Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 18-06-2013, 21:32   #1
miller69
ford::average
 
Zarejestrowany: 22-07-2011
Skąd: ostrowiec św
Model: mondeo
Silnik: 2.0 145 km benzyna/lpg
Rocznik: 2009
Postów: 57
Domyślnie dwumasa w 2.0 benzyna

Witam.
Podczas pracy silnika na biegu jałowym słychać lekki(bardzo cichy) stukot , po wciśnięciu sprzęgła stukot cichnie,
znajomy mechanik podpowiedział,że słychać dwumas (tym mnie zaskoczył bo byłem pewien że w benzynach go nie ma) ,
Jak te dwu masy sie sprawują w benzyniakach??
Miał już ktoś takie doświadczenia?
Pzdr,.
ps. szukajka nie za wiele pomogła , wszystko jak na razie dotyczy diesli.

miller69 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-06-2013, 21:51   #2
Markoo
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 26-08-2012
Model: Vectra B/Mondeo MK4
Silnik: X18XE/2.0PB LPG
Rocznik: 1997/2012
Postów: 473
Domyślnie Odp: dwumasa w 2.0 benzyna

Mają mają, a mało słychać bo....mniej benzyn jest i mniej padają, to może ze względu na zdecydowanie mniejszy moment obrotowy...
Markoo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-06-2013, 19:37   #3
Bisek
ford::beginner
 
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 20-06-2013
Skąd: Warszawa/Raszy
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 16
Domyślnie Odp: dwumasa w 2.0 benzyna

Czy podczas gaszenia silnika powstaja jakies drgania???
Bisek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-08-2013, 17:48   #4
kraviec
ford::beginner
 
Imię: KRAVIEC
Zarejestrowany: 27-04-2013
Skąd: WARSZAWA
Model: FORD MONDEO
Silnik: BENZYNA 2.0 145KM
Rocznik: 2008
Postów: 20
Domyślnie Problem z sprzęgłem lub dwumasą?

Mam pytanie do wszystkich którzy chcą pomóc. Mam problem następujący:
1) odczuwalne drgania przy dotknięciu pedału sprzęgła
2) niekiedy problem z wysprzęgleniem. przy dojeździe do świateł zrzucam na luz a obroty silnika podskoczą do ok 2000 obr/min a następnie pofalują przez parę sekund i ustabilizują się do wartości ok 800 obr/min.
Auto ma przejechane 68kkm, i jest to uwaga! benzyna a nie diesel. słyszałem o problemach ze sprzęgłami w autach z silnikiem wysokoprężnym ale nawet w dieslach nie przy takim przebiegu.
aha nie mam w nawyku strzelania sprzęgłem i przebieg w 100% oryginalny. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.!
kraviec jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-08-2013, 19:20   #5
kraviec
ford::beginner
 
Imię: KRAVIEC
Zarejestrowany: 27-04-2013
Skąd: WARSZAWA
Model: FORD MONDEO
Silnik: BENZYNA 2.0 145KM
Rocznik: 2008
Postów: 20
Domyślnie Odp: dwumasa w 2.0 benzyna

czy może ktoś orientuje się na podstawie jakich objawów można stwierdzić uszkodzenie elementów sprzęgła w takim aucie?

Ostatnio edytowane przez kraviec ; 17-08-2013 o 19:28
kraviec jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-08-2013, 19:52   #6
jjjj
ford::average
 
Imię: jacek
Zarejestrowany: 20-11-2012
Model: Mondeo mk IV
Silnik: 2.0 Duratec HE
Rocznik: 2008
Postów: 79
Domyślnie

Jedziesz autem, biegi 1,2,3, i zatrzymujesz sie na 3 biegu. Jak zgaśnie silnik to sprzęgło ok, jak nie to znaczy, że coś nie tak.

jacek
jjjj jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-08-2013, 20:09   #7
Zoltyy
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 14-10-2010
Skąd: polnocne rubieze ;)
Model: byly dwa S-Maxy, jest Mazda CX-5
Silnik: był 2.5T, był 2.0 EB 240PS, jest 2.5 NA
Rocznik: był 2007, był 2012, jest 2016.
Postów: 473
Domyślnie Odp: Problem z sprzęgłem lub dwumasą?

Cytat:
Napisał kraviec Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mam pytanie do wszystkich którzy chcą pomóc. Mam problem następujący:
1) odczuwalne drgania przy dotknięciu pedału sprzęgła
2) niekiedy problem z wysprzęgleniem. przy dojeździe do świateł zrzucam na luz a obroty silnika podskoczą do ok 2000 obr/min a następnie pofalują przez parę sekund i ustabilizują się do wartości ok 800 obr/min.
Auto ma przejechane 68kkm, i jest to uwaga! benzyna a nie diesel. słyszałem o problemach ze sprzęgłami w autach z silnikiem wysokoprężnym ale nawet w dieslach nie przy takim przebiegu.
aha nie mam w nawyku strzelania sprzęgłem i przebieg w 100% oryginalny. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.!
Nie trzeba "strzelac", przyspieszanie z bardzo niskich obrotow, jazda "pod gore" na niskich obrotach tez katuja uklad napedowy Ford nawet zaleca gaszenie silnika z wcisnietym sprzeglem.

BTW wymienilem sprzeglo i dwumase przy 64 tys km (tyle ze w 2.5T z uszkodzonym sterowaniem turbina = 400 Nm momentu w szczycie).
__________________
Nie wiem, nie znam sie - nie bierzcie mnie na powaznie
Zoltyy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-08-2013, 20:29   #8
djibiza
ford::specialist
 
Avatar djibiza
 
Zarejestrowany: 08-01-2007
Skąd: Zagłębie używanych złomów / Gniezno
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCi 140KM
Rocznik: 2009
Postów: 870
Domyślnie Odp: dwumasa w 2.0 benzyna

Cytat:
Napisał jjjj Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
biegi 1,2,3, i zatrzymujesz sie na 3 biegu. Jak zgaśnie silnik to sprzęgło ok
Rozwiniesz swoją teorię ?

Jakoś tego nie kumam.
Możliwe "opcje" :

1. Mam wbitą trójkę, puszczam gaz, autko zwalnia ale jak obroty będą niskie to wiadomo, że po chwili obroty się ustabilizują powiedzmy na 900rpm i będę sobie dalej powoli jechał.

2.Jadę na 3. biegu, hamuję bez wciskania sprzęgła, prędkość i obroty maleją, po chwili autko "zadusi się" gdy obroty będą na tyle niskie i momentalnie staję w miejscu (niezbyt zdrowe dla silnika i skrzyni oraz napędu)

3.Jadę na 3. biegu, wciskam sprzęgło, hamuję, stoję w miejscu, silnik pracuje, sprzęgło wciśnięte.

Dalej nie kumam Twojej teorii...
djibiza jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-08-2013, 07:55   #9
kraviec
ford::beginner
 
Imię: KRAVIEC
Zarejestrowany: 27-04-2013
Skąd: WARSZAWA
Model: FORD MONDEO
Silnik: BENZYNA 2.0 145KM
Rocznik: 2008
Postów: 20
Domyślnie Odp: dwumasa w 2.0 benzyna

Cytat:
Napisał jjjj Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jedziesz autem, biegi 1,2,3, i zatrzymujesz sie na 3 biegu. Jak zgaśnie silnik to sprzęgło ok, jak nie to znaczy, że coś nie tak.

jacek
nie chodzi mi o zgaśnięcie silnika. chodzi mi że gdy dojeżdżam na luzie do świateł po wysprzęgleniu, obroty skoczą do ok 2000 a następnie pofalują chwilę i się ustabilizują to dzieje się bezpośrednio po wciśnięciu sprzęgła i zdejmowaniu biegu.

Bump:
Cytat:
Napisał Zoltyy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie trzeba "strzelac", przyspieszanie z bardzo niskich obrotow, jazda "pod gore" na niskich obrotach tez katuja uklad napedowy Ford nawet zaleca gaszenie silnika z wcisnietym sprzeglem.

BTW wymienilem sprzeglo i dwumase przy 64 tys km (tyle ze w 2.5T z uszkodzonym sterowaniem turbina = 400 Nm momentu w szczycie).
Z jakiego powodu gasić z wciśniętym sprzęgłem? co to daje?
kraviec jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-08-2013, 08:00   #10
djibiza
ford::specialist
 
Avatar djibiza
 
Zarejestrowany: 08-01-2007
Skąd: Zagłębie używanych złomów / Gniezno
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCi 140KM
Rocznik: 2009
Postów: 870
Domyślnie Odp: dwumasa w 2.0 benzyna

Cytat z innego forum:

"Przy gaszeniu silnika wał napędowy się zawsze poruszy, powodując duże naprężenia jeżeli nie mamy wciśniętego sprzęgła. A przez to szybsze zużywanie łożysk itp. "
djibiza jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:45.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.