|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
30-06-2013, 18:43 | #71 |
ford::average
Imię: Leszek
Zarejestrowany: 10-07-2012
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo MK3
Silnik: TDCi 2.0 115KM
Rocznik: 2006
Postów: 70
|
Odp: Klimatyzacja i praca wentylatora chłodnicy.
O taką pracę mi chodzi (2-4 s.). Też uważam, że to jest samo wyhamowywanie, bo jak na krótko wentylator podłączałem do accu, to długo musiałem czekać zanim się zatrzyma.
CHT to chyba skrót od Cylinder Head Temp, temperatura głowicy cylindra. |
06-08-2013, 14:49 | #72 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 11-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK3
Silnik: 1800 Pb
Rocznik: 2003
Postów: 8
|
Odp: Klimatyzacja i praca wentylatora chłodnicy.
Witam koledzy . Odświeżę temat. Ja mam inny problem . Na zewnątrz 30 stopni włączam klime słychać jak załącza się sprężarka rusza również wentylator na pierwszy bieg no i niby oki ale.... Temperatura z nawiewów mam 19 C . Jak jadę trasą to spada poniżej 9 C. A w korku klima nie wyrabia. Czynnik napełniony wycieków brak . Co może być nie tak . I drugie pytanie . Kiedy powinien się załączyć drugi bieg wentylatora ?? . Ja nigdy nie widziałem aby się u mnie odpalił na drugi bieg.
|
06-08-2013, 17:33 | #73 |
ford::average
Imię: Darek
Zarejestrowany: 18-08-2004
Skąd: Warszawa
Model: Ford Focus MK3 kombi
Silnik: 1.5 TDCi 95KM
Rocznik: 2017
Postów: 145
|
Odp: Klimatyzacja i praca wentylatora chłodnicy.
Drugi bieg powinien się właśnie załączyć podczas pracy na postoju, tak działa np. u mnie w Masterze. Taki objaw jak Ty masz to miałem przy uszkodzonym rezystorze. Nie załączał się drugi bieg i podczas jazdy w kroku rosła temperatura, chłodnica klimatyzacji robiła się gorąca tak, ze nie można jej było dotknąć.
W Mondeo działa to odwrotnie, jak jest uwalony rezystor to włącza się tylko drugi bieg (chyba że jest inaczej i ktoś mnie z błędu wyprowadzi). Patrząc po objawach to masz albo uszkodzony wentylator, albo przekaźnik sterujący wentylatorem.
__________________
Dariusz "jerzu" Niemczyński https://www.facebook.com/jerzu70 Ford Focus MK3 1.5 TDCi 95KM `17 był Ford Focus 1.6 TDCi 109KM `06 & Ford Transit 2.0 TDDi `03 & Ford Mondeo 2.0 TDDi `02 Ghia |
06-08-2013, 17:33 | #74 |
ford::average
Imię: Leszek
Zarejestrowany: 10-07-2012
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo MK3
Silnik: TDCi 2.0 115KM
Rocznik: 2006
Postów: 70
|
Odp: Klimatyzacja i praca wentylatora chłodnicy.
Drugi bieg odpali się dopiero przy przegrzaniu silnika. Czyli temperatura z czujnika CHT musi mocno wzrosnąć, na pewno nie załączy się przy 90 stopniach.
Problemów może być wiele. Skoro masz pewność, że wentylator chodzi to pozostają czujniki ciśnienia i sprężarka. Podjedź na stację diagnostyczną od klimy. Koleś podłączy i powie dlaczego wyłącza się klimatyzacja lub słabo chłodzi. |
06-08-2013, 17:34 | #75 | |
ford::average
Imię: Darek
Zarejestrowany: 18-08-2004
Skąd: Warszawa
Model: Ford Focus MK3 kombi
Silnik: 1.5 TDCi 95KM
Rocznik: 2017
Postów: 145
|
Odp: Klimatyzacja i praca wentylatora chłodnicy.
Cytat:
__________________
Dariusz "jerzu" Niemczyński https://www.facebook.com/jerzu70 Ford Focus MK3 1.5 TDCi 95KM `17 był Ford Focus 1.6 TDCi 109KM `06 & Ford Transit 2.0 TDDi `03 & Ford Mondeo 2.0 TDDi `02 Ghia |
|
06-08-2013, 18:45 | #76 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 11-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK3
Silnik: 1800 Pb
Rocznik: 2003
Postów: 8
|
Odp: Klimatyzacja i praca wentylatora chłodnicy.
Oki . Czyli szukać przyczyny w czujniku ciśnienia. Co ciekawe nie jestem pewien na 100 % , ale sprężarka się nie wyłącza nawet jak daje 20 C z nawiewów . Sprawdzę przekaźniki ( zamienię je miejscami) i jak po włączeniu klimy nie załączy się wentylator to znaczy że ten od 2 biegu jest uszkodzony. Jak będzie działać tak samo będę szukać przyczyny w czujniku ciśnienia . Po sprawdzeniu dam znać co i jak .
|
06-08-2013, 19:07 | #77 | |
ford::average
Imię: Leszek
Zarejestrowany: 10-07-2012
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo MK3
Silnik: TDCi 2.0 115KM
Rocznik: 2006
Postów: 70
|
Odp: Klimatyzacja i praca wentylatora chłodnicy.
Cytat:
U mnie sterowanie 1/2 bieg jest elektroniczne, bez żadnych rezystorów, czy przekaźników. |
|
06-08-2013, 20:29 | #78 |
ford::advanced
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 17-07-2011
Skąd: Łódź
Model: Mondeo Mk3
Silnik: 2,0 TDDi
Rocznik: 2001
Postów: 219
|
Odp: Klimatyzacja i praca wentylatora chłodnicy.
A więc tak,,,miałem kilka przygód ze swoją klimą, odkąd jest naprawiona i sprawna ani razu nie zalącza sie na drugi bieg wentylator...zalaczala mi sie drugo bieg tylko jak uwalona byla wtyczka rezystora. Jak klima dziala poprawnie to wentylator chodzi caly czas delikatnie prawie bezszelestnie.
Jesli masz uzupelniony czynnik i sprezarka zalacza sie wlasciwie to ja na Twoim miejscu sprawdzilbym w puszcze z bezpiecznikami tymi pod maska zolty duzy bezpiecznik...nie pamietam numeru ale jest on odpowiedzialny za prace wentylatora. U mnie jak byl przepalony to klima chlodzila tylko jak auto jechalo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
07-08-2013, 22:30 | #79 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 11-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK3
Silnik: 1800 Pb
Rocznik: 2003
Postów: 8
|
Odp: Klimatyzacja i praca wentylatora chłodnicy.
Dzisiaj sprawdziłem przekaźniki. Zamieniłem je miejscami i taka sama praca wentylatora, czyli na pierwszym biegu . Prowizorycznie dla własnego spokoju wyczyściłem czujnik temperatury w kabinie. Pomysły się skończyły .Czeka mnie serwis Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Możecie polecić jakiś dobry serwis z warszawy ??
|
08-08-2013, 16:18 | #80 |
ford::average
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 22-11-2012
Skąd: Radom
Model: MONDEO MK3 KOMBI DENSO
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: XII 2003
Postów: 140
|
Odp: Klimatyzacja i praca wentylatora chłodnicy.
Mam pytanie, sprawdzałem u siebie w mk3 TDCI 115km gdzie jest ta wtyczka i na wentylatorze znalazłem tylko jakąś metalową puszkę i nic z 2 przewodami co by wyglądało na wejście do rezystora. Coś jest nie tak?
Klimatyzacja nabita i odgrzybiona, filtr wymieniony a mimo to jakoś tak biednie wieje z nawiewów. |
|
|
|