Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 29-04-2015, 22:33   #171
kalwin
ford::average
 
Avatar kalwin
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 04-07-2014
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MKIV Titanium
Silnik: 2.0 Duratec
Rocznik: 2010
Postów: 53
Domyślnie Re: benzyna 2l Klapki na kolektorze powietrza

Koledzy,czy może ktoś opisać albo najlepiej zaznaczyć na zdjęciu silnika Duratec 2.0 w MK4, jak na szybko sprawdzić, czy klapki już mogą być do wymiany - tzn. który dokładnie wężyk podciśnienia odpiąć i nasłuchiwać? Nie uśmiecha mi się zrzucanie dolotu tak w ciemno, a po przeczytaniu kilku historii z awarią tego wynalazku, jestem już "uświadomiony" - ehh czasem może lepiej nie wiedzieć pewnych rzeczy i zdać się na los Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg WP_20150419_001.jpg (95.3 KB, 358 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg WP_20150419_002.jpg (88.0 KB, 313 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg WP_20150419_004.jpg (86.4 KB, 292 wyświetleń)

kalwin jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-04-2015, 20:16   #172
OTTO
ford::average
 
Avatar OTTO
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 05-02-2012
Skąd: Katowice
Model: Peugeot 508 sw
Silnik: 2,0 HDi
Rocznik: 2013
Postów: 99
Domyślnie Odp: benzyna 2l Klapki na kolektorze powietrza

Wiem jak to można zrobić w kolektorze mk3, ale w mk4 nie wiem gdzie leci podciśnienie i czy da się to sprawdzić tak jak w mk3.
__________________
Było mk1 1,8 TD, mk3 2,0 Pb+LPG i jest mk4 2,0 Pb.........też na gazie
OTTO jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-04-2015, 22:39   #173
kalwin
ford::average
 
Avatar kalwin
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 04-07-2014
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MKIV Titanium
Silnik: 2.0 Duratec
Rocznik: 2010
Postów: 53
Domyślnie Re: benzyna 2l Klapki na kolektorze powietrza

Ano właśnie, w mk4 wężyki i zaworki są zupełnie inaczej zlokalizowane. A może ktoś kto ma dostęp do Microcata wkleiłby schemat sterowania tymi klapkami w mk4? W necie znalazłem tylko taki ogólny szkic, a nawet dwa różne, z których niewiele wynika, poza tym, że w mk4 chyba jeszcze bardziej zagmatwali to ustrojstwo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

oryginały są tu:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg dolot.jpg (87.1 KB, 266 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg dolot_2.jpg (60.1 KB, 196 wyświetleń)
kalwin jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-05-2015, 22:43   #174
woj0
ford::amateur
 
Imię: woj0
Zarejestrowany: 10-04-2013
Model: Mondeo mk4
Silnik: 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 2
Domyślnie Odp: benzyna 2l Klapki na kolektorze powietrza

Panowie w sprawie klapek i czyszczenia egru, czy znacie jakiegoś fachowca w temacie z okolic warszawy lub włocławka ?
woj0 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-05-2015, 07:19   #175
bolek-tarnow
ford::expert
 
Zarejestrowany: 07-10-2007
Skąd: Kraków
Model: VW Passat
Silnik: 2.0 170KM
Rocznik: 2008
Postów: 2,776
Domyślnie Odp: benzyna 2l Klapki na kolektorze powietrza

Z tego co pamiętam za cewka są dwa elektrozawory jeden steruje grórnymi klapki a drugi dolnymi
bolek-tarnow jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-08-2015, 19:11   #176
suszi77
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 23-06-2005
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK 4
Silnik: 2.0 benzyna/gaz
Rocznik: 2008
Postów: 16
Domyślnie Odp: benzyna 2l Klapki na kolektorze powietrza

Witam. Dzisiaj postanowiłem zająć się nierówną pracą silnika na biegu jałowym gdy silnik jest zimny. Chodzi o to, że go trochę kolebie i nie wiem dokładnie ale tak jakby dochodzą jakieś stuki. Auto ma przejechane 233 kkm, przy czym na gazie ok. 80 kkm. Wydawało mi się że to może koło dwumasowe tak reaguje na nierówną pracę silnika, ale nie jestem tego pewny. Przeglądając niniejszy post postanowiłem podumać o klapkach i powiem co zrobiłem po lekturze postu. Otóż zszedłem do auta z zamiarem sprawdzenia klapek. Najpierw zmierzyłem rezystancję elektrozaworów, jeden i drugi miał po ok. 36 Ohmy, chyli porównując do wcześniejszego wpisu w poście gdzie jest mowa o 33 Ohmach powinno być dobrze. Później, na wyłączonym silniku, zdjąłem jeden z gumowych wężyków doprowadzających podciśnienie do elektrozaworów. Usłyszałem syczenie. Pomyślałem że układ jest gdzieś przytkany i nie ma połączenia z przestrzenią kolektora dolotowego, ale nie. Na króćcu wychodzącym z kolektora dolotowego jest od wewnątrz jakiś zaworek zwrotny bo jak dmuchnąłem to przewód jest drożny. Następnie odpaliłem silnik i tak dumam i słucham odgłos niby coś klekocze ale nigdy nie zwracałem na to uwagi. Postanowiłem odpiąć przewód podciśnienia od zaworu elektromagnetycznego leżącego bliżej grodzi, czyli dalej od chłodnicy. Nagle klekotanie ucichło. Rozumiem że to był przewód podciśnienia od klapek tych co są bliżej zaworów ssących. W związku z powyższym uważam, że chyba klapki należy wymienić na nowe. Dalej odłączyłem jeszcze przewód od drugiego elektrozaworu (tego bliżej chłodnicy) ale zmian w pracy nie zauważyłem. Więc myślę, że te klapki środkowe są ok. Może by miało to jakąś logikę bo tuż przy zaworze dolotowym to i temperatura jest wyższa i pulsacja przepływu powietrza jest też większa. Oceńcie moje spostrzeżenia może nic nowego nie odkryłem, a może coś się Wam z tego przyda.
Pozdrawiam.
suszi77 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-08-2015, 12:06   #177
bolek-tarnow
ford::expert
 
Zarejestrowany: 07-10-2007
Skąd: Kraków
Model: VW Passat
Silnik: 2.0 170KM
Rocznik: 2008
Postów: 2,776
Domyślnie Odp: benzyna 2l Klapki na kolektorze powietrza

nie pamietam który zaworek którymi klapkami sterowal ale to łatwo sprawdzic.
poszukaj z prawej strony kolektora (stojac na wprost maski) gruszki sterujacej klapkami gornymi, sprawdz ktory przewod podcisnienia do niej dochodzi i tak zlokalizujesz prawidlowy zaworek.
w dwoch mdo mk4 to przerabialem i jak bylo slychac klepanie to klapki mialy juz luz. wymiana na klapki z mk3 przyniosla rezultat pozytywny. malo tego jak maja luz to są one w stanie obrócić się wokół własnej osi.
bolek-tarnow jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-09-2015, 20:19   #178
marta ms
ford::average
 
Zarejestrowany: 04-06-2008
Model: Mondeo
Silnik: 2,0 Duratec
Rocznik: 2007
Postów: 54
Domyślnie Odp: benzyna 2l Klapki na kolektorze powietrza

kkk

Ostatnio edytowane przez marta ms ; 13-10-2015 o 15:14
marta ms jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-12-2015, 00:30   #179
czejs
ford::beginner
 
Imię: Konrad
Zarejestrowany: 21-06-2012
Skąd: B-stok
Model: mondeo mk4
Silnik: 1,6eb
Rocznik: 2012
Postów: 38
Domyślnie Odp: benzyna 2l Klapki na kolektorze powietrza

Czy w mondeo mk4 2.0 były poprawione te klapki ? Bo z tego co czytam to w mk3 to słabo z wytrzymałością, planuję zajrzeć niedlugo na liczniku 170k km przy jakich przebiegach u was remont tego ustrojstwa ? Gdzie kupujecie klapki ASO?
czejs jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-12-2015, 14:02   #180
bolek-tarnow
ford::expert
 
Zarejestrowany: 07-10-2007
Skąd: Kraków
Model: VW Passat
Silnik: 2.0 170KM
Rocznik: 2008
Postów: 2,776
Domyślnie Odp: benzyna 2l Klapki na kolektorze powietrza

są zupełnie innej konstrukcji ale też potrafią paść lecz w innej formie niż w mk3.
bolek-tarnow jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:32.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.