Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 08-07-2014, 20:24   #1
pribina
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 23-11-2012
Model: Ford Focus II
Silnik: 1.6 TDCi 90KM cDPF
Rocznik: 2010
Postów: 48
Domyślnie Dopalanie filtra cDPF (suchego)

Po kilku miesiącach użytkowania samochodu udało mi się rozpracować kiedy samochód (Ford Focus II FL z 2010r.) przeprowadza procedurę dopalania filtra cDPF (filtr suchy). Przy normalnym trybie pracy na biegu jałowym komputer pokładowy pokazuje spalanie rzędu 0,3 - 0,4l/h. W momencie, gdy włączy się dopalanie to spalanie na biegu jałowym wynosi ok. 0,8 - 0,9l/h i silnik inaczej pracuje (wydaje taki charakterystyczny głuchy dźwięk). Ostatnie dwa dopalania na moje nieszczęście pojawiły się w mieście (w odstępie ok. 600km) i aby dopalić filtr zjechałem na pobocze, dodałem gazu i trzymałem samochód na równych obrotach (ok. 3 tys.) przez 2 - 3 minuty. Zakończenie procedury można rozpoznać po gwałtownym spadku obrotów. Mam nadzieje, że komuś przyda się ta informacja.

pribina jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-07-2014, 07:46   #2
backdel
ford::average
 
Avatar backdel
 
Zarejestrowany: 04-08-2013
Model: Focus Kombi MK1/MK2 srebrny metalik
Silnik: 1.8-TDDI, 1.6 TDCI
Rocznik: 2005/2009
Postów: 188
Domyślnie Odp: Dopalanie filtra cDPF (suchego)

Cytat:
Napisał pribina Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Po kilku miesiącach użytkowania samochodu udało mi się rozpracować kiedy samochód (Ford Focus II FL z 2010r.) przeprowadza procedurę dopalania filtra cDPF (filtr suchy). Przy normalnym trybie pracy na biegu jałowym komputer pokładowy pokazuje spalanie rzędu 0,3 - 0,4l/h. W momencie, gdy włączy się dopalanie to spalanie na biegu jałowym wynosi ok. 0,8 - 0,9l/h i silnik inaczej pracuje (wydaje taki charakterystyczny głuchy dźwięk). Ostatnie dwa dopalania na moje nieszczęście pojawiły się w mieście (w odstępie ok. 600km) i aby dopalić filtr zjechałem na pobocze, dodałem gazu i trzymałem samochód na równych obrotach (ok. 3 tys.) przez 2 - 3 minuty. Zakończenie procedury można rozpoznać po gwałtownym spadku obrotów. Mam nadzieje, że komuś przyda się ta informacja.
-silnik inaczej pracuje, to znaczy, że ma głos jak benzyniak?
- co przypominać może taki charakterystyczny głuchy dźwięk?
-czy zmiana głosu pracującego silnika to czasami nie wyłączyła się klimatyzacja?
-dwuminutowe depnięcie na pedał gazu spowodowało spadek obrotów (silnik utracił obroty) i co było później?
Czy może ktoś potwierdzić taki w/w proces wypalania filtra DPF?

Ostatnio edytowane przez backdel ; 09-07-2014 o 07:51
backdel jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-07-2014, 08:21   #3
amecz
ford::average
 
Avatar amecz
 
Imię: Artur
Zarejestrowany: 20-05-2008
Skąd: Kurpiowszczyzna
Model: Focus
Silnik: 1.6 TDCI po ci...e 110/143KM 267/302 Nm
Rocznik: 2010
Postów: 197
Domyślnie Odp: Dopalanie filtra cDPF (suchego)

Skąd suchy DPF my mamy podobno mokry FAP
__________________
amecz@o2.pl
Jutro będzie lepiej
Było: FF I FL 2001 1.8 TDDI po ci...e 103 KM/258 Nm / By HEKO/
amecz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-07-2014, 10:24   #4
pribina
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 23-11-2012
Model: Ford Focus II
Silnik: 1.6 TDCi 90KM cDPF
Rocznik: 2010
Postów: 48
Domyślnie Odp: Dopalanie filtra cDPF (suchego)

Cytat:
Napisał backdel Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
-silnik inaczej pracuje, to znaczy, że ma głos jak benzyniak?
- co przypominać może taki charakterystyczny głuchy dźwięk?
-czy zmiana głosu pracującego silnika to czasami nie wyłączyła się klimatyzacja?
-dwuminutowe depnięcie na pedał gazu spowodowało spadek obrotów (silnik utracił obroty) i co było później?
Czy może ktoś potwierdzić taki w/w proces wypalania filtra DPF?
Bardzo ciężko opisać ten dźwięk. Przy dodawaniu gazu silnik wydaje dźwięk jakby miał lekko przedziurawiony tłumikGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Zwiększone spalanie nie jest spowodowane klimatyzacją, bo u mnie po włączeniu klimy spalanie jest rzędu 0,5l/h na biegu jałowym. Jak trzymasz pedał gazu w takim samym położeniu podczas dopalania to obroty i spalanie utrzymują się na stałym poziomie. W pewnym momencie po jakichś 2 minutach jest nagły spadek obrotów i spalania, który widzisz na wskaźnikach (pomimo że pedał gazu masz nadal w tej samej pozycji), a praca silnika wraca do normy (nie wydaje już dziwnych odgłosów). Jak puścisz całkowicie pedał gazu to spalanie jest na normalnym poziomie (u mnie 0,3 - 0,4l/h bez klimy lub 0,5l/h z klimą).

Cytat:
Napisał amecz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Skąd suchy DPF my mamy podobno mokry FAP
Tak, większość Focusów ma filtr mokry. Filtry suche były stosowane w późniejszym etapie produkcji (już chyba po FL). Ja mam samochód z końca 2010 roku z 90 konnym 1.6 TDCI i mam filtr suchy (nie ma zbiorniczka na płyn). Wg. ETIS mój samochód spełnia normę Euro V. Na forum jest kilka wątków na temat sprawdzania czy masz DPF.
pribina jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-07-2014, 17:36   #5
amecz
ford::average
 
Avatar amecz
 
Imię: Artur
Zarejestrowany: 20-05-2008
Skąd: Kurpiowszczyzna
Model: Focus
Silnik: 1.6 TDCI po ci...e 110/143KM 267/302 Nm
Rocznik: 2010
Postów: 197
Domyślnie Odp: Dopalanie filtra cDPF (suchego)

Bump: ]Ja mam samochód z końca 2010 roku z 90 konnym 1.6 TDCI
.[/QUOTE]

Gdyby to było w Twojej sygnaturze to by sprawę uprościło
__________________
amecz@o2.pl
Jutro będzie lepiej
Było: FF I FL 2001 1.8 TDDI po ci...e 103 KM/258 Nm / By HEKO/

Ostatnio edytowane przez amecz ; 09-07-2014 o 17:43
amecz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-07-2014, 22:17   #6
pribina
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 23-11-2012
Model: Ford Focus II
Silnik: 1.6 TDCi 90KM cDPF
Rocznik: 2010
Postów: 48
Domyślnie Odp: Dopalanie filtra cDPF (suchego)

Cytat:
Napisał amecz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Bump: ]Ja mam samochód z końca 2010 roku z 90 konnym 1.6 TDCI
.
Gdyby to było w Twojej sygnaturze to by sprawę uprościło[/QUOTE]

Nie wszystkie samochody z tym silnikiem miały filtr cząstek stałych. Najprościej sprawdzić dane samochodu przy pomocy strony ETIS (jaka jest norma emisji spalin).
pribina jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-07-2014, 07:46   #7
gogigi
ford::average
 
Avatar gogigi
 
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 11-11-2013
Skąd: Gdańsk
Model: Focus Mk2 FL Titanium
Silnik: 2.0 TDCi 136km 320Nm - DPF OFF
Rocznik: 03.2008
Postów: 86
Domyślnie Odp: Dopalanie filtra cDPF (suchego)

Cześć.

To ja napisze moje spostrzezenia z dopalania filtra, ktore zaobesrowalem w moim aucie. W moim focusie (2.0 TDCi) kiedy silnik jest rozgrzany i nie obciazony, znajduje sie na luzie (wylaczona klima, swiatla, radio) spalanie wacha sie miedzy 0,5 - 0,7l. W momencie dopalania spalanie chwilowe potrafi wzrosnac nawet do 1,2 - 1,4 l/h a temp. silnika trzyma sie w okolicy 90 stopni (wskaznik na desce rozdzielczej). W momencie kiedy rozpocznie sie procedura przejezdzam z predkoscia powyzej 60 km okolo 20 km do momentu spadku temeratury i zmiejszenia spalania. U mnie powyzej 2250 obr /min silnik zaczyna szarpac i nie ma mocy slabo jedzie tak jakby ktos go trzymal za kufer. Poczatkowo sie zdenerowalem takim zachowanie bo myslame ze cos padlo turba czy inna usterka ale komputer nie pokazuje bledow ani nie przelacza sie w tryb awaryjny. Poniewaz jest to moje pierwsze auto marki ford z filtrem. Przejzalem mase filmikow i spotrzerzen na roznych forach gdzie sa rozbierzne wnioski. Jedni mowia zeby jechac 3 lub 4 bieg na 3000 tys obrotow a inni zeby spokojnie przejechac az procedura sie zakonczy. Ja przetestowalem jedna i druga opcje. Wyciagnalem wnioski i stierdzam ze wystarczy przejechac spokojnie dystans az wszystko sie wypali ( u mnie 15-20 km w zaleznosci od pogody). Pokonuje w miesiacu stale odcinki i procedura pojawia sie mniej wiecej legularnie miedzy 600-800km.

Pozdrawiam
gogigi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-07-2014, 08:28   #8
amecz
ford::average
 
Avatar amecz
 
Imię: Artur
Zarejestrowany: 20-05-2008
Skąd: Kurpiowszczyzna
Model: Focus
Silnik: 1.6 TDCI po ci...e 110/143KM 267/302 Nm
Rocznik: 2010
Postów: 197
Domyślnie Odp: Dopalanie filtra cDPF (suchego)

Chodziło mi oto że jeśli Kolega na wstępie napisał by że ma silnik 90 konny to odrazu było by wiadomo ze ma suchego DPF lub mógł by go nie mieć jesli by miał starszy pojazd rocznikowo,dlatego też moje rozważania na temat czy mokry czy suchy nie miały by sensu , a tak wyszła tylko pusta dyskusja ,popraw Kolego sygnaturkę to w przyszłości nie będą wychodzić takie nie porozumienia .
__________________
amecz@o2.pl
Jutro będzie lepiej
Było: FF I FL 2001 1.8 TDDI po ci...e 103 KM/258 Nm / By HEKO/
amecz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-07-2014, 20:10   #9
pribina
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 23-11-2012
Model: Ford Focus II
Silnik: 1.6 TDCi 90KM cDPF
Rocznik: 2010
Postów: 48
Domyślnie Odp: Dopalanie filtra cDPF (suchego)

Cytat:
Napisał gogigi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Cześć.

To ja napisze moje spostrzezenia z dopalania filtra, ktore zaobesrowalem w moim aucie. W moim focusie (2.0 TDCi) kiedy silnik jest rozgrzany i nie obciazony, znajduje sie na luzie (wylaczona klima, swiatla, radio) spalanie wacha sie miedzy 0,5 - 0,7l. W momencie dopalania spalanie chwilowe potrafi wzrosnac nawet do 1,2 - 1,4 l/h a temp. silnika trzyma sie w okolicy 90 stopni (wskaznik na desce rozdzielczej). W momencie kiedy rozpocznie sie procedura przejezdzam z predkoscia powyzej 60 km okolo 20 km do momentu spadku temeratury i zmiejszenia spalania. U mnie powyzej 2250 obr /min silnik zaczyna szarpac i nie ma mocy slabo jedzie tak jakby ktos go trzymal za kufer. Poczatkowo sie zdenerowalem takim zachowanie bo myslame ze cos padlo turba czy inna usterka ale komputer nie pokazuje bledow ani nie przelacza sie w tryb awaryjny. Poniewaz jest to moje pierwsze auto marki ford z filtrem. Przejzalem mase filmikow i spotrzerzen na roznych forach gdzie sa rozbierzne wnioski. Jedni mowia zeby jechac 3 lub 4 bieg na 3000 tys obrotow a inni zeby spokojnie przejechac az procedura sie zakonczy. Ja przetestowalem jedna i druga opcje. Wyciagnalem wnioski i stierdzam ze wystarczy przejechac spokojnie dystans az wszystko sie wypali ( u mnie 15-20 km w zaleznosci od pogody). Pokonuje w miesiacu stale odcinki i procedura pojawia sie mniej wiecej legularnie miedzy 600-800km.

Pozdrawiam
Ja u siebie też zaobserowałem, że dopalanie pojawia się co mniej więcej 600km. Niestety komputer jest na tyle durny, że nieraz włącza procedurę dopalania w mieście gdy akurat stoisz w korku. W takim momencie nie jesteś w stanie zrobić nic poza wypalaniem podczas postoju na wysokich obrotach. Taka sytuacja zdarzyła mi się przedwczoraj gdy akurat wracałem po dłuższej trasie (200km) i dopalanie włączyło się gdy robiłem ostatnie 10km przez miasto.

Cytat:
Napisał amecz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Chodziło mi oto że jeśli Kolega na wstępie napisał by że ma silnik 90 konny to odrazu było by wiadomo ze ma suchego DPF lub mógł by go nie mieć jesli by miał starszy pojazd rocznikowo,dlatego też moje rozważania na temat czy mokry czy suchy nie miały by sensu , a tak wyszła tylko pusta dyskusja ,popraw Kolego sygnaturkę to w przyszłości nie będą wychodzić takie nie porozumienia .
W pierwszym poście od razu wskazałem, że mam filtr suchy. Co do dyskusji na temat samego filtra to one nigdy nie będą miały końca, bo zarówno na tym forum jak i na innych wszyscy w kółko powtarzają tą samą śpiewkę, że jak silnik 90 konny to na bank nie ma filtra. Drugą taką bajką jest to, że wszystkie Focusy mają filtry mokre (FAP) co też niestety nie jest prawdą.
pribina jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-07-2014, 20:45   #10
pietia78
ford::beginner
 
Avatar pietia78
 
Imię: HKS
Zarejestrowany: 24-02-2011
Skąd: Bochnia
Model: Escort MK6 i Foka II FL
Silnik: 1.4 + LPG, 1.6 TDCI 90 KM
Rocznik: 1994, 2011
Postów: 38
Angry Odp: Dopalanie filtra cDPF (suchego)

Zgadzam się z poprzednikiem, to zależy od tego na jaki rynek pojazd był produkowany, od normy emisji spalin oraz ewentualnie od ....ingerencji osób trzecichGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.czego nie pochwalamGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
pietia78 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:07.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.