|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
10-11-2013, 17:52 | #1 |
ford::beginner
Imię: paquito
Zarejestrowany: 20-09-2012
Skąd: PL/UK
Model: Focus mk1
Silnik: Zetec 1.8
Rocznik: 2001
Postów: 28
|
wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów
Wymieniłem dziś uszczelkę jak w temacie. Uszczelka elring + 10 gumowych uszczelek-podkładek pod śruby. O ile uszczelka była identyczna jak ta zużyta i bez problemu dała się zamontować (wcisnąć w rowek w pokrywie) o tyle mały problem pojawił się przy tych podkładkach. W pokrywie nie było na nie miejsca, ani od spodu ani z góry. Średnica wewnętrzna gumek jest większa od średnicy śruby. Wykluczyłem możliwość montażu od spodu, tzn. położenia ich w miejscu otworów w głowicy i nałożenia pokrywy licząc, że się nie przesuną i nie wpadną pod wałki - mało prawdopodobne by ktoś taki sposób montażu przewidział. Założyłem je więc od góry pod łeb śruby (taki z kołnierzem a'la podkładka) i zewnętrzna średnica gumki była taka sama jak tego kołnierza. Podczas dokręcania gumki jednak poprzesuwały się względem osi śruby i powywijały na zewnątrz tak, że kołnierz przeszedł w części pod gumową podkładkę. Gdzie właściwie powinny być te gumki ? Podczas demontażu starej uszczelki takich gumek nie znalazłem a wyciek był m.in. spod 2-3 spośród 10 śrub. Znalazłem fotorelację z wymiany w zetecu silvertop w escorcie ale tam jest trochę inna uszczelka i nikt nie wspomina o 10 gumkach. Może w blacktop są 2 wersje pokrywy, z rowkiem na owe gumki lub chociażby dokręcane przy pomocy śrub o większej średnicy co wyeliminowałoby przesuwanie się uszczeleczek. Obawiam się, że znów będzie podciekać. Macie jakieś pomysły ?
|
10-11-2013, 18:31 | #2 |
ford::beginner
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 16-04-2013
Skąd: Białystok
Model: focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Postów: 42
|
Odp: wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów
sprawa jest niby prosta, ale z prostymi rzeczami zawsze sobie można narobić problemu. Ja niedawno wymieniałem taką uszczelkę w drugim aucie (audi a4) i mimo że wszyscy mówili mi że roboty jest na pół godziny to jednak oddałem auto do warsztatu. Przy takich wymianach kluczowa jest siła docisku śrub. Jeśli jest zbyt duża to miażdżysz uszczelkę i jest po zawodach. Co do tych podkładek...jeśli zamówiłeś uszczelkę dedykowaną ściśle do swojego sinika a w starym komplecie ich nie było to chyba jest sprawa jasna...
Bump: być może ta uszczelka idzie jeszcze do innego silnika, gdzie te podkładki są potrzebne dlatego zostały dołączone do kompletu...???? |
10-11-2013, 18:52 | #3 | |
ford::beginner
Imię: paquito
Zarejestrowany: 20-09-2012
Skąd: PL/UK
Model: Focus mk1
Silnik: Zetec 1.8
Rocznik: 2001
Postów: 28
|
Odp: wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów
Cytat:
|
|
28-11-2013, 22:27 | #4 |
ford::beginner
Imię: paquito
Zarejestrowany: 20-09-2012
Skąd: PL/UK
Model: Focus mk1
Silnik: Zetec 1.8
Rocznik: 2001
Postów: 28
|
Odp: wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów
Napiszę jak się sprawa zakończyła - może komuś się przyda.
Po dwóch dniach od wymiany uszczelki wspomniane 10 uszczeleczek pod śruby powywijały się od temperatury, część z nich tylko w niewielkim stopniu znajdowała się pomiędzy pokrywą a łbem śruby - paskudnie i nieprofwsjonalnie to wyglądało - olej nie wyciekał. Poluzowałem śruby i usunąłem te gumowe pierścionki. Po tygodniu jazdy zauważyłem niewielki wyciek a właściwie ślad oleju w prawym dolnym rogu pokrywy. Po dociągnięciu śrub i kolejnym tygodniu jazdy oleju nie widać. Wniosek: gumowe podkładeczki pod śruby nie są w focusie potrzebne. Nie pasują w miejscu ich przeznaczenia a ich brak w niczym nie przeszkadza. Dzięki za uwagę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
29-11-2013, 06:35 | #5 |
ford::average
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 07-12-2012
Skąd: Sanok
Model: Hatchback/ Kombi
Silnik: 1.6 100 km /1.5 120km
Rocznik: 2001/ 2016
Postów: 156
|
Odp: wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów
powiem tak przed wczoraj tez wymieniałem uszczelkę o której mowa i naczytałem się ze to roboty na 15 minut i nie jest to ani skomplikowane ani nie wymaga większych umiejętności manualnych ale ze pod praca( i tak jadę do pracy samochodem) mam zaprzyjaźniony warsztat to oddałem moja fokę w ich ręce. po 20 minutach wyjechali już na zewnątrz za całą operację z uszczelką zapłaciłem im 70 złotych i powiedzieli ze uszczelnili jeszcze czujnik położenia rozrządu (chyba dobrze pamiętam) bo też się tam moja foka pociła czasami warto przemyśleć czy warto jest sobie brudzić ręce i potem 3 razy do tego jeszcze wracać.
|
27-03-2017, 08:50 | #6 |
ford::average
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 19-08-2016
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Postów: 73
|
Odp: wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów
Witam, z góry proszę o wyrozumiałość, ponieważ sprawa dotyczy auta innego producenta, ale niestety nie ma on swojego forum, a zwracam się z prośbą o pomoc, ponieważ może któryś z kolegów ma doświadczenie i potrafi mi pomóc. Otóż muszę zdemontować pokrywę zaworów w peugeocie 306 1,6 benz. (1993). Odkręciłem 4 nakrętki na pokrywie (2 większe po lewej i prawej stronie oraz 2 trzymające mocowanie do przewodów do świec i korek wlewu oleju oczywiście), ale pokrywa ani drgnie. Wiem, że sprawa dotyczy innego auta, ale może ktoś wie co trzeba tam zrobić żeby zdjąć te pokrywe. Szukałem w googlach, ale nic nie ma na ten temat. Z góry dziękuję za pomoc. PS nie wiem jak wgrać zdjęcie bo bym pokazał
Bump: 20170326_103001.jpg o udało się zdjęcie wgrać - zatem te nakrętki zaznaczone na zdjęciu odkręciłem. Nie widać, żeby było to przykręcone czymś jeszcze |
27-03-2017, 10:52 | #7 |
ford::specialist
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 08-02-2017
Skąd: Leszcz
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 ecobiust
Rocznik: 2011
Postów: 902
|
Odp: wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów
Pewnie się zapiekła, albo ktoś użył kleju... Weź kawałek drewienka, średniej wielkości młotek, I obstukają dekiel ze wszystkich stron.
|
27-03-2017, 10:55 | #8 | |
ford::average
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 19-08-2016
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Postów: 73
|
Odp: wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów
Cytat:
|
|
27-03-2017, 11:05 | #9 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
|
Odp: wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów
pewnie siliconu nawalił i trzyma że łoma trzeba będzie użyć
|
27-03-2017, 11:19 | #10 |
ford::specialist
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 08-02-2017
Skąd: Leszcz
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 ecobiust
Rocznik: 2011
Postów: 902
|
Odp: wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów
Lepiej nie próbuj podważać, bo aluminium łatwo ukryszyć.
Na ciepłym silniku też nic nie idzie ? |