Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Galaxy
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 12-02-2014, 10:37   #31
pafcio30
ford::average
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 09-06-2012
Model: galaxy
Silnik: AUY 1,9 TDI
Rocznik: 2001
Postów: 120
Domyślnie Odp: Technika nagrzewania silnika - TDI

Masz na myśli akumulator? Że może być za słaby po takim grzaniu co.
Ale po odpaleniu dogrzewacz włącza się sam.
A w postojowym jest drugi aku? Wien, że w mk l był drugi a w mk II?

pafcio30 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-02-2014, 19:54   #32
bartixr
ford::expert
 
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 26-03-2011
Skąd: Moskwa
Model: Galaxy
Silnik: AFN 150KM, ASB - AG4. Znowu mało :(
Rocznik: 98
Postów: 2,159
Domyślnie Odp: Technika nagrzewania silnika - TDI

Jeśłi kots ma postojowe to przewidziany jest drugi akumulator i system jego ładowania i odcianania od reszty układu.

Ale jesłi nie to bardzo prosto to zrobić.
Wrzuć po siedzenie drugi akumulator.
Akumulator odseparowujesz przekaźnikiem, który łaczy go z podstawowym w momencie gdy auto jest na chodzie - w celu doładowania akumulatora pod siedzeniem.
(kabelek do wysterowania przekaźnika mamy obok w progu, jak też kabel na którym jest stały plus z akumulator na dogrzewacz.)

Z aku zasilasz dogrzewacz i pompke obiegu wodym, wentylator (przez przekaźniki i diody prostownicze odseparowujace oryginalne zasilanie wentylatorów nadmuchu) oraz inne układu zdalnego właczenia dogrzewacza (w tym momencie już postojowego) gdy auto nie pracuje.
Tym samym nie rozładowujemy podstawowego akumulatora.

Warto tez dać gruby kabel dodatkowy 8mm2-16mm2 miedzy akumulatorami (przez przekaźnik separujący)
Warto też dać przełącznik gdzie ręcznie wysterowujemy przekaxnik w celu załaczenie drugiej baterii równolegle do pierwszej - gdy np. prakuje nap prądu rozruchowego w podstawowym akumulatorze.
bartixr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-02-2014, 21:27   #33
pafcio30
ford::average
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 09-06-2012
Model: galaxy
Silnik: AUY 1,9 TDI
Rocznik: 2001
Postów: 120
Domyślnie Odp: Technika nagrzewania silnika - TDI

Sprytne :-) i proste. Jakbym miał więcej czasu to pewnie bym się w to pobawił.
Czytając to nasuneło mi sie jedno pytanko, a mianowicie czy alternator nie będzie wtedy za słaby aby doładować dwa aku?
Ale fajna sprawa tekie ogrzewanje postojowe. Aha oczywiście sterownik pieca po przeróbce działa bez zmian tzn. chodzi mi iż wyłączy piecyk po osiągnięciu przez płyn temp. 90 stopni. Tylko aż na tyle pewnie nie zagrzeje...
pafcio30 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-02-2014, 06:02   #34
Łukasz
ford::average
 
Avatar Łukasz
 
Imię: ŁUKASZ
Zarejestrowany: 12-11-2007
Skąd: SCI
Model: GALAXY MK III , FIESTA MKVI
Silnik: 2.0 163KM, ; 1,4 TDCI
Rocznik: 2014;2007
Postów: 84
Domyślnie Odp: Technika nagrzewania silnika - TDI

Cytat:
Napisał pafcio30 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Masz na myśli akumulator? Że może być za słaby po takim grzaniu co.
Ale po odpaleniu dogrzewacz włącza się sam.
A w postojowym jest drugi aku? Wien, że w mk l był drugi a w mk II?
Ja nie mam drugiego aku.Zrobiłem sobie niezależny sterownik - przełącznik ręczny, włączm sobie dogrzewacz kiedy chcę. To jest zasługa Stefano.
__________________

wcześniej Fiesta; Mondeo!Escort,Galaxy
Teraz Galaxy MK III oraz Fiesta MK VI
Łukasz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-02-2014, 18:22   #35
bartixr
ford::expert
 
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 26-03-2011
Skąd: Moskwa
Model: Galaxy
Silnik: AFN 150KM, ASB - AG4. Znowu mało :(
Rocznik: 98
Postów: 2,159
Domyślnie Odp: Technika nagrzewania silnika - TDI

Cytat:
Napisał pafcio30 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
tzn. chodzi mi iż wyłączy piecyk po osiągnięciu przez płyn temp. 90 stopni. Tylko aż na tyle pewnie nie zagrzeje...
ja przy -28 stopniach po 60-70 minutach pracy piecyka 3kW i wentylatorach na najmniejszej prędkości mam motor 75-80 stopni i w kabinie + 10 stopni.

Sterownik piecyka sam wysteruje całym procesem spalania. Trzeba tylko dodac pompke płynu w MK! .. albo podać w MK2 napiecie na istniejącą pompkę.
bartixr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-02-2014, 11:14   #36
pafcio30
ford::average
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 09-06-2012
Model: galaxy
Silnik: AUY 1,9 TDI
Rocznik: 2001
Postów: 120
Domyślnie Odp: Technika nagrzewania silnika - TDI

bartixr jakiej mocy masz drugi aku pod siedzieniem?
pafcio30 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-02-2014, 20:17   #37
bartixr
ford::expert
 
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 26-03-2011
Skąd: Moskwa
Model: Galaxy
Silnik: AFN 150KM, ASB - AG4. Znowu mało :(
Rocznik: 98
Postów: 2,159
Domyślnie Odp: Technika nagrzewania silnika - TDI

45 Ah
bartixr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:20.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.