|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
05-05-2014, 13:43 | #51 |
ford::professional
Imię: x
Zarejestrowany: 19-08-2009
Model: x
Silnik: x
Rocznik: x
Postów: 1,259
|
Odp: Naprawa kolektora dolotowego 1.8 2.0 Pb (nieszczesne klapki)
Panowie trzymajcie się tematu klapek kolektora dolotowego i ich naprawy.
Zbędne posty i części postu usunąłem |
06-06-2014, 21:47 | #52 |
ford::amateur
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 11-03-2014
Skąd: Szamotuły
Model: focus mk2 lift
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 5
|
Odp: Naprawa kolektora dolotowego 1.8 2.0 Pb (nieszczesne klapki)
Witajcie
Dziś poleciały i moje klapki, jedna wypadla calkowicie z pierwszego kanału i znalazła się w czwartym kanale, pekniety też był precik, dlatego postanowilem usunąć je calkowicie. Auto dużo lepiej wkreca sie na obroty, zobaczymy jak będzie z czasem. Cala operacja zgodnie z opisem trwala nieco ponad trzy godzinki. |
13-06-2014, 09:03 | #53 |
ford::average
Zarejestrowany: 27-10-2012
Skąd: Pułtusk
Model: Ford Mondeo MkIII
Silnik: 2.0 benzyna
Rocznik: 2003
Postów: 167
|
Odp: Naprawa kolektora dolotowego 1.8 2.0 Pb (nieszczesne klapki)
Zaczynają być u mnie słyszalne klapki. Nie słysze ich siedząc w aucie ale na zewnątrz lekko przygazowując słychać stuki z klapek. tych od strony pasażera. Nie wiem ile jeszcze mogę zwlekać z ich naprawą?
|
14-06-2014, 20:06 | #54 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 29-11-2005
Skąd: Dublin
Model: MKII Ghia / MKIII ZETEC
Silnik: 2.5 V6 / 1.8
Rocznik: 1997 / 2002
Postów: 6,370
|
Odp: Naprawa kolektora dolotowego 1.8 2.0 Pb (nieszczesne klapki)
mozesz zwlekac ile chcesz, najwyzej wymienisz caly silnik jak ci sie rozpadnie pret i jego kawalki wpadna do cylindrow.
__________________
Pomoc tylko na forum ! Nie pros o pomoc przez PW ! |
23-06-2014, 20:27 | #55 |
ford::amateur
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 23-06-2014
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo mk3
Silnik: 2.0
Rocznik: 2003
Postów: 1
|
Odp: Naprawa kolektora dolotowego 1.8 2.0 Pb (nieszczesne klapki)
Po wszystkich wypowiedziach forumowiczów nie wiem sam czy lepiej usunąć klapki czy je wymienić na nowe. Jest ktoś w stanie dać jednoznaczną odpowiedź?
|
23-06-2014, 20:40 | #56 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 29-11-2005
Skąd: Dublin
Model: MKII Ghia / MKIII ZETEC
Silnik: 2.5 V6 / 1.8
Rocznik: 1997 / 2002
Postów: 6,370
|
Odp: Naprawa kolektora dolotowego 1.8 2.0 Pb (nieszczesne klapki)
tyle ile odpowiedzi tyle opinii.
__________________
Pomoc tylko na forum ! Nie pros o pomoc przez PW ! |
16-07-2014, 20:31 | #57 |
ford::amateur
Imię: PAWEL
Zarejestrowany: 30-06-2014
Skąd: BYDGOSZCZ
Model: mondeo mk3
Silnik: 1,8 125km
Rocznik: 2003
Postów: 4
|
Odp: Naprawa kolektora dolotowego 1.8 2.0 Pb (nieszczesne klapki)
A co sądzicie o tym zestawie
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Bump: Zastanawiam się czy wywalić te klapki czy wymienić. Niestety nie mam gdzie tego zrobić sam, więc będę musiał oddać do mechanika . Za robote chce 250zł + ten zestaw razem będzie 650. Dodam że czasem autko ciężko odpala . Myślicie że po wymianie będzie lepiej. A i najlepiej że tak naprawdę to się nie dowiem czy wymieni co trzeba, czy wywali klapki a zestawik opchnie dalej |
06-09-2014, 17:55 | #58 |
ford::amateur
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 08-08-2014
Skąd: Kraków
Model: Ford Mondeo
Silnik: 1,8 sci
Rocznik: 2004
Postów: 1
|
Odp: Naprawa kolektora dolotowego 1.8 2.0 Pb (nieszczesne klapki)
witam ja mam problem tylko rano pali dopiero za 3 lub 4 razem pożniej jest ok
|
06-02-2015, 15:27 | #59 |
ford::amateur
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 06-02-2015
Skąd: Łódź
Model: Mondeo MK3
Silnik: 1.8 benzyna
Rocznik: 2002
Postów: 9
|
Odp: Naprawa kolektora dolotowego 1.8 2.0 Pb (nieszczesne klapki)
jako, że jestem nowy na forum - Witam Wszystkich serdecznie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
mojego Mondka użytkuję już prawie 4 lata, od jakiegoś czasu pojawił mi się problem klekoczących klapek (tak mi się przynajmniej wydaje). Od momentu pojawienia się klekotania auto ma dodatkowe 2 objawy - ciągnie trochę ponad 1 litr oleju półsyntetycznego na 1000km (wcześniej, po instalacji LPG było to ok 1 litr na 2500km) i ma problemy z odpalaniem kiedy silnik jest zimny. Kiedy niedawno się jeździło lub jest ciepło na zewnątrz to problemu nie ma. I teraz parę pytań: 1. Czy naprawa klekoczących klapek polega tylko na podmianie ich na nowe czy też można je całkowicie zdemontować? 2. Czy dodatkowy pobór oleju i problemy z odpalaniem mają coś wspólnego z klapkami? 3. Czy branie oleju jest tylko i wyłącznie winą pierścieni (a co za tym idzie ratuje tylko remont silnika) czy też może separatora oleju (gdzieś natknąłem się na taką tezę)? 4. Jeżeli to separator to można go jakoś naprawić/zregenerować? Pod koniec tego roku planuję przesiadkę na MK4 2.0 tdci 140km lub (jeśli się wszystko powiedzie) 2.0 tdci po lifcie 163km ale do tego czasu mój Mondek jeszcze nabije sporo kilometrów. Poza tym chciałbym sprzedać auto w pełni sprawne Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Z góry dziękuję za pomoc |
08-02-2015, 17:34 | #60 | |
FCP member
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 27-07-2007
Skąd: Małopolska południowa
Model: Mondeo Mk5 ; Focus Mk4; Focus Mk3 RS
Silnik: 2.0 TDCI 180ps ; 2.0 TDCI 150ps; 2.3 EB 350ps
Rocznik: 2018 ; 2020 ; 2017
Postów: 1,382
|
Odp: Naprawa kolektora dolotowego 1.8 2.0 Pb (nieszczesne klapki)
Cytat:
Ad2.Z odpalaniem tak, z poborem oleju nie. Ad3. Przy tej ilości to napewno nie separator oleju - Twoj silnik zabija właśnie ten olej półsyntetyczny, rozumiem że to 10w40? I nie remont tylko lifting Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. wymiana pierścieni nie jest droga jak by się mogło wydawać. Można jeszcze spróbować ruszyć pierscienie naftą lub specjalnymi środkami do tego i wymienić olej na 5w30 - kilka osób tak zrobiło i są zadowoleni. ad4 W separatorze czyści się lub wymienia sam zaworek zwrotny. |
|
|
|
|