|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
12-02-2014, 10:37 | #31 |
ford::average
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 09-06-2012
Model: galaxy
Silnik: AUY 1,9 TDI
Rocznik: 2001
Postów: 120
|
Odp: Technika nagrzewania silnika - TDI
Masz na myśli akumulator? Że może być za słaby po takim grzaniu co.
Ale po odpaleniu dogrzewacz włącza się sam. A w postojowym jest drugi aku? Wien, że w mk l był drugi a w mk II? |
12-02-2014, 19:54 | #32 |
ford::expert
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 26-03-2011
Skąd: Moskwa
Model: Galaxy
Silnik: AFN 150KM, ASB - AG4. Znowu mało :(
Rocznik: 98
Postów: 2,159
|
Odp: Technika nagrzewania silnika - TDI
Jeśłi kots ma postojowe to przewidziany jest drugi akumulator i system jego ładowania i odcianania od reszty układu.
Ale jesłi nie to bardzo prosto to zrobić. Wrzuć po siedzenie drugi akumulator. Akumulator odseparowujesz przekaźnikiem, który łaczy go z podstawowym w momencie gdy auto jest na chodzie - w celu doładowania akumulatora pod siedzeniem. (kabelek do wysterowania przekaźnika mamy obok w progu, jak też kabel na którym jest stały plus z akumulator na dogrzewacz.) Z aku zasilasz dogrzewacz i pompke obiegu wodym, wentylator (przez przekaźniki i diody prostownicze odseparowujace oryginalne zasilanie wentylatorów nadmuchu) oraz inne układu zdalnego właczenia dogrzewacza (w tym momencie już postojowego) gdy auto nie pracuje. Tym samym nie rozładowujemy podstawowego akumulatora. Warto tez dać gruby kabel dodatkowy 8mm2-16mm2 miedzy akumulatorami (przez przekaźnik separujący) Warto też dać przełącznik gdzie ręcznie wysterowujemy przekaxnik w celu załaczenie drugiej baterii równolegle do pierwszej - gdy np. prakuje nap prądu rozruchowego w podstawowym akumulatorze. |
12-02-2014, 21:27 | #33 |
ford::average
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 09-06-2012
Model: galaxy
Silnik: AUY 1,9 TDI
Rocznik: 2001
Postów: 120
|
Odp: Technika nagrzewania silnika - TDI
Sprytne :-) i proste. Jakbym miał więcej czasu to pewnie bym się w to pobawił.
Czytając to nasuneło mi sie jedno pytanko, a mianowicie czy alternator nie będzie wtedy za słaby aby doładować dwa aku? Ale fajna sprawa tekie ogrzewanje postojowe. Aha oczywiście sterownik pieca po przeróbce działa bez zmian tzn. chodzi mi iż wyłączy piecyk po osiągnięciu przez płyn temp. 90 stopni. Tylko aż na tyle pewnie nie zagrzeje... |
13-02-2014, 06:02 | #34 | |
ford::average
Imię: ŁUKASZ
Zarejestrowany: 12-11-2007
Skąd: SCI
Model: GALAXY MK III , FIESTA MKVI
Silnik: 2.0 163KM, ; 1,4 TDCI
Rocznik: 2014;2007
Postów: 84
|
Odp: Technika nagrzewania silnika - TDI
Cytat:
__________________
wcześniej Fiesta; Mondeo!Escort,Galaxy Teraz Galaxy MK III oraz Fiesta MK VI |
|
13-02-2014, 18:22 | #35 | |
ford::expert
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 26-03-2011
Skąd: Moskwa
Model: Galaxy
Silnik: AFN 150KM, ASB - AG4. Znowu mało :(
Rocznik: 98
Postów: 2,159
|
Odp: Technika nagrzewania silnika - TDI
Cytat:
Sterownik piecyka sam wysteruje całym procesem spalania. Trzeba tylko dodac pompke płynu w MK! .. albo podać w MK2 napiecie na istniejącą pompkę. |
|
15-02-2014, 11:14 | #36 |
ford::average
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 09-06-2012
Model: galaxy
Silnik: AUY 1,9 TDI
Rocznik: 2001
Postów: 120
|
Odp: Technika nagrzewania silnika - TDI
bartixr jakiej mocy masz drugi aku pod siedzieniem?
|
15-02-2014, 20:17 | #37 |
ford::expert
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 26-03-2011
Skąd: Moskwa
Model: Galaxy
Silnik: AFN 150KM, ASB - AG4. Znowu mało :(
Rocznik: 98
Postów: 2,159
|
Odp: Technika nagrzewania silnika - TDI
45 Ah
|
|
|
|