|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
27-02-2015, 11:39 | #11 |
ford::average
Zarejestrowany: 12-08-2014
Model: Mondeo MK4 Titanium X series 66
Silnik: 2.0 tdci 163KM
Rocznik: 2007
Postów: 186
|
Odp: Czy opłaca tankować Vervę?
Czyli jeżeli paliwo wzbogacane nie jest "bezpieczniejsze" dla silnika, wtrysków to moim zdaniem nie warto. Zawsze tankowałem lepsze paliwo bo chciałem dobrze dla silnika ale teraz chyba zacznę tankować normalne ON.
|
27-02-2015, 12:00 | #12 |
ford::expert
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-12-2008
Skąd: Praga / CZ
Model: Mondeo MK5 FL Vignale
Silnik: 2.0EcoBlue
Rocznik: 2020
Postów: 3,376
|
Odp: Czy opłaca tankować Vervę?
Przede wszystkim, to zwykle paliwo powinno byc jakosci jak to wzbogacone.
To wlasnie fakt ze zwykle paliwo jest slabe otwiera mozliwosc oferowania lepszgo paliwa. Co innego jesli faktycznie byloby to paliwo "cywilne" vs "sportowe". Ale paliwo o "lepszej jakosci" zahacza juz o wyludzenie. Natomiast ja ostatnio zmienilem Shell VPower Nitro na OMV MaxMotion. Srednia spalania podawana przez komputer spadla o 0.1. Oczywiscie moze na to wplywac wiele czynnikow ale wydaje mi sie, ze jednak styl i charakterystyka jazdy ta sama. Ponadto wielokrotnie sobie sprawdzilem ze dosc spory rozrzut sredniego spalania VPower Nitro (mierzone Motostatem) w zaleznosci od stacji na ktorej tankowalem
__________________
Focus 1.6 2000 | Focus MK2 1.8tdci 2007 | Mondeo MK4 Kombi FL 2.0tdci 2010 | Mondeo MK5 Kombi FL 2.0 EcoBlue Vignale 2020 |
27-02-2015, 12:01 | #13 |
ford::average
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 11-06-2014
Skąd: Kraków
Model: MK4 Titanium
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2009
Postów: 146
|
Odp: Czy opłaca tankować Vervę?
Basior87 - jeśli by było tak jak mówisz to oczywiście, że nie. Pytanie tylko czy jeden artykuł na Wykop daje nam definitywne rozwiązanie dylematów i uprawnia do zaliczenia wszystkich stacji do jednej kategorii. Bo wg mnie nie.
|
27-02-2015, 12:24 | #14 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 07-08-2011
Skąd: Warszawa Żoliborz
Model: Mondeo Mk4 GoldX/Nissan Micra K11
Silnik: 2,3l Duratec HE 161KM Automat AWF21/1.4 16V 82KM Automat CVT
Rocznik: 2008/2001
Postów: 294
|
Odp: Czy opłaca tankować Vervę?
Cytat:
Pytanie brzmi... w jakim byłoby gdybyś nie lał paliw premium? Jesteś w stanie mi udowodnić, że w gorszym? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. To jest właśnie siła sugestii i marketingu. A co do Auto Świata... Reklama w gazecie czy bony paliwowe na wakacje dla pismaka czynią cuda, zapewniam Cię Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Gdybym u progu swej kariery jako przedsiębiorcy zapytał klientów czego chcą, wszyscy byliby zgodni: chcemy szybszych koni. Więc ich nie pytałem. Henry Ford |
|
27-02-2015, 14:13 | #15 |
ford::expert
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: Legnica
Model: Mondeo Mk4 Kombi Tit S, Fiesta Mk7
Silnik: 2.5T, 1.4
Rocznik: 2009, 2009
Postów: 3,727
|
A ja leję vervę 98 i jakoś nie czuję, że robię memu autu źle. Nie zapominajmy, że system wtrysku benzyny 'wykrywa' na jakim paliwie jedzie i dobiera tak mieszankę by była optymalna. Na gaźniku może bym poczuł różnice.
Tapnięte z Szajsunga MkIV
__________________
126p --> MkI 1.8TD --> ST220 STach --> ST220 STach II --> MkIV 2.5T Tit S |
27-02-2015, 14:41 | #16 |
ford::beginner
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 03-12-2006
Skąd: Iława/Wejherowo
Model: Mondeo MKIV Titanium kombi
Silnik: 2.0 TDCI 143KM
Rocznik: 2008
Postów: 42
|
Odp: Czy opłaca tankować Vervę?
grodek75, mam nadzieję, że masz rację Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. chętnie zacząłbym tankować zwykłe paliwo a tak to żyję w przekonaniu, że przedłużam żywotność maszyny i redukuję koszta na awarie... no właśnie, jakie koszta przedkładam na to niepewne ubezpieczenie od szkód jakim jest lepsze paliwo?
w ciągu 3 lat zrobiłem 50000km przy średnim spalaniu 7l/100km. Czyli w ciągu 3 lat, za paliwo zapłaciłem (cena paliwa średnia krajowa z ubiegłego tygodnia) za Vervę 16800zł, gdybym tankował zwykły ON zapłaciłbym 16065zł. Jest to koszt paliwa obecny, ale nie chcę komplikować obliczeń. Czyli za "niepewne ubezpieczenie" zapłaciłem 735zł na 3 lata, czyli 20,42zł na miesiąc. Gdybym brał ceny paliw sprzed roku czy dwóch, koszt tego "dodatku nie zmieniłby się, gdyż różnica w cenie między ON i Vervą utrzymuję stały poziom. Jeśli mam odpowiedzieć, czy 20zł miesięcznie mnie zbawi to odpowiadam że nie. Kwota na to ubezpieczenie wynosi 3‰ wynagrodzenia a na paliwo wydawałbym przy założeniu zwykłego ON czyli 446zł co stanowi dużą kwotę, bo 7,4%. Trzy promile mnie nie zbawiają a samopoczucie mam lepsze ;-D
__________________
Mk1 1.8 B 1995/1996, wersja limitowana SkyLight-elektryka, klima, szyberdach, 2poduszki, kolor ciemna zieleń-granat zależnie od światła |
27-02-2015, 16:34 | #17 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 13-02-2004
Skąd: Kraków
Model: Focus mk4
Silnik: 1.5L EcoBoost /150KM
Rocznik: 2019
Postów: 7,532
|
Odp: Czy opłaca tankować Vervę?
__________________
------------------------------------------------------------------ INSTRUKCJE.pdf / nowy eTIS / chemia_Forda / |
27-02-2015, 18:36 | #18 | |
ford::average
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 02-08-2013
Skąd: Wlkp. oraz B-W
Model: Ford Mondeo Mk4 kombi
Silnik: 2.0 TDCI 140->170
Rocznik: 2008
Postów: 192
|
Odp: Czy opłaca tankować Vervę?
Cytat:
__________________
było: 2x Polski Fiat 126p (1978 oraz 1992), Ford Ka; jest: Ford Escort Hatchback MK7 1.3 MPI oraz Ford Mondeo Kombi MK4 2.0 TDCi |
|
27-02-2015, 18:47 | #19 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 07-08-2011
Skąd: Warszawa Żoliborz
Model: Mondeo Mk4 GoldX/Nissan Micra K11
Silnik: 2,3l Duratec HE 161KM Automat AWF21/1.4 16V 82KM Automat CVT
Rocznik: 2008/2001
Postów: 294
|
Odp: Czy opłaca tankować Vervę?
Cytat:
Ty masz lepsze samopoczucie tankując to paliwo i to jest super podejście. Nie przekonujesz innych na siłę, ze czujesz różnice w mocy, ze oszczędzasz, etc. Ja w ten sam sposob podchodzę do serwisowania w ASO. Wiele osób powtarza mi ze wyrzucam kasę w błoto, ale ja sie lepiej czuje, bo mam tam już "zaprzyjaźnionego" mechanika i doradcę i póki co nie narzekam na jakość, profesjonalizm i obsługę. Ale na sile nie będę nikogo przekonywał, ze w ASO jest lepiej niz gdzie indziej. Pozdrawiam,
__________________
Gdybym u progu swej kariery jako przedsiębiorcy zapytał klientów czego chcą, wszyscy byliby zgodni: chcemy szybszych koni. Więc ich nie pytałem. Henry Ford |
|
27-02-2015, 19:04 | #20 |
ford::advanced
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 11-09-2014
Skąd: Przyczajony z Czajowic :)
Model: Foka mk.3 Dłuuuga
Silnik: 1,6TDCi 95KM
Rocznik: 2011
Postów: 341
|
Odp: Czy opłaca tankować Vervę?
Osobiście zazwyczaj jeżdżę na zwyklych paliwach. W zimie jednak saram sie lać jakies premium. Czasem uzywam dodatków do paliw.
Z tego co do tej pory zauważyłem: pug 206 1,1 na ultimate i vervie pracowal zdecydowanie gorzej niz na zwyklym! Przerywał nierówno pracował. Firmowa Fabia 1,9SDI Taty która zrobil ponad 250 tyś. i jak oddawał miala jeśli sie nie mylę 440 tyśkm nigdy nie miala problemów z układem paliwowym na Vervie według jego obserwacji robol okolo 50-70 km więcej na baku. Trasy mial stałe. Nie wiem ile to wychodziło spalania mniej. Natomiast jak zalał z przymusu gdzies jakiś syf potrafil zrobić na tym ponad 100 km mniej. Fiat 1,9Multijet 140 KM na premium pracował wyraźnie gladziej róznica w spalaniu raczej pomijalna. Auta firmowe typu Pug Partner 1,6HDi na najtańszym paliwie z Auchan robiły po 250 tyś i dymiły jak smoki, wtryski lały. Nissan 1,5Dci ma jakies 260 tyś. i nie ma problemów. Audi 2,5 420 tyś. ale tam sie ciągle cos w silniku psuło więc ciężko powiedzieć co jeszcze jest oryginalne |