|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
05-06-2014, 21:03 | #41 | |
ford::beginner
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 19-10-2013
Skąd: Kościerzyna
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0
Rocznik: 2010
Postów: 26
|
Odp: Powershift 2.0TDCI szarpie,falują obroty
Kolego Czesio nie jestem żaden Pan,
Jak możesz podaj mi namiary na te Jeziorki.W mojej skrzyni nie ma żadnych błędów,podpinałem się już z 4 razy i nic. Teraz się za to wziąłem bo za 3 tygodnie jadę do Chorwacji i Bośni i nie chciałbym mieć tam problemów. Jak tylko uda mi się coś zrobić bądź naprawić napewno dam znać Bump: Cytat:
|
|
05-06-2014, 22:03 | #42 |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,065
|
Odp: Powershift 2.0TDCI szarpie,falują obroty
Mam nieodparte wrażenie, że koledzy obwiniacie PowerShifta o nie jego grzechy. PS ma dokładnie nic do "falowania" obrotów. Tym się zajmuje sterownik silnika (PCM) a nie sterownik PS (TCM). Zależność jest taka, że to PCM przekazuje nastawy do TCM a nie odwrotnie.
W związku z tym przyczyn "falowania" obrotów bym szukał w okolicy EGR np. a nie w PowerShifcie. Natomiast "szarpanie" przy zmianie biegów to nie wykonana/błędnie wykonana procedura adaptacji sprzęgieł i/lub adaptacji widełek wybieraka.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 06-06-2014 o 09:15 |
06-06-2014, 08:03 | #43 |
ford::professional
Imię: KRIS
Zarejestrowany: 26-10-2008
Skąd: ŚLĄSKIE
Model: MONDEO MK5 ST LINE
Silnik: 2,0 TDCI 218KM 476NM
Rocznik: 2016
Postów: 1,305
|
Odp: Powershift 2.0TDCI szarpie,falują obroty
Koledzy dołącze się do dyskusji mój mondek szarpał przy ruszeniu iobrotach 1500 - 2000 tys,km żadnych błędów wszystko książkowe okazało się uszkodzenie zaworu EGR działał elektrycznie a nie mechanicznie wymieniony zawór i wszystko ok
__________________
BYŁO- SCORPIO MK1 2,9 PB - CZARNE /MONDEO MK1 2,0+LPG - SREBRNE /FOCUS MK1 1,8 PB+LPG - BORDOWY /MONDEO MK3 2,0 TDCI - CZARNY / MONDEO MK4 2,2 TDCI TITANIUM S - SZARY /JEST MONDEO MK4 TITANIUM S - BIAŁY / JEST MONDEO MK5........ - CZARNY |
06-06-2014, 22:30 | #44 | |
ford::beginner
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 19-10-2013
Skąd: Kościerzyna
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0
Rocznik: 2010
Postów: 26
|
Odp: Powershift 2.0TDCI szarpie,falują obroty
Cytat:
Ale:moje objawy niestety po adaptacji sprzegieł i wybieraka w ASO Starogard Gd. uderzenia szarpnięcia z P na R czy D i odwrotnie jak zimny to nie aż tak mocno.Dodatkowo szarpanie podczas ruszania i najgorsze podczas zatrzymywania sie do 0km w korku czy po jeździe autostradą czuć mocne uderzenie czy szarpnięcie jakby ktoś wjechał w tył auta.Szukam kogoś kto zna się na Fordach czy automatach,ale w naszej pięknej ojczyźnie nie ma czegoś takiego jak uczciwość najlepiej klient niech płaci za wszystko(oskubiemy ile się da)może wymień to a może tamto,zgaduj zgadula jak nie ma błędów w sterowniku auta i skrzyni.Szukam mechanika czy warsztatu takiego jak TY.Wymień to czy tamto i ok. Jutro jadę do Pruszcza do gości od skrzyni ponoć można wyregulować sprzęgła zarówno w dsg jak i powershifcie nie wiem co i jak tak usłyszałem w jednym z warsztatów.Ci zaprosili mnie na diagnozę na początek. Bump: A za te objawy chyba już teraz nie odpowiada EGR,jeżeli się mylę popraw mnie Tedi.To wymienię EGR i przywiozę Ci osobiście największą butelkę Rakiji z Chorwacji jaką uda mi się kupić |
|
06-06-2014, 22:34 | #45 | |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,065
|
Odp: Powershift 2.0TDCI szarpie,falują obroty
Cytat:
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM |
|
06-06-2014, 22:36 | #46 |
ford::beginner
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 19-10-2013
Skąd: Kościerzyna
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0
Rocznik: 2010
Postów: 26
|
Odp: Powershift 2.0TDCI szarpie,falują obroty
I zapomniałem dodać co stwierdził Pan w ASO.-po adaptacji mam Pan powoli już do wymiany sprzęgła.Aż mnie zamurowało automat 3 letnie auto sprzęgła do wymiany!No powoli musi PAn o tym myśleć
Bump: Ja mam nadzieję że to forum przegląda ktoś z FORD POLSKA bo naprawdę byłem w ASO w Gdyni to nie ma błędów ale coś jest nie tak nie wiedzą co,możemy spróbować od EGR. Na moje pytanie po wymianie oleju w skrzyni żeby zrobili adaptację to nie ma takiej opcji. Dlatego pojechałem do ASO w Starogardzie tam ponoć się da,skasowali pieniążki auto chodzi fatalnie-ja się pytam kto daje autoryzacje i szkoli mechaników. Jak potem kupić auto tej czy innej marki skoro ASO nie może sobie poradzić z podstawowymi czynnościamu serwisowymi,oczywiście nie wszędzie. |
06-06-2014, 22:53 | #47 | |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,065
|
Odp: Powershift 2.0TDCI szarpie,falują obroty
Cytat:
No bo w samej procedurze u Forda nie ma ani jednej danej na temat stanu układu sprzęgieł lub widełek wybieraka! Nie da się powiedzieć dokładnie NIC! Jak robię adaptację w iShifcie w Hondzie (w Jazz 1,4 i-Shift), to po wykonaniu procedury serwisowej mam dokładne dane o skoku poszczególnych siłowników w setnych częściach milimetra... W Fordzie mam komunikat: "procedura wykonała się poprawnie". Kropka. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM |
|
06-06-2014, 22:58 | #48 |
ford::beginner
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 19-10-2013
Skąd: Kościerzyna
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0
Rocznik: 2010
Postów: 26
|
Odp: Powershift 2.0TDCI szarpie,falują obroty
Najgorsze jest to że nie wiem już gdzie podjechać żeby ktoś mi prawidłowo tą adaptację wykonał.
ASO odpada bo wg.mnie nie potrafią nie znają się czy nie chcą się za to brać a kasują. A niestety jak sam mówisz do tego musi być ich program,a niestety w pomorskim nie słyszałem żeby ktoś miał. I mamy sytuacje patową.... Ps.jedno co mnie zdziwiło to to że przyszedł do mnie gość z punktu obsługi i powiedział że to potrwa odrobinę dłużej bo olej musi ostygnąć do temp.72 stopni bo inaczej nie pozwoli komputer na wykonanie adaptacji. Tedi to prawda? Ostatnio edytowane przez Rusek33 ; 06-06-2014 o 23:01 |
06-06-2014, 23:00 | #49 | |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,065
|
Odp: Powershift 2.0TDCI szarpie,falują obroty
Cytat:
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM |
|
06-06-2014, 23:13 | #50 |
ford::beginner
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 19-10-2013
Skąd: Kościerzyna
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0
Rocznik: 2010
Postów: 26
|
Odp: Powershift 2.0TDCI szarpie,falują obroty
Ok dziękuje za kontakt i chęć pomocy.
NApisałem wiadomość do kolegi ppawel dam znać co odpisał. W najczarniejszym scenariuszu jak będę jechał do Chorwacji to zgłoszę się do Ciebie oczywiście po wcześniejszym umówieniu się.Nie chciałbym pchać auta z Chorwacji do Polski. Pozdr. |
|
|
|