Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 13-08-2013, 14:36   #1
radzio2041
ford::beginner
 
Avatar radzio2041
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 21-07-2012
Skąd: Poczesna
Model: Escort mk6 sedan
Silnik: 1.6
Rocznik: 1995
Postów: 15
Domyślnie 3 tys obr/min na biegu jałowym. 1.6 EFi 91r.

Witam. Dzisiaj mój escort zwariował (1.6 Efi 91r. Cabrio). Na biegu jałowym wchodzi na masakryczne obroty - ponad 3tys obr/min. Po dodaniu gazu i puszczeniu obroty na sekundę są normalne (1000obr/min), następnie zaraz wskakuje na ponad 3000 i nie schodzi poniżej. Proszę o podanie co może być przyczyną ew. jak to zdiagnozować. Wszystkie kostki są podpięte bo sprawdzałem. Do silniczka krokowego również. Może to on jest przyczyną - jak to zdiagnozować. Aha dodam, że linka gazu jest ok, nic się nie zacięło, zarówno mechanizm otwierania przepustnicy też odbija i jest ok.

radzio2041 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-08-2013, 16:57   #2
Undercover
ford::advanced
 
Avatar Undercover
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 25-12-2009
Skąd: NBA
Model: Nissan Primera P/WP11.144
Silnik: 2.0 16v SR20DE
Rocznik: 2001
Postów: 214
Domyślnie Odp: 3 tys obr/min na biegu jałowym. 1.6 EFi 91r.

A szukałeś na forum? Lektury masz na caaały wieczór. Wpisz w wyszukiwarkę chociażby "wysokie obroty", "silnik krokowy" i poczytaj.
__________________
http://img6.imageshack.us/img6/3094/sigpic612981.jpgMitsubishi Galant E54A/ Mondeo mk2 2.0 ; była sierra 2.0 DOHC, Escort mk6 1.6
Undercover jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-08-2013, 18:33   #3
radzio2041
ford::beginner
 
Avatar radzio2041
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 21-07-2012
Skąd: Poczesna
Model: Escort mk6 sedan
Silnik: 1.6
Rocznik: 1995
Postów: 15
Domyślnie Odp: 3 tys obr/min na biegu jałowym. 1.6 EFi 91r.

Oczywiście jest trochę tego. Nie ma jednak rozwiązania żadnego z tematów dlatego zakładam własny. Już czytałem sporo i nic z poprzednich tematów nie wynika. Dodatkowo nikt jeszcze nie pisał o tak znacznym wzroście obrotów jak w tym przypadku: 1000-3000obr/min. Druga sprawa nie czytałem o przypadku gdy przy dodaniu gazu obroty na sekundę wracają w odpowiedni zakres po czym rosną jak oszalałe, wszyscy mają przypadki, gdy obroty stale utrzymują się na danej wartości ew. falują. Dziękuję za radę ale już o tym wcześniej pomyslałem by poczytać. Może inne sugestie?
radzio2041 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-08-2013, 18:39   #4
Patt MelodyZ
ford::professional
 
Avatar Patt MelodyZ
 
Zarejestrowany: 02-01-2009
Skąd: Łowicz
Model: Mondeo MK2
Silnik: 2.5 v6
Rocznik: 1999
Postów: 1,029
Domyślnie Odp: 3 tys obr/min na biegu jałowym. 1.6 EFi 91r.

A co tu innego sugerować ? Póki nie sprawdzisz, czy nie przeczyścisz krokowca to nikt Tobie tutaj za wróżkę robił nie będzie. Weź od znajomego na podmianę silniczek krokowy i dopiero kiedy okaże się, że to faktycznie nie on, to będzie można myśleć dalej.
__________________
Escort 1.6 16v - Polska Jazda
Mondeo 2.5 v6 24v
Patt MelodyZ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-08-2013, 20:24   #5
salom
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: 3 tys obr/min na biegu jałowym. 1.6 EFi 91r.

Do kolektora dolotowego dostaje się fałszywe powietrze, lub uszkodzony zaworek na odmie, stąd te obroty.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-08-2013, 13:46   #6
wisnia8001
ford::average
 
Avatar wisnia8001
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 11-06-2013
Skąd: Zawały
Model: escort mk7 sedan
Silnik: 1.6 16v ZETEC
Rocznik: 1995
Postów: 65
Domyślnie Odp: 3 tys obr/min na biegu jałowym. 1.6 EFi 91r.

na 99% krokowiec. zdejmij, przeczyść i zobacz co będzie.
__________________
Było: Favorit; Fabia I; Peugeot 206; Vectra A; Vectra B i500; VW Polo; Astra I (2x); Kia Pregio; Mondeo Mk3; Escort Mk6; Fiesta Mk3 (2x), Mondeo Mk2; Scorpio Mk2.
Jest: Escort Mk7; Astra I.
wisnia8001 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-08-2013, 06:41   #7
Magik123
FORD|ZAWODOWIEC
 
Zarejestrowany: 01-10-2007
Model: Volvo
Silnik: spalinowy
Rocznik: nie młody
Postów: 5,297
Domyślnie Odp: 3 tys obr/min na biegu jałowym. 1.6 EFi 91r.

8zaworowy silnik ma odmę, nie ma zaworka.

Wymień krokowy i problem ustapi.
Magik123 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-08-2013, 12:03   #8
b0l022
ford::beginner
 
Imię: Kamilek
Zarejestrowany: 31-07-2013
Skąd: konskie
Model: escort
Silnik: 1600
Rocznik: 1995
Postów: 25
Domyślnie Odp: 3 tys obr/min na biegu jałowym. 1.6 EFi 91r.

Kolega w mitsubishi miał identycznie i okazało się, że silniczek krokowy. Myślę, że gdyby łapał lewe powietrze to latał by samochód na obrotach.
b0l022 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-08-2013, 15:50   #9
salom
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: 3 tys obr/min na biegu jałowym. 1.6 EFi 91r.

Magik, ja mam 8 zaworowy, ma odmę i ma zaworek. Jak kupiłem, nie było zaworka, obroty miał cały czas 2500 i wiecej, jak załozyłem zaworek, to teraz jak gorący silnik, to ma aż za wolne obroty, i jak sie zagapię pod światłami, to potrafi zgasnąć. Na zimnym silniku ma 900 obrotów.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-08-2013, 18:20   #10
Magik123
FORD|ZAWODOWIEC
 
Zarejestrowany: 01-10-2007
Model: Volvo
Silnik: spalinowy
Rocznik: nie młody
Postów: 5,297
Domyślnie Odp: 3 tys obr/min na biegu jałowym. 1.6 EFi 91r.

Mówimy o silniku 1.6 CVH Ty masz całkiem inny silnik a ten w Escorcie nie miał zaworu, jedynie 1.4.
Magik123 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:12.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.