zależało. Czy diagnosta ma dostęp do dokładnych danych homologacyjnych i jest w stanie po VINie sprawdzić czy powinny być bębny czy tarcze i jak duże? |
20-05-2015, 14:40 | #20 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
|
Odp: Wymiana tarcz hamulcowych na większe
wiesz jak wygląda sprawa SKP w Polsce. Tym bym się nie sugerował.
Ja tylko piszę o przypadku ekstremalnym, że jeśli będzie chodziło o sprawy toczące się o setki tysięcy złotych, to będziecie mieli problem na 99%. TU tylko na to czeka. Jeśli przypadku ekstremalnego nie będzie, będzie OK. warto mieć to na uwadze i tyle. Natomiast nie piszcie pierdół, że tak nie jest bo wiecie, że nie. Podałem przykład z silnikiem. 1.4 i 1.6 w MK1 wygląda identycznie. Przegląd przejdzie. I co z tego, jak nie mamy legalnego auta ? tyle ode mnie, panowie, bo widzę, że temat drażliwszy niż olejowy. |