Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 17-10-2014, 06:24   #1
tomek19830519
ford::average
 
Imię: tomek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: krosniewice
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDDi
Rocznik: 2001
Postów: 73
Domyślnie Stukot w aucie - mechanik i diagnosta rozłożył ręce.

Witam.
nadeszła chwila ze znowu muszę zawitać na forum i poprosić o pomoc.

sprawa tyczy mojego focusa kombi a dokładnie stukotu którego ani ja ani mechanik ani osoby ze stacji diagnostycznych nie mogą zlokalizować.


Sprawa wygląda następująco kiedy jadę "wolno" autem lub nim ruszam z przodu dobiega denerwujący stukot. Podobne odgłosy dobiegają jak jadę powoli po np. po szutrowej drodze gdzie powierzchnia jest nierówna lub na parkingach nieutwardzonych, w każdym razie mam nadzieję ze wiecie o czy piszę. podczas jazdy normalnej na nierównościach brak stukotu, czasami stuknie podczas skrętu kierownicą w prawo ale czasem i w głębszych koleinach.

teraz co do stanu auta.
przednie zawieszenie bez luzów wszystkie elementy wahacza FEBI, nowe łączniki, amortyzatory ALKO i sprężyny JAMEX sprawność amorków ~75%, wymieniona maglownica na używkę ale w idealnym stanie nowe końcówki i drążki kierownicze.

NA szarpakach i teście amortyzacji i hamowni żadnych stuków puków i bądź luzów brak odgłosów.

zawieszenie tylne
wymienione wszystkie elementy zawieszenia : wszystkie wahacze dolne, kości i banany firmy MAXGEAR może tanie ale ma do niego zaufanie i ja na razie w zadnym aucie mnie nie zawiodła ta firma, nowe łączniki i gumy na stabilizatorze DELPHI, nowe sprężyny i amorki KYB

Sprawdzone zawieszenie na teście sprawności amorków i hamowni. amorki ~72% to samo co z przodem cisza

Szukałem razem z mechanikiem i diagnostą stuków w poduszkach silnika cicho w maglownicy cicho na hamulcu szarpaliśmy autem do przodu i tyłu w przegubach też cicho w łożyskach cicho.

cała nasza trójka rozłożyła ręce wyjechaliśmy na drogę przejechaliśmy przez luźne pobocze - STUKOT


CO TO MOŻE BYĆ.??????????

tomek19830519 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-10-2014, 08:16   #2
Harisonl
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 14-08-2013
Model: Focus MK2 FL
Silnik: TDCi 1.8
Rocznik: 2010
Postów: 464
Domyślnie

Mam dokladnie to samo i nikt nie wie o co chodzi. Dzeiek jest taki gluchy. Cos jak gdy na wylaczonym aucie zablokuje kierownice i proboje krecic to wtedy jest takie harakterystyczne stukanie blokady.
Harisonl jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-10-2014, 08:18   #3
backdel
ford::average
 
Avatar backdel
 
Zarejestrowany: 04-08-2013
Model: Focus Kombi MK1/MK2 srebrny metalik
Silnik: 1.8-TDDI, 1.6 TDCI
Rocznik: 2005/2009
Postów: 188
Domyślnie Odp: Stukot w aucie - mechanik i diagnosta rozłożył ręce.

Jeżeli wszystko stare wymienione jest na nowe i nie ma żadnych luzów, przyczyny szukaj w karoserii. Jest takie miejsce gdzie w kilkuletnich autach słychać stukot w czasie jazdy po nierównych drogach.
backdel jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-10-2014, 08:22   #4
tomek19830519
ford::average
 
Imię: tomek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: krosniewice
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDDi
Rocznik: 2001
Postów: 73
Domyślnie Odp: Stukot w aucie - mechanik i diagnosta rozłożył ręce.

Cytat:
Napisał Harisonl Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mam dokladnie to samo i nikt nie wie o co chodzi. Dzeiek jest taki gluchy. Cos jak gdy na wylaczonym aucie zablokuje kierownice i proboje krecic to wtedy jest takie harakterystyczne stukanie blokady.
Dokładnie taki dźwięk.
Znajomy podsunął mi jeszcze jeden pomysł sprawdzić jeszcze klocki czy one nie niosą takiego dźwięku może sa zle spasowane.

Bump:
Cytat:
Napisał backdel Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeżeli wszystko stare wymienione jest na nowe i nie ma żadnych luzów, przyczyny szukaj w karoserii. Jest takie miejsce gdzie w kilkuletnich autach słychać stukot w czasie jazdy po nierównych drogach.
fajnie tyle można wywnioskować ale gdzie "takie miejsce skoro nic sie nie odezwało na ścieżce diagnostycznej"
tomek19830519 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-10-2014, 08:41   #5
_zielony_
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 06-12-2011
Model: Focus MK2 (kombi)
Silnik: 1.6 (100KM)
Rocznik: 2007
Postów: 19
Domyślnie Odp: Stukot w aucie - mechanik i diagnosta rozłożył ręce.

Miałem coś takiego. Też długo nie mogłem dojść co jest grane. Okazało się, że walnięty był amortyzator prawy przedni. Na diagnostyce nic nie wychodziło (sprawność OK), ale mój mechanik zrobił test ręczny - na stojącym aucie dwóch bujało autem na boki, a on łapał ręką amortyzatory - słychać nic nie było, ale na tym z prawej strony, na ręku było czuć, że amorek ma jakiś luz, który podczas jazdy po nierównościach przeistaczał się w stuki. Po wymianie kompletu amorków z przodu cisza.
_zielony_ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-10-2014, 09:46   #6
tomek19830519
ford::average
 
Imię: tomek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: krosniewice
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDDi
Rocznik: 2001
Postów: 73
Domyślnie Odp: Stukot w aucie - mechanik i diagnosta rozłożył ręce.

Cytat:
Napisał _zielony_ Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Miałem coś takiego. Też długo nie mogłem dojść co jest grane. Okazało się, że walnięty był amortyzator prawy przedni. Na diagnostyce nic nie wychodziło (sprawność OK), ale mój mechanik zrobił test ręczny - na stojącym aucie dwóch bujało autem na boki, a on łapał ręką amortyzatory - słychać nic nie było, ale na tym z prawej strony, na ręku było czuć, że amorek ma jakiś luz, który podczas jazdy po nierównościach przeistaczał się w stuki. Po wymianie kompletu amorków z przodu cisza.
co do amorków to raczej są ok ale nie wykluczam uszkodzenia może tak być.

własnie wracam z testu kamikadze, kumpel usiadł w grodzi silnika a jak powoli jeździłem możliwe ze poszły mi łożyska amortyzatora obydwie strony ( elementy stare nie wymienione). teraz kwestia taka czy uszkodzone łożysko dałoby o sobie znać np podczas zbieżności byłem 2 tygodnie temu na laserowej i żadnych złych objawów nie było a facet mówił ze tak sztywnego auta nie widział.

dodam ze nie chrupie mi podczas skrętu max w prawo lub w lewo jedynie podczas jazdy na wprost są w/w odgłosy

Ostatnio edytowane przez tomek19830519 ; 17-10-2014 o 09:50
tomek19830519 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-10-2014, 16:01   #7
Kasiarz
ford::specialist
 
Avatar Kasiarz
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 04-08-2013
Model: Galaxy MKIII
Silnik: 1.8TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 546
Domyślnie Odp: Stukot w aucie - mechanik i diagnosta rozłożył ręce.

A jak z mocowaniem skrzyni biegów? Samochód inny, ale u mnie powodem stuków była luźna górna poduszka.
Kasiarz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-10-2014, 16:17   #8
Yokura
ford::average
 
Avatar Yokura
 
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 21-10-2013
Skąd: Chorzów
Model: Focus
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 53
Domyślnie Odp: Stukot w aucie - mechanik i diagnosta rozłożył ręce.

Doradziłbym zapoznanie się z tematem luźnej pedaliery Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W moim egzemplarzu było podobnie, głuche stuki niewiadomego pochodzenia. Dobrze, że zacząłem od najprostszych rzeczy i nie poszedłem w koszta.
Yokura jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-10-2014, 12:50   #9
miedzianek
ford::specialist
 
Avatar miedzianek
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 23-05-2014
Skąd: Białystok
Model: Focus MK2 FX Gold
Silnik: 1.6VTi-VCT 115KM
Rocznik: 2005
Postów: 515
Domyślnie Odp: Stukot w aucie - mechanik i diagnosta rozłożył ręce.

a ja proponuje tez sprawdzic przegubyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. wiem,ze w ff2 byla akcja serwisowa z klejeniem przegubow,bo byl wlasnie glosny stuk przy ruszaniu/gwaltownym przyspieszaniu/zmianie biegu. Wiec moze i tu popatrz?

Cytat:
Napisał tomek19830519 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
czy uszkodzone łożysko dałoby o sobie znać np podczas zbieżności byłem 2 tygodnie temu na laserowej i żadnych złych objawów nie było a facet mówił ze tak sztywnego auta nie widziały
Moj mechanior mowil(przy wymianie lozyska na maku),ze uszkodzone nie daje oznak przy sprawdzaniu zbieznosci ani nie trzeba jej ustawiac po wymianie,z tym ze foka mk2

Ostatnio edytowane przez miedzianek ; 18-10-2014 o 12:53
miedzianek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-10-2014, 14:11   #10
kicaj
ford::professional
 
Zarejestrowany: 29-10-2006
Skąd: byl HH jest B
Model: ZB
Silnik: 1.9
Rocznik: too old
Postów: 1,069
Domyślnie

Co prawda to była zafka ale stuki były... Amory sprawne zawieszenie zrobione a stuki nadal... okazał się poprzeczny luz na amorach wyczuwalny gdy się auto podniesie...

Sent from mobile.
__________________
Regulamin $23
Reklama poza działem 'Ogłoszenia' bez wiedzy i zgody Administratorów jest zabroniona...
- i niech mi kto powie w jaki sposób go złamałem... ps. To chyba $22 a nie $23...
kicaj jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:39.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.