Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 23-09-2013, 19:14   #1
Jacek-J129
ford::average
 
Avatar Jacek-J129
 
Zarejestrowany: 13-12-2008
Skąd: Smoszew
Model: Ford Escort MK7
Silnik: 1.6 16V Zetec
Rocznik: 1995
Postów: 158
Domyślnie Stukanie, tykanie w silniku 1.6 ZETEC

Dobry wieczór.

Problem dotyczy Escorta z silnikiem 1.6 16V, z roku 95 oraz z przebiegiem 245 tys. km

Po odpaleniu silnika niezależnie czy jest zimny czy ciepły słychać "tykanie" coś jak silnik z Fiesty 1.1

Podejrzewam że coś dzieje się z wałkiem rozrządu, zaworem ewentualnie popychaczem. Auto nie straciło na mocy, olej wymieniany na czas MOBIL FE250.

Czy moje podejrzenia są słuszne ? ktoś miał z czymś takim doczynienia ?
Pozdrawiam.

Jacek-J129 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-09-2013, 02:19   #2
S3ci0r
ford::specialist
 
Avatar S3ci0r
 
Zarejestrowany: 20-04-2010
Skąd: Łódź
Model: Ford Escort HB
Silnik: 2.0 MDO
Rocznik: 1997
Postów: 502
Domyślnie Odp: Stukanie, tykanie w silniku 1.6 ZETEC

ja bym stawiał na popychacz
S3ci0r jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-09-2013, 20:33   #3
Slawko
ford::professional
 
Avatar Slawko
 
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus 3 kombi
Silnik: 1.6 TDCi DV6C
Rocznik: 2012
Postów: 1,363
Domyślnie Odp: Stukanie, tykanie w silniku 1.6 ZETEC

popychacze hydrauliczne do wymiany
Slawko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-09-2013, 20:55   #4
Magik123
FORD|ZAWODOWIEC
 
Zarejestrowany: 01-10-2007
Model: Volvo
Silnik: spalinowy
Rocznik: nie młody
Postów: 5,297
Domyślnie Odp: Stukanie, tykanie w silniku 1.6 ZETEC

Oczywiście przecież silnik to tylko blok i popychacze....

Stukać może w samej głowicy kilka rzeczy, wałek, luz w prowadnicy zaworu, popychacz poprzez luz w gnieździe. Popychacz z powodu przypchanego kanału w głowicy lub kiepskiego ciśnienia w głowicy z powodu pompy, zaworu przelewowego, lub luźna świeca.

Stuki z bloku które są nie do wykrycia a czasem nie do usunięcia, stukające sworznie, luz tłoka ale ten zwykle wali przy zimnym i pod obciążeniem, panewka główna itd.

Stuki z rozrządu, rolka, pompa itd itp.

Stukanie niby w głowicy często jest mylone z powodu ciężkiego określenia miejsca stuku, wiadomo hałas, wibracje.

Oczywiście da sie wybadać czy stuka popychacz czy coś w głowicy, ale nie w taki sposób, bo wymieni w końcu pół silnika a stukać będzie dalej.
Magik123 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:42.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.