|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
13-08-2013, 14:36 | #1 |
ford::beginner
Imię: Adam
Zarejestrowany: 21-07-2012
Skąd: Poczesna
Model: Escort mk6 sedan
Silnik: 1.6
Rocznik: 1995
Postów: 15
|
3 tys obr/min na biegu jałowym. 1.6 EFi 91r.
Witam. Dzisiaj mój escort zwariował (1.6 Efi 91r. Cabrio). Na biegu jałowym wchodzi na masakryczne obroty - ponad 3tys obr/min. Po dodaniu gazu i puszczeniu obroty na sekundę są normalne (1000obr/min), następnie zaraz wskakuje na ponad 3000 i nie schodzi poniżej. Proszę o podanie co może być przyczyną ew. jak to zdiagnozować. Wszystkie kostki są podpięte bo sprawdzałem. Do silniczka krokowego również. Może to on jest przyczyną - jak to zdiagnozować. Aha dodam, że linka gazu jest ok, nic się nie zacięło, zarówno mechanizm otwierania przepustnicy też odbija i jest ok.
|
13-08-2013, 16:57 | #2 |
ford::advanced
Imię: Marek
Zarejestrowany: 25-12-2009
Skąd: NBA
Model: Nissan Primera P/WP11.144
Silnik: 2.0 16v SR20DE
Rocznik: 2001
Postów: 214
|
Odp: 3 tys obr/min na biegu jałowym. 1.6 EFi 91r.
A szukałeś na forum? Lektury masz na caaały wieczór. Wpisz w wyszukiwarkę chociażby "wysokie obroty", "silnik krokowy" i poczytaj.
__________________
Mitsubishi Galant E54A/ Mondeo mk2 2.0 ; była sierra 2.0 DOHC, Escort mk6 1.6 |
13-08-2013, 18:33 | #3 |
ford::beginner
Imię: Adam
Zarejestrowany: 21-07-2012
Skąd: Poczesna
Model: Escort mk6 sedan
Silnik: 1.6
Rocznik: 1995
Postów: 15
|
Odp: 3 tys obr/min na biegu jałowym. 1.6 EFi 91r.
Oczywiście jest trochę tego. Nie ma jednak rozwiązania żadnego z tematów dlatego zakładam własny. Już czytałem sporo i nic z poprzednich tematów nie wynika. Dodatkowo nikt jeszcze nie pisał o tak znacznym wzroście obrotów jak w tym przypadku: 1000-3000obr/min. Druga sprawa nie czytałem o przypadku gdy przy dodaniu gazu obroty na sekundę wracają w odpowiedni zakres po czym rosną jak oszalałe, wszyscy mają przypadki, gdy obroty stale utrzymują się na danej wartości ew. falują. Dziękuję za radę ale już o tym wcześniej pomyslałem by poczytać. Może inne sugestie?
|
13-08-2013, 18:39 | #4 |
ford::professional
Zarejestrowany: 02-01-2009
Skąd: Łowicz
Model: Mondeo MK2
Silnik: 2.5 v6
Rocznik: 1999
Postów: 1,029
|
Odp: 3 tys obr/min na biegu jałowym. 1.6 EFi 91r.
A co tu innego sugerować ? Póki nie sprawdzisz, czy nie przeczyścisz krokowca to nikt Tobie tutaj za wróżkę robił nie będzie. Weź od znajomego na podmianę silniczek krokowy i dopiero kiedy okaże się, że to faktycznie nie on, to będzie można myśleć dalej.
|
13-08-2013, 20:24 | #5 |
Postów: n/a
|
Odp: 3 tys obr/min na biegu jałowym. 1.6 EFi 91r.
Do kolektora dolotowego dostaje się fałszywe powietrze, lub uszkodzony zaworek na odmie, stąd te obroty.
|
14-08-2013, 13:46 | #6 |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 11-06-2013
Skąd: Zawały
Model: escort mk7 sedan
Silnik: 1.6 16v ZETEC
Rocznik: 1995
Postów: 65
|
Odp: 3 tys obr/min na biegu jałowym. 1.6 EFi 91r.
na 99% krokowiec. zdejmij, przeczyść i zobacz co będzie.
__________________
Było: Favorit; Fabia I; Peugeot 206; Vectra A; Vectra B i500; VW Polo; Astra I (2x); Kia Pregio; Mondeo Mk3; Escort Mk6; Fiesta Mk3 (2x), Mondeo Mk2; Scorpio Mk2. Jest: Escort Mk7; Astra I. |
15-08-2013, 06:41 | #7 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 01-10-2007
Model: Volvo
Silnik: spalinowy
Rocznik: nie młody
Postów: 5,297
|
Odp: 3 tys obr/min na biegu jałowym. 1.6 EFi 91r.
8zaworowy silnik ma odmę, nie ma zaworka.
Wymień krokowy i problem ustapi. |
15-08-2013, 12:03 | #8 |
ford::beginner
Imię: Kamilek
Zarejestrowany: 31-07-2013
Skąd: konskie
Model: escort
Silnik: 1600
Rocznik: 1995
Postów: 25
|
Odp: 3 tys obr/min na biegu jałowym. 1.6 EFi 91r.
Kolega w mitsubishi miał identycznie i okazało się, że silniczek krokowy. Myślę, że gdyby łapał lewe powietrze to latał by samochód na obrotach.
|
15-08-2013, 15:50 | #9 |
Postów: n/a
|
Odp: 3 tys obr/min na biegu jałowym. 1.6 EFi 91r.
Magik, ja mam 8 zaworowy, ma odmę i ma zaworek. Jak kupiłem, nie było zaworka, obroty miał cały czas 2500 i wiecej, jak załozyłem zaworek, to teraz jak gorący silnik, to ma aż za wolne obroty, i jak sie zagapię pod światłami, to potrafi zgasnąć. Na zimnym silniku ma 900 obrotów.
|
15-08-2013, 18:20 | #10 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 01-10-2007
Model: Volvo
Silnik: spalinowy
Rocznik: nie młody
Postów: 5,297
|
Odp: 3 tys obr/min na biegu jałowym. 1.6 EFi 91r.
Mówimy o silniku 1.6 CVH Ty masz całkiem inny silnik a ten w Escorcie nie miał zaworu, jedynie 1.4.
|