Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 30-04-2013, 21:02   #1
hendy
ford::amateur
 
Imię: henryk
Zarejestrowany: 27-04-2013
Skąd: białogard
Model: ford mondeo mk3
Silnik: 2,0 l benzyna
Rocznik: 2001
Postów: 2
Question przerywa przy przyśpieszaniu do 2 tyś obrotów

Witam,od dłuższego czasu mój "mundi" lekko podszarpuje przy przyśpieszaniu.Dzieje się tak bez względu na temperaturę silnika.Odpala i na wolnych obrotach pracuje bez zarzutu.Kiedy obroty silnika przekroczą 2 tyś sytuacja się normuje.Wcześniej wymieniłem świece,przewody wn,cewkę zapłonową.W tak zwanym miedzy czasie zrobiłem remont silnika,szarpanie pozostało.
Czy może to być uszkodzony silniczek krokowy,a może coś innego?jak ktoś ma jakiś pomysł co z tym fantem zrobić proszę się ze mną podzielić, będę wdzięczny.Pozdrawiam serdecznie.

hendy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-05-2013, 11:36   #2
kuba1308
ford::amateur
 
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 01-05-2013
Skąd: Gdynia
Model: mondeo mk2
Silnik: zetec-e 2.0
Rocznik: 1998
Postów: 3
Domyślnie Odp: przerywa przy przyśpieszaniu do 2 tyś obrotów

Witam, podłączam się pod pytanie. Pan który mi sprzedał auto 2 dni temu informował mnie ze do wymiany jest silnik krokowy ale pewny nie jestem, przerywanie przy około 2tys. obrotów. Potem jest ok. Na niskich jest równo.
kuba1308 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-05-2013, 11:52   #3
TomCat
ford::specialist
 
Avatar TomCat
 
Zarejestrowany: 08-03-2007
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 Duratec + 2.0 TDCI + 2.0 Zetec
Rocznik: 2003
Postów: 574
Domyślnie Odp: przerywa przy przyśpieszaniu do 2 tyś obrotów

krokowy tylko reguluje wolne obroty, podczas przyspieszania nie ma raczej nic do gadania.
Takie rzeczy często powoduje układ zapłonowy - jeżeli elementy są powymieniane to też zależy na jakie - ford często nie toleruje innych niż np motorcraft - z własnego doświadczenia mój zetec chodził tylko na świecach motorcrafta i ngk, na wszystkich innych wariował. Podobnie cewka - tylko oryginał, na beru świrował.
Ew warto się przyglądnąć egr - też może powodować szarpanie.
TomCat jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-05-2013, 12:31   #4
kuba1308
ford::amateur
 
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 01-05-2013
Skąd: Gdynia
Model: mondeo mk2
Silnik: zetec-e 2.0
Rocznik: 1998
Postów: 3
Domyślnie Odp: przerywa przy przyśpieszaniu do 2 tyś obrotów

To zacznę po kolei. Na razie nie jest to mocno wyraźne szarpanie i nie przeszkadza mi, ale zrobić
trzebaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. dzięki za info. Pozdrawiam
kuba1308 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-05-2013, 22:50   #5
hahy1
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 17-04-2011
Skąd: Rumia,Pomorskie
Model: Mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDCi 130KM
Rocznik: 2002
Postów: 5
Domyślnie Odp: przerywa przy przyśpieszaniu do 2 tyś obrotów

witam.A nie zauważyliście dymka z okolic kolektora wydechowego przy porannym odpaleniu???Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Widze ze ten sam problem wystepuje w pb i w on.Mianowicie,nasz problem polega na wydmuchanej uszczelce kolektora wydechowego lub poluzowaniu...po naprawie przerywanie w okolicach 2tyś.obr. minieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Mile widziane podziekowania za oszczedzenie kosztow jesli ktos jeszcze nie wymienil egra,sterownika podcisnienia i wogule calego silnika...pozdro.
hahy1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-05-2013, 19:55   #6
kuba1308
ford::amateur
 
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 01-05-2013
Skąd: Gdynia
Model: mondeo mk2
Silnik: zetec-e 2.0
Rocznik: 1998
Postów: 3
Domyślnie Odp: przerywa przy przyśpieszaniu do 2 tyś obrotów

Jeszcze nic nie ruszałem, jutro rano spojrzę tak jak mówisz, kolega coś wspominał żeby sprawdzić jeszcze czujnik położenia przepustnicy ale ja w tym jestem zielony, mam zaufanego dobrego mechanika więc pojadę do niego w najbliższym czasie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Dzięki za info. pozdrawiam
kuba1308 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-06-2013, 18:54   #7
hendy
ford::amateur
 
Imię: henryk
Zarejestrowany: 27-04-2013
Skąd: białogard
Model: ford mondeo mk3
Silnik: 2,0 l benzyna
Rocznik: 2001
Postów: 2
Domyślnie Odp: przerywa przy przyśpieszaniu do 2 tyś obrotów

Dzięki za porady,niestety bez zmian jak przerywał tak przerywa.Zgodnie z sugestiami wymieniłem cewkę, przewody wn,świece,przepłukałem krokowca,i nic pozostał mi już chyba tylko zawór EGR ale nie wiem za co jest odpowiedzialny.pozdrawiam.
hendy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-06-2013, 19:04   #8
karloss
ford::specialist
 
Avatar karloss
 
Zarejestrowany: 19-05-2009
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo Kombi
Silnik: 1.8 benz
Rocznik: 2003
Postów: 771
Domyślnie Odp: przerywa przy przyśpieszaniu do 2 tyś obrotów

Na jaką wymieniłeś tą cewkę?
Sprawdzałeś sondy lambda? Może, któraś podaje zły sygnał.
karloss jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-06-2013, 07:25   #9
m@niek
ford::beginner
 
Avatar m@niek
 
Zarejestrowany: 04-01-2009
Skąd: Lublin
Model: Mondeo Ghia 5d
Silnik: 2.0 Duratec HE
Rocznik: 2001
Postów: 47
Domyślnie Odp: przerywa przy przyśpieszaniu do 2 tyś obrotów

Próbuję zdiagnozować podobny problem w swoim Mondku, aczkolwiek u mnie przerywanie odczuwalne jest w zakresie od ok. 1800 - 2500 tys. przy spokojnej jeździe. Jak sięgnę pamięcią, to problemy z przerywaniem zaczęły się jak padła mi pierwsza cewka. Wówczas to zanim wymieniłem cewkę, parę dni szukałem przyczyny i strasznie wyszarpało mi silnik (gasł gdy włączałem światła mijania). Pisałem o tym w wątku [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Wymieniłem wówczas cewkę na jakąś najtańszą - było prawie dobrze. Po jakimś czasie zakupiłem oryginał - było jeszcze lepiej. Jednak idealne działanie od tamtej pory w moim odczuciu nie powróciło.

Stąd moje podejrzenia padają na to, że podczas uszkodzenia cewki (i towarzyszącego jej szarpania silnikiem, co na pewno nie jest obojętne dla elektroniki) może dojść do jakiegoś minimalnego uszkodzenia innego obwodu, który właśnie później skutkuje takim denerwującym przerywaniem, niewielkim falowaniem itp.

Może ktoś ma doświadczenia z samodzielnym diagnozowaniem Mondka za pomocą ELM327 (posiadam taki zestaw) i mógłby się podzielić swoją opinią w sprawie parametrów na które należałoby zwrócić uwagę podczas szukania przyczyn takiego niewielkiego przerywania / falowania w pewnym zakresie obrotów?
m@niek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-06-2013, 13:49   #10
mnich80
FCP member
 
Avatar mnich80
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 11-01-2013
Skąd: Łódź - Retkinia
Model: Ford Mondeo Mk2 + Mk3
Silnik: 1.8 PB +LPG + 2.0 DURATEC
Rocznik: 1998 + 2002
Postów: 70
Domyślnie Odp: przerywa przy przyśpieszaniu do 2 tyś obrotów

Ciekawa teza niech ktoś z fachowców się wypowie.
__________________

Mondeo MkIII 2.0 PB + LPG Czarne
Mondeo MkII 1.8 Pb + LPG
mnich80 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Obsługa techniczna: Wilu