Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 19-09-2013, 19:18   #1
_zielony_
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 06-12-2011
Model: Focus MK2 (kombi)
Silnik: 1.6 (100KM)
Rocznik: 2007
Postów: 19
Domyślnie Po wymianie sprężyn, tulei i wahacza krzywa kierownica

Witam wszystkich

Oddałem auto do warsztatu z powodu wibracji na kierownicy i karoserii powyżej 100 km/h (wyważanie kół nie pomogło). Po przejrzeniu zawieszenia przez mechaników do wymiany poszły obie sprężyny (jedna, lewa była pęknięta, a w zasadzie ułamana - gościu wyjął jej niewielki dolny kawałek), tylna tuleja lewego przedniego wahacza oraz cały prawy przedni kompletny wahacz (była do wymiany tylko tylna tuleja, ale nie mogli jej wcisnąć na stary wahacz był w/g nich jakiś nieoryginalny, więc wrzucili cały nowy wahacz).

Przy odbiorze podpytałem się czy nie trzeba będzie z racji grzebania w zawieszeniu robić zbieżności - informacja była taka, że nie ma potrzeby, gdyż był demontaż na tzw. "punktach stałych".

Objawy, z którymi przyjechałem do warsztatu ustąpiły, samochód powyżej 100 km/h ładnie jedzie, kierownica nie wibruje, karoseria również. Jedyna rzecz, która mnie niepokoi (ba, denerwuje) to skrzywiona kierownica, tzn. jak chcę jechać prosto, to musi być ona nieco skręcona w lewo, a jak ją wyprostuję, to samochód skręca lekko w prawo. Dodam, że auto nie ściąga absolutnie w żadną stronę, jeździ stabilnie.

Mam teraz zagadkę - czy mechanicy mogli coś "zwalić" przy montażu wymienionych powyżej elementów i mam się z nimi szarpać reklamując naprawę, czy może wystarczy podjechanie na ustawienie zbieżności (której niby nie trzeba robić) i skorygowanie ustawienia kierownicy, bo np. pomimo demontażu na tzw. "punktach stałych" coś tam się niechcący mechanikom przestawiło?

_zielony_ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-09-2013, 19:35   #2
K!S!3L
ford::specialist
 
Avatar K!S!3L
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 11-07-2010
Skąd: Szczerców
Model: Focus
Silnik: 1.8 16V 125KM
Rocznik: 1999
Postów: 879
Domyślnie Odp: Po wymianie sprężyn, tulei i wahacza krzywa kierownica

Stawiam na zbieżność.
K!S!3L jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-09-2013, 19:44   #3
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,055
Domyślnie Odp: Po wymianie sprężyn, tulei i wahacza krzywa kierownica

Po każdym remoncie zawieszenia (zarówno z przodu jak i z tyłu) zawsze ustawiamy geometrię.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Taka jest zasada! Żadne tam "robienie na punktach stałych"! To, że nie ściąga to też żaden dowód...
Koszt geometrii to kilkadziesiąt złotych a opony wytrzymają na pewno co najmniej sezon dłużej... Do tego mniejsze ryzyko "zwiedzania" po deszczu przydrożnych rowów jako "bonus"...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-09-2013, 20:03   #4
Matych
ford::expert
 
Avatar Matych
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0TDCI PS 209 by HEKO
Rocznik: 2017
Postów: 3,755
Domyślnie Odp: Po wymianie sprężyn, tulei i wahacza krzywa kierownica

Powiedz owym mechaniorom że punktem stałym jest to żeby nie być debilem.

Ostatnio edytowane przez Matych ; 19-09-2013 o 22:25
Matych jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-09-2013, 20:34   #5
AdamJ.
ford::advanced
 
Avatar AdamJ.
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 22-09-2010
Skąd: Szczecin
Model: BMW E38 - siódema ;)
Silnik: 3,5 V8
Rocznik: 1998
Postów: 371
Domyślnie Odp: Po wymianie sprężyn, tulei i wahacza krzywa kierownica

Cytat:
Napisał _zielony_ Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Witam wszystkich

Oddałem auto do warsztatu z powodu wibracji na kierownicy i karoserii powyżej 100 km/h (wyważanie kół nie pomogło). Po przejrzeniu zawieszenia przez mechaników do wymiany poszły obie sprężyny (jedna, lewa była pęknięta, a w zasadzie ułamana - gościu wyjął jej niewielki dolny kawałek), tylna tuleja lewego przedniego wahacza oraz cały prawy przedni kompletny wahacz (była do wymiany tylko tylna tuleja, ale nie mogli jej wcisnąć na stary wahacz był w/g nich jakiś nieoryginalny, więc wrzucili cały nowy wahacz).

Przy odbiorze podpytałem się czy nie trzeba będzie z racji grzebania w zawieszeniu robić zbieżności - informacja była taka, że nie ma potrzeby, gdyż był demontaż na tzw. "punktach stałych".

Objawy, z którymi przyjechałem do warsztatu ustąpiły, samochód powyżej 100 km/h ładnie jedzie, kierownica nie wibruje, karoseria również. Jedyna rzecz, która mnie niepokoi (ba, denerwuje) to skrzywiona kierownica, tzn. jak chcę jechać prosto, to musi być ona nieco skręcona w lewo, a jak ją wyprostuję, to samochód skręca lekko w prawo. Dodam, że auto nie ściąga absolutnie w żadną stronę, jeździ stabilnie.

Mam teraz zagadkę - czy mechanicy mogli coś "zwalić" przy montażu wymienionych powyżej elementów i mam się z nimi szarpać reklamując naprawę, czy może wystarczy podjechanie na ustawienie zbieżności (której niby nie trzeba robić) i skorygowanie ustawienia kierownicy, bo np. pomimo demontażu na tzw. "punktach stałych" coś tam się niechcący mechanikom przestawiło?
Zmień mechaników i to szybko...a jeszcze szybciej rób geometrię zawieszenia i przypilnuj żeby zrobili Tobie przód i tył, bo kolejny magik powie że tylko jedną oś Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Gdyby Bóg wolał przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach.
"...Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców..."Colin McRae
AdamJ. jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-09-2013, 08:05   #6
spidi
ford::average
 
Avatar spidi
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 16-04-2009
Skąd: WrocLove
Model: Focus mk3
Silnik: 1,5 TDCI
Rocznik: 2015
Postów: 99
Domyślnie Odp: Po wymianie sprężyn, tulei i wahacza krzywa kierownica

Geometrie powinno się robić okresowo co dwa trzy lata bo do tego zmuszają nasze dziurawe drogi. Koszt przód i tył to 90 - 120 zł i święty spokój. Jedź na stacje i masz problem z głowy.
__________________
Był Orion 1,4 +LPG, Escort Mk6, Escort 1,8 TD Kombi, Ka, Focus MkI 1,8TDDi, Ka 1,3, Focus MkII 1,6 TDCI, Fiesta mk6 1,4TDCi. Jest Focus Mk3 1,5 TDCI, Fiesta mk7 1.6TDCI, KA+ 1,2
spidi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-09-2013, 08:29   #7
mutabatcz
ford::average
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 27-01-2013
Skąd: Tczew
Model: Ford Focus MK1
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 1999
Postów: 51
Domyślnie Odp: Po wymianie sprężyn, tulei i wahacza krzywa kierownica

100 % zbieżność do zrobienia. Miałem to samo po wymianie sprężyn.
mutabatcz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-09-2013, 08:55   #8
_zielony_
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 06-12-2011
Model: Focus MK2 (kombi)
Silnik: 1.6 (100KM)
Rocznik: 2007
Postów: 19
Domyślnie Odp: Po wymianie sprężyn, tulei i wahacza krzywa kierownica

Dzięki za komentarze. Umówiłem się właśnie na geometrię zawieszenia w poniedziałek z rana. Tylko jedna kwestia mnie wybiła - człowiek od geometrii powiedział, że w Focusie może być problem z ewentualną (gdyby zaszła taka potrzeba) regulacją tyłu, gdyż zdarzają się tam często przerdzewiałe śruby, co przy ich urwaniu może zakończyć się nawet wymianą całych wahaczy. Mam cichą nadzieję, że tył będzie w porządku (nic tam nie było robione) i wystarczy wyregulowanie geometrii / zbieżności na przodzie.

Dam znać o efektach prac Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
_zielony_ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-09-2013, 09:06   #9
Grinch
ford::advanced
 
Avatar Grinch
 
Zarejestrowany: 23-08-2008
Skąd: Gdynia
Model: Focus MK2 / FOCUS MK4 Titanium
Silnik: 1.6 100KM Pb95 / EcoBoost 1.0 125KM
Rocznik: 2005 / 2019
Postów: 361
Domyślnie Odp: Po wymianie sprężyn, tulei i wahacza krzywa kierownica

Cytat:
Napisał _zielony_ Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mam cichą nadzieję, że tył będzie w porządku (nic tam nie było robione) i wystarczy wyregulowanie geometrii / zbieżności na przodzie.

Dam znać o efektach prac Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Też taką nadzieję miałem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. i niestety pozostała tylko ona, a śruby zapieczone na amen...
__________________
>>> MOJA FOKA <<<
Grinch jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-09-2013, 09:12   #10
Lajtowylolek
ford::beginner
 
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 19-10-2012
Skąd: Kalisz
Model: Ford Focus mk2
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 13
Domyślnie Odp: Po wymianie sprężyn, tulei i wahacza krzywa kierownica

ustawialem zbieznosc na tyle wczoraj u mnie obylo sie bez zadnych problemow .
Lajtowylolek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:03.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.