Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Transit
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 22-04-2015, 19:41   #51
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Jaki most mam w aucie ?

Tak się zastanawiam, czy w ogóle masz EGR?
W Mk3 z CAV Lucasem nie było EGR-a, a z Boschem już nie pamiętam czy był...

__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-04-2015, 19:26   #52
maciekd
ford::advanced
 
Avatar maciekd
 
Zarejestrowany: 26-04-2008
Model: Transit Mk5 FT100, Transit Mk6 Euroline
Silnik: 2.5 Di 76KM, 2.0 tdci 125KM
Rocznik: 1996, 2004
Postów: 443
Domyślnie Odp: Jaki most mam w aucie ?

Ja się jeszcze zastanawiam, co tak naprawdę w pompie było robione, skoro to 600PLN kosztowało. Robiłem rozpoznanie półtora roku temu i regeneracja pompy Boscha kosztowała od 1500PLN w górę. 600PLN kosztowały wtedy używane na Allegro w stanie niewiadomym.

Mój osiołek czasami na zimnym puszcza mazut jak lokomotywa spalinowa - szczególnie po długiej trasie tak ma. Czasami depnięty kopci na czarno ma jednym skrzyżowaniu, ale na drugim już nie. Miewa humory, ale do póki kopci ewidentnie przeciążony, to się nie przejmuję (np. z 1800-2000 rpm na 4ce przyśpieszanie dynamicznie a raczej rozpaczliwa próba takowego).

Ale np. wczoraj leciałem z Kielc do Warszawy i na górkach w okolicach Suchedniowa i Skarżyska przy 110 km/h nic nie leciało - z tyłu jechała małżonka drugim samochodem i relacjonowała na bieżąco Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
- maciej -
1996 Transit FT100 - 76T280 - 527 000 km
2004 Transit Euroline - 125T300 - 150 000 km
maciekd jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-05-2015, 09:47   #53
rasoir
ford::beginner
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 23-09-2012
Skąd: Kasina Wielka
Model: Transit
Silnik: 2.5D
Rocznik: 1990
Postów: 43
Domyślnie Odp: Jaki most mam w aucie ?

EGR chyba jest, ostatnio odłączyłem cięgno od niego i otworzyłem to słychać było wyraźne buczenie z obudowy filtra powietrza, jak się zamknął to buczenie ustawało.

W pompie podobno rozleciała się głowica i gość wytargał ją z jakiejś innej pompy, poza tym lało ropą z osi dźwigni gazu więc chyba ją uszczelniał. Zarzekał się że pompa jest zrobiona na cacy, a ogólnie na dobrą opinię w okolicy.

Po przewiezieniu dwóch C-330 w naszych pięknych górach (ładunek ok. 1700kg) wyczuwam spadek mocy, kopci zauważalnie, spalanie chyba również wzrosło, choć trudno to jednoznacznie określić bo ten wskaźnik lata jak głupi. Obstawiać we wtryski czy co innego?

Druga sprawa to ta temperatura, ostatnio byłem zmuszony przejrzeć układ chłodzenia (pękł mi przewód), więc sprawdziłem termostat (otwiera się wg oznaczeń przy 82stC, wrzucony do wrzątku działa), przepłukałem chłodnicę płynem do czyszczenia, potem przelałem wodą, zalałem płynem, wisko nie działało więc zasprzęgliłem je na sztywno wkrętami a temperatura nadal to samo, mimo że przy dużych obrotach (3000-4000) pod maską jest huragan. To chyba nie jest normalne?
rasoir jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-05-2015, 10:17   #54
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Jaki most mam w aucie ?

Cytat:
Napisał rasoir Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
wisko nie działało więc zasprzęgliłem je na sztywno wkrętami
Nie rób tego, wiskoza pracuje z dużym poślizgiem i wiatrak połączony na sztywno z kołem pasowym ma ze dwa razy wyższe obroty niż powinien mieć...
Cytat:
Napisał rasoir Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
EGR chyba jest, ostatnio odłączyłem cięgno od niego i otworzyłem to słychać było wyraźne buczenie z obudowy filtra powietrza, jak się zamknął to buczenie ustawało.
Jakie cięgno EGR-a odłączyłeś? Chyba mówisz o przepustnicy...

Skoro sprawdzałeś temperaturę otwarcia termostatu termometrem, to sprawdź temperaturę płynu w zbiorniczku wyrównawczym, gdy wskaźnik pokazuje za wysoką temperaturę.
Przecież może być także uszkodzony czujnik, wskaźnik lub stabilizator napięcia...
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 06-05-2015 o 10:30
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-05-2015, 10:40   #55
rasoir
ford::beginner
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 23-09-2012
Skąd: Kasina Wielka
Model: Transit
Silnik: 2.5D
Rocznik: 1990
Postów: 43
Domyślnie Odp: Jaki most mam w aucie ?

No to pewnie byla przepustnica. A gdzie szukać EGR?

Temperatury nie sprawdzalem termometrem, na obudowie termostatu jest 82, a zalewając go wrzątkiem się otwiera wiec chyba dziala?

Wisko zlaczylem na sztywno bo nie dzialalo, chlodnica gorąca ze aż parzy a wentylator można bylo zatrzymać ręką. Nie wiem, może racja z tym uszkodzonym czujnikiem, martwi mnie to bo nie chce zarznac silnika takimi podjazdami jak są u nas. 30km/h i 4000 RPM.

Wczoraj zauwazylem ze przy nagrzanym silniku z wlewu oleju wydobywa się jakiś dym, który potem leci do dolotu z powrotem.
rasoir jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-05-2015, 11:35   #56
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Jaki most mam w aucie ?

Cytat:
Napisał rasoir Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
No to pewnie byla przepustnica. A gdzie szukać EGR?
Zaraz za przepustnicą jest EGR (w czerwonym kółku). Zieloną strzałką zaznaczono przewód, którym spaliny z kolektora wydechowego idą do EGR-a i ten w pewnych sytuacjach otwiera się i spaliny wracają do dolotu.
Aby go zaślepić, wystarczy odpiąć sztangę otwierającą przepustnicę i tak podpiąć tretytką krzywkę przepustnicy by przepustnica była stale maksymalnie otwarta.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Cytat:
Napisał rasoir Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wisko zlaczylem na sztywno bo nie dzialalo, chlodnica gorąca ze aż parzy a wentylator można bylo zatrzymać ręką.
Przy 82 stopniach płyn już parzy rękę, a termostat dopiero się otwiera. To o niczym nie świadczy. Tylko dobry termometr może potwierdzić, czy silnik się przegrzewa, czy nie.
Cytat:
Napisał rasoir Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wczoraj zauwazylem ze przy nagrzanym silniku z wlewu oleju wydobywa się jakiś dym, który potem leci do dolotu z powrotem.
To odma, tak ma być.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 06-05-2015 o 11:39
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-05-2015, 15:24   #57
rasoir
ford::beginner
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 23-09-2012
Skąd: Kasina Wielka
Model: Transit
Silnik: 2.5D
Rocznik: 1990
Postów: 43
Domyślnie Odp: Jaki most mam w aucie ?

Czyli EGR posiadam, mam to samo co na zdjęciu.

Czy wtryski można regenerować? Mam chyba te ołówki bo jest symbol "S" na nich i są cieniutkie. Wkurza mnie to kopcenie. Ew. jaki jest koszt nowych? Bo widzę na allegro FIRDS za 135zł tylko że do CAV, nie wiem czy taki podpasowałby do Boscha?

Ostatnio edytowane przez rasoir ; 06-05-2015 o 16:18
rasoir jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-05-2015, 17:00   #58
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Jaki most mam w aucie ?

Cytat:
Napisał rasoir Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Bo widzę na allegro FIRDS za 135zł tylko że do CAV, nie wiem czy taki podpasowałby do Boscha?
Nie.

Wtryski powinny być made in USA firmy Stanadyne - to gwarancja jakości. Jakie powinny być - masz w załączonych tabelach w wątku o Epicu. Są jakieś zamienniki chińskie i tureckie, ale o wiele gorsze.
Wtryski są drogie, od 250 do 450 zł za szt. Chyba nie ma sensu inwestować takich pieniędzy w tak wiekowe auto, zresztą opłacalność zależy od przebiegów.

Nie ma sensu regenerować wtryskiwaczy, moim zdaniem to wyrzucone pieniądze.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 06-05-2015 o 17:04
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-05-2015, 20:24   #59
rasoir
ford::beginner
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 23-09-2012
Skąd: Kasina Wielka
Model: Transit
Silnik: 2.5D
Rocznik: 1990
Postów: 43
Domyślnie Odp: Jaki most mam w aucie ?

Czyli jezdzic takim kopciem i sie nie przejmowac?

Ogolnie chce jeszcze połatać rame i zrobic z przednim zawieszeniem bo cos tam puka i stuka. Ogolnie jestem z niego zadowolony wiec jestem sklonny go doinwestowac. Auto na siebie zarabia wiec czego chciec wiecej. Na lawete za 25k mnie nie stac i jest mi niepotrzebna .
rasoir jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-05-2015, 05:35   #60
maciekd
ford::advanced
 
Avatar maciekd
 
Zarejestrowany: 26-04-2008
Model: Transit Mk5 FT100, Transit Mk6 Euroline
Silnik: 2.5 Di 76KM, 2.0 tdci 125KM
Rocznik: 1996, 2004
Postów: 443
Domyślnie Odp: Jaki most mam w aucie ?

Jeśli nosisz się z zamiarem inwestycji w nowe wtryskiwacze (realnie 1100-1200PLN - przerabiałem w zeszłym roku), upewnij się, że pompa na bank jest dobra i podaje rozsądne ciśnienie, aby te nowe wtryskiwacze ładnie otwierać.
Moja przestała powoli wydalać, grube wiśniowe wtryski zaczęły się zapowietrzać, kopeć się pojawiał ponadnormatywny - a jeździ osiołek DE-DK dwa razy w roku, więc wstyd trochę. Polecono mi zmienić na wtryskiwacze z nieco słabszego modelu (26632), ale ładniej rozpylające i nie wymagające tak dużego ciśnienia z pompy. Tak też zrobiłem i jest DOBRZE Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Tyle, że mój jeździ raczej szybciej niż wolniej (autostrady) i z ładunkiem 300-500kg. Różnicy w mocy brak.
__________________
- maciej -
1996 Transit FT100 - 76T280 - 527 000 km
2004 Transit Euroline - 125T300 - 150 000 km
maciekd jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:19.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.