|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
21-08-2013, 11:14 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 07-04-2013
Skąd: Wrocław
Model: Galaxy, Galaxy
Silnik: 2.3 Duratec 161KM, Bi-Turbo 210KM
Rocznik: 2009, 2016
Postów: 149
|
turbosprężarka Borg Wagner KP39
W ostatnich dniach dość dużo naszukałem się specyfikacji technicznej turbosprężarki KP39 stosowanej m.in. w silnikach 1.6 EcoBoost.
Niestety rezultatów "technicznych" w postaci wykresów, danych dopuszczalnych parametrów, temperatur itp. itd nie znalazłem. Co najwyżej gdzieś tam piszą, że KP39 wytrzymuje 17psi boostu albo jest jakiś ogólny wykres wydajności w funkcji obrotów. Może ktoś z Was wie, gdzie szukać takich specyfikacji. Za wszelkie info z góry bardzo dziękuję. Pozdrawiam! |
18-12-2013, 09:48 | #2 |
ford::professional
Imię: Marian
Zarejestrowany: 19-07-2013
Skąd: Szczecin
Model: Focke-Wulf
Silnik: 1.6EB 207KM/333Nm
Rocznik: 2011
Postów: 1,389
|
Odp: turbosprężarka Borg Wagner KP39
Wedlug ponizszego artykulu cisnie KP39 w Fiescie ST 21PSI / 1,44bar.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] I po lekkich modyfikacjach mozna wycisnac z tego auta ~250KM na kolach. Ograniczeniem mocy w 1.6EB nie jest turbina, tylko reszta podzespolow - jezeli chcesz sie bawic w tuning, trzeba na pewno od razu wymienic IC, bo jak jest cieplo, to sie grzeje. Trzeba tez wymienic wydech no i przydaloby sie wymienic pompe paliwa / wtryski (?), bo nie wyrabia. Sam mam 207KM z 1.6EB, i widze jak sie auto zachowuje po strojeniu. Edit: akurat gadalem z Heko i tu jest jakas specyfikacja KP39: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ostatnio edytowane przez Atlis ; 18-12-2013 o 11:55 |
18-12-2013, 13:02 | #3 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 11-04-2013
Skąd: Wrocław
Model: Focus III kombi
Silnik: 1.6 ecoboost 150 @ 182
Rocznik: 2013
Postów: 242
|
Odp: turbosprężarka Borg Wagner KP39
Atlis, po strojeniu miewasz jakieś problemy z niewystarczającą wydajnością IC w ciepłe dni? Czy dopiero miałbyś, gdybyś chciał kręcić mocniej?
|
18-12-2013, 13:38 | #4 |
ford::professional
Imię: Marian
Zarejestrowany: 19-07-2013
Skąd: Szczecin
Model: Focke-Wulf
Silnik: 1.6EB 207KM/333Nm
Rocznik: 2011
Postów: 1,389
|
Odp: turbosprężarka Borg Wagner KP39
pisalem o tym na fkp - ICek nie wyrabia. jezeli ktos sie decyduje na strojenie, to koniecznie trzeba zmienic na wydajniejszy. teraz kiedy jest chlodno nie ma problemu, ale jak jest 30C to foka puchnie.
|
18-12-2013, 13:39 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 07-04-2013
Skąd: Wrocław
Model: Galaxy, Galaxy
Silnik: 2.3 Duratec 161KM, Bi-Turbo 210KM
Rocznik: 2009, 2016
Postów: 149
|
Odp: turbosprężarka Borg Wagner KP39
Dzięki za Wasze odpowiedzi.
Właśnie najwyraźniej turbosprężarka daje sobie dobrze radę, a odmawiają posłuszeństwa inne podzespoły - wtryski czy słabe chłodzenie powietrza w dolocie. Musiałem powrócić do pierwotnych ustawień, bo po dobrym zagrzaniu silnika, EcoBoost tracił kopyto przy zapodaniu w palnik. Nie wiem czy wiecie, ale oryginalnie 1.6EB w Mondeo ma 182KM (a nie 160KM jak w dowodzie), co możecie sprawdzić w Etisie i z taką mocą również wykwintnie daje sobie radę na szosach. |
18-12-2013, 13:43 | #6 |
ford::professional
Imię: Marian
Zarejestrowany: 19-07-2013
Skąd: Szczecin
Model: Focke-Wulf
Silnik: 1.6EB 207KM/333Nm
Rocznik: 2011
Postów: 1,389
|
Odp: turbosprężarka Borg Wagner KP39
przy wysokich temperaturach traci moc nawet 150KM wersja, ktora normalnie w ICeku trzyma temperature kolo 40C... ja tam do serii nie wracam za nic na swiecie. w sumie jedynym powodem do powrotu do serii to ciut nizsze spalanie i zdecydowanie plynniejszy przebieg mocy. co mi akurat wisi.
co do mondeo/s-max i 160/182KM - slyszalem o tym, ale widzialem kilka wykresow i mieli conajwyzej do 170KM. ale moze cos sie zmienilo. Ostatnio edytowane przez Atlis ; 18-12-2013 o 13:46 |
18-12-2013, 13:46 | #7 |
Zablokowany
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 22-02-2010
Skąd: Karlsruhe/Gdańsk
Model: A6 4G 3.0TDI Quattro
Silnik: kleklekleklekle
Rocznik: 2011
Postów: 106
|
Odp: turbosprężarka Borg Wagner KP39
2.0EB 240KM jest juz wedlug mnie ociezale.To jak 1.6 z 182KM ma "wykwintnie" sobie dawac rade???Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ostatnio edytowane przez Spock ; 18-12-2013 o 13:52 |
18-12-2013, 13:57 | #8 |
ford::professional
Imię: Marian
Zarejestrowany: 19-07-2013
Skąd: Szczecin
Model: Focke-Wulf
Silnik: 1.6EB 207KM/333Nm
Rocznik: 2011
Postów: 1,389
|
Odp: turbosprężarka Borg Wagner KP39
2.0EB 240KM w manualu czy powershiftem?
|
18-12-2013, 14:00 | #9 |
Zablokowany
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 22-02-2010
Skąd: Karlsruhe/Gdańsk
Model: A6 4G 3.0TDI Quattro
Silnik: kleklekleklekle
Rocznik: 2011
Postów: 106
|
Odp: turbosprężarka Borg Wagner KP39
Z PS.W manualu pewnie lepiej jestGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
18-12-2013, 14:02 | #10 | |
ford::average
Zarejestrowany: 07-04-2013
Skąd: Wrocław
Model: Galaxy, Galaxy
Silnik: 2.3 Duratec 161KM, Bi-Turbo 210KM
Rocznik: 2009, 2016
Postów: 149
|
Odp: turbosprężarka Borg Wagner KP39
Cytat:
Powinieneś wówczas zakupić autko z 1000KM lub na silnik pulsacyjny, ale wtedy okaże się, że przy 500km/h autko będzie znowu "ociężałe" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|