|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
23-09-2013, 19:14 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-12-2008
Skąd: Smoszew
Model: Ford Escort MK7
Silnik: 1.6 16V Zetec
Rocznik: 1995
Postów: 158
|
Stukanie, tykanie w silniku 1.6 ZETEC
Dobry wieczór.
Problem dotyczy Escorta z silnikiem 1.6 16V, z roku 95 oraz z przebiegiem 245 tys. km Po odpaleniu silnika niezależnie czy jest zimny czy ciepły słychać "tykanie" coś jak silnik z Fiesty 1.1 Podejrzewam że coś dzieje się z wałkiem rozrządu, zaworem ewentualnie popychaczem. Auto nie straciło na mocy, olej wymieniany na czas MOBIL FE250. Czy moje podejrzenia są słuszne ? ktoś miał z czymś takim doczynienia ? Pozdrawiam. |
24-09-2013, 02:19 | #2 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 20-04-2010
Skąd: Łódź
Model: Ford Escort HB
Silnik: 2.0 MDO
Rocznik: 1997
Postów: 502
|
Odp: Stukanie, tykanie w silniku 1.6 ZETEC
ja bym stawiał na popychacz
|
25-09-2013, 20:33 | #3 |
ford::professional
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus 3 kombi
Silnik: 1.6 TDCi DV6C
Rocznik: 2012
Postów: 1,363
|
Odp: Stukanie, tykanie w silniku 1.6 ZETEC
popychacze hydrauliczne do wymiany
|
25-09-2013, 20:55 | #4 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 01-10-2007
Model: Volvo
Silnik: spalinowy
Rocznik: nie młody
Postów: 5,297
|
Odp: Stukanie, tykanie w silniku 1.6 ZETEC
Oczywiście przecież silnik to tylko blok i popychacze....
Stukać może w samej głowicy kilka rzeczy, wałek, luz w prowadnicy zaworu, popychacz poprzez luz w gnieździe. Popychacz z powodu przypchanego kanału w głowicy lub kiepskiego ciśnienia w głowicy z powodu pompy, zaworu przelewowego, lub luźna świeca. Stuki z bloku które są nie do wykrycia a czasem nie do usunięcia, stukające sworznie, luz tłoka ale ten zwykle wali przy zimnym i pod obciążeniem, panewka główna itd. Stuki z rozrządu, rolka, pompa itd itp. Stukanie niby w głowicy często jest mylone z powodu ciężkiego określenia miejsca stuku, wiadomo hałas, wibracje. Oczywiście da sie wybadać czy stuka popychacz czy coś w głowicy, ale nie w taki sposób, bo wymieni w końcu pół silnika a stukać będzie dalej. |