Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Skrzynie automatyczne
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 05-06-2014, 21:03   #41
Rusek33
ford::beginner
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 19-10-2013
Skąd: Kościerzyna
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0
Rocznik: 2010
Postów: 26
Domyślnie Odp: Powershift 2.0TDCI szarpie,falują obroty

Kolego Czesio nie jestem żaden Pan,

Jak możesz podaj mi namiary na te Jeziorki.W mojej skrzyni nie ma żadnych błędów,podpinałem się już z 4 razy i nic.
Teraz się za to wziąłem bo za 3 tygodnie jadę do Chorwacji i Bośni i nie chciałbym mieć tam problemów.
Jak tylko uda mi się coś zrobić bądź naprawić napewno dam znać

Bump:
Cytat:
Napisał Janek02 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Sosnowski
Śnieżna 3, Gdańsk ‎
58 761 35 09
Nie robiłem tam ale słyszałem dobre opinie.
Niestety odmówił naprawy twierdząc że kierownik nie każe naprawiać Powershift bo kilka razy im się z tą skrzynią nie udało.

Rusek33 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-06-2014, 22:03   #42
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,065
Domyślnie Odp: Powershift 2.0TDCI szarpie,falują obroty

Mam nieodparte wrażenie, że koledzy obwiniacie PowerShifta o nie jego grzechy. PS ma dokładnie nic do "falowania" obrotów. Tym się zajmuje sterownik silnika (PCM) a nie sterownik PS (TCM). Zależność jest taka, że to PCM przekazuje nastawy do TCM a nie odwrotnie.
W związku z tym przyczyn "falowania" obrotów bym szukał w okolicy EGR np. a nie w PowerShifcie.
Natomiast "szarpanie" przy zmianie biegów to nie wykonana/błędnie wykonana procedura adaptacji sprzęgieł i/lub adaptacji widełek wybieraka.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM

Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 06-06-2014 o 09:15
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-06-2014, 08:03   #43
mondeo70235
ford::professional
 
Avatar mondeo70235
 
Imię: KRIS
Zarejestrowany: 26-10-2008
Skąd: ŚLĄSKIE
Model: MONDEO MK5 ST LINE
Silnik: 2,0 TDCI 218KM 476NM
Rocznik: 2016
Postów: 1,305
Domyślnie Odp: Powershift 2.0TDCI szarpie,falują obroty

Koledzy dołącze się do dyskusji mój mondek szarpał przy ruszeniu iobrotach 1500 - 2000 tys,km żadnych błędów wszystko książkowe okazało się uszkodzenie zaworu EGR działał elektrycznie a nie mechanicznie wymieniony zawór i wszystko ok
__________________
BYŁO- SCORPIO MK1 2,9 PB - CZARNE /MONDEO MK1 2,0+LPG - SREBRNE /FOCUS MK1 1,8 PB+LPG - BORDOWY /MONDEO MK3 2,0 TDCI - CZARNY / MONDEO MK4 2,2 TDCI TITANIUM S - SZARY /JEST MONDEO MK4 TITANIUM S - BIAŁY / JEST MONDEO MK5........ - CZARNY
mondeo70235 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-06-2014, 22:30   #44
Rusek33
ford::beginner
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 19-10-2013
Skąd: Kościerzyna
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0
Rocznik: 2010
Postów: 26
Domyślnie Odp: Powershift 2.0TDCI szarpie,falują obroty

Cytat:
Napisał tedi_k Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mam nieodparte wrażenie, że koledzy obwiniacie PowerShifta o nie jego grzechy. PS ma dokładnie nic do "falowania" obrotów. Tym się zajmuje sterownik silnika (PCM) a nie sterownik PS (TCM). Zależność jest taka, że to PCM przekazuje nastawy do TCM a nie odwrotnie.
W związku z tym przyczyn "falowania" obrotów bym szukał w okolicy EGR np. a nie w PowerShifcie.
Natomiast "szarpanie" przy zmianie biegów to nie wykonana/błędnie wykonana procedura adaptacji sprzęgieł i/lub adaptacji widełek wybieraka.
Kolego Tedi dokładnie zgadzam się z Tobą.
Ale:moje objawy niestety po adaptacji sprzegieł i wybieraka w ASO Starogard Gd. uderzenia szarpnięcia z P na R czy D i odwrotnie jak zimny to nie aż tak mocno.Dodatkowo szarpanie podczas ruszania i najgorsze podczas zatrzymywania sie do 0km w korku czy po jeździe autostradą czuć mocne uderzenie czy szarpnięcie jakby ktoś wjechał w tył auta.Szukam kogoś kto zna się na Fordach czy automatach,ale w naszej pięknej ojczyźnie nie ma czegoś takiego jak uczciwość najlepiej klient niech płaci za wszystko(oskubiemy ile się da)może wymień to a może tamto,zgaduj zgadula jak nie ma błędów w sterowniku auta i skrzyni.Szukam mechanika czy warsztatu takiego jak TY.Wymień to czy tamto i ok.
Jutro jadę do Pruszcza do gości od skrzyni ponoć można wyregulować sprzęgła zarówno w dsg jak i powershifcie nie wiem co i jak tak usłyszałem w jednym z warsztatów.Ci zaprosili mnie na diagnozę na początek.

Bump: A za te objawy chyba już teraz nie odpowiada EGR,jeżeli się mylę popraw mnie Tedi.To wymienię EGR i przywiozę Ci osobiście największą butelkę Rakiji z Chorwacji jaką uda mi się kupić
Rusek33 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-06-2014, 22:34   #45
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,065
Domyślnie Odp: Powershift 2.0TDCI szarpie,falują obroty

Cytat:
Napisał Tomek Kamiński Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Kolego Tedi dokładnie zgadzam się z Tobą.
....
Tylko, że ja napisałem - w sposób nieco zawoalowany... -, że koledzy w ASO w Stargardzie Ci najprawdopodobniej tych procedur serwisowych nie wykonali, bo się bali lub nie wiedzieli jak lub co tam jeszcze...
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-06-2014, 22:36   #46
Rusek33
ford::beginner
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 19-10-2013
Skąd: Kościerzyna
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0
Rocznik: 2010
Postów: 26
Domyślnie Odp: Powershift 2.0TDCI szarpie,falują obroty

I zapomniałem dodać co stwierdził Pan w ASO.-po adaptacji mam Pan powoli już do wymiany sprzęgła.Aż mnie zamurowało automat 3 letnie auto sprzęgła do wymiany!No powoli musi PAn o tym myśleć

Bump: Ja mam nadzieję że to forum przegląda ktoś z FORD POLSKA bo naprawdę byłem w ASO w Gdyni to nie ma błędów ale coś jest nie tak nie wiedzą co,możemy spróbować od EGR.
Na moje pytanie po wymianie oleju w skrzyni żeby zrobili adaptację to nie ma takiej opcji.
Dlatego pojechałem do ASO w Starogardzie tam ponoć się da,skasowali pieniążki auto chodzi fatalnie-ja się pytam kto daje autoryzacje i szkoli mechaników.
Jak potem kupić auto tej czy innej marki skoro ASO nie może sobie poradzić z podstawowymi czynnościamu serwisowymi,oczywiście nie wszędzie.
Rusek33 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-06-2014, 22:53   #47
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,065
Domyślnie Odp: Powershift 2.0TDCI szarpie,falują obroty

Cytat:
Napisał Tomek Kamiński Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
...po adaptacji mam Pan powoli już do wymiany sprzęgła...
Czyli pan w ASO "słyszał", że PowerShift jest policzony na 180kkm... Doskonały fachowiec!
No bo w samej procedurze u Forda nie ma ani jednej danej na temat stanu układu sprzęgieł lub widełek wybieraka! Nie da się powiedzieć dokładnie NIC!
Jak robię adaptację w iShifcie w Hondzie (w Jazz 1,4 i-Shift), to po wykonaniu procedury serwisowej mam dokładne dane o skoku poszczególnych siłowników w setnych częściach milimetra... W Fordzie mam komunikat: "procedura wykonała się poprawnie". Kropka. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-06-2014, 22:58   #48
Rusek33
ford::beginner
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 19-10-2013
Skąd: Kościerzyna
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0
Rocznik: 2010
Postów: 26
Domyślnie Odp: Powershift 2.0TDCI szarpie,falują obroty

Najgorsze jest to że nie wiem już gdzie podjechać żeby ktoś mi prawidłowo tą adaptację wykonał.
ASO odpada bo wg.mnie nie potrafią nie znają się czy nie chcą się za to brać a kasują.
A niestety jak sam mówisz do tego musi być ich program,a niestety w pomorskim nie słyszałem żeby ktoś miał.
I mamy sytuacje patową....

Ps.jedno co mnie zdziwiło to to że przyszedł do mnie gość z punktu obsługi i powiedział że to potrwa odrobinę dłużej bo olej musi ostygnąć do temp.72 stopni bo inaczej nie pozwoli komputer na wykonanie adaptacji. Tedi to prawda?

Ostatnio edytowane przez Rusek33 ; 06-06-2014 o 23:01
Rusek33 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-06-2014, 23:00   #49
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,065
Domyślnie Odp: Powershift 2.0TDCI szarpie,falują obroty

Cytat:
Napisał Tomek Kamiński Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
... niestety w pomorskim nie słyszałem żeby ktoś miał.
I mamy sytuacje patową....
Napisz do kolegi ppawel. Ma wszystko co trzeba, tylko nie robił tego. Może się zgodzi. W razie czego poprowadzę za rękę telefonicznie.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-06-2014, 23:13   #50
Rusek33
ford::beginner
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 19-10-2013
Skąd: Kościerzyna
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0
Rocznik: 2010
Postów: 26
Domyślnie Odp: Powershift 2.0TDCI szarpie,falują obroty

Ok dziękuje za kontakt i chęć pomocy.
NApisałem wiadomość do kolegi ppawel dam znać co odpisał.
W najczarniejszym scenariuszu jak będę jechał do Chorwacji to zgłoszę się do Ciebie oczywiście po wcześniejszym umówieniu się.Nie chciałbym pchać auta z Chorwacji do Polski.

Pozdr.
Rusek33 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:52.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.